Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mannheim in 1983, de periode IV-baan van Richard

Gestart door Kermit65 woensdag 17 maart 2010, 15:13:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Ook weer erg mooi :D !!! Maar ja, je zult zelf wel weer niet tevreden zijn :lol: .

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Haha, ik heb nog een paar jaar om het te vervolmaken.
Komende week eerst even wat halen bij Eurospoor...  8)
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Dat ziet er heel sfeervol uit. 8)

Gr.
René
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Wauw dat ziet er erg mooi uit!

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
dat ziet er heel mooi uit! :shock:
en het heeft een leuke avondsfeer! :D

Mvg Myron
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Hallo Richard,

Ziet er mooi uit die verlichting  :shock: 
Die nacht verlichting is een mooi idee, kan ik ook doen.

Gr Einte

Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Mooie verlichting Richard en ook een leuk idee die spotlight gericht op de gevel van het station.

Groeten

Ronald
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Citaat van: M.user op vrijdag 22 oktober 2010, 20:26:43
Mooie verlichting Richard en ook een leuk idee die spotlight gericht op de gevel van het station.

Groeten

Ronald

Dank jullie voor de mooie reacties!
Kleine correctie Ronald: het spotje is gericht op het stadhuis, helemaal rechts zie je nog een glimp van het station (donker, tegenwoordig bezuinigen ze zelfs op bouwlampen..  :mrgreen:)

In de komende week zal ik meer tijd moeten besteden aan automatiseringsproblemen bij anderen (serverbeheer), daarna wil ik de boulevard verder aankleden en mijn vrouw gaat mij daarbij helpen!  :shock: :lol:
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Het goed uitlichten van het stadhuis was nog even een punt. Ook zat er een draadbreuk in de schijnwerper.
Inmiddels is dit allemaal hersteld en is de verlichting in elk geval toonbaar.



De vervolgfase is inmiddels ingezet maar daar kom ik volgende week nog op terug.  :mrgreen:
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Prachtig gedaan: het ziet er hartstikke mooi uit zo. Klasse! Mooi stadhuis trouwens.

Alleen dat vrouwtje rechtsonder, wat is daarmee aan de hand?
Citaat van: Kermit65 op vrijdag 12 november 2010, 19:38:07
Ook zat er een draadbreuk in de schijnwerper.
Heeft zij daar soms iets mee te maken gehad? Ze kon niet tegen 12V 8)?
(Dat is het nadeel van een goede verlichting: je ziet meteen echt alles :mrgreen:.)
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Dag Richard.

Schitterende foto! Ook heel mooi hoe de schaduw
van het hekwerk van het balkon op de gevel valt . . . :wink:

Groeten,

Erik.
Re:Kleintje update 22 oktober: station en achtergrondlicht
Dank voor de complimenten natuurlijk!

Citaat van: Gerard op vrijdag 12 november 2010, 19:47:40
Alleen dat vrouwtje rechtsonder, wat is daarmee aan de hand?
Citaat van: Kermit65 op vrijdag 12 november 2010, 19:38:07
Ook zat er een draadbreuk in de schijnwerper.
Heeft zij daar soms iets mee te maken gehad? Ze kon niet tegen 12V 8)?
(Dat is het nadeel van een goede verlichting: je ziet meteen echt alles :mrgreen:.)

Dat mens is de schrik van de stad en ligt al tijden laveloos onder aan de trap. Aan lager wal geraakt, teveel gezopen, je kent dat wel.
Jammer dat de politie het nog altijd zo druk heeft met de verbouwing van hun onderkomen (te duur om het uit te besteden dus de agenten klussen zelf), anders zat ze al achter de tralies.  :mrgreen: :mrgreen:


Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Gisteren kwam dan eindelijk het pakketje binnen met het magneetdraad wat zo hard nodig is om het stationsplein goed in te richten voor FCS.
Nu is er even geen tijd maar binnen enkele dagen hoop ik toch aan de slag te kunnen en foto's te tonen!
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Hoi Kermit (de kikker?)

Mooie sfeer plaatjes zo met die brandende laantaarns.

Groet,
PJ
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Dank je wel PJ.

Mijn nick heeft er inderdaad wel mee te maken, ik ben goed in het imiteren van diverse stemmen waaronder die.
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Voor wie mijn draadje volgt: ik ben momenteel even uit de running vanwege ziekte en waarschijnlijk volgt meteen daarop de bevalling van mijn vrouw.
Het werk aan de baan ligt dus even stil, excuses!
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Nou Richard, sterkte met allebei! :wink:
We zien je vanzelf wel weer op het forum
verschijnen bij het topic "Nieuwe aanawinsten" :lol:

Groeten,

Erik.
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Beterschap met het ene 8), sterkte met het andere :D.

We houden "nieuwe aanwinsten" in de gaten :lol:.
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Ik wil iets plaatsen en krijg deze melding:
Waarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.


Ik kan me niet voorstellen dat er zolang niks aan de baan is gedaan.
Kortom: komt er nog een update?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Toch is dat wel waar, op een paar kleine dingetjes na. Kind en eigen bedrijf slokken alle tijd op en de baan was ook lange tijd niet bereikbaar. Inmiddels wel weer en de donkere dagen komen er aan, dus als het werk het toelaat...
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Citaat van: Kermit65 op zaterdag 08 oktober 2011, 18:47:43
Toch is dat wel waar, op een paar kleine dingetjes na. Kind en eigen bedrijf slokken alle tijd op en de baan was ook lange tijd niet bereikbaar. Inmiddels wel weer en de donkere dagen komen er aan, dus als het werk het toelaat...

Oh, ok.
Maar kan niet wachten tot de volgende update! B)
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Dank je, dat is leuk te horen -eh- te lezen.  ;)

Met wat geluk staat er deze week nog het nodige op!
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Citaat van: Kermit65 op zondag 09 oktober 2011, 13:23:51
Dank je, dat is leuk te horen -eh- te lezen.  ;)

Met wat geluk staat er deze week nog het nodige op!

Dan wacht ik "rustig" (NOT!) af... :P
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Even een korte tekstupdate (ja ja, lekker saai maar ziekte maakt het even niet anders).

Vanmorgen kwamen de 2 voorseinen binnen van Hans 2.0 TDI zodat ik in het buitengebied van het station de beveiliging rond heb. Ze worden gekoppeld aan twee hoofdseinen (uitrijseinen) in het stationsgebied.
Gelijktijdig is er een offensief gestart om de bovenleiding in het stationsgebied goed te krijgen. Dat zal flink hoofdpijn opleveren en veel maatwerk. Vooral omdat ik met masten moet werken die deels op de perrons komen te staan. Dus dat betekent overkapping aanpassen, handmatig spandraden maken e.d.
De werkzaamheden hiervoor gaan vrijwel gelijk op met het neerzetten van de seinen en als de tijd gegeven is dan hoop ik ook het station in de basis klaar te kunnen maken in de periode tot midden februari 2012.

Genoeg om naar uit te kijken, eerst echter een prutvirus uit mijn lijf zien te krijgen....  :(
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Hoi, allereerst beterschap.

Mooie baan, alleen zie ik meer landschap dan trein. Ik wil ook een baan maken met faller, heb je mischien de kracht om een filmpje (te laten maken) van het FCS terwijl het rijd? ik vind dat er altijd zo mooi uit zien. Ik ga het draadje in elk geval volgen.

Groetjes en beterschap, Daniël
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Kleintje update 12 november (verlichting)
Dat klopt, ik ben in deze baan in eerste instantie gaan kijken naar de scenery dan naar de baan zelf. Dat komt meer bij de werkelijkheid dan andersom en ik heb het doel om (met een slag om de arm) een deel van een bestaande stad na te bouwen. Zodra er meer ruimte of een groter huis beschikbaar komt zal het veranderen, daar is de baan ook op gebouwd.
Ik kan dit dan als centrale module gebruiken en naar alle kanten uitbouwen, ook in het schaduwstation.

FCS staat nu op een laag pitje, ik wil eerst het stationsgebied klaar hebben en dan komt de rest wel.

En dat stationsgebied zal pas eind januari kunnen worden aangepakt als mijn bedrijf is verhuisd.
Köf gearriveerd, plannen voor de komende week...
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Köf gearriveerd, plannen voor de komende week...
Zo, een kleine foto-update die eigenlijk meer thuis hoort in een topic over nieuwe spullen, maar met dit Köfje gaat nog iets gebeuren.
Ik kreeg hem kado voor mijn verjaardag en hij kwam vanmorgen per post binnen.
Nou ja, eigenlijk kreeg ik hem kado omdat mijn vrouw mij een 2-jaars MiBa-abonnement gaf en deze Lenz Köf voor de eerste 300 nieuwe abonnees beschikbaar waren. Hebbes!
Nu is dit 2-rail en het zal pielen worden maar ik wil 'm ombouwen naar 3-rail.



Als de gekte van mijn werk wat afneemt lukt het ook nog wel om in de komende (vakantie)week iets meer aan de baan te doen.
In de planning staat de marktplaats, het stationsplein en de perrons. We zullen zien waar het schip strandt...  ;)
Re:Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
aha, de draad is trug opgepikt....  Alweer een topic om op te volgen, want die scenery ziet er inderdaad gelikt uit !
Re:Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Ik sluit me daar volledig bij aan. En ik heb nog een vraag: Ga je nog eens een keer een kitbash maken van station Bonn ? Ik zoek namelijk nog wat inspiratie/ voorbeelden van een vakman.... Succes met de bouw, groet Arend.
Re:Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Die kitbash komt er zeker, ik heb alleen de tekeningen nog niet binnen, daar is het wachten op!
Re:Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Zijn daar speciale tekeningen voor ?
Re:Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Ik heb de bouwtekeningen opgevraagd bij de gemeente en bij de DB. Maar dat duurt schijnbaar even, zeker omdat het de archieftekeningen zijn en omdat het geplot moet worden.
Wie dat voorbeeld wil navolgen: de kosten zijn niet mals. Voor de tekeningen van de gemeente betaalde ik ? 78,00, de DB wilde maar liefst ? 90,00 hebben. Het is dat ik er al jaren mijn zinnen op heb gezet.....  8o
Fotoupdate
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Fotoupdate
Inmiddels zijn er weer wat aanpassingen gedaan en lang niet alles wordt op de foto gezet.
Om de nieuwsgierigen toch iets te kunnen bieden heb ik met de iPhone snel wat plaatjes geschoten:


de Boulevard: een goede kijker ziet dat 1 lamp stuk is. Die zit er bewust niet in, hier komt een wagentje met zwaailichten bij te staan die bezig is met reparatie. Alleen blijft het laddertje niet omhoog staan dus is het voorlopig even zo. Of u niet meer wilt bellen met de Gemeente, de klacht is bekend.  :D


Bovenleiding in het stationsgebied: een hoofdpijndossier. Probleem is dat enkele sporen eigenlijk iets te dicht op elkaar liggen en dat er in totaal 6 sporen te overbruggen zijn. Wilde ik aanvankelijk werken met een aantal forse overspanningen, er was dan nog een probleem met het plaatsen van de portaalmasten; ik kwam niet goed uit. De oplossing was dat 3 sporen volgens het principe hierboven overspannen werden. Ik wist niet zeker of zoiets ook in werkelijkheid bestond maar op foto's van het stationsgebied van Mannheim zag ik dat ze eenzelfde oplossing hebben bedacht. Puur toeval maar wel leuk.


Niet de beste foto maar wel sfeervol: de perronverlichting is op dit moment mijn grootste zorg. Niet zozeer onder de kappen maar wel omdat ik ook in de kiosken en bij de onderdoorgangen verlichting wilde hebben. Dat laatste betekent een opening in de treinplaat maken, trappen doortrekken, wandjes maken en Preisertjes plaatsen. De verlichting bestaat uit LED's van omgebouwde Viessmann wagonverlichting. Omdat die te lang is voor een perrondeel is het laatste LEDje afgebroken en via een draadje elders geplaatst (kiosk, onderdoorgang). Dus dradenbende, dus veel wegwerken.

Het valt jullie misschien op dat er maar beperkt ballast ligt in het stationsgebied. Dat klopt. Ik wilde eerst overal de bovenleidingmasten hebben staan en straks de seinen. Pas als dat er is wordt er geballast.
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Gezellig sfeertje. Mis nog wel de bekende Duitse terrasjes op de boulevard. :)

Gr, Ben.
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Haha, ja, daar ben ik mee bezig, naast het stadhuis. Alleen moppert de Gemeentesecretaris (een hele zure vent) dat hij niet al die lol naast zijn werkkamertje wil.
Om hem te pesten heb ik inmiddels ook een man met een draaiorgel laten komen en die mag helemaal los gaan.  :mrgreen:
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Ziet er mooi uit

Laat die lamp nou maar wel snel gemaakt worden anders zie ik niks :P

mvg danny
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Om jullie nog een idee te geven wat ik bedoel met de verlichting van de onderdoorgangen: hieronder de eerste fase bij het perron zelf.
De delen die ik uit moet frezen in de plaat zijn in totaal 6 "tunnelbuizen" (2 daarvan bij het station zelf) die in elkaars verlengde liggen.
Ik zit alleen met 1 handicap: onder het station bevinden zich ook de opstelsporen van het schaduwstation. Ik kan er dus nauwelijks een echte onderdoorgang van maken. De ABvGP* heeft al een boze brief hierover geschreven en dreigt met een advocaat...





*Algemene Bond van Gefrustreerde Preistertjes
Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
In de komende tijd zal ik meer een tekstupdate maken, om persoonlijke redenen heb ik besloten geen foto's meer te plaatsen hier.

Wat is gedaan intussen:

  • Station en omgeving voorzien van bovenleiding
  • Eerste fase stationsgebouw (buitenmuren op rechter kant na) staat er
  • Uitrijseinen zijn voor de helft aangebracht inclusief voorseinen
  • Spoor op de achtergrond is voorzien van oude binnenfietsband als geluiddemping
  • Blokseinen zijn bijna overal geplaatst
  • Bedrading is weggewerkt zodat het schaduwstation er geen last meer van heeft rondom het station
  • Op 2 perrondelen na zijn alle perrons inmiddels voorzien van LED-strips (dimbaar)
  • Faller Car System is op een aftakking naar het busstation klaar
  • Materieel dat niet op de baan kan (alle sporen vol bijvoorbeeld) heeft inmiddels deels een plek in drie vitrinekasten
  • Electravoorziening is geheel aangepakt; geen losliggende draden meer maar gebundeld vanaf het bedienpaneel

De volgende fase is het afronden van de bovenleiding buiten het stationsgebied, het bevolken van de perrons, afbouwen van het station. Tevens worden enkele gebouwen voorzien van rookgeneratoren (Seuthe 117)
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Zo, nagenoeg alle rijdraad is binnen en nu begint het puzzelen. Hier en daar moet toch een soort tussenmastje in de bochten komen maar dat is niet heel erg. Het vergt wel wat meer bewerkingstijd doordat ik overgangsstuk 70231 moet toepassen. Als dat eenmaal gesoldeerd is zit het verder prima.
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Na heel lang wachten kwam dan eindelijk deze week een doosje met nog enkele BraWa-straatlantaarns. Ik kan dan eindelijk door met het plaatsen van de straatverlichting en het trekken van de draden. Hierdoor kan ik ook verder met het opbouwen van de stad omdat in de huizen de verdeelblokken komen.

Nog een paar hoofdbrekens:

  • Bovenleiding bij het station in de bochten met bochtwissels...een klus met heel veel aanpassingen en op te lossen problemen.
  • Het station: de kitbash kan ik nog niet zo ver krijgen als ik wil omdat ik hiervoor nog een Kibri-bouwdoos nodig heb die uit het assortiment is (maar ik blijf zoeken via alle bekende kanalen)
  • De vitrines hangen maar de kwaliteit is om te huilen. Een gegeven paard niet in de bek kijken maar. Gert Jan Maarsen heeft intussen hulp aangeboden, wat ik in grote dank aanvaard. Als iemand weet hoe je vitrines moet maken (en watertorens) dan is hij het wel!
  • De spots die het raadhuis verlichten heb ik vervangen door exemplaren op voeten (BraWa). Ik vond het erg onnatuurlijk staan dat de spots op straatniveau zaten, bovendien hierdoor verblindend voor alle Preisertjes en automobilisten.
  • De brandweerkazerne (Alte Feuerwache) krijgt ook spotjes maar dan op het pand zelf. Ik heb gekozen voor de LED-spotjes van Viessmann in het formaat van spoor N omdat de grotere versie te plomp en onnatuurlijk groot is.
  • Op het bordes van het raadhuis stonden ooit plastic lantaarns zonder functie. Hop, weg ermee en vervangen door de kopjes van de Viessmann straatlantaarns, ook weer van spoor N. Hoofdpijnonderdeel hierbij is het doorvoeren van de draadjes (onzichtbaar?).
  • Enkele gebouwen worden voorzien van Seuthe en Vollmer rookgeneratoren. Hiervoor moet de dakconstructie worden aangepast naar een systeem wat makkelijk af te nemen en op te zetten is en de generatoren moeten makkelijk met stekkers samen met het dak kunnen worden afgenomen.

In Göppingen zal ik in september nog eens her en der mijn licht opsteken voor de op te lossen problemen.
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Hi Richard, leuk om al je bouw verslagen te lezen....en ook de afgelopen foto's zagen er (wat mij betreft) erg mooi uit. Is het een heel erg persoonlijke reden, waarom je niet meer op een forum foto's zet? Wel tekst, maar geen foto's. Jammer hoor, want ik vond /vindt het erg mooi uitzien!! Prettige zondag, groet, Arthur

Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Ik heb lang overwogen om weer foto's te plaatsen maar het Forum is na een aantal discussies definitief niet de plek voor foto's is mijn idee. Mensen die mij wat beter kennen weten dat op andere plekken foto's te vinden zijn. Sorry dus, het blijft bij wat hier staat.

Edit: 2014, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik probeer het nogmaals dan maar.
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Zo, het dak is er af, de overkapping maakt plaats voor een andere. Dit is Bonn 2, een station wat ik kreeg van een goede vriend. Er ontbreken delen aan, het is deels kapot, maar ideaal voor de kitbash die ik wil maken.
Enkele weken terug is het al helemaal schoongemaakt maar ondanks dat zitten er nog delen waar het echt lastig is schoon te krijgen. Geeft niet. Ik zet dit station tijdelijk op de plaats waar de uiteindelijke kitbash komt te staan, tot ik de aanpassingen heb uitgewerkt, kleuren heb bepaald (alles komt in zandkleur met een rode basis), de verlichting en het stationsgeluid heb uitgewerkt en de positie van ongeveer 250 Preisertjes heb uitgewerkt.

Het grootste werk zal het middenschip zijn en dan met name de daken omdat hiervan maar weinig afbeeldingen zijn uit de periode (IV, 1983) waarin ik bouw.

Stay tuned...



Edit: typefouten de deur gewezen.
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Het huis aan de rechter kant is inmiddels helemaal verbouwd en voorzien van een Seuthe schoorsteen en diverse verlichting en figuurtjes. Inmiddels is het teruggeplaatst op de baan en moet het deel achter de garage worden ingericht met alles wat je bij een (louche) garage ziet: lekkende olievaten, auto-onderdelen, schroot, onkruid. En de omheining met het nodige roest, maar daar wil ik eigenlijk pas aan denken als ik een airbrush bezit.
Patineren gebeurt als laatste in dit geval omdat ik dit op de omgeving wil afstemmen.

Links is het station en tussen beide gebouwen is een stukje van de hoofdstraat zichtbaar. De afwerking daarvan is inmiddels begonnen en verschijnt hier later.

Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
En zo kon ik op mijn verjaardag (dank u) nog even een stiefkwartiertje vrijmaken voor de eerste werkzaamheden aan het (tijdelijke) station. Dat betrof het tijdelijk stutten van de overkapping met 3 paaltjes, wat lijmwerk, terugplaatsen DB-logo en het nodige aan verlichtingswerk. Dat laatste is nog niet af, maar dat hebt u al gezien natuurlijk.
Het bestaat uit het aanleggen van kabels die makkelijk losgekoppeld kunnen worden als het dak er af moet (kapot lampje bijvoorbeeld, in de kitbash komen uiteraard LED's), verdeeldoosjes en wat indirecte verlichting. 

Vanwege de komst van enkele hoge gasten komende zondag wil ik wel proberen ook dat een beetje toonbaar te hebben en dit station alvast plaatsen.







Centrale hal: bij de kitbash moet de muur aan de perronzijde (waar je hier op kijkt) gelijklopen met de rest van de muur. De zijmuren worden uiteraard dan verlengd, het dak aangepast (het rechter deel krijgt nog een verdieping erbij) en de muur perronzijde ingekort (het grappige is dat Kibri dit al voorzien heeft; de muur past er precies tussen als je de twee grote ronde toegangsdeuren en het paneeltje waarin dit zit weglaat. Ik geef het op de twee na onderste foto aan met de achterkant van een penseel).

Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Richard

Nog Gefeliciteerd.

Goed om je foto's hier weer te zien.

groet,

Erik
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Hoi Richard, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat je hier weer wat wilt laten zien. Zeer gewaardeerd ;). Mvg Arie
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Ja, ja, hoge gasten.   :P

Gert Jan
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Citaat van: BR57 op maandag 13 januari 2014, 22:06:23
Ja, ja, hoge gasten.   :P

Gert Jan

Op zijn minst 1 hoog, Gert Jan!
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: Mannheim in 1:87, de baan van Kermit65
Zomaar wat impressies van het (tijdelijke) station.









Een paar snelle shots met de iPhone.