Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Module "Stichting 3rail"

Gestart door Sascha zondag 14 mei 2023, 09:00:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Module "Stichting 3rail"
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Module "Stichting 3rail"
Hallo allemaal,

Gisteren heb ik de module van Dave opgehaald, en de stamtafel Mijnstreek wil hier wat mee gaan doen.
De module gaat dan ook heten "Stamtafel Mijnstreek" en het thema wat we willen gaan doen is : Steenkolenmijnen

Daar hoort natuurlijk ook een topic bij waar we de voortgang zullen bijhouden. Dus bij deze :-)
Het zal even passen en meten zijn wanneer wie kan, er zal afstemming nodig zijn, maar we hopen toch al is het gestaag vorderingen te kunnen tonen.
Eerste plaatje is dat ik de module heb opgehaald. 2e plaatje is dat Alfons (Onze stamtafel gastheer) hem al eens in elkaar heeft gezet.
Re: Module "Stamtafel Mijnstreek"
lijkt mij een leuk project gr. Harrie
Re: Module "Stamtafel Mijnstreek"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Stamtafel Mijnstreek"
Mooi Thema, ben benieuwd of jullie uit gaan komen of dat de bak 'verdiept' moet komen te liggen.

Het zou wel leuk zijn als meerdere stamtafels een module zouden adopteren en iets typisch uit hun streek maken. Stamtafel Rotterdam iets met een haventhema, stamtafel Utrecht iets met de Vecht of misschien station Maliebaan, stamtafel Bollenstreek iets met ehh.... Bloembollen ;) en dan 1 keer per jaar op de forumdag alle bakken tegen elkaar!
Re: Module "Stamtafel Mijnstreek"
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Module "Stamtafel Mijnstreek"
Succes met het bouwen
Re: Module "Stamtafel Mijnstreek"
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Module "Stamtafel Mijnstreek"
Wat een leuk initiatief Sascha! Ik ben benieuwd naar de vorderingen en hoop dat meer stamtafels gaan volgen.

Groet,
Herman
Module Stichting 3rail
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Module Stichting 3rail
De module zoals beschreven gaat omgebouwd worden naar een module om het het 3rail materiaal te showen.

Hoe het eruit gaat zien laten we nog even als verrassing maar de plannen beginnen steeds concreter te worden
's Zondags zijn we met een ploegje van 5-6 man een paar uurtjes aan het klussen om alles gestalte te geven.
Het doel is om 24/9 een rijdende module te hebben en te kunnen testen.

Mijn taak bestaat uit het organiseren en vereenvoudigen van de bekabeling. Hieronder alvast een voorproefje hiervan.

bekabeling.jpg
Re: Module "Stichting 3rail"
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Module "Stichting 3rail"
Afgelopen zondag zijn we ook met de "Stichting 3rail" modulebaan bak op stap geweest.
Testrijden bij de modulebaan. Technisch was hij bijna goed. De rem module werkt nog niet 100% maar daar wordt nu aan gewerkt.

Het idee voor een thema met een mijn werd zo enthousiast ontvangen op de stamtafel, dat men besloten heeft een eigen, en zelfs wat grotere module (uit 2 delen) te gaan maken. Hier is ook een apart voortgangs-draadje over gestart : https://forum.3rail.nl/index.php?topic=92404.0

Het thema van deze module gaat daarom station Beek-Elsloo worden. Achter de schermen wordt al druk aan het artitec gebouw gewerkt. Ook willen we andere typische factoren zichtbaar gaan maken. Maar zover is het nog niet. Het doel is om straks met deze module al het Stichting 3rail materieel te kunnen showen. Daar zijn de opstelsporen van station Beek-Elsloo prima voor :

module stichting 3rail 1.jpg

module stichting 3rail 2.jpg

module stichting 3rail 3.jpg   
Re: Module "Stichting 3rail"
Lid sinds: 2010

offline
Re: Module "Stichting 3rail"
Even tussendoor een kleine update

Re: Module "Stichting 3rail"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Module "Stichting 3rail"
Die poster als achterwand maakt het helemaal af ;)
Re: Module "Stichting 3rail"
Lid sinds: 2010

offline
Re: Module "Stichting 3rail"
Gisteren was het weer tijd om af te reizen naar Raamsdonkveer, deze keer hadden we alleen de module van de Stichting 3Rail.
We zijn nog niet klaar, maar wel flink opgeschoten. Gisteren nog wat Koud- en Warmwitte verlichting aangesloten.

De module tot dusver:
Re: Module "Stichting 3rail"
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Module "Stichting 3rail"
2024-03-24 om 15.16.53_d5247ddc.jpgEn een maandje later ziet het er zo uit: