De volgende locatie (nummer 21) is de halte in Traunreut. Dit is een kleine eindhalte ongeveer 2,6 kilometer vanaf de lijn van Traunstein via Hörpolding naar Altenmarkt, Trostberg en verder naar het noorden. Deze foto's zijn allen met de telefoon gemaakt, omdat de camera even niet mee was.
187. Het stationsplein annex busstation van Traunreut.

188. Links het spoorwegstation, rechts het busstation.

189. Het perron met de blik naar links. Het spoor loopt hier nog verder door, maar dat is uitsluitend voor goederenvervoer. Het passagiersvervoer heeft hier het eindpunt.

190. De kant op kijkend van Hörpolding. Ook deze halte stelt niet zo heel veel voor.

191. Al mag uiteraard het naambord niet ontbreken.

192. Naar het einde van het perron gelopen, waar de bekende ingrediënten te vinden zijn: een H-bord, een verbodsbord om verder te lopen en in dit geval het bord wat kilometer 2,6 aangeeft. Verderop is een overweg te zien voor voetgangers, verderop eentje voor het wegverkeer. En, interessanter: in het verte staat een lok op het spoor.

193. Reden genoeg om dat even te gaan verkennen. Dus staande op de voetgangersoverweg de blik richting het industriegebied wat daar ligt.

194. Doorgelopen en de weg overgestoken om een en ander wat dichterbij te halen.

195. Een wat korreliger foto van wat bleek de lok 204 717-4 te zijn. Achter de lok is (net niet zichtbaar) een sleepje goederenwagens en blijkbaar stond deze te wachten op toestemming te vertrekken. Dat heb ik niet meer meegemaakt, want we hadden andere plannen.

196. Terug op het perron. Dit is de volle lengte.

197. Helemaal aan het andere eind staat ook een H-bord en deze staat op kilometer 2,545.

198. En op het perron zelf is ook nog wat aankleding te vinden.

Tot zover mijn spoorse bijdragen vanuit Zuid-Beieren. De eerste week van de vakantie was te nat en de daarop volgende twee weken waren veel te warm om uitgebreid op pad te gaan, dus dat heb ik dan ook niet gedaan.
En inmiddels zijn we alweer een poosje thuis en zit de eerste (helaas heel drukke) werkweek er alweer op.
Ik hoop dat jullie weer genoten hebben van mijn kleine stukje spoorse verkenningen langs lijnen waar je vaak het bestaan niet eens van weet en je er op weg naar warme oorden gedachteloos aan voorbij rijdt.