Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan van Michel Evers

Gestart door Michel Evers zaterdag 19 oktober 2019, 10:54:31

Re: Baan van Michel Evers
Alle H0 machinisten, conducteurs, stations - en personchefs,

enige laten geleden was het er al bijna van gekomen, maar nu gaat het naar alle waarschijnlijkheid alsnog gebeuren.
Ik ga mijn baan afbreken. Gelukkig heb ik, nog steeds, maar een testbaan om omgebouwde locomotieven en wagons te testen na ombouw e.d. Ik heb de zolder een tijd nodig als fotostudio en gezien wij maar 1 ruimte hebben die daarvoor gebruikt kan worden, moet de spoorbaan wijken.

Het is zo dat ik heel veel materiaal heb voor het maken van een modelspoorbaan, maar dat alles al jaren in kasten staan.
Telkens komt het er niet van om eens een echte spoorbaan te maken. Altijd was er wel een reden om het nog niet te doen, zoals bijvoorbeeld mijn minder goede gezondheid.

Voor nu heb ik mijn fotostudio weer nodig. Wanneer en of de spoorbaan ooit terug komt weet ik nu nog niet. Het zal afhangen van hoeveel ik het mis.
Als ik het helemaal niet mis dan ga ik misschien wel over tot verkoop van al het materieel. Als dat zo zal zijn dan laat ik het hier op ons forum weten.

Het helpen met en repareren cq. ombouwen van materieel voor anderen, zal ik blijven doen.

Het is en blijft een mooie hobby en ik zal zeker nog van mij hier laten horen.

Michel :?

zonder fantasie ook geen creativiteit

Jeetje Michel, dat is heftig! Je laat mij schrikken want ik volgde met plezier jouw draadje. Verder weet ik even niet meer wat ik nog kan schrijven. Ik kan enkel maar jouw beslissing respecteren.
Forum Moderator

A member of the Duurstede GroupĀ®

Hoi Michel,

Net als Frans schrik ik hier ook van, je zult vast niet over een nacht ijs gegaan zijn.
Hopelijk blijven de dozen nog een tijd in de kast staan en gaat het weer kriebelen, zo niet dan lezen we het hier wel.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Frans en Peter,

dank jullie voor de reactie.
In eerste aanleg breek ik alleen de baan af en bewaar ik alles in dozen in kasten.
Ik heb voldoende ruimte om het op te slaan.

Ook blijf ik zoeken naar een mogelijkheid om de baan te behouden en toch een ruimte als fotostudio te kunnen inrichten.
Wij hebben geen klein huis, maar de bovenverdieping en zolder zijn wat ongelukkig ingedeeld. Maar ik heb echt geen zin in om een grote verbouwing te doen en verhuizen zie ik ook niet zo zitten.

En wie weet valt plots het kwartje, of om in de huidige termen te schrijven, valt de euro en heb ik een oplossing gevonden.

Het grote probleem ben ik zelf. Ik heb naast de hobby modelspoorbaan ook fotografie al heel lang als hobby, waaronder ook studio fotografie zoals portret fotografie e.d. In het najaar start ik een 15 maanden durende fotografie design opleiding, mits er voldoende aanmeldingen zijn bij de opleider. En dan heb ik de ruimte  echt nodig.

Wie weet wat de toekomst brengt.

Fantasietjes op de baan

Nou nou, das heftig Michel. Maar als jij je er beter bij voelt : gewoon doen! Zeker zal ik nog contact met je zoeken hoor.
PS/ aan de geluidjes moet ik nog beginnen... :-)
Speciale Gast

Citaat van: Michel Evers op dinsdag 27 mei 2025, 11:10:32Het grote probleem ben ik zelf.
Nou, dan valt het toch mee? Het is een soort van luxe probleem, keuzes maken is soms niet makkelijk maar als fotografie ook je passie is moet je dat doen. :)
Hopelijk is de wat minder goede gezondheid geen spelbreker in je plannen. O:-D

ik zou maar niet te vlug verkopen, bij Tom (iTom) kriebelde het terug nadat alles weg was;

mvg,
Michel
Citaat van: ramdani op dinsdag 27 mei 2025, 17:38:37ik zou maar niet te vlug verkopen, bij Tom (iTom) kriebelde het terug nadat alles weg was;

mvg,
Michel
Hoi Michel,

ik ga inderdaad niet zomaar even alles verkopen.
Als ik ga afbreken dan gaat alles in dozen en wordt het aan de kant gezet.
Het blijft een mooie hobby die nog steeds "kriebelt".
Verkopen zou de deur terug volledig op slot gooien en de sleutel zou verdwijnen. En dat is niet wat ik wil.

Daarbij komt dat ik nog steeds nadenk over het vinden van een andere oplossing. En zolang ik zelf niet 100% achter mijn idee sta om de baan af te breken en op te ruimen, blijft alles bij het oude. De baan ligt er nog steeds.
Ik heb mij ingeschreven voor een fotografie design opleiding, startende in oktober. Maar als er onvoldoende aanmeldingen komen, dan gaat die opleiding, welke 15 maanden duurt, niet eens door.

In de "mooi weer maanden" werd er door mij nooit veel gewerkt aan de modelbaan. Het is echt een "slecht weer hobby" voor mij. Dus tegen het komende najaar moet het in mijn hoofd duidelijk zijn wat te doen om het luxe probleem op te losen.😁

Dus de kans bestaat nog steeds dat de modelspoorbaan gewoon blijft waar hij is. Het ligt (nog) niet in de weg.