Hoi Hans!
ja zoiets bedoel ik, zoals op de laatste foto.
je hebt nu een dalstation waar de treinen vier kanten op kunnen: omhoog, naar de spiraal, naar de industrie en naar de keerlus. als dat geen aantrekkelijk verkeer oplevert, weet ik het niet meer.
erg mooi dus!
nog een voordeel is dat de twee stations niet meer boven elkaar liggen en dat je nu heel wat rijlengte/tijd tussen de twee stations hebt! leuk om treinen van het ene station naar het andere te dirigeren.
wat ik wel iets anders zou doen, zijn de tunnels. ik zou de tunnel inkorten of zelfs weglaten en de boog zichtbaar houden. daarbij zou ik het wissel voor de aansluiting in het hoge rechte spoor leggen, zodat de boog naar het kopstation aan de buitenkant ligt, ook zichtbaar, maar op iets lager niveau (ander steigings%). dat levert echt een spectaculair beeld op. als je dat spoor dan met een mooie brug over de aansluitsporen van de keerlus legt, wauw...
de wissels bij het dalstation kun je beter opschuiven, zodat je van het rechterspoor na de keerlus ook nog naar het derde stationsspoor (=industrie) kunt: dus eerst de trein keren en dan uitrangeren (ahum, je treinen rijden toch rechts?).
het lijkt een superbaan te gaan worden. je werkwijze is opmerkelijk, maar het basisprincipe van je sporenplan ook.
dus weer: veel succes!
Hessel.