Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023

Gestart door M.user zondag 03 januari 2010, 20:13:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Weer eens een bericht met foto's 24-3-2023
Hallo spoorliefhebbers. Sinds kort heb ik mij aangemeld op het forum en ben zeer enthousiast geworden  :) over alle tips en info die de leden van het forum elkaar geven.
Ik ben inmiddels wat gevorderd met de bouw van mijn nieuwe baan, zodat ik nu wat foto's op het forum kan zetten. Graag tips en commentaar op mijn bouw zodat ik sommige dingen nog kan aanpassen. Ik noem mijn ontwerp en baan voorlopig maar van iets tot ?, omdat de uitkomst nog openstaat.
Ik heb een schaduwstation met 5 opstelsporen, een keerlus en één baan voor het bereiken van het schaduwstation. Ik zit helaas wat aan ruimtebeperkingen gebonden dus mijn baan is slechts 3 x 2,15 meter. Eerst heb ik alle opstelsporen uitgelegd, Ringleidingen aangelegd in kabelgootjes voor hoofdstroom naar de verschillende baandelen. Aparte ringleidingen voor verlichting van de scenery en een aparte ringleiding voor de wisselverlichting. Vast rekening gehouden met de baanstroom ringleidingen voor het eventuele gebruik van boosters. Voor de ringleidingen gebruik ik soepele kabel van 0,5 mm² dit ik aansluit op kroonsteenblokjes. Vanuit deze blokjes ga ik verder naar de diversen stroomafnemers met de 0,14 mm² draad. Voor demping en bedding gebruik ik 3 mm dikke zelfklevende schuimband welke 5 cm breedte heeft wat precies mooi is voor de breedte van de rails. Het materiaal heb ik ook voor mijn voor vorige baan gebruikt en dit bevalt mij zeer goed. Op mijn vorige baan gebruikte ik houten blokjes voor de bovenbaan op te plaatsen maar dit forum heeft mij het voordeel van de draadeinden laten zien en ik moet zeggen dat werkt super. Ik had dit nog niet eerder gezien en vooral voor hellingen maken is het afstellen van de hoogte zeer eenvoudig.  Hieronder mijn idee voor de baan waar ik in oktober mee begonnen ben.





Voor het eerst een ontwerp geprobeerd te maken op Wintrack.



De opstelsporen van het schaduwstation uitgelegd.

Als jullie het op prijs stellen hou ik jullie op de hoogte van de voortgang van de bouw van mijn baan. Zoals bij de meeste zal het niet altijd even snel gaan. Helaas soms wel eens wat gebrek aan tijd.

Groetjes aan ieder op het forum en allemaal het beste voor 2010 met veel spoorplezier.

Ronald
 :lol: :lol: 8) :(
Re:Van niets tot ?
erikmiddel
gast

Re:Van niets tot ?
Hoi!

Wat een leuk ontwerp! De afmetingen zijn bijna gelijk aan mijn eigen baan. Zie voor het ontwerp (http://forum.3rail.nl/index.php?topic=19904.0)

Ik ben benieuwd naar de verdere vorderingen. Heb je ook betere foto's van de tafel?

Groetjes,

Erik
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Ronald,

Dat baanplan ziet er goed uit en het begin van je baan ook.

Succes ga zo verder.

Gr Einte
Re:Van niets tot ?
Alves
gast

Re:Van niets tot ?
Hallo Ronald,

Leuk baanplan met aardig wat mogelijkheden. Welk thema ga je namaken en welk tijdperk rij je.

MVG Dewey
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Einte,

Bedankt voor je reactie je bent zelf ook goed bezig heb ik gezien.

Hallo Dewey,

Bedankt voor je reactie. Ik rij hoofdzakelijk tijdperk III + IV.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
peterke33
gast

Re:Van niets tot ?
hallo ronald,

mooi seg knap baanblan,bij de volgende baan ga ik dat ook toepassen een schaduwstation.helaas geen baanplan bij mij,kan er echt niet meewerken  :( ik leg gewoon sporen uit tot er iets moois uitkomt,en je begin ziet er mooi uit veel succes verder met het maken van je baan.

groeten peter(ke33)
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Peter,

Ben zelf ook een tijd aan het stoeien geweest met het wintrack programma. Toch een tekening eruit weten te krijgen. Het meeste problemen gaf nog het goed uitkomen vanuit het schaduwstation op de bovenbaan. Wintrack rekent namelijk meteen uit of de ruimte toereikend is.
Er zullen best aanpassingen in komen ik ga er ook nog een brug in verwerken en een tunnel.



Hier vast een foto van de andere zijde van mijn schaduwstation in de richting van de op-/afrit van de bovenbaan.



Eerst heb ik alle ringleidingen in kabelkokers gelegd.



Kabels hebben allemaal nummers gekregen om er bij een storing ook nog uit te komen. Ook alles in een tekening in de pc gezet.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hier vast een stukje opbouw van de helling. Ben vandaag druk aan bezig geweest.




De decoders plaats ik in delen onder de baan op aparte panelen.



Groeten

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2006

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo ronald,

Mooi baanplan. Als ik dit zo bekijk heb je een goede aanpak om iets moois te bouwen. Succes met verder bouwen. Zal regelmatig even kijken naar je vorderingen.

Groet, Eric
Re:Van niets tot ?
Minto Tighfield
gast

Re:Van niets tot ?
Hallo,

Mooie en gedegen aanpak van je modelbaan.
Succes met de verdere bouw.

Groeten,

Minto Tighfield :D
Re:Van niets tot ?
caponordtraveller
gast

Re:Van niets tot ?
Prima hoe je uw bekabeling labelt, het zal u later zeker wel eens van pas komen  :lol:
Re:Van niets tot ?
rocofan
gast

Re:Van niets tot ?
Citaat van: caponordtraveller op maandag 04 januari 2010, 12:32:43
Prima hoe je uw bekabeling labelt, het zal u later zeker wel eens van pas komen  :lol:


zijn het stickers ????   

denk er aan dat na enige tijd de lijmlaag wel eens los kan laten ....

pak je na enkele jaren de kabelbundel vast en plopper de plop .... vliegen al je stickers door de lucht !

( in plaats van je handen)

-)
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: rocofan op maandag 04 januari 2010, 12:40:52
Citaat van: caponordtraveller op maandag 04 januari 2010, 12:32:43
Prima hoe je uw bekabeling labelt, het zal u later zeker wel eens van pas komen  :lol:


zijn het stickers ????   

denk er aan dat na enige tijd de lijmlaag wel eens los kan laten ....

pak je na enkele jaren de kabelbundel vast en plopper de plop .... vliegen al je stickers door de lucht !

( in plaats van je handen)

-)


Is inderdaad een risico, heb ik ook last vast van gehad. Extra zekeren met een stukje doorzichtig tape helpt.
Re:Van niets tot ?
erikmiddel
gast

Re:Van niets tot ?
Is er niet iets van een manier om duidelijke labeltjes te maken die blijven zijn? Of stickers?

Wat ook een idee is, is om van die plastic sleutelhangers aan kabels te binden. Zoiets als deze:



Het moet gewoon een beetje overzichtelijk en netjes zijn.

Groetjes,

Erik
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Bedankt voor de tips.
De nummers die je ziet zijn speciale kabelcoderingnummers van 3M voor elektrakabel.
Er zijn ook speciale Ty-Raps met een beschrijfbaar veld voor codering deze ga ik waarschijnlijk ook gebruiken.



Op-/afrit bovenbaan naar schaduwstation.
Even de rails uitgelegd voor een goed beeld te krijgen.



Foto van dichterbij. Op de lat boven op de draadeinden komt de bovenbaan.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Hansje
gast

Re:Van niets tot ?
Hoi Ronald,

Ook al een draadeind-verslaafde zoals ik  :lol:

Ziet er al keurig uit zeg, compliment...ben benieuwd hoe dat gaat worden.

Succes ermee, en als je draadeinden gaat snuiven dan moet je oppassen hoor  :mrgreen:

Ik heb mijn decoder-kastjes op verschillende plaatsen bevestigd, dus 1 waar veel seinen bij elkaar staan...of ontkoppelrails.
Zo kan ik iets beter storingen opzoeken, tevens scheelt dat een hoop draad.
Of zie ik dit verkeerd ?? dan hoor ik het graag :)


groet,

Hans.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hoi Hans,

Dat scheelt inderdaad een hoop draad. Alleen met de vorige baan had ik de fout gemaakt de decoders zo kort bij de wissels etc te doen dat ze daardoor slecht bereikbaar waren. Ze waren eigenlijk verspreid onder de baan aangebracht. Nu heb ik besloten om ze op een 3 tot 4 tal plaatsen verspreid onder de baan op panelen te plaatsen zodat er goed overzicht in blijft.
Ik vind het werken met de draadeinden ideaal en voor mij is het ook makkelijk om er aan te komen omdat ik in die handel zit.

In ieder geval bedankt voor je complimenten.

Groet,

Ronald
Re:Van niets tot ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ?
Hoi Ronald,

Net voor het eerst op jou draadje.

Je bouwd er netjes en daar wordt ik blij van.

Hou je rekening met de bekabeling van terug melders??  deze altijd gescheiden laten lopen en zo min mogelijk parralel langs elkaar.

Ik hou je in de gaten  :D :D

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Bedankt Peter,

Ik heb momenteel nog wat problemen met de terugmelding alleen lijkt het nu dat dit meer zit in het programmeren in de CS2 waar ik nog niet goed mee overweg kan. Dit staat nogal summier omschreven in de gebruiksaanwijzing. Ik had me al aangemeld voor zo'n seminar maar helaas die was al volgeboekt en is maar toegankelijk voor 15 personen. Ik vind persoonlijk dat Märklin daar wel eens wat meer voor mag regelen verspreid over het hele land zeker gezien dat ze een vrij duur systeem verkopen en er volgens mij toch wel wat mensen zijn die niet exact weten hoe alles werkt.
Vooral het memory gedeelte en het aanwijzen van rijwegen geeft de problemen.

Groet,

Ronald

Re:Van niets tot ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: M.user op dinsdag 05 januari 2010, 22:45:20
Bedankt Peter,

Ik heb momenteel nog wat problemen met de terugmelding alleen lijkt het nu dat dit meer zit in het programmeren in de CS2 waar ik nog niet goed mee overweg kan. Dit staat nogal summier omschreven in de gebruiksaanwijzing. Ik had me al aangemeld voor zo'n seminar maar helaas die was al volgeboekt en is maar toegankelijk voor 15 personen. Ik vind persoonlijk dat Märklin daar wel eens wat meer voor mag regelen verspreid over het hele land zeker gezien dat ze een vrij duur systeem verkopen en er volgens mij toch wel wat mensen zijn die niet exact weten hoe alles werkt.
Vooral het memory gedeelte en het aanwijzen van rijwegen geeft de problemen.

Groet,

Ronald



Met de CS2 kan ik je niet helpen, hier heb ik gewoon geen verstand van.

Er zijn op dit forum zat mensen die jou zouden kunnen helpen, er is kennis genoeg misschien woont er bij jou in de buurt wel iemand die dit al onder de knie heeft.

Volhouden,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Doe ik Peter overal is een oplossing voor. Momenteel ben ik druk met de aanleg van de op-/afrit en daarna ga ik weer verder puzzelen met de terugmelding, want deze moet perfect zijn voordat de bovenbaan erop komt. Als de terugmelding werkt ga ik eerst de zelfklevende bedding stroken aanbrengen om dan de rail te bevestigen.

Misschien heb ik nog wat vraagjes over de terugmelding die zet ik dan even met een schema of foto op het forum.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Stukje update

Afstellen van de hoogte voor de bovenbaan. Zit 15 cm ruimte tussen zodat ik overal goed bij kan komen. Vorige baan was de ruimte te krap en dat was niet prettig bij een probleem op de helling als de trein ineens stil bleef staan.



Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ?
Dat is een aardig bouwwerk Ronald  :D

Welke dikte draadeinden gebruik je hiervoor.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
M8

Is zwaar zat. Maakt voor mij  niet uit kan elke maat nemen die ik wil. Zit in die handel. Ik heb eigenlijk nog nooit bij de bouwmarkt gekeken wat voor maten ze daar verkopen.
Dacht eerst M6 te gebruiken maar dat leek me wat te zwak.

Gebruik inslagmoeren in de bovenlat en carrosserieringen met moeren onderzijde en tussendelen.
Deze ringen hebben een grotere buitendiameter dan standaard sluitringen zo verdeel je de kracht beter over een iets groter vlak. Zeker bij hout is dat aan te bevelen.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: M.user op woensdag 06 januari 2010, 22:17:14
M8

Is zwaar zat. Maakt voor mij  niet uit kan elke maat nemen die ik wil. Zit in die handel. Ik heb eigenlijk nog nooit bij de bouwmarkt gekeken wat voor maten ze daar verkopen.
Dacht eerst M6 te gebruiken maar dat leek me wat te zwak.

Gebruik inslagmoeren in de bovenlat en carrosserieringen met moeren onderzijde en tussendelen.
Deze ringen hebben een grotere buitendiameter dan standaard sluitringen zo verdeel je de kracht beter over een iets groter vlak. Zeker bij hout is dat aan te bevelen.

Groet

Ronald

De bouwmarkt weet de prijzen wel, M6 draadeind kost meer dan 4 euro.

De manier waarop jij werkt is de juiste volgens mij.

Zelf gebruik ik op mijn baan helemaal geen draadeinden, maar op mijn werk komen ze bijna dagelijks voor in M10.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Schandalig 4 euro voor 1 metertje.

Kan ik ze beter regelen en opsturen.

Voor houtverbindingen hoef je ook geen 8.8 draadeinden te gebruiken (hebben gele stip) maar kun je met 4.6 goed uit de voeten. Hout is altijd zwakker dan het draadeind.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2008

offline
Re:Van niets tot ?
Hoi Ronald,

Ik had jouw baan nog niet gezien.
Begin ziet er top en zeer degelijk uit zeg.
Ben benieuwd naar de rest.

Maikel
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Van niets tot ?
Zie evt mijn aanbieding voor draadeinden, elders op dit forum. Ik kan ze evt op maat gezaagd aanleveren.

Roy
Re:Van niets tot ?
Ik voel een prijzenoorlog aankomen. Wie kan ze het goedkoopst leveren. :mrgreen: :mrgreen:

Gr Peter
Re:Van niets tot ?
Wesleyk
gast

Re:Van niets tot ?
Citaat van: degeluidsman op woensdag 06 januari 2010, 22:21:05
Citaat van: M.user op woensdag 06 januari 2010, 22:17:14
M8

Is zwaar zat. Maakt voor mij  niet uit kan elke maat nemen die ik wil. Zit in die handel. Ik heb eigenlijk nog nooit bij de bouwmarkt gekeken wat voor maten ze daar verkopen.
Dacht eerst M6 te gebruiken maar dat leek me wat te zwak.

Gebruik inslagmoeren in de bovenlat en carrosserieringen met moeren onderzijde en tussendelen.
Deze ringen hebben een grotere buitendiameter dan standaard sluitringen zo verdeel je de kracht beter over een iets groter vlak. Zeker bij hout is dat aan te bevelen.

Groet

Ronald

De bouwmarkt weet de prijzen wel, M6 draadeind kost meer dan 4 euro.

De manier waarop jij werkt is de juiste volgens mij.

Zelf gebruik ik op mijn baan helemaal geen draadeinden, maar op mijn werk komen ze bijna dagelijks voor in M10.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Zijn deze van goud? ik heb ze laast bij de hornbach gekocht voor iets van ?0,90.

vond dit wel meevallen.

Groet,

Wesley
Re:Van niets tot ?
HansKl
gast

Re:Van niets tot ?
Draadeinden bij de bouwmarkt, ik schrok me rot toen ik daar stond.
Ben toen naar een ijzerhandel gegaan, fraktie van de prijs.
Ook voor de carosserieringen en moeren, alles bij de ijzerhandel.
Bouwmarkten vermijd ik voor dat soort zaken.

Groet,
Hans
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Je ziet het maar even een kleine rondspraak over draadeinden en iedereen weet meteen dat er toch wel goedkope adressen voor zijn.
Zo is voor alles met elkaar wel een schappelijke adres en prijsniveau te vinden.

Des te meer kunnen we overhouden voor het rijdende materieel.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: Wesleyk op donderdag 07 januari 2010, 10:19:44
Citaat van: degeluidsman op woensdag 06 januari 2010, 22:21:05
Citaat van: M.user op woensdag 06 januari 2010, 22:17:14
M8

Is zwaar zat. Maakt voor mij  niet uit kan elke maat nemen die ik wil. Zit in die handel. Ik heb eigenlijk nog nooit bij de bouwmarkt gekeken wat voor maten ze daar verkopen.
Dacht eerst M6 te gebruiken maar dat leek me wat te zwak.

Gebruik inslagmoeren in de bovenlat en carrosserieringen met moeren onderzijde en tussendelen.
Deze ringen hebben een grotere buitendiameter dan standaard sluitringen zo verdeel je de kracht beter over een iets groter vlak. Zeker bij hout is dat aan te bevelen.

Groet

Ronald

De bouwmarkt weet de prijzen wel, M6 draadeind kost meer dan 4 euro.

De manier waarop jij werkt is de juiste volgens mij.

Zelf gebruik ik op mijn baan helemaal geen draadeinden, maar op mijn werk komen ze bijna dagelijks voor in M10.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Zijn deze van goud? ik heb ze laast bij de hornbach gekocht voor iets van ?0,90.

vond dit wel meevallen.

Groet,

Wesley

Dit is bij de plaatselijke Karwei, het is de enige hier in de omgeving.
Als ik er weer eens kom zal ik beter kijken wat ze nu precies kosten, maar het is de hoofdprijs.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Peter,

Laat het dan maar weten. Ik kan je zeker wel helpen. Alleen moet het dan wel opgestuurd worden of je moet bij mij uit de buurt komen.

Groet,

Ronald
Re:Van niets tot ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Van niets tot ?
Citaat van: M.user op donderdag 07 januari 2010, 23:02:50
Peter,

Laat het dan maar weten. Ik kan je zeker wel helpen. Alleen moet het dan wel opgestuurd worden of je moet bij mij uit de buurt komen.

Groet,

Ronald

Dank je voor het aanbod Ronald.

Op deze baan ga ik ze niet gebruiken, als ik naar de zolder vertrek komen er waarschijnlijk wel draadeinden aan te pas.

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:Van niets tot ?
erikmiddel
gast

Re:Van niets tot ?
Hoi,

Wat is nou eigenlijk het wezenlijke voordeel van draadeinden? Ik geloof dat ik dat nog niet helemaal door heb. Is het slechts de af te stellen hoogte? Ronald, uit welke 'buurt' kom je? Ik zit er zelf aan te denken om de hoogtes van mijn tafel gewoon met hout te doen.

Groetjes,

Erik
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re:Van niets tot ?
Erik,

ja, je kunt na het plaatsen alles heel mooi afstellen met de moeren.

Roy
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hoi Erik,

Het grootste voordeel is het perfect afstellen van de hoogtes. Tevens heb je meer ruimte dan met houten klosjes en dat is goed voor het overzicht.
Voor hellingen werkt het helemaal super.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
erikmiddel
gast

Re:Van niets tot ?
Geniaal! Bedankt voor de info. Ik zal het meenemen in mijn gedachten :). Heb net vanavond de zolder wit geschilderd en zie dat het nog een keer moet. Vloerbedekking is er al, als ik dit heb gelegd kan ik van start.

Groetjes,

Erik
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Erik,

Ben benieuwd naar de eerste foto's van jouw baan.

Schilderse morgen.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2007

offline
Re:Van niets tot ?
Ronald,

dat ziet er allemaal perfect uit, de bekabeling ligt er strak in. Welke diameters gebruik je eigenlijk?

Groetjes, John
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hoi John,

Ik gebruik voor de hoofdstroom van de verschillende kleuren 0,5 mm² soepele kabel.
Ik gebruik in ieder geval nooit de stugge installatiedraad.

Ik heb het ook te koop staan op marktplaats.

Groet

Ronald





Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2007

offline
Re:Van niets tot ?
Ronald,

bedankt voor de info maar heb net 800m 0.25mm2 gekocht :?

Groetjes, John
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
John,

Met zo'n partij kun je in ieder geval voorlopig vooruit.

Succes met bouwen en laat eens wat foto's zien.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

offline
Re:Van niets tot ?
Dat ziet er goed uit, ik zie dat je een nette manier van bouwen hebt, daar hou ik wel van.
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Bedankt,

alleen moet je de rest van de rommel maar niet zien op zolder. Wat wordt het een zootje als je aan het bouwen bent.

Groet

Ronald
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Vandaag weer een paar uurtjes bezig geweest met draadeinden zagen en een stuk plaat voor de bovenbaan passend te maken. Aansluiting van de rails bovenbaan met helling uitgelegd om zaagwerk te bepalen.
Morgen hopelijk wat tijd om hier verder mee te gaan, maar ja ook nog even naar een verjaardag dus er zal wel niet veel van komen.
Klussen in huis is er ook nog eens even tussendoor gekomen dus het gaat niet zo vlot als ik zou willen.
Binnenkort weer een update met wat foto's

Groetjes

Ronald

Re:Van niets tot ?
Varekamp
gast

Re:Van niets tot ?
Citaat van: M.user op vrijdag 08 januari 2010, 23:46:56
Bedankt,

alleen moet je de rest van de rommel maar niet zien op zolder. Wat wordt het een zootje als je aan het bouwen bent.

Groet

Ronald

Ach Ronald, je bent de enigste niet. Mijn vrouw kan soms ook zuchten als ik aan het bouwen ben. Soms even de grote schoonmaak erdoorheen en alles is weer netjes.
Je bouwt trouwens keurig en precies.
Voor draad e.d. kan je ook terecht bij mijn dorpsgenoot http://www.mecktronics.nl/N_frame.html?http://www.mecktronics.nl/

Hij is goedkoop met diverse electronica onderdelen en staat ook regelmatig op beurzen.

Veel bouwplezier verder en ik zal je draadje blijven volgen.

Groeten Ronald  :D
Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
Hallo Ronald,

Bedankt voor de tip. Alleen heb ik het geluk dat ik bij een groothandel werkzaam ben dus ik kan dit soort materialen voor mijn baan voor leuke prijzen aanschaffen. Ik zie wel dat ze nette prijzen hanteren. Het is een goed adres voor de 0.14mm², want daar kan ik alleen aankomen in 500 meter haspels (beetje veel).
Vandaag het zootje een beetje opgeruimd. Was wel eens nodig, trouwens mijn vrouw klaagt niet hoor alleen moet ik het gewoon zelf bijhouden dus ik stofzuig elke week wel een keer op zolder :lol: :lol:

Re:Van niets tot ?
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Van niets tot ?
TROUWENS BIJ DE PRAXIS IS DEZE WEEK HET MARKLIN STARTERSET CIRCUS IN DE AANBIEDING MET 75% KORTING NU ? 37,25 !!!!!

Groet

Ronbald