Inmiddels zijn er weer wat aanpassingen gedaan en lang niet alles wordt op de foto gezet.
Om de nieuwsgierigen toch iets te kunnen bieden heb ik met de iPhone snel wat plaatjes geschoten:
de Boulevard: een goede kijker ziet dat 1 lamp stuk is. Die zit er bewust niet in, hier komt een wagentje met zwaailichten bij te staan die bezig is met reparatie. Alleen blijft het laddertje niet omhoog staan dus is het voorlopig even zo. Of u niet meer wilt bellen met de Gemeente, de klacht is bekend.
Bovenleiding in het stationsgebied: een hoofdpijndossier. Probleem is dat enkele sporen eigenlijk iets te dicht op elkaar liggen en dat er in totaal 6 sporen te overbruggen zijn. Wilde ik aanvankelijk werken met een aantal forse overspanningen, er was dan nog een probleem met het plaatsen van de portaalmasten; ik kwam niet goed uit. De oplossing was dat 3 sporen volgens het principe hierboven overspannen werden. Ik wist niet zeker of zoiets ook in werkelijkheid bestond maar op foto's van het stationsgebied van Mannheim zag ik dat ze eenzelfde oplossing hebben bedacht. Puur toeval maar wel leuk.
Niet de beste foto maar wel sfeervol: de perronverlichting is op dit moment mijn grootste zorg. Niet zozeer onder de kappen maar wel omdat ik ook in de kiosken en bij de onderdoorgangen verlichting wilde hebben. Dat laatste betekent een opening in de treinplaat maken, trappen doortrekken, wandjes maken en Preisertjes plaatsen. De verlichting bestaat uit LED's van omgebouwde Viessmann wagonverlichting. Omdat die te lang is voor een perrondeel is het laatste LEDje afgebroken en via een draadje elders geplaatst (kiosk, onderdoorgang). Dus dradenbende, dus veel wegwerken.
Het valt jullie misschien op dat er maar beperkt ballast ligt in het stationsgebied. Dat klopt. Ik wilde eerst overal de bovenleidingmasten hebben staan en straks de seinen. Pas als dat er is wordt er geballast.