Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin Insider club 2023 News und Magazin

Gestart door trein-ice3 zaterdag 14 januari 2023, 00:14:30

Re: Märklin Insider club 2023 News und Magazin

Klein Jünkerath

Zojuist ook hier gestommel in de brievenbus en direct daarna de Dikke Duitser uit zijn natte witte jas geholpen...
Groet, Paul

BLIJ dat ik analoog RIJ

Jawel, gelukt, ook hier der Dicke :-) !
Citaat van: Hanzi op dinsdag 17 oktober 2023, 20:01:41Ben benieuwd, heb onlangs ook Deutschsprache ingesteld dus ben benieuwd of ik nu ook der Dicke op de mat ga vinden.

Mooi dat dit gelukt is Hans 👍
Veel lees plezier.

Vrgr,
Wilko
19-10 Duitser ontvangen in Baggercity.
Nog niet gelezen.

wensmodel 52 8060 -7

En vandaag 21-10-23 zat de NL versie in een natte witte envelop. Insider news, MM-magazine in NL, Herfstnoviteiten en posterfolder van de 18 201.
Draaderoderende machine, hoe verzin je het! Veel leuke details op de Märklin Museumbaan en nog veel meer artikelen.
Dirk :-{)
Citaat van: trein-ice3 op zaterdag 21 oktober 2023, 13:20:56in een natte witte envelop
Ik ben blij dat de MIBA in een plastic verpakking komt zo met de herfst.

zonder fantasie ook geen creativiteit

Gisteren ergens op de Veluwe een workshop weathering gevolgd. Bij thuiskomst lag de Duitstalige 'Der Dicke' op mij te wachten. De enveloppe was vrij van regenvocht.
Als je alleen maar het abonnement hebt, dus geen Insiderlid bent dan ontvang je het Magazin in een cellofaanverpakking.
Wel jammer voor de Insiderleden dat de spullen dan in een papieren enveloppe worden verpakt met alle nare gevolgen van dien bij nat weer.
Eh wat bedoelde je met de "draaderoderende machine" Dirk, is dat weer zo'n tenenkrommende vertaling?  Slaat het op een product?

Over de inhoud: Aardige artikeltjes maar ook niet meer dan dat. Het verplichte krakelingenbaantje voor beginners ontbrak weer niet. :(
Leuk artikel over NS materieel. Zowaar komt het einde van locserie 1700 ook nog aan de orde.
Mijn abonnement op het Magazin loopt tot half 2024.
Denk dat ik eens een tijdje naar Eisenbahnmagazin of MIBA overstap. Ik ben een beetje uitgekeken op het Magazin. 

Als het maar Zwitsers is.

Helaas nog niks ontvangen hier in Almere.

Envelop komt hier trouwens altijd droog en netjes aan misschien legt het wel aan de postbode die misxchien bij de sommige forumleden zijn tassen niet goed sluit tijdens zijn ronde ?

Groet Michel
Het was nat weer vrijdag, dus dat de postbode het niet helemaal droog kan houden snap ik, maar bij mij was de buitenenvelop zo nat dat de zijkanten helemaal los waren. De postbode had volgens mij zijn tassen open laten staan.  :(  :O  :?

De herfst folder had ik onlangs gelukkig al meegenomen bij een winkel, want die kon ik direct weggooien, zo nat. Het magazine zelf is inmiddels opgedroogd. Die bewaar ik toch niet dus de vochtschade neem ik voor lief. Het (meeste) is nog wel leesbaar gelukkig.

Koen
Helaas staan de postzakken en tassen soms geruime geopend buiten.
Post wordt "uitgewisseld" bij garageboxen of "groene kisten met sloten".
Zie dat maar eens droog te houden...maar ja het moet allemaal zo goedkoop mogelijk.
(Ondergetekende is werkzaam bij dit bedrijf maar niet bij de sortering en verspreiding van post verder; ik verbaas me hier zeer over
en verafschuw de staat waar dit bedrijf in verkeert maar da's weer een hele andere discussie. Maar zo ontstaat dit.)

wensmodel 52 8060 -7

De draaderoderende machine staat afgebeeld in het artikel over het machinepark van Märklin. Wat de machine doet? De bekende zoekmachine kwam met dit: Wat is draadvonken of draaderoderen? Draaderoderen doet qua werking sterk denken aan figuurzagen. Een draadvormige elektrode maakt als een geprogrammeerde figuurzaag contouren door een elektrisch geleidend materiaal. Denk onder meer aan ijzerlegeringen (zoals staal), koper, aluminium en hardmetaal.
Het is zeg ik dan plat gewoon een snijmachine voor metaal.

Hier in Almere in gisteren droog en heel eindelijk de dikke Duitser op de mat gevallen.
Lekker veel leesvoer voor het weekend. :)

Groet Michel
@citaat

Dan gaan we niet meer gelijk met elkaar op, Michel.

Ik heb "die Dikke" al een week in huis.

Veel leesplezier in elk geval!

Try not. Do or do not. There is no try.

@citaat  @citaat

Bij mij ook gisteren binnengekomen, echter enveloppe enigszins vochtig rest gewoon droog en goed leesbaar.

BLIJ dat ik analoog RIJ

En hèhè ook in Den Haag is de grote Märklin huifkar uit het verre Göppingen met wat vertraging én een lading Insider Club Jaarwagons aangekomen :D !IMG-20231115-WA0003.jpg
Blijkbaar is het heel verschillend per handelaar wanneer die deze wagons krijgt.

De winkel waar ik het besteld heb heeft blijkbaar de gewoonte om te wachten tot en met de kerst voor het uitdelen van de wagons. Voor mij geen probleem.

Koen
Ik begreep dat de winkeliers niet de hele bestelling in één keer uitgeleverd krijgen maar elke keer een paar. En dan worden ze op volgorde van inleveren van de bestelbon uitgeleverd. Er kan dus bij dezelfde winkelier best weken verschil tussen leveringen zitten.
Groet,
Roel

wensmodel 52 8060 -7

Elke keer een paar afleveren is vind ik inefficiënt zaken doen tot en met. In een keer een doos met de post meedoen is denk ik goedkoper dan meerdere zendingen. Alhoewel webshops als bollies en paardrijdster ook veel aan deelleveringen doen. De extra verzendkosten zullen wel in de aankoopprijs verwerkt zijn.
Ik mag toch aannemen dat de wagens allemaal voor geproduceerd zijn. Men zou ondertussen toch moeten weten welk percentage van de Insidergroep de wagen daadwerkelijk besteld en ook ophaalt. En ook al maak je voor elk lid een wagen. Er zijn altijd wel handelaren die de niet bestelde wagens overnemen en in de verkoop gooien. Mijn handelaar had begin dit jaar nog wagens uit 2021 voor klanten staan, ze worden wel besteld maar gewoonweg niet afgehaald. Hij overwoog ze dan maar te gaan verkopen.
Wat de handelaar wel moet doen is regelmatig de bestellingen doorgeven. Pas dan komt je wagentje eerder op volgorde van je ingeleverde bestelbon. Met wachten tot de laatste dag kom je ver achteraan te staan.
Enneh als mijn Insider kletsnat was aangekomen had ik een klacht ingediend bij PostNl en bij Märklin en wilde ik een nieuw exemplaar! En de klantenservice een beetje kennende had ik die gekregen ook.

wensmodel 52 8060 -7

Ze zijn er vroeg bij dit jaar, meestal kwam de factuur half december.
Geachte heer ....,
de nieuwe factuur voor uw clublidmaatschap kan nu worden gedownload.
U krijgt toegang tot de factuur via het persoonlijke clubgedeelte op onze website.

Ja, hier ook gearriveerd.

groetjes uit beetje krom
opa cees

wensmodel 52 8060 -7

Dat is ´gek´, ik heb gisteren 9dec23 de postbus niet geopend en vandaag wel en zag de Duitse uitvoering van Märklin Magazin erin zitten. Ik had de ontvangst van #6 stilletjes wel verwacht maar niet dat niemand van jullie van de ontvangst van jullie exemplaar geen bericht plaatste. Nu zijn er altijd gasten en leden die dat plaatsen maar onzin vinden, dat mag, maar ik doe wel een berichtje.
Voorop € 339,00 in een sneeuwlandschap, binnen een prijsvraag hoe lang een 01 is op een trailer. Natuurlijk kunnen Insiders alvast de inhoud zien in het ledenportaal zodat ik niks teveel verraad maar ik hou me in, althans dat probeer ik. Natuurlijk weer enige IMA berichten. Meccano vroeger Engels nu Duits volgens een advertentietekst??
Oude transformatoren, terugkerend onderwerp, niet gebruiken zegt Märklin omdat de isolering in de loop van de tijd beschadigd kan zijn. Prima heb ik bij mij geen last van ze laten nog een heleboel lampjes branden. Gewoon blijven gebruiken vind ik, zeker op een analoog gestuurde baan. Ze leveren wisselspanning en een geschakelde voeding gelijkstroom dat vinden de oude M-rail wissels en seinen niet echt werkzaam.
Leuk artikel over de constructie van het wagenpark. Nieuws over de laatste modellen en hun voorbeeld. 
Ik zie het vaak terug op het forum: welke olie of vetten voor onderhoud loks te gebruiken is. Mä zegt Trix vet voor de tandwielen en Mä olie voor asbussen. Niet zo verwonderlijk toch? Microfaser doek met reinigingsmiddel voor de rails. Uiteraard weer voorgesteld een modelbaan 240 bij 120 h´mm bekende plaatmaat. Aardig artikel over verlichting op de Märklineumbaan. 

Ik heb in ieder geval nog geen DD ontvangen...

Helaas hier ook nog niks ontvangen. :-(

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Haha :-) gaan we nu melden dat we 'm nog niet ontvangen hebben, ipv dat hij weer op de mat is geploft?
Blijven wel lekker bezig zo ;) .
Zat gisteren in de brievenbus (duitse versie)
Citaat van: Hanzi op maandag 11 december 2023, 06:49:12Haha :-) gaan we nu melden dat we 'm nog niet ontvangen hebben, ipv dat hij weer op de mat is geploft?
  :thumbup:
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Citaat van: FransW op maandag 11 december 2023, 00:02:18Ik heb in ieder geval nog geen DD ontvangen...

Die komt wekelijks, op woensdagmiddag ;)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ik kreeg ook de melding over een factuur. Ga ik niet doen, ik had een jaar een proefabonnement dat na een jaar automatisch zou eindigen. Moeten ze nu niet met een factuur aankomen. Heb voor de duidelijkheid nog wel m'n abonnement even opgezegd. Het MM is wel aardig, maar ik heb 't wel gezien. De NL versie is dun en qua taalgebruik om te janken. De D versie is wel lekker dik, maar leest toch wat lastiger. Die € 89,-- besteed ik liever aan diverse modelbouwtijdschriften naar keuze.
Ha Hanzi,
Aan het bedrag te zien ben je kennelijk Insiderclublid?
Een abonnement op het Magazin kost momenteel € 42,- per jaar.
Voor mij biedt het Insiderlidmaatschap niet zo veel meerwaarde: Bon voor een "gratis" catalogus, Nieuwtjesfolders. (Kun je bij een modelspoorwinkel ook krijgen...)
een sleutelhanger en het "recht" om Insidermodellen aan te schaffen.
De Insidermodellen zijn vaak enkele maanden na verschijnen met korting aan te schaffen, vooral bij grotere bekende duitse handelaren. Daar hoef je geen Insiderclublid voor te zijn.
Overigens gooi ik het Magazinabonnement er na afloop over een half jaar weer uit, ik vind het meer en meer een veredelde catalogus en te veel gepropt in één tijdschrift.
Meestal ben ik er binnen een half uurtje wel in uitgelezen. Duik liever nog eens in een stapeltje oude Miniatuurbanen uit de jaren '70.
Een los nr. van Railmagazin, Eisenbahnmagazin of de duitse Miba kan ik ook wel waarderen.
Dat was voor mij de reden om een abonnement op de MIBA Spezial te nemen.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Net bericht aus Deutschland gehad. Proefabonnement stopt inderdaad automatisch, factuur was slechts een vrijblijvende mogelijkheid om abo te verlengen.
En hier ook weer binnen, bijbehorend geluid weet ik niet omdat ik niet thuis was.
Al beetje doorgebladerd...het echte lezen maar rond Kerst.
Als je nog met smart zit te wachten: de postbezorging is behoorlijk van slag af, ook
wel te volgen in regionale/lokale media. Heb geduld, voor de Kerst zal het nog wel lukken.
Heb hem vandaag ook binnen gehad incl certificaat voor de Gunni lok.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Vanmiddag Märklins kerstgeschenk 2024 (sjaal) opgehaald, past mooi bij de muts van 2023 ;) .
En waar vind je het nog: GRATIS van tante Märklin, kwestie van even online inschrijven voor de Kerstactie
IMG-20231220-WA0000.jpg
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1969-1980)

Citaat van: Hanzi op woensdag 20 december 2023, 19:55:57GRATIS van tante Märklin

Volgens mij ben je niet zo naïef ;)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Hoezo? Vertel!
En nu het bijbehorende weer nog, je kunt met Kerst zowat buiten zitten zonder muts en shawl.
Volgend jaar komt de Märklin Badehose. >:-D

M* en bezig te digitaliseren

Citaat van: trein-ice3 op zondag 10 december 2023, 21:48:55Oude transformatoren, terugkerend onderwerp, niet gebruiken zegt Märklin omdat de isolering in de loop van de tijd beschadigd kan zijn.
Prima heb ik bij mij geen last van ze laten nog een heleboel lampjes branden. Gewoon blijven gebruiken vind ik, zeker op een analoog gestuurde baan. Ze leveren wisselspanning en een geschakelde voeding gelijkstroom dat vinden de oude M-rail wissels en seinen niet echt werkzaam.
Ik zie het vaak terug op het forum: welke olie of vetten voor onderhoud loks te gebruiken is. Mä zegt Trix vet voor de tandwielen en Mä olie voor asbussen. Niet zo verwonderlijk toch?

Oude transfo's zijn vaak best te gebruiken, doe ik ook, echter let wel op de staat van de snoeren of kabels en stekkers.
Mijn eerste Märklin trafo uit 1964 werkt waarschijnlijk nog prima, echter is  het netsnoer van rubber zover vergaan dat het koper er doorheen te zien was.
Binnen-in kan evt rubber isolatie ook zijn vergaan, daarom zou ik ook onder de kap controleren of daar de isolatie nog in orde is.
Om te voorkomen dat andere huisgenoten deze gevaarlijke trafo's perongeluk zouden kunnen gebruiken, heb ik van alle (oude) verdachte apparaten de snoeren en stekkers af geknipt.
Als ik deze alsnog zou willen gebruiken, zorg ik er voor dat er dan wel deugdelijke stekkers/snoeren aan zitten.

Trix vet voor de tandwielen / wormwielen en Mä olie voor asbussen gebruik ik ook al jaaaren, naar tevredenheid.

Citaat van: Hanzi op woensdag 20 december 2023, 19:55:57Vanmiddag Märklins kerstgeschenk 2024 (sjaal) opgehaald, past mooi bij de muts van 2023 ;) .
En waar vind je het nog: GRATIS van tante Märklin, kwestie van even online inschrijven voor de Kerstactie
IMG-20231220-WA0000.jpg

De Muts van vorig jaar had ik ook al en de sjaal van dit jaar heb ik onlangs ook opgehaald.
volgend jaar een paraplu of een zuidwester... :D

wensmodel 52 8060 -7

Het is dan wel geen 100% club Insidernews maar dit kreeg ik vanmiddag: "Zojuist zijn voor u de twee Store wagens (Marklin 47584) gearriveerd en de Märklin sjaal ligt ook voor u klaar."
Gauw even betalen en dan kan hier weer een berichie in: Show je nieuwste modelspoor aanwinsten - 2024 let wel 2024 eerder zal de post het pakket wel niet brengen lijkt mij.
@onderwerp oude trafo: oude vergaande kabels en stekkers zijn prima te vervangen. De weekmakers gaan uit het kunststof en dan brokkelt het af. Nieuw snoer en verse stroom.
Trouwens, 'k heb nog niemand de komst van een bepaalde NL Insider 06-2023 bevattende witte envelop (LOL) zien melden want is hier al wel.
@Rob Quote: volgend jaar een paraplu of een zuidwester...  Ik denk eerder aan handschoenen.

Citaat van: trein-ice3 op donderdag 21 december 2023, 17:47:15@Rob Quote: volgend jaar een paraplu of een zuidwester...  Ik denk eerder aan handschoenen.

Die Handschoenen , had ik zelf ook al bedacht, maar dan zit je met welke maat, vandaar de meer nattigheid werende attributen.
(in deze periode ook geen overbodige luxe)

Klein Jünkerath

PostNL kon vóór Kerst mijn brievenbus kennelijk niet vinden (woon in een rijtjeshuis, zo moeilijk is dat toch niet), maar dan toch zojuist een partijtje kerstkaarten en de Dikke Duitser. Heb ik in ieder geval met Nieuwjaarsdag wat te lezen. Andere in de PostNL-app voor vandaag aangekondigde post kwam dan weer niet... Zucht.
Groet, Paul
Zal het netjes uitdrukken Paul:
In sommige plaatsen gaat het niet helemaal goed met de postbezorging.
Gelukkig heb je het nu binnen...maar het is niet zoals het hoort.

Try not. Do or do not. There is no try.

Ach Paul,

Ik heb de dikke Duitser nog steeds niet ontvangen. Ik hoop deze nog voor het nieuwe jaar te ontvangen.

Vandaag weer post ontvangen van Märklin. Weet mij komend weekend weer prima daar mee te vermaken....

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Hier ook nog geen dikke duitser gezien. En inderdaad hopen dat die nog voor het nieuwe jaar binnen mag vallen.

Groet, Andre
Wel erg laat dit keer. Maar PostNL heeft hem zojuist bij mij op de mat laten ploffen.
Hoi beste mede forumleden:
Märklin heeft toch wel intentie dat de abonnees het nummer voor de Kerstdagen ontvangen, de inhoud van het blad is hier ook op afgestemd.
Toch wel jammer dat dit bij een flink aantal mensen niet lukt maar ik wijt dit aan Post.nl.
Bij ondergetekende nog wel voor de Kerstdagen ontvangen maar wel later dan gebruikelijk.
(Vroeger behoorde het bedrijf tot de beste postbedrijven van Europa, alleen de Zwitserse Post presteerde nog beter!)

Ik zag helaas nog niks staan in de Post.nl app staan dat de dikke Duitser (snel) komt maar we hebben nog 2 dagen dit jaar dat er bezorgt wordt hier in het pittoreske Almere. :)

Groet Michel

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.