Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin 2014 neuheiten - MHI 2/2014.

Gestart door steventrain maandag 02 december 2013, 15:46:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Haha ik zat net bij stummi forum te kijken en ik zag ook inderdaad in de Nieuwighedenfolder 2014 dat de 37105 BR 01.10 oliestook een functie heeft met kolenscheppen er kan veel maar dit niet.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: mozzi54 op vrijdag 03 januari 2014, 13:31:46
Hopelijk maakt M* niet de fout de VT 95 van een vaste koppeling te voorzien tussen motor- en bijwagen.

Even terugkomend op dit onderwerp: Märklin zal bij de VT 95 een extra stroomloze koppelstang meeleveren voor gebruik bij meervoudige tractie. Ik citeer verder: "Bij een maximaal vierdelige eenheid (2 dubbele eenheden) kan met een schakelaar telkens het rode sluitsein op de bijwagens worden uitgeschakeld."

Dat komt er dan zo uit te zien:

Re: Märklin 2014 neuheiten
Als je wil pendelen, heb je dus twee van die sets nodig. Concurrent Fl* heeft dat beter opgelost. Die levert hetzelfde setje met digitaalkoppeling. Motor- en bijwagen zijn dan op elke gewenste plek te ontkoppelen, zodat omlopen altijd mogelijk is.

Mvg,

Aldert
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Een nieuw plaatje van de EETC 1200 (© Dreileiter Magazin):

Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Prachtig mooi. :thumbup:
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ook nog wat plaatjes van de prachtige KPEV T16.1 (© Dreileiter Magazin):

Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Wim op donderdag 06 februari 2014, 17:31:37
Marklin komt voor Nederland met een speciale serie NS containerdraagwagens.

Artikelnummer M00091 NS-3/sggrms-sgns containerwagen NS, beladen met een 45 foot Samskip container

8< --- 8< --- < snip, snip > --- 8< --- 8<

Bron: MTE

Volgens mij is een sggrms iets anders dan een sgns en moet het dus 1 van beiden zijn (of er zitten twee verschillende wagons in 1 doos, dat kan natuurlijk ook). Zie ook deze link.

De artikelen mét afbeelding tonen in ieder geval een sgns. Het zou fraai zijn als die andere artikelen een sggrms zijn, maar ik waag dit te betwijfelen aangezien het prijsverschil maar rond de 5 euro is. Dat is meer in de orde van een extra containertje dan van een volledig extra draaistel en draagframe. :D

Vriendelijke groet,
Keesjan
Re: Märklin 2014 neuheiten
Heb de folder eens doorgenomen en vond een rare ontdekking.
Bladzijde 75, de BR 01.10.

Hebben jullie het ook gelezen/gevonden?
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik denk dat jullie dit bedoelen:

Citaat van: soultrain op zaterdag 08 februari 2014, 16:50:34
Haha ik zat net bij stummi forum te kijken en ik zag ook inderdaad in de Nieuwighedenfolder 2014 dat de 37105 BR 01.10 oliestook een functie heeft met kolenscheppen er kan veel maar dit niet.

Op de site van Märklin staat het nu wel goed.

Daarom staat er achterop de folder ook deze zin:
Änderungen und Liefermöglichkeit sind vorbehalten. Preis-, Daten- und Maßangaben erfolgen ohne Gewähr.

Kortweg gezegd in het Nederlands: Afbeeldingen  en prijzen zijn ondervoorbehoud (kunnen dus afwijken)
Re: Märklin 2014 neuheiten
ik dacht dat marklin met zijn eigen Bi-Fuel loc was gekomen  :D :D :D
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Goedemiddag,

Ook ik was heel enthousiast over die NS-wagon met die 2 Hartogh-containers!!!!!
Echter toen ik de prijs zag schrok ik toch even, 65 euro!!!!!!
Ik ben al heel lang een oude en grijze NS-Marklinist maar deze prijs wordt toch zo langzamerhand te gek, wat dacht je van een sleep van 10 wagons?
Volgens mij is er maar een remedie, even voorlopig niet kopen en dan zien we ze t.z.t. vanzelf wel in Houten tegen een hopelijk lagere prijs.
Overigens blijft Marklin een prachtig merk, daar valt niets op af te dingen.
vr.gr.
Niek
Re: Märklin 2014 neuheiten
heeft er ook al iemand plaatjes van die containerwagons?

groeten matmir
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Goedenavond,

Op de site van Modeltreinexpress staan met 3 containers (65 euro) geen foto en met 2 containers (60 euro) met foto!
vr.gr.
Niek
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Nieuw artikel: 5 unieke containerwagons van Marklin in HO

Je hebt je ingeschreven voor updates op de website en er is een nieuw artikel geplaatst.
5 unieke containerwagons van Märklin in HO


De nieuwe leverancier van Märklin begint het nieuwe jaar al meteen goed met 5 verschillende nog niet eerder aangekondigde Nederlandse containerwagons.
Elke wagen is beladen met speciale containers voor vloeibare stoffen, van Nederlandse transportbedrijven. ( behalve Samskip dan )
Wij kregen van de leverancier alvast de afbeeldingen zoals de wagens er uit gaan zien, dit zijn zgn. conceptafbeeldingen, ze kunnen nog afwijken van de definitieve levering.
De wagens met 3 containers gaan ? 64,95 kosten en de overige ? 59,95
Levertijden en uitgebreidere gegevens en foto?s volgen t.z.t.

Bron: MCH Hilversum
Re: Märklin 2014 neuheiten
Mooie containerwagens, maar voor 60-65 euro per stuk mogen ze ze houden. Wat een belachelijke prijsstelling. Zitten ze nu gewoon te testen hoeveel de "echte fans" bereid zijn uit te geven? Want als dit aanslaat, dan kunnen we dit soort prijzen in de toekomst vaker verwachten.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: dakdak op woensdag 12 februari 2014, 19:45:42
Mooie containerwagens, maar voor 60-65 euro per stuk mogen ze ze houden. Wat een belachelijke prijsstelling.

Er zitten volgens zeggen, geruchten, dat er 18 karaats kortkoppelingen aan zitten, of dit waar is weet ik niet :D :D :P ;)

Gr, Jan
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ze lijken in veel opzichten op de Fleischmann wagons van een 15 jaar geleden.

Bij die wagons heb ik het probleem van overbufferen van de kortkoppeling aan den lijve ondervonden :(

Maar dat kan te maken hebben met het feit, dat die wagons geen hoge buffers hebben voor 3 rail.

Aangezien Märklin ze toen ook had kunnen maken, maar niet deden heb ik maar voor de Fleischmann versie gekozen.

Zal me benieuwen of die wagons ook echt nieuw zijn, immers ze hebben al eerder met Fleischmann samengewerkt ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ze maken de zelfde fout als Roco en Fleischmann. Waar ik mijn vreselijk aan stoor zijn die vleeshaken. NS heeft met deze moderne containerwagens niets meer van doen. NS vervoerd alleen reizigers en doet geen goederen meer (al zou je dat soms wel denken maar dat is een andere zaak .......  :P )
Dergelijke containerwagens zijn in beheer van AAE Dat hoort er op te staan!

Maar nee, zo denken kennelijk alle modelspoorfabrikanten we plakken er een NS logo op dat verkoopt beter .................................. want dan is het Nederlands  :roll:

Afgezien van de prijs laat ik dergelijke modellen van welke fabrikant dan ook mooi liggen.
Past dan niet in mijn wagenpark!

Gr Mat-58
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Class-58 op woensdag 12 februari 2014, 20:38:08
Ze maken de zelfde fout als Roco en Fleischmann. Waar ik mijn vreselijk aan stoor zijn die vleeshaken. NS heeft met deze moderne containerwagens niets meer van doen. NS vervoerd alleen reizigers en doet geen goederen meer (al zou je dat soms wel denken maar dat is een andere zaak .......  :P )
Inderdaad:

MARKLIN GA HIER IS WAT AAN DOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze kunnen als ze idd AAE van maken, in 5 / 6 landen die wagens verkopen.

Maar ja het zal allemaal wel ;).
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Class-58 op woensdag 12 februari 2014, 20:38:08

Waar ik mijn vreselijk aan stoor zijn die vleeshaken.


Die kende ik nog niet. :D

Maar op het plaatje van Jan zie ik toch echt geen sggmrs maar sgns of ik snap het niet zo goed?

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Anderen gebruiken de trem "Vishaken", nou ja dat maakt voor de rest ook niet uit ;).

Zijn mooie wagons, alleen bij/van de verkeerde vervoerder :(. En idd, ik vind ze ook erg duur.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Veel storender vind ik die gi-gan-ti-sche nieuwe Telex-koppelingen die o.a. hierboven op de KPEV-loc zitten. Gelukkig schijnen ze eraf te kunnen...
Re: Märklin 2014 neuheiten
Het concept is afgekeken van Krois, in de uitvoering is het allemaal wat minder. Maar ja, wat moet je als je een metalen koppeling wilt doen ontkoppelen, dan heb je power nodig. Ook hier zit M* gevangen in haar bedenksels uit het verleden.

Gr, Ben.

edit: typefout.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Spoorman op donderdag 13 februari 2014, 11:17:48
Ook hier zit M* gevangen in haar bedenksels uit het verleden.

Hoe bedoel je dit Ben?? Mijn 1700 (stond bij Walter op de gastendag) heb ik van deze nieuwe types voorzien. Ik geef toe, beetje zorgen dat ze voor M-rail hoog genoeg zitten, maar werken doen ze prima. Lopi4 er in schakelen met het ESU relais via het ontkoppel commando en de wagons worden netjes ontkoppeld.

@ timtrein: Alle locs met een NEM schacht kun je ze in bouwen, wel goed nadenken hoe de draden naar binnen te krijgen. Was bij een 1700 nog niet zo simpel!

Gr. Fred.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Spoorman op donderdag 13 februari 2014, 09:05:26
Citaat van: Class-58 op woensdag 12 februari 2014, 20:38:08

Waar ik mijn vreselijk aan stoor zijn die vleeshaken.


Die kende ik nog niet. :D

Maar op het plaatje van Jan zie ik toch echt geen sggmrs maar sgns of ik snap het niet zo goed?

Gr, Ben.
Hoi Ben,

Maar die hebben ze wel zei het dan wel 1:1 ;)

Ook is dat een totaal ander type, dus zijn we wel van de goede plaatjes/letters voorzien?

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin 2014 neuheiten
Dat zeg ik Hans. Op het plaatje zie ik geen sggmrs....

Citaat van: Marklindak op donderdag 13 februari 2014, 11:34:32

Hoe bedoel je dit Ben??


Zoals ik het zeg: een enorme spoel.

Gr, Ben.

Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Spoorman op donderdag 13 februari 2014, 09:05:26
Maar op het plaatje van Jan zie ik toch echt geen sggmrs maar sgns of ik snap het niet zo goed?

Waar verwijs ik naar een sggmrs ? Nergens toch? Hoe kom je er dan bij?

Gr, Mat-58
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Class-58 op donderdag 13 februari 2014, 17:11:09

Waar verwijs ik naar een sggmrs ? Nergens toch? Hoe kom je er dan bij?


Als gezegd: het plaatje!

Of het plaatje klopt niet, of de info klopt niet. De karren kloppen ieder geval niet. :D

Gr, Mat-53. :P

Re: Märklin 2014 neuheiten
Zal wel aan mijn ogen liggen maar mijn link verwijst gewoon naar een 4-assige containerwagen.

Gr Mat-58
Re: Märklin 2014 neuheiten
Trans Europa Express
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Ik vind ze gewoon mooi en heb ze bij mijn dealer besteld fijn dat we toch nog goederenwagons krijgen
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hebben die dingen in het verleden misschien rondgereden met vishaken?

Ik vind ze op zich mooi maar gezien de prijs is dit geen optie voor mij...

Koen
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Of ze ook met vishaken hebben gereden kan betwijfelt worden, en eerlijk gezegd bij deze wagens denk ik ook meer aan de AAE.

Als de prijs geen optie is, heb je nog wel een andere optie over......en dat is gewoon wachten wat er komt.
En dan kan je opnieuw oordelen, en zal ongetwijfeld de prijs wel naar acceptabel niveau gedaald zijn ;)

In ieder geval een leuk initiatief, maar het zou pas fantastisch zijn, als de opschriften en het type klopte :D
Als dat de Sgnss is laat ik ze allemaal voorbij schieten, want volgens mij had ik daar al een lading van :P

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2011

Ik ben dus ik denk

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Class-58 op donderdag 13 februari 2014, 17:11:09
Citaat van: Spoorman op donderdag 13 februari 2014, 09:05:26
Maar op het plaatje van Jan zie ik toch echt geen sggmrs maar sgns of ik snap het niet zo goed?

Waar verwijs ik naar een sggmrs ? Nergens toch? Hoe kom je er dan bij?

Gr, Mat-58

Hier wordt een beetje langs elkaar heen gepraat. Maar in de oorspronkelijke melding in dit draadje:

Citaat van: Wim op donderdag 06 februari 2014, 17:31:37
Marklin komt voor Nederland met een speciale serie NS containerdraagwagens.
Het gaat om 5 wagens, met natuurlijk elk verschillende wagennummers en verschillende containers.

Artikelnummer M00091 NS-3/sggrms-sgns containerwagen NS, beladen met een 45 foot Samskip container

(...)

was wel degelijk sprake van een type sggrms. Maar deze tweede aankondiging van MCH Hilversum lijkt het gerucht van een sggrms definitief te ontkrachten.

(Zo, kunnen we nu weer gezellig verder gaan met het klagen over de prijs... >:-D)

Vriendelijke groet,

Keesjan
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: 44er op woensdag 12 februari 2014, 19:21:57
Nieuw artikel: 5 unieke containerwagons van Marklin in HO

Je hebt je ingeschreven voor updates op de website en er is een nieuw artikel geplaatst.
5 unieke containerwagons van Märklin in HO


De nieuwe leverancier van Märklin begint het nieuwe jaar al meteen goed met 5 verschillende nog niet eerder aangekondigde Nederlandse containerwagons.
Elke wagen is beladen met speciale containers voor vloeibare stoffen, van Nederlandse transportbedrijven. ( behalve Samskip dan )
Wij kregen van de leverancier alvast de afbeeldingen zoals de wagens er uit gaan zien, dit zijn zgn. conceptafbeeldingen, ze kunnen nog afwijken van de definitieve levering.
De wagens met 3 containers gaan ? 64,95 kosten en de overige ? 59,95
Levertijden en uitgebreidere gegevens en foto?s volgen t.z.t.

Bron: MCH Hilversum

Heel leuk dat ze nu eindelijk ook met Swap takjes komen  :thumbup:
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Tot welk jaar zijn de containerwagens inzetbaar met ns logo's? En vanaf wanneer reden ze rond met AAE?

Zijn ze in 1 trein te combineren met de lgns ns cargo uit de display van een aantal jaar geleden?
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hoi RSCosworth,

Misschien moet je dit draadje eens uitpluizen. Gaat over de Leeuwarder container shuttle, maar daar worden ook allerlei container wagon types de maat gemeten en mogelijke combi's uitgelicht.

Groet, Keesjan
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Dank je voor de tip! Heb het helemaal doorgelezen.
Het gaat voornamelijk over midden jaren 90.

Als ik de nieuwe sgns combineer met de lgns en verder niets, tot wel jaar heeft dat dan zo gereden? En met welke loks?
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
De beoogde containers lijken me in ieder geval niet bij het logo te horen. Maar die containers kan je gemakkelijk doorverkopen.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Roy op donderdag 06 februari 2014, 17:24:28
Zag net een mail voorbijkomen, waarin bekend gemaakt wordt dat märklin komt met een set nederlandse containerwagons. Werd meteen enthousiast, totdat ik de prijs zag 8o (? 60/st)

Bericht van de nieuwe importeur (De Kleine Benelux BV):
"De oplage van onze Nederlandse modellen is een heel stuk lager dan bij een normale Märklin-oplage. Wij laten er slechts 500 maken. Doordat wij een kleinere oplage produceren, zowel draagwagen als ook container, is de prijs natuurlijk een klein beetje hoger. Misschien leuk detail: de containers zijn voor een groot deel Made in Holland. Ze worden hier bedrukt en gemonteerd!"


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Die containers worden niet speciaal voor Märklin gemaakt. Je kunt ze zo aanschaffen.
https://www.modelbouwveendam.nl/index.php?route=product/product&path=64&product_id=3401
De rest vind je ook op die site en nee dat is natuurlijk niet de inkoopprijs voor Märklin.

Voor de rest is het alleen een drukgang op de wagen. Of dat nou het financiële verschil maakt? Zo opmerkelijk zijn dergelijke kleine oplages tegenwoordig niet meer.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: RMW op maandag 17 februari 2014, 18:29:35
Bericht van de nieuwe importeur (De Kleine Benelux BV):
Misschien leuk detail: de containers zijn voor een groot deel Made in Holland. Ze worden hier bedrukt en gemonteerd!"
M.v.g.

Maikel (RMW)
Hoi Maikel,

Begint de importeur nu ook al dingen te roepen, die niet waar behoeven te zijn?

Waarom het wiel opnieuw uitvinden, als het wiel allang bestaat?

AWM maakt die containermodellen al jaren, want zo worden ook de modelvrachtwagens van een Nederlands tintje voorzien, in 1:87 uiteraard.

Made in Holland....jaja , als het hier gemonteerd wordt, werd het dus elders al geproduceerd.
En bedrukken van kleine oplages behoeft niet duur te zijn, ligt er maar aan wat je erop wilt drukken.

Vaak gaat het geld dan zitten, in de rechten die je betaald aan de betrokken bedrijven, voor het gebruik van de naam en het logo.
Dat is vaak het duurste onderdeel aan een dergelijke wagon.

Maar ook moet eraan verdient worden, en ik vrees gewoon dat je een dergelijke prijs niet kan hanteren in een markt die relatief klein is.

Leuk initiatief, maar ik voorspel een flop met die prijs  :thumbdown:

M.v.g.

Hans V200.0







Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Passen de containers van AWM op een containerwagen van Maerklin ?
Re: Märklin 2014 neuheiten
Citaat van: Irmo op maandag 17 februari 2014, 23:30:51
Passen de containers van AWM op een containerwagen van Maerklin ?

Ja, als je zelf aan de onderkant van de container kleine uitstulpinkjes maakt zodat de wagens de containers kunnen vasthouden.

Afbeeldingen: blauwe AWM-container t.o.v. een Marklinwagen (47705). en een vergelijking tussen een rode AWM-container en een gele Marklincontainer.

Overigens vind ik de woorden van de importeur hierboven erg amateuristisch klinken... een beginnersfout in marketing (die ik lang geleden ook heb gemaakt) is dat je de waarheid mooier probeert te maken dan hij is en daarbij de klant voor stom uitmaakt. Ik dacht hetzelfde als Hans toen ik las "voor een groot deel made in Holland". Ja, het ding komt vast uit Hong Kong en er wordt in NL wat opgeprint, so what? En dat de prijs "een klein beetje" hoger is terwijl we het hier makkelijk hebben over een verdubbeling? Jemig. Ik zou al deze woorden snel weer inslikken als ik hun was en met een beter verhaal komen.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Hoi Dakdak,

Precies, AWM maakt containers zonder die puntjes en zal best passen , maar dan moet je zelf aan de slag.

Wel zitten de uitstulpen voor de container, op de wagons zoals het in werkelijkheid ook is, maar bij Märklin denken ze er anders over helaas.

Dus zo uit de doos past het wel, maar blijven je containers niet op de plaats :(

Een beetje hobbyist heeft dat zo voor elkaar :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin 2014 neuheiten
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin 2014 neuheiten
Maar, als ze ze hier in Nederland bedrukken, is het dan nog helemaal Märklin  :help:
Re: Märklin 2014 neuheiten
Och, wat boeit het waar het spul vandaan komt. Hollandse garnalen worden in Marokko gepeld.

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Ja,
en M* komt niet meer uit China... O:-D
Re: Märklin 2014 neuheiten
Dat kun je niet hard maken lijkt me zo....... ;)

Gr, Ben.
Re: Märklin 2014 neuheiten
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin 2014 neuheiten
Kijk naar M* TV Folge 57, 58 en 59...