Dat is ´gek´, ik heb gisteren 9dec23 de postbus niet geopend en vandaag wel en zag de Duitse uitvoering van Märklin Magazin erin zitten. Ik had de ontvangst van #6 stilletjes wel verwacht maar niet dat niemand van jullie van de ontvangst van jullie exemplaar geen bericht plaatste. Nu zijn er altijd gasten en leden die dat plaatsen maar onzin vinden, dat mag, maar ik doe wel een berichtje.
Voorop € 339,00 in een sneeuwlandschap, binnen een prijsvraag hoe lang een 01 is op een trailer. Natuurlijk kunnen Insiders alvast de inhoud zien in het ledenportaal zodat ik niks teveel verraad maar ik hou me in, althans dat probeer ik. Natuurlijk weer enige IMA berichten. Meccano vroeger Engels nu Duits volgens een advertentietekst??
Oude transformatoren, terugkerend onderwerp, niet gebruiken zegt Märklin omdat de isolering in de loop van de tijd beschadigd kan zijn. Prima heb ik bij mij geen last van ze laten nog een heleboel lampjes branden. Gewoon blijven gebruiken vind ik, zeker op een analoog gestuurde baan. Ze leveren wisselspanning en een geschakelde voeding gelijkstroom dat vinden de oude M-rail wissels en seinen niet echt werkzaam.
Leuk artikel over de constructie van het wagenpark. Nieuws over de laatste modellen en hun voorbeeld.
Ik zie het vaak terug op het forum: welke olie of vetten voor onderhoud loks te gebruiken is. Mä zegt Trix vet voor de tandwielen en Mä olie voor asbussen. Niet zo verwonderlijk toch? Microfaser doek met reinigingsmiddel voor de rails. Uiteraard weer voorgesteld een modelbaan 240 bij 120 h´mm bekende plaatmaat. Aardig artikel over verlichting op de Märklineumbaan.
Dirk :-{)