Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De baan van een geluidsman- Nieuwe wagon.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
De verkoper lost het toch netjes op door een deel van het aankoopbedrag te retourneren! Bovendien zijn dit manco's die je slechts herkent als kenner en dat hoeft niet iedere verkoper te zijn.

Ik heb heel veel goede ervaringen met MP; slechts één keer een Belgisch diesellocje waar de verf van af viel. Op MP stond een foto van een ander locje. Het verweer van de verkoper was dat zijn camera defect was en dat hij daarom een foto van internet had geplukt. Jaja...
De (lage) prijs was er overigens ook naar en vervolgens heb ik veel plezier gehad met het opknappen van het locje.

Mooie MotorPost toch!
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Hi Peter,

Jammer dat de lok niet aan je verwachtingen voldoet.
Hopelijk komt hij zijn beloftes na.
Misschien dat iemand hier nog losse "onderdeeltjes" voor je heeft.
En dat geluid dat kan makkelijk worden opgelost.

groet
Harald



Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Mijn standpunt:
de verkoper schrijft binnen de week de VOLLEDIGE  koopsom over incl.  de kosten voor terugzending en krijgt in ruil de loc retour gestuurd
zoniet volgt een klacht voor oplichting.
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Hij is in ieder geval rood, Peter  ;)

Hopelijk wordt alles naar tevredenheid opgelost.
Zelf koop ik al jaren geen treinspul meer op marktplaats; met de helft was wat mis  :?

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Niet nieuw maar toch een mooie Loc hoor
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Hallo allemaal,

Bert, Michiel, Henk, Arnold, Hans, Harald, Ludo, Tony en Wim, bedankt voor jullie reacties  :thumbup: :thumbup:

In het verleden kocht ik wel eens wat op marktplaats en dan ging ik het ophalen, deze verkoper zit zo'n 2 uur rijden bij mij vandaan.

Ik heb hem voor de aankoop gevraagd of hij nieuw was en dat was hij werd er gezegd, ook heb ik om meerdere foto's gevraagd maar omdat de trein nieuw was wilde hij hem niet uit de verpakking halen.

Uiteindelijk heb ik hem dus gekocht, maar bij aankomst bleek er toch het nodige niet te kloppen, nu heeft hij beloofd maandag een afgesproken bedrag terug te storten en daar hoop ik dan maar op.

Mocht hij zijn afspraken niet nakomen is het tijd om hier werk van te maken vooralsnog hoop ik op een goede afloop.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 12 juli 2020, 07:45:33
Ik heb hem voor de aankoop gevraagd of hij nieuw was en dat was hij werd er gezegd, ook heb ik om meerdere foto's gevraagd maar omdat de trein nieuw was wilde hij hem niet uit de verpakking halen.
Dit maakt het al wat twijfelachtig; hopelijk had je er al een goede prijs voor betaald en komt hij zijn belofte na.
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Siempre hay esperanza  🤞🏻
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Hallo Peter,

van deze loc is vaak het speakertje stuk, ooit via Conrad voor een paar euro een nieuwe ingezet,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Als dat zo een Marklin standaard speaker is heb ik er nog wel een uit een oude loc liggen voor je.
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Mooi! wel jammer dat het niet voldeed aan  de beschrijving.
ik heb hier in het noorden een webshop gevonden, laatst een fleischmann BR39 gekocht  met wat rijtuigen, allemaal als nieuw inclusief manual.
Vergelijk ik het met wat op MP aangeboden wordt, dan kom ik gauw tot de conclusie dat ik beter iets meer uit geef en het 'verjaardags gevoel' blijft, elke keer als ik er maar naar kijk. Voor kleine goedkope dingen kijk ik misschien op MP, voor het spul waar niet op bespaard moet worden bestel ik bij die winkel.

Blijkbaar maakt het heel veel verschil of iemand met liefde voor de hobby bezig is, of dat iemand iets van een zolder trekt en verkoopt om eraan te verdienen, want de afspraken die ik ooit via dit forum gemaakt heb zijn allemaal prima gebleken, en afspraken met hobbyisten persoonlijk ook, maar dingen van MP schijnen vaak iets  te mankeren...
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
En welke webshop is dat dan?
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 11 juli 2020, 21:07:31
Aan de sleper en assen was duidelijk te zien dat hij niet nieuw was, ook miste het boekje, de koppelingen en de luchtslangen.
Ook deden de geluidsfuncties het niet.

Bij dit model zaten af fabriek wel de gaten in de seinbalk, maar geen 'luchtslangen'. De luchtslangen zou je van een nieuwere motorpost misschien nog als onderdeel kunnen verkrijgen. En dacht dat het geen luchtslangen waren, maar stroomkabels. Maar dat laat ik even in het midden.
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Hoi Peter,

Jammer om dit zo te lezen over de motorsport, maar ik had het gehele bedrag terug gevraagd en retour gedaan. Dit gaat toch nergens over.

Over het wel of niet laten versturen kan je een mening hebben. Ik heb waarschijnlijk al die jaren geluk gehad dan :).

Succes met het oplossen....
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Hallo allemaal,

Sorry voor de late reactie maar de tweede hobby ( achtbanen ) nam wat tijd in beslag.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, het bedrag is nog niet terug gestort  :-( :-(



Citaat van: Hanzi op zondag 12 juli 2020, 08:04:36
Citaat van: Degeluidsman op zondag 12 juli 2020, 07:45:33
Ik heb hem voor de aankoop gevraagd of hij nieuw was en dat was hij werd er gezegd, ook heb ik om meerdere foto's gevraagd maar omdat de trein nieuw was wilde hij hem niet uit de verpakking halen.
Dit maakt het al wat twijfelachtig; hopelijk had je er al een goede prijs voor betaald en komt hij zijn belofte na.
Dat had ik eigenlijk ook Hans, alleen deze verkopen heeft zeer goede beoordelingen op MP, en volgens mij kun je die niet manipuleren ?
Ik had een prijs betaald voor een nieuwe trein, incl. alles wat erbij hoort.



Citaat van: wimpietje op zondag 12 juli 2020, 09:34:22
Siempre hay esperanza  🤞🏻
Ik moest het even door de vertaal machines halen Wim, ik hoop dat het nog goed komt.



Citaat van: wissels op zondag 12 juli 2020, 11:20:45
Hallo Peter,

van deze loc is vaak het speakertje stuk, ooit via Conrad voor een paar euro een nieuwe ingezet,

met vriendelijke groet,

Walter
Ik heb nog wel een speakertje liggen walter, van de week eens even zoeken waar ook weer  :)



Citaat van: Hero op zondag 12 juli 2020, 11:57:31
Als dat zo een Marklin standaard speaker is heb ik er nog wel een uit een oude loc liggen voor je.
Bedankt voor het aanbod Robin  :thumbup: :thumbup: ik moet hier ergens ook nog wat van dat spul hebben liggen, als ik het niet gevonden krijg laat ik het je weten.



Citaat van: boerenknecht op zondag 12 juli 2020, 13:58:21
Mooi! wel jammer dat het niet voldeed aan  de beschrijving.
ik heb hier in het noorden een webshop gevonden, laatst een fleischmann BR39 gekocht  met wat rijtuigen, allemaal als nieuw inclusief manual.
Vergelijk ik het met wat op MP aangeboden wordt, dan kom ik gauw tot de conclusie dat ik beter iets meer uit geef en het 'verjaardags gevoel' blijft, elke keer als ik er maar naar kijk. Voor kleine goedkope dingen kijk ik misschien op MP, voor het spul waar niet op bespaard moet worden bestel ik bij die winkel.

Blijkbaar maakt het heel veel verschil of iemand met liefde voor de hobby bezig is, of dat iemand iets van een zolder trekt en verkoopt om eraan te verdienen, want de afspraken die ik ooit via dit forum gemaakt heb zijn allemaal prima gebleken, en afspraken met hobbyisten persoonlijk ook, maar dingen van MP schijnen vaak iets  te mankeren...
Het is soms een beetje geluk hebben, en soms zoals in mijn geval heb je pech.
ik ben nog wel in gesprek met de verkoper, die zegy het in orde te maken.


Citaat van: NL-modelspoor op zondag 12 juli 2020, 22:50:50
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 11 juli 2020, 21:07:31
Aan de sleper en assen was duidelijk te zien dat hij niet nieuw was, ook miste het boekje, de koppelingen en de luchtslangen.
Ook deden de geluidsfuncties het niet.

Bij dit model zaten af fabriek wel de gaten in de seinbalk, maar geen 'luchtslangen'. De luchtslangen zou je van een nieuwere motorpost misschien nog als onderdeel kunnen verkrijgen. En dacht dat het geen luchtslangen waren, maar stroomkabels. Maar dat laat ik even in het midden.
Je hebt volgens mij gelijk Johan, het zijn stroomkabels die je aan de zijkant kunt monteren.



Citaat van: Mister1736 op zondag 12 juli 2020, 23:45:07
Hoi Peter,

Jammer om dit zo te lezen over de motorsport, maar ik had het gehele bedrag terug gevraagd en retour gedaan. Dit gaat toch nergens over.

Over het wel of niet laten versturen kan je een mening hebben. Ik heb waarschijnlijk al die jaren geluk gehad dan :).

Succes met het oplossen....
Ik denk dat jij geluk gehad hebt Marcel, ik haal het meestal op en als ik al bied dan is het op een redelijke afstand.
Dit keer zit de verkoper hier ver vandaan en de waarderingen op MP geven mij een steuntje in de rug.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Lid sinds: 2018

Pitsar <=> Patrick

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 13 juli 2020, 20:55:34Dat had ik eigenlijk ook Hans, alleen deze verkopen heeft zeer goede beoordelingen op MP, en volgens mij kun je die niet manipuleren ?

Klopt Peter, dat is niet mogelijk (tenzij je het op een akkoordje gooit met een kopende partij maar dat laten lukken is heel onwaarschijnlijk als je geen goede spullen levert).

De luchtslangen zitten er idd niet standaard bij. Ik stond laatst op het punt om een zakje voor mijn cargo te kopen met vier slangen erin. Ik heb er net als jij maar twee nodig. Ik zal het even nakijken, evt. samen kopen?

Groet, Patrick
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
 @citaat
Hoi Patrick,

Het zal de kop niet kosten denk ik dus als jij het weet dan hoor ik het graag van je  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Lid sinds: 2018

Pitsar <=> Patrick

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden.
Zoek ik ff uit en stuur je een pb. Groet! Patrick
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Hallo allemaal,

Het duurde wat langer, maar de verkoper heeft het beloofde bedrag terug gestort.
Ik vind nu dat ik een reeele prijs betaald heb voor deze motorpost.

Eind goed al goed  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Fijn om te horen!
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Netjes, en fijn dat t zo opgelost is!
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Das goed 👍🏻
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Hi Peter,

Mooi dat het goed is gekomen nu kan je je energie weer in "de hobby" steken.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
 @citaat

En het terug ontvangen geld.  :D

Mooi dat je het terug hebt Peter, ik had er een hard hoofd in.

Henk
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Hi Peter,

Super dat hij zij afspraak is na gekomen, en je het geld terug heb gehad.

Veel plezier met de motorpost wagen, is een mooie aanwinst voor de baan.

Gr,
Arnold
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Hallo allemaal,

Ook ik twijfelde aan een goed afloop, maar ik had ergens gelezen dat je hoop moet houden  :)

Ondanks dat het goed afgelopen is zal ik niet zo snel meer iets op Marktplaats kopen.

Nu lekker van het weekend genieten  :) fijn weekend allemaal.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Het is weer rood geworden, eind goed al goed.
Fijn dat het toch nog goed is gekomen. Je hebt er weer een fraai treinstel bij.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Hallo allemaal,

Een tijd geleden kreeg ik de tip ( dacht van Robin ) dat er voor de Nederlandse baan leuke aggregaten van Boels waren, het betreft een setje van Herpa.

En omdat je nooit genoeg power op de baan kunt hebben zijn er twee aggregaten binnen gekomen, deze worden voor lange tijd gehuurd bij de firma Boels met recht op koop  :D











Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Als je recht van koop vraagt sturen ze meestal de aggregaten met de meeste uren .. haha 😂
Maar deze zijn zo te zien nieuwe uit de verpakking, benieuwd waar je deze tijdelijke stroom voorziening voor nodig hebt.

Zelf ga ik strakjes mijn eerste windmolen plaatsen  O:-D
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Barry,

Die zijn natuurlijk voor het grote Openingsfeest van de baan.

Iemand liet ze in Houten aan me zien. Zelf destijds een setje besteld en de afdeling geluidsverhuur
ingeseind.

M g Robin
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Citaat van: Barry1972 op zondag 19 juli 2020, 17:53:20....Maar deze zijn zo te zien nieuwe uit de verpakking, benieuwd waar je deze tijdelijke stroom voorziening voor nodig hebt.  Zelf ga ik strakjes mijn eerste windmolen plaatsen  O:-D
Die aggregaten kun je dus gebruiken als er geen wind staat! Heb je toch draaiende windmolens! :D
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Hallo allemaal,


Citaat van: Barry1972 op zondag 19 juli 2020, 17:53:20
Als je recht van koop vraagt sturen ze meestal de aggregaten met de meeste uren .. haha 😂
Maar deze zijn zo te zien nieuwe uit de verpakking, benieuwd waar je deze tijdelijke stroom voorziening voor nodig hebt.

Zelf ga ik strakjes mijn eerste windmolen plaatsen  O:-D
Hoi Barry,

Dat waren ze ook van plan, ik de hoek stonde nog twee oude machines, ik zei tegen ze dat is Boel(s)shit die wil ik niet :D en daarna kwamen met deze nieuwe Aggregaten  :)

Waarschijnlijk komen ze later op het evenemententerrein te staan, zover is het nog lang niet maar we hebben ze alvast op voorraad.



Citaat van: Hero op zondag 19 juli 2020, 20:28:59
Barry,

Die zijn natuurlijk voor het grote Openingsfeest van de baan.

Iemand liet ze in Houten aan me zien. Zelf destijds een setje besteld en de afdeling geluidsverhuur
ingeseind.

M g Robin
Hoi Robin,

De afdeling geluidsverhuur heeft er aan eentje wel voldoende  :) die andere mogen de mannen van het licht gebruiken.



Citaat van: joske3 op zondag 19 juli 2020, 22:51:53
Citaat van: Barry1972 op zondag 19 juli 2020, 17:53:20....Maar deze zijn zo te zien nieuwe uit de verpakking, benieuwd waar je deze tijdelijke stroom voorziening voor nodig hebt.  Zelf ga ik strakjes mijn eerste windmolen plaatsen  O:-D
Die aggregaten kun je dus gebruiken als er geen wind staat! Heb je toch draaiende windmolens! :D
Hoi Jos,

Zo helpt de ene techniek de andere  >:-D



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Goed spul  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Alles bij elkaar lijkt de bouw van de baan stil te liggen, geen energie of ben je lekker op vakantie.
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
 @citaat @citaat

Leuk plaatje Henk  :thumbup: :thumbup:



@citaat

Tijdens de zomermaanden wordt er zeker minder aan de baan gewerkt, op mijn werk is het super druk en dan heb ik niet altijd tijd / zin om iets aan de baan te doen.
Zoals je ziet komen er wel nieuwe aanwinsten binnen dus echt stil liggen is er niet bij Tom  :)

Als straks de dagen weer korter worden krijgt de baan vast meer aandacht  :D



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Ook dit weekend helaas geen tijd voor de baan, in en om het huis moet er van alles gebeuren en dat kost een hoop tijd.
Zo ben ik de Electra in de schuur aan het vervangen en dat werd tijd ook  :)
En heb ik de led-verlichting in de trap-treden af kunnen maken, deze worden nu automatisch geschakeld door twee Philips Hue sensoren.

Mijn volgende klus is het ophangen van een aantal haken in de schuur en daarvoor moet geboord worden, op zondag wil ik voor 11 uur geen herrie maken dus dat staat op het punt van beginnen  :)

En gebeurd en dan helemaal niets op treinen  gebied  8o zeker wel ik kon het niet laten en heb weer een loc besteld en voor de verandering is het deze keer GEEN rode  :)
De loc is nog niet uitgeleverd, ik geloof dat hij met een paar weken van de band rolt als het goed is.

Volgende week hoop ik weer eens aan de baan te kunnen werken, mijn klusjes in en om het huis zijn dan als het goed is klaar ( of Saskia moet iets bedenken ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op zondag 26 juli 2020, 10:58:33
En gebeurd en dan helemaal niets op treinen  gebied  8 zeker wel ik kon het niet laten en heb weer een loc besteld en voor de verandering is hij deze keer NIET rood  :D
De loc is nog niet uitgeleverd, ik geloof dat hij met een paar weken van de band rood als het goed is.
Ik weet dat je "rolt" bedoelt, maar in je onderbewuste ben je toch wel met dat "rood" bezig, of eigenlijk dat hij niet rood is... :D :D
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Er was een o weggevallen en dan krijg je dit  8o Eric-Paul.

Ik zal de tekst even aanpassen rood moest inderdaad rolt zijn  :) bedankt voor de positieve manier van melden  :thumbup: :thumbup: als iedereen het op deze manier doet zal het een stuk gemoedelijker worden op ons forum :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -Extra stroom voor de baan.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 18 juli 2020, 16:24:46

Fraaie aggregaten, Peter :thumbup:!!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Hoi Maikel,

Het zijn zeker fraaie modellen die op een Nederlandse baan thuis ( kunnen ) horen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Zes jaar geleden heb ik in het echt met zo'n apparaat gewerkt. Het was echter een kleiner formaat: slechts 50 kVA. Bij het opstarten was 40 kVA nodig. In de rest van de week zo'n 20 kVA. De aggregaat lust wel een slokje: ca. 950 liter.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

lustte wel een slokje: 950 liter per ????

Groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Goedemorgen,

Nou, die Bredenoord foto doet mij wel heel erg aan een deel van mijn werk denken. Heel vaak in het buitenland op pad geweest met hele series van die ingehuurde aggregaten in alle vermogens tot ongeveer 200 KVA per stuk. (uiteraard met de bijbehorende netwerken die daar dan door worden gevoed) :P


Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Anne W op dinsdag 28 juli 2020, 23:44:09
@citaat

lustte wel een slokje: 950 liter per ????

Groet, Anne W

Per week vermoed ik, als ik de tekst zo lees.
Re: De baan van een geluidsman -
Inderdaad 950 liter in die week.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van een geluidsman -
@citaat

En als hij de hele week volaan moet draaien ca. 2 maal zoveel, denk ik en dan heb je vermogen voor 4 lampen van 1000 watt.

Groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman -
We dwalen te veel af.
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Anne W op woensdag 29 juli 2020, 22:39:54
@citaat

En als hij de hele week volaan moet draaien ca. 2 maal zoveel, denk ik en dan heb je vermogen voor 4 lampen van 1000 watt.

Groet, Anne W
40 :idea:
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo allemaal,

Toen ik nog actief bezig was met geluidstechniek hadden wij ook vaal aggregaten staan, vooral op festival terreinen is vaak niets of bijna niets aan stroom te vinden.

Meestal stonden er meerdere, een voor het geluid, een voor het licht en een voor de horeca, en allemaal voorzien van een extra tank zodat we niet zonder diesel kwamen te zitten, want als je een ding niet wil is dat tijdens het festival de stroom uitvalt.

Ik heb er nu twee dus we kunnen straks een aardig feestje bouwen op de baan  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat
Kunnen we met het Karbrücken Preiser-personeel al kaartjes reserveren voor dat feestje ? 

groet
Harald