Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Artitec 2015 - Plan U

Gestart door Wijbe dinsdag 28 juli 2015, 12:22:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Yup, gewoon een rode en gele :)
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
voor mij alleen de rode, heb niet zoveel met die bananen gele treinen :P
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2008

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
zegt ie keihard met een bananengele motorpost in z´n avatar  :D
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
:D maar die is niet knalgeel, het overgrote deel is rood >:-D
Re: Artitec 2015 - Plan U
Gisteren in het wild op de forumbaan van BeneluxSpoor.net: De gele plan U van Artitec!   :thumbup:  :thumbup: Het ding reed zo mooi zijn rondjes... met sound erin.... Meer foto's plan U in het wild. De foto hier onder is van de heer E. Hekman

Groeten Ronald.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Super gaaf hey , hebben hebben hebben  :P
Al is hij in het rood ook wel mooi  :roll:
Nouja moet er nog maar ff een nachtje over slapen  :D

Mvg Jan
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
wat een mooi treinstel is het toch geworden :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
 @citaat airbush 8o 8o zonde, vind je hem te plastic achtig, koop dit mooie treinstel dan niet :D
Re: Artitec 2015 - Plan U
Het plastic blijft je bezig houden he  :D

Mvg Jan 
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Mooi treinstel...
had 4-delig moeten zijn...
en idd, wel erg glimmend plastic...
Re: Artitec 2015 - Plan U
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
@Wim,
Een plan U is een driedelig treinstel en naar mijn weten nooit vierdelig geweest. :)
Voor de rest vindt ik het een mooi model geworden die op mijn verlanglijstje komt te staan voor de goedheiligman en zijn hulpje.

grtn,
Herman
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Klopt Herman,
was in de war met de TEE...
Re: Artitec 2015 - Plan U
Misschien  komt het door de lichtval of foto robbie .
Zou zeggen  kijk eerst eens in het echt en geef dan je mening  .
Foto's zeggen mij ook nog niet zoveel,  kijk ook eerst even in het echt .
En ja op deze foto's glimt hij idd .

Mvg Jan 
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Zelfs in reactie 34 zie je op de foto, dat ondanks het treinstel niet schoon is, er toch enige glans te bespeuren is ;)

Dus plastic of niet, dat treinstel heeft weldegelijk een glanzende laag verf gehad.
Ook op de foto glimt het treinstel, maar denk ook aan de lichtval die niet echt op zijn mooist is, en in dit geval te direct op het model schijnt.

Het is een mooi treinstel geworden, zeker de rode variant kan hier ook nog eens in beeld komen, maar of hij het ook tot de verzameling schopt......tja dat weet je maar nooit :)
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2010

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Zou deze Plan U dan ook van plastic zijn, omdat het zo erg glimt? Enfin, kennelijk wordt het weer nodig geacht om over een niet-metalen model wat slechts te zeggen... :thumbdown:
Ik vind het een geslaagd model geworden en is daarom ook meer dan welkom om ooit eens in mijn collectie toegevoegd te worden.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Ik vind dat Robbie103 wel een punt heeft hoor, nu accepteren dat een plastic kap al kan, straks accepteer je ook dat er geen echt glas voor de ramen gebruikt wordt, er geen echte dieselmotor voor de aandrijving gebruikt wordt, maar stroom, en dat de ruitenwissers niet echt functioneren! Nee, er moet een grens getrokken worden! Ehhh, die draaistellen lijken trouwens ook wel van plastic te zijn?

;)
Re: Artitec 2015 - Plan U
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Wat op Eurospoor te zien was is nog steeds de rode en gele uit de pre-productie van enkele maanden geleden. Er zijn nog verschillende verbeterpuntjes geconstateerd, welke verwerkt zijn voor in de werkelijke serie productie. Daar zijn tenslotte pre-productie modellen voor, voor controle op... Dat ze deze modellen kunnen laten zien en rijden is top, want dat betekent dat e.e.a. al prima voor elkaar was. Nu is het ongeduldig wachten tot ze in de winkel aankomen  :)
Re: Artitec 2015 - Plan U
Van plastic robbie .
We weten inmiddels hoe je denkt ,  M en niet anders .
Mag hoor ,  ieder zijn ding .
Niet te vergeten dat ook M plastic modellen heeft en nu nog steeds maakt .
Geef je mening en dring hem niet op .

Mvg Jan 
Re: Artitec 2015 - Plan U
En heb je hem gekocht ?
Re: Artitec 2015 - Plan U
Oke , wachten we dat even af .


Mvg Jan 
Re: Artitec 2015 - Plan U
@Robbie: Zet je hem dan ook op de foto? Of durf je dat niet meer vanwege eventuele plastic look? Nee, je hebt het ding niet van dichtbij bekeken en oordeelt alleen op basis van wat foto's. Dat is zo lekker makkelijk. Je weet niet wat voor een licht het was, welke camera, enzovoort. Ik heb het treinstel van zeer dichtbij mogen zien. Het ziet er erg mooi uit. Glimt niet zo als op de foto's.

Citaat van: Brigitte op maandag 31 oktober 2016, 20:07:23
Wat op Eurospoor te zien was is nog steeds de rode en gele uit de pre-productie van enkele maanden geleden. Er zijn nog verschillende verbeterpuntjes geconstateerd, welke verwerkt zijn voor in de werkelijke serie productie. Daar zijn tenslotte pre-productie modellen voor, voor controle op... Dat ze deze modellen kunnen laten zien en rijden is top, want dat betekent dat e.e.a. al prima voor elkaar was. Nu is het ongeduldig wachten tot ze in de winkel aankomen  :)

Inderdaad Brigitte! Het is top van Artitec dat ze het aandurven om de modellen in op een beurs zomaar op een baan te laten rijden. Ze reden echt mooi. Ze hadden ze ook in hun stand rijden. Dat is gewoon lef hebben. Er waren verschillende mensen die erg verrast waren dat het ding zo rond reed. Een geslaagde actie van Artitec.

Groeten Ronald.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Citaat van: robbie103 op maandag 31 oktober 2016, 19:38:57
Tsja, de ene glans is de andere niet...Bij vergelijking met die grootspoorfoto vallen wel meteen die veel te forse raamomlijstingen op.
En verder vind ik die artitec modellen best wel mooi, maar niet geschikt voor de alledaagse modelbaan praktijk (dat is voor mij een baan waarvan het hoofddoel rijden is). De de2 die ik had reed voor geen meter, en vergeleken met de marklin svt 137 was het een goedkoop aandoend ding. En verder voor al die plastic is net zo goed als metaal figuren want je ziet het toch niet, waarvan is jullie trouwring eigenlijk gemaakt ???
Hoi Robbie,

Ik bespeur hier een lichte afkeer van plastic kappen, terwijl tante M ook wel kunststof kappen heeft gebruikt bij bepaalde modellen.

Zoals een BR 103 of een BR 120, en daar zei je ook niks over toch?
Maar als een andere fabrikant nu eens een niet niche model kiest en er mee op de markt komt glimt het allemaal teveel?

Dat vindt ik erg gemakkelijk hoor dat je alleen oordeelt op de foto's die je hier ziet, en dan maar iets in jouw ogen fraaier is (de ESU V200), terwijl dat ook maar een fragiele lok is.
Zelfs bij de Miba die dat ding test hadden ze door, dat je toch met enige voorzichtigheid moet omgaan met een lok zoals die uit jouw linkje, want de roosters aan de zijkant werden al ingedrukt voor ze er erg in hadden.

Eigenlijk ben ik wel blij met initiatieven zoals Artitec laat zien, want ze zijn ook de enige (tot nu toe) die een plan U hebben, en dan het zo afkraken vindt ik onterecht.

En dat je kan fotograferen wil nog niet zeggen dat je hem niet kan fotograferen, dan zal het eerder negeren worden ;)

M.v.g.

Hans V200.0 
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Rob, Snap heus wel dat je metalen kappen beter waardeert dan de plastic kappen.

Maar de 3053/54 (BR103) en de 3153 (BR120), die ik als voorbeeld aanhaalde, en inderdaad zijn ze nu van de beide reeksen van metaal.

HAG kappen van metaal vindt ik vele malen beter dan die van Esu, zei het dan wel dat je mogelijk weer iets op details inlevert, maar de robuustheid straalt van HAG af die Esu modellen missen.
Je bent echt niet de enige die metalen kappen waardeert, want M geeft er gehoor aan dus is er weldegelijk een markt voor ;)

Zo niet Artitec, die denkt aan hoe ze die kappen moeten produceren (tegen een goede prijs), en er komt weldegelijk metaal aan te pas, want de mal waardoor deze kap geboren wordt is van een metaal en wel van koper als ik het goed heb.
Metaal bewerken is toch duurder dan een plastic model, want je kan veel dingen al mee laten gieten en er al gaten in laten zitten, die je bij een metalen deel nog moet verwijderen of boren.
Dat maakt het hele arbeidsproces duur, en aangezien Artitec dit model nog onder de Philotrain modellen wil plaatsen (qua prijsniveau), zal je toch compromissen moeten sluiten.

Die plan U rijd best, heb het met eigen ogen gezien, en je hoeft je echt niet te schamen als je een model ervan in je collectie wil opnemen :)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Artitec 2015 - Plan U
Robbie,

Of je gooit er een paar knaken tegenaan en dan heb je een metalen(messing) Plan U.



Kost maar ? 2295,-

Grt, Ronald.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Gebed zonder eind dit .
Laten we het maar weer over Plan U hebben .

Mvg Jan 
Re: Artitec 2015 - Plan U
@Ronald69: Die is geheel van messing / metaal niet alleen de kap. Dus is ook niet goed.  :?  :D

@Robbie: Een goed advies voor je op basis van je uitspraken hier:

Citaat van: robbie103 op maandag 31 oktober 2016, 20:41:47
Nee hoor, dit vind ik bv nog veel fraaier : http://www.esu.eu/produkte/engineering-edition/dieselloks-in-h0/baureihe-v200-in-h0/

en

Citaat van: robbie103 op maandag 31 oktober 2016, 22:18:31
Dat de esu's kwetsbaar zijn heb ik meer gehoord, kom je uiteindelijk toch weer bij marklin terecht als het spul ook nog moet rijden...

Vraag hem niet voor je verjaardag... Dan zet je hem binnen een week weer in het verkoophoekje.... Dat ding zal volgens jou toch niet goed rijden, teveel elektronica, te fragiel. Niet geschikt voor grote kleine jochies. Er staat tegenwoordig niet voor niets bij Märklin en andere fabrikanten dat het pas geschikt is vanaf 15+.

Citaat van: Iemand op dinsdag 01 november 2016, 06:21:57
Laten we het maar weer over Plan U hebben .

Inderdaad. Het is een heel mooi treinstel. Het geluid was goed te horen ook zo onder beursomstandigheden. Reed probleemloos door keerlussen met schakeling. De bogen waren op de forumbaan groot (minstens R=550mm) maar op de stand van Artitect lag een boog van R420 of R480 als ik het zo zag. Daar reden ze ook probleemloos. Mooi gezicht. :thumbup:

Groet Ronald.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Heren, kunnen we de discussie over plastic vs metalen kappen even laten voor wat het is en het over de Artitec 2015 Plan U hebben.
Naar mijn bescheiden mening, vanaf de foto te zien, een zeer geslaagd model. :thumbup:
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Ik vind het een erg mooi model,  ookal vind ik het origineel een verschrikkelijk treinstel.  Artitec heeft er weer echt zijn best op gedaan.  Voor de Nederlands rijders lijkt me dit een aanwinst voor je baan.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Er word al enige jaren op verschillende manieren om dit model gevraagd / gesmeekt.
Dus ben benieuwd nu een firma zijn nek uitsteekt of het daadwerkelijk gekocht word.

Zou alleen maar een motivatie zijn voor fabrikanten om meer van dat mooie exclusieve materiaal uit te brengen.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2010

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Hallo

Ik vind het een schitterend treinstel. Heb m dan ook in bestelling en dan de rode AC/digitale uitvoering zonder sound. Kreeg daarbij mee dat het half december gaat worden in eerste instantie. Verbazend hoeft het niet te zijn dat het wellicht ergens Januari 2017 gaat worden. Maakt mij niet uit. Leuk vooruitzicht.

Groeten

Marcel
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2010

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 01 november 2016, 20:40:07
Er word al enige jaren op verschillende manieren om dit model gevraagd / gesmeekt.
Dus ben benieuwd nu een firma zijn nek uitsteekt of het daadwerkelijk gekocht word.

Zou alleen maar een motivatie zijn voor fabrikanten om meer van dat mooie exclusieve materiaal uit te brengen.

Als ik om me heen kijk naar de belangstelling, lijkt me dat hij wel goed verkocht gaat worden.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Citaat van: Kappa op dinsdag 01 november 2016, 17:00:43

....... kunnen we de discussie over plastic vs metalen kappen even laten voor wat het is en het over de Artitec 2015 Plan U hebben.


:) :thumbup:
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2007

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Ondanks dat het grote voorbeeld er wel erg plastiekerig uit kon zien, heb ik tegen mijn gewoonte in ongezien een model besteld. Hopelijk gebruikt Artitec niet al te doffe verf.

Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Ik heb de pre productie modellen ook gezien op eurospoor , die mag zo met mij mee hoor! rode of gele maakt mij niet uit !! Ze zien er prachtig uit !! maar die plastic glans....... heb ik niet gezien, misschien was het mijn speeksel wel ?? :P Eerst nog een DE 2 oppikken in houten, dan volgend jaar maar eens kijken of ik de directie zover krijg voor een DE 3 ;)
Groet Robert
Re: Artitec 2015 - Plan U
Ik ben het met robert eens.
Ik heb ze ook allebei zien rijden.
Ze zagen er mooi uit en reed ook mooi over de baan.
Topmodel.
Ik ga voor beide modellen
Re: Artitec 2015 - Plan U
Goed, nog geen mededeling gezien dat mensen hem al hebben. Maar de eerste Artitec Plan U's zijn uitgeleverd. Zie ook Materieelbespreking Artitec Plan U en op de baan van Ben: Frotterdam in H0: Plan U DE139

Later komen de digitale versies op de markt. Dit zijn de analoge versies.

Groeten Ronald.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Ben benieuwd of deze ook door R1 bochten gaan. Soms ontkom je niet aan die kleine radius als je beperkte ruimte hebt. De Plan  V van roco is volgens mij ook exact 1:87 en die past er doorheen.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
 @citaat roco plan V kan zelfs door R1 een heling oprijden, volgens mij zijn de bakken van een plan U net iets korter dus zou je zeggen dat het moet lukken
Re: Artitec 2015 - Plan U
Bron ===> klik
Re: Artitec 2015 - Plan U
Dat is mooi. Kan de rode hier mooi samen met de groene Plan V en gele Plan T zijn rondjes doen.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Kom net uit apeldoorn: zijn problemen met de sounddecoder in de Plan U's. De binnenverlichting knippert zeer irritant; en dat moet eerst worden opgelost voordat ze uitgeleverd worden. Balen dus.
Maar het is wel een mooi treinstel zeg!
Re: Artitec 2015 - Plan U
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Ernst er is al een oplossing voor dit probleempje.
CV54 = 0 moet even geprogrammeerd worden en dan is het F1

Daarnaast is het erg handig om de AC versies via DCC aan te sturen, dan is het gewoon goed.

De paar meldingen hiervan bleek aan een verouderde centrale te liggen en niet aan het treinstel.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Ha Brigitte
dank voor je reactie.
Ik begreep dat er al intensief contact ook was met Artitec, mogelijk dat het dus inderdaad snel opgelost is.
ik ben nog niet helemaal gerust door je opmerking over die "verouderde" centrale... er zullen toch wel meer mensen zijn die niet met het allernieuwste rijde. Ik in ieder geval niet... (IB 1)
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
't Bleek allemaal toch een tikje ingewikkelder te zijn dan eerst gedacht...
... maar het goede nieuws is dat met behulp van Karst Drenth de oplossing gevonden is. En de trein nu wel klaar ligt...
Re: Artitec 2015 - Plan U
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Klopt helaas Ernst...
Gelukkig is 't duidelijk nu en kan het opgelost worden.
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2010

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Hallo

Ik heb de 21.351.01 plan U 134 AC lokpilotV4.0 voor mij liggen en hij is echt prachtig. De motorwagen is licht in gewicht. Ik kan er morgen pas mee aan de slag en heb er zin in. Ben benieuwd.

Ook al kom ik wel achter, toch kan ik nergens het lokadres vinden. Is bijzaak, maar had fijn geweest. Zowiezo geen CV gegevens en dan is het makkelijk dat ik de lokprogrammer heb. Anders is het uitzoeken.

Verpakking is ook mooi en goed beschermend uitgevoerd.

Groeten

Marcel
Re: Artitec 2015 - Plan U
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Het lokadres is standaard 3
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2010

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Brigitte

Dank je wel.

Marcel
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2009

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Nog even over de rijeigenschappen.
Ik heb de rode 134 en de gele 128 zonder sound, prachtige treinstellen!
Rijden op C-Rail als een zonnetje over alle bogen en wissels, echter wel
een probleem met kruisingen omdat daarvan de puko's hoger zijn waardoor
bij lagere snelheden blijft het treinstel hangen.

Frits
Re: Artitec 2015 - Plan U
Lid sinds: 2008

offline
Re: Artitec 2015 - Plan U
Gisteren mijn eerste Plan U met Lokpilot opgehaald. Vandaag op testbaantje gezet. Op mijn CS2 adres 3 gekozen, maar er gebeurde niets, totdat ik de melding kreeg dat de decoder werd uitgelezen en er daarna een Mfx symbooltje op het scherm verscheen. Blijkt de decoder gewoon Mfx te ondersteunen. Top!!