Of je bent een Bouwer, OF een Rijder..... Grofweg, want er zijn hier veel heel mensen zijn die het tegendeel bewijzen en op alle fronten hun mannetje (
en vrouwtje) staan.
Maar hoewel ik 'vroeger (
toen Jan nog een Jantje was 
)' heel veel aan modelbouw heb gedaan en ook hele landschappen maakte, heb ik daar tegenwoordig niet heel veel behoefte meer aan. Wel altijd gedacht dat er nog wel eens in de toekomst iets mee gedaan gaat worden en dus wel gewoon 'verzameld'. Huisjes, figuurtjes, auto's, boompjes en wat er nog meer in aanmerking komt voor de aankleding van een modelspoorbaan.
En toen kwam Andre met zijn programmaatje op Woensdagavond en merk dat ik al zit uit te kijken naar de laatste 5 minuten waar je al die mooie complete banen aan je voorbij ziet trekken met een mooi verhaal erbij.
Uiteindelijk moet je toch datgene doen wat je zelf leuk vindt en dus eens wat 'kleine scenes' opgebouwd. Uitzondering is meteen het begin, want vandaag ook de binnenruimte van de spiraal weer eens aangepakt. Het begon met het aansluiten van 2 stootblokken met Led-verlichting. Erna werd de rails een beetje aangepast zodat de locloods van plaats verwisselde om een mooi klein industrie plekje te creëren en aan de overkant een landelijk station met wat extra aankleding. Het nieuwe kleine LänderBähn locje kon meteen in zijn natuurlijke omgeving worden neergezet.
Ook afgelopen week 12 stuks R2 brugdelen op de kop getikt (
zie foto 1) . Zakgeld is nu op, maar het effect wat ik hoopte te krijgen hiermee door het buitenste hiermee op te luisteren is wat mij aan gaat volledig behaald. En zeer waarschijnlijk zal het binnenste deel ook nog wel eens stukje bij beetje voorzien worden van de R1 variant.
Groeten,
Jan