Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bahnhof Lybenort: Nieuwe aanwinsten

Gestart door Yeoman woensdag 11 februari 2009, 17:38:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Station Lybenort: iTrain - Ontwerp van een testbaan
Het is weer eens tijd voor een update.

Afgelopen zaterdag heb ik bij Hobby In Praktijk de workshop iTrain bijgewoond.
Het was zeer interessant en leerzaam.
Omdat door Tom werd aangeraden om eerst met een testbaan aan de slag te gaan, heb ik mijn testbaantje er eens bijgepakt.

Dit is zoals mijn bestaande testbaantje er uitziet:


Deze gebruik ik nu om locs en wagonverlichting te testen.

En in AnyRail heb ik er dit van gemaakt (rekening houdend met de afmetingen van de plaat):


Volgens mij bevat dit ontwerp voldoende rijmogelijkheden om de beginselen van iTrain te gaan leren.
Dat wordt volgende maand dus weer naar Houten om de ontbrekende rails aan te gaan schaffen.
Een K83 heb ik nog wel over om de wissels mee aan te sturen.

En niet geheel onbelangrijk ook nog nodig een laptop om de software op te draaien.
Maar als het goed is heb ik volgende maand een nog goeie 2e hands via mijn werk.

Ik heb op de grote baan op het merendeel van de seinen ook een remmodule aangesloten.
Die zal ik moeten uitschakelen op het moment dat ik computer gestuurd ga rijden.
Weet nog niet of ik ze nu eruit moet gaan halen of moet laten zitten.
Als ik ze laat zitten, dan moet ik ze wel op een of andere manier uitschakelen als ik met iTrain ga rijden.
Omdat je ook de optrek- en afremvertraging voor iTrain op 1 moet zetten, moet ik ze ook weer terug zetten op de huidige waarde voor netjes afremmen met afremmodule.
Denk niet dat ik dat handig ga vinden, dus de kans is groot dat ze eruit gaan.

We hebben dus weer wat te doen...

Groeten,
Ton.
Re: Station Lybenort: iTrain - Ontwerp van een testbaan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Station Lybenort: iTrain - Ontwerp van een testbaan
Goed idee dat testbaantje Ton. Kun je de remmodules niet met een schakelaar uitschakelen wanneer je met I-Train gaat rijden?

Of is dat te eenvoudig bedacht?

Groet,

Ronald
Re: Station Lybenort: iTrain - Ontwerp van een testbaan
Hoi Ronald,

Dat kan inderdaad wel, maar voor een goede werking in iTrain moet je de optrek-  en afremvertraging op waarde 1 zetten.
In die stand remmen ze weer niet mooi af op de remmodule.
Dan zou je dus ook telkens de cv's ook om moeten zetten wanneer je wisselt tussen handmatig of computergestuurd rijden.
Ik denk dat ik dat omzetten dan snel beu zal zijn...t ;)

Groeten,
Ton.
Re: Station Lybenort: iTrain - Ontwerp van een testbaan
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Station Lybenort: iTrain - Ontwerp van een testbaan
Ziet er al goed uit Ton, je hebt weer wat te doen....
En idd om te testen volop mogelijkheden.
Je kunt in de gratis versie van iTrain al wel aan de slag met opzetten van eea.
Dan kun je later je proeflicentie aanvragen.

Mocht je vragen en/of problemen hebben ik woon om de hoek...
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
De testbaan is geheel gereed.
De vier wissels worden door een K83 aangestuurd.
De bezetmelders worden via een S88 module van RoSoft en HSI-88 USB aan de laptop gekoppeld op de USB-poort.
De gleisbox van de MS2 wordt via de CC-Schnitte aan de laptop gekoppeld.

Na de testlicentie van iTrain te hebben aangevraagd, ben ik begonnen met het tekenen van het baanplan.
Alle onderdelen, zoals bezetmelders, blokken, stations, e.d. allemaal aangemaakt.
De workshop bij HIP en de presentatie op dvd, hebben me hier erg bij geholpen.
Ook de hulp van Tom (iTom) kwam goed van pas.

Virtueel rijden ging op een gegeven moment precies zoals ik wilde dat de trein zou rijden.
De bedoeling is dat er meestal een rondje wordt gereden en af en toe naar de opstelspoortjes.

Dan was vanmiddag het grote moment om in het echt te gaan rijden.
De bezetmelding testen verliep vrij soepel. De bij de HSI-88 meegeleverde drivers zorgden meteen voor een correcte werking.
De CC-schnitte werkend krijgen verliep wat lastiger.
Eerst moest ik op zoek naar de juiste driver. Deze wordt niet met het product meegeleverd, maar staat 'ergens' op het internet.
Na goed zoeken kwam ik uiteindelijk in een pdf-bestand op internet de link tegen voor de drivers.
Daarna kon ik ook de CC-schnitte goed koppelen aan de laptop.
De wissels omzetten vanuit iTrain lukte ook prima.

De loc was echter nog niet van zijn plaats te krijgen.
Het betreft de mfx-loc BR212 (37000).
Volgens de MS2 was het adres van de loc 20, maar daar reageerde hij niet op.
Ik dacht dat ik vast niet de eerste zou zijn die dit probeert, dus via de zoek-functie op dit forum de oplossing gevonden.
Het adres van de loc eerst op nul zetten en dan met de MS2 de loc 2 maal van richting laten veranderen.
Daarna verscheen een adres, in mijn geval 1031. Blij dat ik niet elk adres vanaf 1 handmatig heb geprobeerd  B)
Vervolgens de loc een route gegeven en bingo! De loc begon te rijden volgens de route die ik had opgegeven.
Ik moet de loc nog wel ijken, want nu worden de stootblokken nog getest op stevigheid :P
Ook de juiste snelheden op de verschillende blokken en secties nog goed bekijken.
En uiteraard ook nog met meerdere locs op de testbaan gaan rijden.
Maar de eerste stappen in het rijden met iTrain zijn gezet.

Groeten,
Ton.
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Hoi Ton,

Mooi dat het werkt. Succes met het doorvoeren naar je baan.

Groet,

Ronald
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Hoi Ton,

Leuk dat de eerste loc via ITrain heeft gereden, het heeft wat voeten in de aarde gehad maar uiteindelijk is het je gelukt  :thumbup:

Succes met het verder uitvinden van Itrain en alle mogelijkheden.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Hi Ton, tof dat iTrain werkt voor je! Ik heb je hele draadje v.a. 2009 weer 's doorgenomen en zag nog wat leuke ideeen waar ik denkelijk wat aan kan hebben, vraagje: je Infra rood melder tbv spoorweg overgang, heb je dat nog doorgezet? Of heb je toch gekozen voor overweg schakelen via rail? Ik las dat verder niet meer terug.
Michel
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Hoi Ton,
Leuk dat het werkt op de testbaan. Sinds kort heb ik ook een testbaan met iTrain en CC-Schnitte, het bleek wel handig om de snelheidmeting / ijking te doen daarmee wordt de werking preciezer. Je kan een paar decoderstappen meten bv. om de 20 van langzaam naar snel, en itrain berekent dan alle tussenstappen. Voor de laagste snelheid bv. ook nog stap 5 en 10 gemeten. Alleen geen ander materieel op de baan laten staan, bij mij was er een flinke aanrijding..even niet opgelet.

Gr. Arjan
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Hoeveel moeite is het om alle 28 stappen van de decoder even te ijken? Niet toch?

Gr, Ben.
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Citaat van: h0ogovens op zondag 22 juni 2014, 22:27:10
... vraagje: je Infra rood melder tbv spoorweg overgang, heb je dat nog doorgezet?
...
Hoi Michel,

Zoals het er nu naar uit ziet, komt er waarschijnlijk helemaal geen overweg meer op de baan.
Maar het bouwen van de lichtsluis was wel een leuk en leerzaam project.

Groeten,
Ton. 
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Hallo Ben,
28 stappen meten is nog te doen, maar er zijn er ook met 127 stappen, dat leek mij een beetje veel van het goede.  gr Arjan
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Leuk om te lezen dat het allemaal werkt. :thumbup:
Stap voor stap alles uitproberen met de testbaan.
Volgende stap, meer treinen laten rijden.
Maar eerst de loc's ijken, dat is toch echt ook heel belangrijk voor een mooi rijgedrag en op tijd stoppen.
Eigenlijk in een vrij korte tijd heb je iTrain aan de praat gekregen, had ook niet anders van je verwacht ;)
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Hoi ton,

Fijn om te lezen dat het allemaal werkt. We gaan hier in Brabant bijna een harde kern vormen met de cc-schnitte :P.

Ik ben ook nog volop itrain aan het uitproberen wat steeds beter gaat. Het is soms zo simpel dat het toch moeilijk is ;).

Suc6 met je testbaan
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Ha die Ton.
Mooi om te lezen dat je nu de eerste loc aan het rijden hebt! :thumbup:
Het doorgronden en laten werken van ieder besturingsprogramma kost even wat tijd en zweetdruppels maar prachtig wanneer het werkt.

Veel plezier en succes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Allen bedankt voor de reacties.
Was zelf ook blij verrast dat de eerste start vrij soepeltjes is verlopen.
Geeft eigenlijk ook aan dat iTrain redelijk snel is op te zetten.
Wanneer ik met meerdere locs ga rijden, zullen er vast nog wat uitdagingen aan bod komen.
Maar dat maakt het alleen maar leuker.

Groeten,
Ton.
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Station Lybenort: iTrain - Eerste rondjes op de testbaan
De eerste stappen heb je vlot doorlopen👍
Via de pc rijden geeft gelijk een heel ander beeld....
Succes met het vervolg! Mocht je problemen hebben, we hebben nu een redelijke CC-Schnitte met iTrain aanhang in west Brabant.... 😀
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
De afgelopen weken was het weer wat minder, waardoor ik wat tijd heb besteed aan de baanbouw.
Het heeft een poosje wat stil gelegen, maar we gaan rustig aan verder.

Eerst meer even een foto van de stand nu:


De plaat, waarop de draaischijf ligt, heeft al zijn definitieve vorm.
Er komt een driedelige locloods van Vollmer aan de draaischijf te liggen.
Dan blijven er nog twee buitenspoortjes over.
Bedoeling is om op eentje diesel te kunnen tanken en de andere een vlampijpreiniger installatie te plaatsen.
Het is op de foto wellicht niet goed te zien, maar er is voldoende ruimte tussen de locloods en het doorgaande spoor wat erachter ligt. De bocht is een R2 bocht en met een lang rijtuig in de bocht heb ik nog ruim 2 cm over.
De loods verder naar links is geen optie, want dan moet ik 1 buitenspoor opofferen.

Twee sporen in de loods heb ik voorzien van een onderzoekskuil (van Faller).
Je zult er straks niet veel van zien, maar vindt het wel een leuke toevoeging.

Er is nog niets aangesloten, dus dat moet ook nog gebeuren.
Had wel de draaischijf eerst nog getest met een transformator.
En ondanks ruim drie jaar in de doos deed deze het meteen perfect.

Eerst maar de locloods weatheren en in elkaar gaan zetten.

Oh ja, wat betreft iTrain heb ik wel de definitieve keuze gemaakt.
Straks in het najaar ook daar maar eens een aanschaf van doen, want de proeflicentie is inmiddels ook vervallen.

Groeten,
Ton.

Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Hi Ton,

Wordt de draaischijf ook digitaal?

groet
Harald
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Hallo Ton,

Prachtige draaischijf zeg...ik ben erg benieuwd straks als hij ook bij jouw in I-Train staat samen met de locloods.
Succes met de bouw verder.

groeten Ronald  :)
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Citaat van: Haradigi op zondag 31 augustus 2014, 19:25:37
Hi Ton,

Wordt de draaischijf ook digitaal?

groet
Harald
Hoi Harald,

Dat is wel de bedoeling.
Weet alleen nog niet welke decoder ik ga gebruiken.
Die keuze is nog niet gemaakt.
Direct onder de draaischijf lopen sporen van het schaduwstation.
Er is dus onder de schijf maar beperkte ruimte.
De decoder van Dynasys zal het dus zeer waarschijnlijk niet kunnen worden.

Groeten,
Ton.
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Citaat van: Varekamp op zondag 31 augustus 2014, 21:21:39
Hallo Ton,

Prachtige draaischijf zeg...ik ben erg benieuwd straks als hij ook bij jouw in I-Train staat samen met de locloods.
Succes met de bouw verder.

groeten Ronald  :)
Ben zelf ook wel benieuwd hoe het gaat lopen.
Eerst maar eens zorgen dat alle sporen stroom en bezetmelding krijgen.
Want anders komt er geen loc de bw in...

Groeten,
Ton.
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Mooi project Ton  :)

Er zijn al meerdere mensen die dit volledig geautomatiseerd hebben met ITrain dus dat gaat bij jou ook wel lukken.

Misschien een leuk idee om in de loc loods Servo,s te bouwen zodat de deuren open en dicht gaan.

Succes met het bekabelen.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Citaat van: degeluidsman op zondag 31 augustus 2014, 23:07:31
Mooi project Ton  :)

Er zijn al meerdere mensen die dit volledig geautomatiseerd hebben met ITrain dus dat gaat bij jou ook wel lukken.

Misschien een leuk idee om in de loc loods Servo,s te bouwen zodat de deuren open en dicht gaan.

Succes met het bekabelen.


Mvg,

Peter Degeluidsman.

Ja Peter, dat is helemaal mooi.

een clublid van ons heeft ook i-Train en is daar zeer over te spreken.

Groeten Ronald  :)
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Citaat van: degeluidsman op zondag 31 augustus 2014, 23:07:31
...
Misschien een leuk idee om in de loc loods Servo,s te bouwen zodat de deuren open en dicht gaan.
...
Hoi Peter,

In de loods zit een mechanisme dat de deuren open- en dichtgaan door de loc.
Heb tot nu toe nog niets met servo's gedaan.
Wellicht wel een leuk projectje om me daar eens in te verdiepen.
Dan kunnen de deuren open en dicht onafhankelijk van of er een loc wel of niet in de loods aanwezig is.

Groeten,
Ton.
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Ton,

Dat mechanisme werkt voor geen meter, dan moet je je lok met 180 de loods in late. Raggen en dan gaat de boel met een klap dicht. Ziet er echt niet uit, en met een licht lokje lukt het gewoon helemaal niet. Bovendien, als er geen lok in staat, staat de boel open. Als je de boel niet permanent open wilt hebben staan dan is aandrijving de enige oplossing.

Walter
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Hoi Walter,

Als het zo slecht functioneert, kan ik beter meteen voor servo's gaan.
Er is onder de loods wel voldoende ruimte, dus dat zou moeten kunnen.
Weer een nieuw projectje om te doen en te leren.
Servo's en de aansturing ervan is voor mij nog onbekend terrein.

Groeten,
Ton.
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Hoi Ton,

Leuk Arduino projectje. :idea: :)

Gr.
René
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Klinkt leuk, René.
Maar ook Arduino is compleet nieuw voor me.

Groeten,
Ton.
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Hoi Ton,

Als je er aan toe bent wil ik je wel helpen. :)

Gr.
René
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Ziet er goed uit Ton.
voor servo's gebruik ik een ESU decoder.
Deze kun je in de toekomst dan ook aansturen in iTrain door een of meerdere bezetmelders.
voor je draaischijf heb je diverse alternatieven. Success met aansluiten.
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Hoi Leo,

Servo's duurt nog wel even.
Eerst komend weekend nog even naar Breda voor wat verf, zodat de locloods onder handen kan worden genomen.
Daarna wordt deze in elkaar gezet en kunnen de servo's erin.

Groeten,
Ton.
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Komt goed, ben erg benieuwd naar het resultaat.
Mocht je een keer willen experimenteren met servo's en decoder, ik heb er hier liggen die ik op het moment niet gebruik.
Succes!
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Ton, is een OC32 voor de servo's niet makkelijker en vele malen goedkoper? Op 1 OC32 kun je als het goed is 32 servo's aansluiten. Het is maar een idee hoor, ik heb er nog geen ervaring mee. Ik ga het wel op mijn baan toepassen. ;)
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Hoi Leo en Barry,

Bedankt voor het aanbod en meedenken.
Heb zelf nog totaal geen idee waarmee de servo's aan te sturen.
Het zullen er voorlopig maar drie worden, voor elke loodsdeur eentje.

Gisteren de benodigde verf gekocht, dus kan in ieder geval met de loods aan de slag.
Ook nog draad om de sporen rond de draaischuif te kunnen aansluiten gekocht.
Die kunnen dus ook worden aangesloten voor stroom en massadetectie.
Eerst eens op een oude k-rail proberen draadjes te solderen.
Begrijp dat dat bij k-rail wel wat lastiger is allemaal dan bij c-rail.

Groeten,
Ton.

Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Ton het solderen aan de rails is niet zo moeilijk. Je kunt eenvoudig de draad aan het railschoentje solderen. Als je aan een doodlopend spoor aan beide zijden wilt solderen schuif je gewoon een extra railschoentje op de tweede spoorstaaf. Ik heb zo alle sporen in de lokloods van een stroomaansluiting en een draad naar de S88 voorzien.

Groet,

Ronald
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Met een OC32 kun je idd alle kanten op... Die kende ik ten tijde van de Esu aanschaf echter nog niet.
Solderen aan K-rail heb ik geen ervaring mee.... Ronald echter volop.  :D
Succes met bouwen, schilderen, weatheren etc....
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Hi Ton,

Ter info, ik gebruik de decoder van Sven Brandt en ben zeer tevreden.
http://www.digital-bahn.de/

Decoder wordt in/onder de draaibrug zelf gemonteerd.

groet
Harald
Re: Bahnhof Lybenort: Bahnbetriebswerke
Hoi Harald,

Ziet er ook fraai uit.
Zelf inbouwen is nog wel een hele klus zo te zien.
Maar het hoeft ook allemaal niet te makkelijk te zijn B)

Groeten,
Ton.
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Gisteren hebben ook wij de Märklin fabriek bezocht.
Vrijdag waren we naar een stadje in de buurt van Göppingen gereden, genaamd Süssen.
Vandaaruit gingen we zaterdag ochtend vroeg op pad, zodat we rond 8.45u voor de ingang van de fabriek stonden.
De fabriek was toen al open en de rij was op dat moment nog heel erg kort.
Er waren slechts zo'n 10 personen voor ons.
Later op de ochtend liep de rij over het middenterrein tot aan de hoofdweg, dus vroeg komen was verstandig.

In de fabriek, welke we zo'n 5 jaar geleden ook al eens hadden bezocht, werd het totale productieproces van de 2e Insider-loc van dit jaar getoond.
Van het klompje zink tot aan het inpakken van de loc, elke stap werd getoond.
Ook werd er door de medewerkers uitleg gegeven over wat er bij elk proces werd uitgevoerd.
Fascinerend om te zien hoe de productie-robots hun werkzaamheden uitvoeren.
Ondanks dat veel door machines wordt gedaan, is er toch ook het nodige handwerk gedurende het proces.

In één van de hallen werden de plastic onderdelen gegoten.
Zo was er van niets ineens een locopbouw te zien, of een onderstel van een personenrijtuig.
Eén machine produceerde drinkbekers (zie foto verderop), waarvan elke bezoeker er eentje kreeg.

Na de locmontage wordt elke loc op een testbaantje van C en K-rail gezet en draait een programma af.
Hierbij wordt er zowel vooruit als achteruit gereden en de geluid- en lichtfuncties worden gecontroleerd, inclusief rookgenerator.

Nadat je deze laatste hal bent gepasseerd, mag de camera tevoorschijn worden gehaald.
In deze hal stonden een groot aantal banen van elke spoorgrootte minimaal eentje.

Nu dan de foto's.
Spoor I:


Spoor Z (sommige treintjes rijden zo snel dat het op de foto alleen een streep is, helaas):






Spoor N:




Spoor H0:




De Herfstnieuwigheden waren rijdend ook al te bewonderen op een spoor I module:




In de Erlebniswelt stond ook nog een baan:


Nog wat spulletjes meegenomen (het TEE schildje kreeg je als Insider-lid):




En de speciale wagon uiteraard ook:

Voor een mede-forumlid ook een exemplaar meegenomen.

Het was zeker een geslaagd bezoek en we hebben ervan genoten.

Groeten,
Ton.
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Hallo Ton,

Jammer dat we elkaar niet gezien hebben  :?
Wij zijn vrijdag in de fabriek geweest, en hebben genoten van het fabricage proces.
Zaterdag nog even de koopjes hoek opgezocht, zonder echte koopjes dit keer  :-(
Het wagonnetje en een bouwpakket is het enige wat ik kon vinden, maar het was fijn om weer met eigen ogen te zien waarom een loc 400 euro moet kosten  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Hoi Ton,

Bedankt voor het delen! Wat is die Badische VIc toch een schitterende loc, ik kan er niets aan doen... Heb je daar wellicht meerdere foto's van?

Mvg,
William
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
zit even te kijken, een hele mooie baan.
ga zo door :thumbup:.
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Citaat van: Laenderbahn027 op zondag 21 september 2014, 17:55:22
Hoi Ton,

Bedankt voor het delen! Wat is die Badische VIc toch een schitterende loc, ik kan er niets aan doen... Heb je daar wellicht meerdere foto's van?

Mvg,
William
Hoi William,

Heb er nog eentje, maar dan met rook uit de schoorsteen.
Ook eentje rijdend, maar die is niet scherp, helaas.
Zal de foto morgen nog plaatsen.

Groeten,
Ton.
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Leuk verslag Ton!
Ik hoop er in de komende jaren ook een bezoek te kunnen brengen.
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Hoi Leo,

Als je het nog nooit hebt gezien, het is zeker zeer interessant.
En ook gewoon leuk om de fabriek eens van binnen te zien.

Groeten,
Ton.
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

online
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Ha die Ton.
Erg leuk verslag met mooie foto's! :thumbup:
En altijd mooi om wat extra wielen in voorraad te hebben! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Kunt ge daar dan gewoon naar toe rijden en binnen lopen of is dat na afspraak?
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Leuk en interessant, dat is het.
Als je fan bent en je kunt de fabriek eens van binnen bekijken, altijd doen.
Het is zoals Peter al zei, je weet ineens waarom je zoveel betaald voor een locomotief.
Was zelf ook al eens in de fabriek, in de periode van voor de publieke rondleidingen.
Nogmaals machtig interessant
Re: Bahnhof Lybenort: Bezoek Märklin-fabriek
Citaat van: Johnnytrein op maandag 22 september 2014, 10:33:40
Kunt ge daar dan gewoon naar toe rijden en binnen lopen of is dat na afspraak?
Hoi Johnny,

De fabriek was twee dagen open voor bezichtiging.
Afgelopen vrijdag en zaterdag was dit.
Sinds een aantal jaren doen ze dit om het jaar, dus zal de eerstvolgende keer waarschijnlijk zijn in 2016.

En voor William nog een extra foto van de spoor I loc:


Groeten,
Ton.