Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman - Afdekplaat voor Marklin C rail wissels geprint (foto's)

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman - Afdekplaat voor Marklin C rail wissels geprint (foto's)
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Re: De baan van een geluidsman - Afdekplaat voor Marklin C rail wissels geprint (foto's)
Bij jou mist een randje Dirk-Jan.
Die opstaande rand moet doorlopen, ik zie dat jij de rechter versie geprint hebt die moet ik nog gaan doen in de laatste versie van Henk.

Het is zeker fijn dat Henk dit doet  :thumbup: :thumbup:

Ik ben vanavond nog even bezig geweest met de linker versie, die is nu op een hoogte waardoor de plaat vlak op zijn kop geprint kan worden.
Met de diepte moet ik er nog iets vanaf halen dan zit hij klem opgesloten.
Maar dat is voor morgen, zit nu op de bank met de voetjes vooruit  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Die randen kunnen misschien dikker worden gemaakt zodat het met nozzle 0.4 goed is te printen. Ik kan niet goed inschatten hoeveel ruimte er nog is voordat de randen tegen de houder van de wissellantaarn of de houder voor de bedieningshandel komen.

Misschien is het nog een idee om er een balkje in te maken die het plaatje vastklemt in de houder van de bedieningshandel? Maar misschien is dat te ambitieus? Dan moet je wel nozzle 0.2 gebruiken veronderstel ik.
Forum Moderator

:offtopic:
Ik denk dat we er al bijna zijn Henk, de laatste die ik gisteren geprint had was in de diepte een fractie te lang.
Dat gaat misschien nog om een halve mm.
Het ballast bed loopt rond en in de hoek is hij dus net te groot.

Een balkje zou een mooie optie zijn, als ik kijk naar de imitatie wisselaandrijving dan zijn de twee delen van de bedieningshendel redelijk dik dat zou voor mijn gevoel met de 0.4 geprint kunnen worden.

Er ligt er hier nog een op een oor  8o en als die wakker is zet ik de printer weer aan het werk.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Omdat we het niet kunnen laten... Hier nog een versie met een balkje om ze vast te klikken.

Afdekplaat wissel links v3.stl

Afdekplaat wissel rechts v3.stl 

Ben benieuwd.
Forum Moderator

Dat heb je zeer snel voor elkaar Henk  :thumbup: :thumbup:
Ik ga ermee aan de slag  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Henk (Jongslog)

Je gaat als een speer!
Je bent weer helemaal in je element.

Henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Ja Henk, Henk is er druk mee  :) :thumbup: :thumbup:

Ondertussen heb ik na veel testprintjes de juiste maatvoering gevonden, eerst nog even twee foto's waarbij hij net iets te groot was.

Links zie je dat hij nog net op het ballast bed ligt.

Na nog wat aanpassingen is dit hem geworden nr. 14
Voor Dirk-Jan, hier is duidelijk te zien dat de buitenrand volledig doorloopt.

En zo ligt hij uiteindelijk in de wissel ( let op dit is nog de versie zonder balkje ) maar met de juiste afmetingen.

Hij ligt nu mooi tegen het ballast bed aan.

De maten die ik nu ingevoerd heb zijn:

Oke, de linker versie zonder balkje is klaar, nu ga ik aan de slag met de versie waarbij er een klein balkje deze plaat vastklemt aan het wissel.
Hiervoor gebruik ik gelijk bovenstaande maten.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Peter, Henk ( @Jongslog ),

Een tip.

Wat je aan de linkerkant van het plaatje eraf haalt, kun je dat aan de rechterkant erbij plakken?
Dan loopt hij van begin tot eind langs/tegen het ballastbed.

Nogmaals, geweldig werk wat jullie zo verrichten.
Ik ben trots op jullie!  :D  :D

Henk
Forum Moderator

:reactie:
Hoi Henk, 
ik heb de gehele diepte aangepast, in het ontwerp loopt deze plaat haaks.
Wat jij voorstelt kan ongetwijfeld maar dat zou dan op de tekentafel van jou naamgenoot getekend moeten worden, voor het idee heb ik net het verloop even opgemeten.

Als we links bij het uitstekende deel zeg maar 0mm. hebben dan is het aan de rechterkant 2.1mm.

Je ziet op de foto's alles uitvergroot, nu is het strak en recht als je er bovenop kijkt.

ps. fijn dat je trots op ons bent  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman