Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin Insider club 2023 News und Magazin

Gestart door trein-ice3 zaterdag 14 januari 2023, 00:14:30

Re: Märklin Insider club 2023 News und Magazin

BLIJ dat ik analoog RIJ

Hier is de magere Hollander op de mat neergedwarreld :P .

Try not. Do or do not. There is no try.

Ook hier was de dikke Duitser half in de brievenbus gepropt, net voordat ik naar de stamtafel in Heeze ging.

Enveloppe gescheurd door het proppen :-(
Typisch dat de meeste spots vandaag zijn, ik blijf me verbazen over het aantal dagen wat er tussen ligt, tenslotte wonen we in een klein land.
Als Insider, in dit geval niet als lid van die club, maar van Post.nl weet ik dat de postbezorging de laatste jaren van slag is.
De "magere Hollander" Hanzi? Was het zo'n uitgeklede versie? 

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ach, hij is een stuk dunner dan de Duitse versie toch? Hoewel... toch nog altijd 60 pagina's :) .
De dikke Duitse is 130 Hans.

Vrgr,
Wilko

wensmodel 52 8060 -7

#Marco: gescheurde enveloppe? De Duitse MM komt bij mij in een plastic foliehoes. Of heb jij de Duitse MM en ook de Duitse Insider?
Hier trof ik na een dagje doorgebracht te hebben in een andere stad waardoor Frans de 1e melder was, de NL Insider in de brievenbus aan.
Met geen bestelformulier voor een lustrum lidmaatschapsmodelletje. En ook geen jubileumoorkonde.

Heeft er trouwens al ooit iemand een nieuw clublid aangemeld en daarvoor een beloning gekregen? Dit jaar is dat weer een wagentje uit de 4415 serie met als motief Märklin Katalog-Titels von 1932.
Dirk :-{)   

Dirk,

Ik heb ook de Duitse insider, dus vandaar enveloppe.

Zojuist verder open gemaakt, gelukkig is inhoud niet beschadigd. :)
Goedemorgen allen

Ook in beetje krom is afgelopen zaterdag de NL versie geland.

Als verrassing zat er een oorkonde in voor 30 jaar lidmaatschap.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Heren,

Hier ook de Nederlands versie in huis.
Nu is mijn vraag, waarom is de duitse versie dikker (2x zo dik dus..) dan de nederlandse ?
Je betaald toch het zelfde voor je lidmaatschap ?
En zou je kunnen wisselen van Nederlandse versie naar Duitse versie ?

Groet,

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ja hoor, volgens mij gewoon voor "Deutsche Sprache" kiezen in je account.
Citaat van: Edwin1962 op maandag 17 april 2023, 12:32:57Nu is mijn vraag, waarom is de duitse versie dikker (2x zo dik dus..) dan de nederlandse ?
Duitsers zijn nogal langdradig >:-D

BLIJ dat ik analoog RIJ

Zal wel te veel kosten om de hele Duitse versie door de vertaalcomputer te halen voor die "paar" Nederlanders en Vlamingen... :?

Altijd met tram of trein

Hoewel ik vanaf het begin af aan lid ben (eigenlijk van de voorgaan de club dus al) zat er bij mij geen oorkonde voor 30 jaar bij. Daar ga ik niet achteraan om te vragen.
Groeten,
Fokko
Goedemiddag allen

Zojuist De NL versie nr 3 in de brievenbus ontvangen.

Er is weer voldoende te lezen.

groetjes uit beetje krom
opa cees

Klein Jünkerath

Ook in Utrecht plofte de Dikke Duitser rond 14:10 in de bus. O.a. met bestelformulier voor de 2e Insider trein, (of eigenlijk 3e als je die BR185 uit april meerekent) en de catalogus 23/24.
Mooi leesvoer voor de vakantie...
Groet, Paul
Zo hier ook de dikke Duitser. Meestal komt die ruim een week later dan de eerste meldingen hier.  :)

zonder fantasie ook geen creativiteit

Na de vorige editie van de NL-talige editie van Insider Club News en het Magazin heb ik in mijn profiel het gewijzigd om voortaan de Duitstalige editie ontvangen van beide titels. En die heb ik vandaag ook ontvangen. De Duitstalige Insider Club News kent 24 pagina's en de het Magazin 124 pagina's. Met de Duitstalige edities kan ik mijn Duitse taalkennis weer een beetje ophalen. En natuurlijk ook de Sommer-Neuheiten 2023.
Wat ik in de Insider Club News nu mis is een overzicht van Reclamemodellen. In de NL-editie van 01.2023 stond die er wel. Kan iemand die de NL-talige editie ontvangt mij berichten of die misschien wel in de nieuwe editie staan?

De Duitse versie is hier ook in de brievenbus gepropt (letterlijk  :-(  )

wensmodel 52 8060 -7

@FransW > in de NL versie staat niet een lijst met reclamemodellen.
Verder heb ik vandaag 10 juni 2023 zowel de NL als de DE versie van Märklin Magazin ontvangen. Helemaal intact en niet door de bus gepropt of anderszins beschadigd. Ook niet verregend iets wat nu natuurlijk helemaal niet kan gebeuren. Het aantal pagina's is hierboven al genoemd. Verder niet verbaasd dat er veel pagina's zijn besteed aan de nieuwe Br 181.2. Weet iemand hoeveel en welk soort rijtuigen achter de FD Mozart hing? Denk meer dan de beide rijtuigensets bevatten.
Wel mooi dat je nu gelijk 5 kruisjes kan zetten op 1 bestellijst voor de Insidermodellen, de Start up wagen en de catalogus. Nog mooier was het geweest als je ook de Magazin jaarwagen 2023 ermee kon bestellen.
Een nieuw bestuur van de MHI, of die het wel aandurft een BR 52.80 Reko van een van de vele museumbanen uit te brengen? 'K ben ook benieuwd wat er nog meer aan 30 jarig clubmodellen komt.
Uw clubmoment Maerklin.de/casting Hoe emo wil je zijn, koop liever de # 48880.
Ik heb sinds dit jaar een gratis proefabonnement. Omdat mijn Duits net niet goed genoeg is om het magazin lekker te kunnen lezen heb ik voor Nederlands gekozen.
Maar het valt mij na een paar Nederlandse magazines op dat de teksten zo slecht vertaald zijn. Vaak is de zinsbouw en woordkeuze bijzonder, volgens mij erg Duits. Ik stoor me daar nogal aan.
Prima dat het Nederlandse magazine dunner is maar dan mag je toch wel een fatsoenlijk vertaald product verwachten?

Koen
Helemaal mee eens Koen. Van zo'n grote multinational zou het toch mogelijk moeten zijn iemand (een vertaler) in te huren om even de teksten goed na te lezen.

MAAR Marklin kan ook heel grondig zijn:
Citaat (insider club news 03-2023): "de 82,5 ton zware en bijna 17.940 mm lange e-locs werden ook ...." Grappig he?

Groet, Johan
Inderdaad grappig, Deutsche Gründlichkeit? :)

Koen

BLIJ dat ik analoog RIJ

Nederlandse versie staat inderdaad vol met Germanismen. Is al sinds jaar en dag zo bij Marklin, je zou t bijna normaal gaan vinden :? .
Daarnaast blijft het belachelijk dat NL met 24 pagina's wordt afgescheept en dat D er 5x (!) zo veel ontvangt.
Ik heb nu ook een gratis proefabonnement dus ik klaag niet, maar betaalde verlenging zit er door deze reden voor mij niet in. 
Citaat van: Hanzi op maandag 12 juni 2023, 14:27:40Ik heb nu ook een gratis proefabonnement dus ik klaag niet, maar betaalde verlenging zit er door deze reden voor mij niet in. 
Voor mij geldt precies hetzelfde..

Koen
Ik was sinds 1989 lid, maar vorig jaar opgezegd. Reden is de prijsverhoging voor dit jaar en de bovengenoemde redenen.
Citaat van: marcel op dinsdag 13 juni 2023, 20:28:27maar vorig jaar opgezegd.
Ik ook. Ik miste de landschapsbouw e.d. Daarom overgestapt naar de MIBA Spezial.

wensmodel 52 8060 -7

Ik blijf wel lid en heb vandaag 12 augustus 2023 nummer 4/2023 van de Duitse versie van Märklin Magazin binnengekregen.
Later een kleine inhoudsbespreking.
En hier ook binnen op de 12e.
Leuk dat Dirk een kleine inhoudsbespreking wil doen! :thumbup:
Nu wil ik het gras niet voor je voeten weg maaien Dirk maar er loopt in MM een artikelserie over kwaliteitscontrole en klantenservice van Märklin.
Wel een beetje in contrast met berichten over kwaliteit van bepaalde modellen.
Denk aan de Koploper; van spoor Z was er van de V320 zelfs een terugroepactie(!)
Die kwaliteitscontrole is dus niet waterdicht.
Dirk het toneel is verder voor jou! >:-D

wensmodel 52 8060 -7

Ha het toneel is voor mij, dank u wel, tja dames en heren en anderen eerst maar vermelden dat de Nederlandse Insider vandaag 15 augustus 2023 ook binnen kwam.
Ik vul deze post straks vanavond nog aan nu eerst terug naar de warmte van de tuin.
En dan nu de aanvulling...
Ik ga natuurlijk niet alle inhoud hier neerzetten. Jullie lidmaatschap moet ook boeiend blijven. Ook voor de vakantievierders die later meelezen.
De Duitse is 132 bladzijden dik en de Nederlandse 60. Dubbeldik Duits lezen en dus ook een stuk meer artikelen.
Beide edities hebben het natuurlijk over de Märklin Tage 15-17 september 2023 in Göppingen. En over de Edelweiss-Pullman-Express. Even aangestipt de Rheingold die en dat is voor de NL-baan rijders ook Amsterdam aandeed. Moet je wel terug naar tijdperiode II. Software wordt beter schrijft men, kun je straks weer je apparatuur bijwerken. 
Snel onderweg met E-lok 103 144-2, in rood met wit slabbetje. Opvallend verschil in teksten van het railplan. In de NL een beschrijving van het C-spoor en in de DE staat dat niet. In de vakantie een klooster bezocht, nee, niet met retraite geweest. Mede daarom dit gelezen: in de DE-uitgave een verhaal over Faller bouwpakket Kloster Blaubeuren, helaas is het bouwpakket alleen in N-spoor te koop.
DE: artikel: Zes-assers zijn de sterren in het goederenverkeer. Vind ik ook, lekker lange e-loks.   
En dat nog dit een bijlage van de MS WLAN #60667. Eindelijk een betere draaiknop met ribbels, betere tastzin, haptiek noemt de folder dat. Leuk draaibaar beeldscherm. Ik ben nog niet aan een Wifi-besturing toe. Viel vergnügen.

zonder fantasie ook geen creativiteit

En ook bij mij is gezellige post aangekomen met de Dikke Duitser. Minder gezellige post ook: 2 blauwe enveloppen... 🤨

Als het maar Zwitsers is.

Ook hier heeft de dikke Duitser weer zijn weg gevonden. :thumbup:
Lekker veel leesplezier voor het weekend.

Groet Michel

Klein Jünkerath

Ook in Utrecht is de dikkerd met een plof geland. Tezamen met het vakblad voor de Register Belastingadviseurs ( @citaat  @citaat ).
Groet, Paul

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

In Best rommelde het flink toen de enveloppe naar binnen geschoven werd. Weer lekker leesvoer

Groet, Andre

BLIJ dat ik analoog RIJ

Hier is de magere binnengedwarreld :-) .
o Hans, jij bent geen aanhanger van de dikke D?

BLIJ dat ik analoog RIJ

Nee joh lekker de magere vol met Germanismes :o) .

Maar misschien moet ik mijn taal toch maar eens veranderen naar Deutsch...
Citaat van: Hanzi op woensdag 16 augustus 2023, 21:04:17Hier is de magere binnengedwarreld :-) .

Die komt bij m'n dochter binnen (heb zelf de dikke D) maar zij is op vakantie.
Hopelijk neemt ze de 'magere' mee als ze haar hond komt halen.
Kan ze ook die van juni meenemen. 😂
Zat daar niet een bestelling voor de catalogus bij?

Vrgr,
Wilko
Hallo allen

Gisteren is in beetje krom de NL versie gedropt

groetjes uit beetje krom
opa cees
Ik kreeg hem van de week ook in de bus. Ik wist eigenlijk niet dat de Nederlandse versie maar zo'n foldertje is vergeleken met de Duitse. Ik heb nu in het Clubgedeelte van de site mijn taal op Duits gezet, zou dat genoeg zijn om volgende keer meer papier in de bus te krijgen? Ik heb altijd het idee dat de Insider News ongeveer dezelfde onderwerpen bevat als de Insider. En dan beide voor de helft gaan over dezelfde nieuwe modellen.

De vertalingen zijn meestal inderdaad een beetje lachwekkend. Ik moet vooral altijd lachen om de Duitse termen die ze dan tussen haakjes verduidelijken. Zo las ik ooit een artikel over de "Krokodil" ("Krokodil") en blijven ze die verduidelijking dan de rest van het artikel opnieuw doen. In de nieuwste uitgave was er iets over de FD-trein "Alpen Land" ("Alpenstreek").

Er zat ook een foldertje bij over het draadloze MobileStation. Die was wel helemaal in het Frans, was dat bij iedereen?
Ben je Insiderlid Harm? Ik niet, dus gewone abonnee en dit maal geen inlegvellen of folders erbij ontvangen.
Ook hier is het prachtige Nederlandse magazine binnen gekomen inclusief het insider clubblad en diverse andere toevoegingen en dat is genieten ! Dus, mijn weekend is compleet en ik kan echt genieten van bijvoorbeeld alleen al de mooie modellen die weer worden voorgesteld. En, ik kan niet wachten totdat de dealer mij belt dat de KLM Koploper binnen is. Kijk daar echt naar uit  :D

Groetjes,

Gijs
Hallo Harm

Bij mij was het foldertje over de draadloze MS in het Nederlands

groetjes uit beetje krom
opa cees

wensmodel 52 8060 -7

Citaat van: Trainspotter op woensdag 16 augustus 2023, 22:04:47Kan ze ook die van juni meenemen. 😂 Zat daar niet een bestelling voor de catalogus bij? Vrgr, Wilko

Ik zie dat je nog geen antwoord hebt althans niet in dit topic:
De bestelbon voor de catalogus zat inderdaad bij Insider club news #3 van juni 2023.
Marklin-insider-3-bijlagenfoto-SAM_1788.jpg

wensmodel 52 8060 -7

Hier maar even dit bericht in plaats van topic nieuwigheden 2023.
Was vandaag, 8 september 2023 bij de dealer, 30 graden plus, geen klant in de winkel maar wel een grote doos van Märklin met daarin heel, heel veel #48173 jaarwagen 2023 Insiderclub.
De doos was gisteren aangekomen en toen ik vroeg naar de jaarwagen bleek die dus daar in te zitten. Zat nog niet eens in hun kassasysteem. Nu wel dus en je kunt naar Alteveer als je daar tenminste eentje hebt besteld.
Even een toevoeging: er stond ook een veel kleinere doos van Artitec. Mocht je wat in bestelling hebben staan, misschien zit het door jou bestelde daar in.

Jaarwagen-2023-Zuchner-Dose-SAM_1787A.jpg

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mmm, hier in Den Haag nog steeds geen jaarwagens, worden pas in December 8o verwacht...
Dat is vaker zo geweest.

wensmodel 52 8060 -7

Märklin Magazin de Duitse versie #5 oktober november 2023 is binnen. U kunt de brievenbusgleuf daarvoor in de gaten houden.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ben benieuwd, heb onlangs ook Deutschsprache ingesteld dus ben benieuwd of ik nu ook der Dicke op de mat ga vinden.
Citaat van: trein-ice3 op dinsdag 17 oktober 2023, 18:10:57Märklin Magazin de Duitse versie #5 oktober november 2023 is binnen. U kunt de brievenbusgleuf daarvoor in de gaten houden.

Gisteren was er een luide plof te horen, ikke rennen maar het bleek de televisiegids 😅
Vandaag echter de Dikke Duitser en wat extra foldermateriaal😍
Morgen een paar uur lezen.

Vrgr,
Wilko

Vandaag is de NL versie gedropt in Beetje krom

Ben weer een poosje zoet

groetjes uit beetje krom
opa cees