Hallo,
Ik heb een vreemd probleem met een Märklin 24624 Engelse wissel.
Ik heb recent bij alle wissels de aansturing veranderd van Viessmann naar Märklin (zonder eindschakelaars). Melders aangemaakt, decoders voor de melders en wissels, bekabeling, alles goed getest. Vrij vlot verlopen, dacht ik.
Nu, bij het testen van rijwegen van mijn baanplan bots ik op een heel vreemd probleem.
De Engelse wissel heeft nu 2 gebogen wissels en 2 rechte wissels, als ik de wissel aanstuur, dan is het resultaat net andersom. Maw, de ene helft van de wissel staat op Groen, de andere op Rood en vice versa. Kijk even naar de 2 foto's, het maakt duidelijk wat ik bedoel.
Op een oude foto zie ik dat dezelfde wissel nog 4 zelfde posities aanhoudt, ofwel allemaal gebogen, ofwel recht, en zo zou het moeten zijn denk ik.
Heeft iemand dat ooit meegemaakt? De wissel werkt anders perfect. Reageert zowel op de MS2 als in Rocrail. Om praktische redenen heeft deze wissel een eigen decoder, wat nog weinig ruimte laat voor het zeer delicaat mechanisme van deze wissel, maar dat lijkt het probleem niet te zijn.
Deze wissel staat ingesteld in Rocrail als kruising, subtype standard.
Hierdoor ben ik genoodzaakt om op een aantal rijwegen de ombuiging te inverteren, andere dan weer niet.
Niet heel erg maar wel vervelend voor een pietje precies...
Prettig verlof aan iedereen
Alain