Zo, weer terug van weggeweest. We schrijven 6 feb. 2024:
Een kleine update van de werkzaamheden die ik afgelopen tijd heb gedaan. Als eerste heb ik mijn BR 03 van Revell afgebouwd en voorzien van schildjes.
De BR 03 van Revell en BR 55 van Fleischmann heb ik voorzien van echte kolen.

Rohrblastgerüst op zijn plek gezet en voorzien van een arbeider.

Tevens de omgeving ingestrooid met een grondmengsel(gemalen kattebakvulling/zand(uit eigen tuin) en tegelvoegmiddel). Moet alleen nog even de compressor plaatsen bij het compressorhuis.

De lokführer is in de weer met de oliekan.

Update 25 apr. 2024
Update zien van de afgelopen weken van de werkzaamheden aan de module.
Overzichtsplaatje van de omgeving met centraal de draaischijf en daarachter de loods. De kraan heeft zijn definitieve plaats op de module gekregen.

De timmerlieden zijn druk aan het werk met het zagen op maat van de planken, het naar boven takelen van de planken en het op de plaats monteren van de planken. De dakdekkers zijn alvast begonnen met het plaatsen van de dakleer. Ze moeten niet te snel gaan want anders zitten ze de timmerlieden in de weg.

Mooi overzichtje van de steiger met hijsinrichting. Op de achtergrond zijn ze bezig om het daklicht in te hijsen.

Nogmaals een kijk op het in hijsen van het daklicht.

Een blik op het beladen met steenkool van de kiepkarren die naar het ketelhuis gaan. De bakwagen is zo goed als leeg dus zal er weldra een volle aangeleverd moeten worden. Op de achtergrond wacht een 23er om naar de draaischijf en loods te gaan zodra deze vrij is. Nog verder naar achteren staat een 03 voor de vlampijpreiniger.

Dat is hier mooi te zien. Het personeel van de 03 is bezig met het nalopen en smeren van het drijfwerk.

De afgelopen tijd ben ik bezig geweest met het maken van de tuidraden die aan de schoorstenen behoren te zitten. Best wel een ##@$%^&&*%$ tijdrovend klusje maar het einde is inzicht, nog 5 te gaan van de 12. Als alles eraan zit dan kan de kwast erover voor de nodige versmering en vervuiling.

Ook de kooiladder heeft een plekje gekregen aan de gevel. Deze is hier te verkrijgen:
https://www.krueger-modellbau.de/kmb/index.php?p=details.ho99180-03
8 sept. 2024:
Tijd voor een update:
De aflossing maakt nog even een praatje met de collega's voordat zij zich naar de loods begeven.

Fietsenstalling met fietsen. deze zijn te verkrijgen bij MO.Visser

De "Bahnhofsuhr" heeft een plekje gekregen en wel t.o. de Lokleitung.

Ook bij de loods is de aflossing gearriveerd en maakt nog even een praatje. De nummering is ook aangebracht.

Op het huisje op de draaischijf is het bord van de fabrikant geplaatst en het bord voor lengte en tonnage van de schijf. De katrol staat ook op de schijf.

De kabel voor het op de draaischijf trekken van "koude" locs is nu zichtbaar gemaakt samen met het bord.

12. sept. 2024
Weer een stukje verder.
Gras gestrooid(met de RTS greenkeeper 35 KV en gras van Lars op 't Hof nrs. 09.34 en 09.44 4 mm gemixt) en een boom van MBR: Kanadische Pappel 51.2206)

Soms gaat er wel iets vaud.

Heinz denkt er het zijne van...

Het depot in vogelvlucht.

17. sept. 2024
De eerste gebouwen staan op module 2:

Voor het verwaltungsgebäude komt straks het verhoogde gedeelte met de weg richting huizen en de brug over het emplacement.(op de derde modulebak)
28 sept. 2024.
Tijd voor een update:
De werkzaamheden tot nu toe. De open plek tegenover de tankplaats is gereserveerd voor een waterkraan.
Omgeving van het kolenpark en zandtoren.

Slakkenput.

V60 en BR44(oliestook) bij de tankplaats.

10. Oct. 2024
Weer een stukje verder.
Module 2 en 3 samengevoegd.

11. Oct. 2024
De piepschuimen bult is ingesmeerd met Mifoshape© en wordt later met de diverse strooiseltjes verder afgewerkt.
De weg bij de huizen en naar het Bw en de omgeving van het "Verwaltungsgebäude" worden t.z.t. ook nog aangepakt.