Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

Loreley - Gotthard - Ticino

Gestart door Jongslog maandag 06 juni 2022, 21:21:06

Re: Loreley - Gotthard - Ticino
Citaat van: Hanzi op zondag 07 juni 2026, 20:53:39Was als compliment aan Henk bedoeld, Ruud
Zo had ik het ook begrepen, en inderdaad: het is prachtig wat Henk daar heeft verwezenlijkt... :thumbup:

Zwitserland fan

De zoektocht naar foto's van de schakelpost heeft wel wat vage beelden opgeleverd maar meer ook niet. Dat bouw ik dan wel met wat ik gezien heb bij andere schakelposten en een beetje fantasie. Er staat een hek omheen dus daar zie je niets van. Maar ondertussen bedacht ik dat ik liever de Noordhelling van de Gotthard met het dorp af wil maken. Daar moet nog veel voor gebeuren, maar het zou leuk zijn om een gedeelte te hebben wat zo ongeveer klaar is.

Dus aan de slag bij station Wassen. Ik heb aan het zijspoor nog een hele rail 24188 kunnen toevoegen. Ik heb alleen nog afvalstukken over en ook deze was beschadigd. Met XPS een stukje railbedding eraan geprutst. Straks met ballast erover zie je daar niets van. Het stootblok is vervangen door een "blok beton" zodat het meer overeenkomt met de werkelijkheid.

WhatsApp Image 2026-06-20 at 12.21.11 (1).jpg

Station Wassen heb ik al eens eerder gebouwd maar die was veel te groot. Dit exemplaar is eigenlijk te klein maar daar trapt de kijker wel in hoop ik.

WhatsApp Image 2026-06-20 at 12.21.11 (3).jpg

Bij het ontwerpen van de baan ben ik wel heel optimistisch geweest over de beschikbare ruimte. Eigenlijk is er geen plek om een dorp te bouwen. Met deze mockup probeer ik te kijken wat er wel mogelijk is.

WhatsApp Image 2026-06-20 at 12.21.11.jpg

Ik denk toch nog een pandje langs de weg tegen de groene heuvel en dat moet het dan maar zijn. Een volgende treintafel moet toch nog veel groter worden :D.

WhatsApp Image 2026-06-20 at 12.21.11 (2).jpg   

Als het maar Zwitsers is.

Mooie vorderingen zijn er weer gedaan Henk. :thumbup:
Ja ruimte kom ik hier ook te kort ook hier wordt hopelijk de volgende treinenkamer groter maar ook dan zal ruimte een probleem blijven vrees ik. :P

Groet Michel

Of je moet al een kamer van 7,5 * 5,5 meter hebben.
http://www.siebers.org/#videos
En dan is misschien nog te klein.

Jos

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Henk.

Dan maar het station Wassen 'even' opnieuw  :eek:
En dat dorpje gaat (jou) vast wel lukken! :thumbup:
Zolang het maar niet ten koste gaat van
die prachtige s'Chilleli vo Wasse  :cool:
Succes met het bouwen!

Groeten,

Erik.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Henk,

Mooie update weer.

Citaat van: Jongslog op Vandaag om 13:41:35Station Wassen heb ik al eens eerder gebouwd maar die was veel te groot. Dit exemplaar is eigenlijk te klein maar daar trapt de kijker wel in hoop ik.

Wij weten het nu.
Nee dus!  >:-D  >:-D  >:-D

Citaat van: Jongslog op Vandaag om 13:41:35Bij het ontwerpen van de baan ben ik wel heel optimistisch geweest over de beschikbare ruimte. Eigenlijk is er geen plek om een dorp te bouwen. Met deze mockup probeer ik te kijken wat er wel mogelijk is.

Ik denk toch nog een pandje langs de weg tegen de groene heuvel en dat moet het dan maar zijn. Een volgende treintafel moet toch nog veel groter worden :D.

Henk, jij zorgt wel weer voor een passende oplossing.
En uiteraard meer ruimte in plaats van een dorpje inkrimpen.

Heb je al aan verhuizen gedacht?

(ook) Henk