Net terug van de "pool" in het
Golden Age Centrum hier in Stavely.
Een update van wat ik allemaal uitspook en neen: er rijdt nog geen train!! 
En de basement zag er zo uit - een opgekuiste hoek en een waar "
slachtveld" om het zo uit te drukken

Ik ging dan toch proberen om alles klaar te maken om te rijden EN alles klaar te maken voor door relais gestuurde automatisatie, maar dat werd uiteindelijk dan toch even op non-actief gezet. Het is immers weerom een "voorlopige" baan (zie vorige posten van mij, met name #35, #67 en vooral #143).
Terwijl ik dan toch probeerde om één en ander te bouwen, bleken mijn gedachten mij daarvan te weerhouden:
-er ligt nog zoveel op de baan
-ik heb nog in zovele dozen nog meer materieel liggen en moet dus één en ander herbekijken - lees alles herschikken in verschillende dozen, en deze ook ook van een etiket te voorzien, kwestie dat ik nog weet wat waar in zit.
-wat ga ik nu precies doen: waar gaan de banen gescheiden worden, breng ik ontkoppel rails (wel nog manueel te bedienen), en hoeveel (drieweg?) wissels (allemaal manueel) heb ik nodig om parkeer plaatsen te maken voor de slepen en ook voor de locomotieven? En daarvan ([drieweg]wissels) heb ik er nog een aantal gevonden, bij het opkuisen van "slecht of niet werkende wissels"...
En in eerste instantie ging ik alles "besturen"met schakelaars, maar ik heb 4 transfo's, waarvan ik er drie ga gebruiken om verschillende blokken te sturen, maar daarvoor heb ik wel schakelaars (die ik heb) nodig, want ik heb meer blokken dan transfo's. En de vierde trafo, ga ik later gebruiken voor de bovenleiding.

Ik ben er nog niet uit, hoe ik de parkeer rails ga gebruiken voor de locomotieven (kleine blokken?)
En terwijl ik toch bezig was, met op te kuisen, leek het ook een goed idee om mijn "controle centrum" te herbekijken. Dat werd dan weer een stuk moeilijker dan eerst gepland...

Want ik ga toch één en ander beter moeten bekijken - zoals bv.. de stroom draden beter weg te steken..

Ook in functie van de planning... 🤔
En natuurlijk mag de koffie niet onderbreken

En die houten blokjes heb ik vroeger gebruikt om de sporen te verhogen. De Märklin waren mij iets te duur..

Die heb ik nu opnieuw opgemeten, want ik had ondertussen een betere elektronische schuifmaat gekocht - een simpele hoor, niks professioneels....

Ik heb nog meer dozen om uit te pakken en te (her)inventariseren, dus ik ben nog niet aan de "nief patatten"

Wordt vervolgd.
In het kort: de planning voor zover die niet wordt herbekeken, terwijl ik bezig ben.
De hele baan, die nog moet worden aangelegd, wordt opgesplitst in blokken, en dus moet ik mijn "controle centrum" heropbouwen, en de nodige stroom leiding leggen.
In beide lange stukken (tegen de muur) ga ik (drieweg)wissels inbouwen om zodoende voldoende ruimte te creëren om mijn slepen en locomotieven te parkeren...

En dan kan ik
eindelijk rijden...

En om af te ronden: het ziet er opgekuist uit...

Wat foto's hierbij.. met commentaar.
GFCI (Ground Fault Circuit Interrupter) is a safety device designed to protect against electric shock by quickly cutting off power when it detects a ground fault—essentially, a difference in current between the hot and neutral wires. This imbalance can occur if electricity leaks through a person or water, posing a serious electrocution risk.Dat heet blijkbaar een
aardlekschakelaar of
verliesstroomschakelaarIn Europa -dacht ik- moet elk huis hiertegen beveiligd worden, maar niet hier. Dus kocht ik een stekker met een verliesstroom schakelaar ingebouwd

Och ja: het is frisjes, maar zolang ik vrij actief bezig ben, kan het wel.