Hallo spoorliefhebbers. Sinds kort heb ik mij aangemeld op het forum en ben zeer enthousiast geworden

over alle tips en info die de leden van het forum elkaar geven.
Ik ben inmiddels wat gevorderd met de bouw van mijn nieuwe baan, zodat ik nu wat foto's op het forum kan zetten. Graag tips en commentaar op mijn bouw zodat ik sommige dingen nog kan aanpassen. Ik noem mijn ontwerp en baan voorlopig maar van iets tot ?, omdat de uitkomst nog openstaat.
Ik heb een schaduwstation met 5 opstelsporen, een keerlus en één baan voor het bereiken van het schaduwstation. Ik zit helaas wat aan ruimtebeperkingen gebonden dus mijn baan is slechts 3 x 2,15 meter. Eerst heb ik alle opstelsporen uitgelegd, Ringleidingen aangelegd in kabelgootjes voor hoofdstroom naar de verschillende baandelen. Aparte ringleidingen voor verlichting van de scenery en een aparte ringleiding voor de wisselverlichting. Vast rekening gehouden met de baanstroom ringleidingen voor het eventuele gebruik van boosters. Voor de ringleidingen gebruik ik soepele kabel van 0,5 mm² dit ik aansluit op kroonsteenblokjes. Vanuit deze blokjes ga ik verder naar de diversen stroomafnemers met de 0,14 mm² draad. Voor demping en bedding gebruik ik 3 mm dikke zelfklevende schuimband welke 5 cm breedte heeft wat precies mooi is voor de breedte van de rails. Het materiaal heb ik ook voor mijn voor vorige baan gebruikt en dit bevalt mij zeer goed. Op mijn vorige baan gebruikte ik houten blokjes voor de bovenbaan op te plaatsen maar dit forum heeft mij het voordeel van de draadeinden laten zien en ik moet zeggen dat werkt super. Ik had dit nog niet eerder gezien en vooral voor hellingen maken is het afstellen van de hoogte zeer eenvoudig. Hieronder mijn idee voor de baan waar ik in oktober mee begonnen ben.

Voor het eerst een ontwerp geprobeerd te maken op Wintrack.

De opstelsporen van het schaduwstation uitgelegd.
Als jullie het op prijs stellen hou ik jullie op de hoogte van de voortgang van de bouw van mijn baan. Zoals bij de meeste zal het niet altijd even snel gaan. Helaas soms wel eens wat gebrek aan tijd.
Groetjes aan ieder op het forum en allemaal het beste voor 2010 met veel spoorplezier.
Ronald