Druk bezig geweest met van alles en nog wat. Zoals bijvoorbeeld de treinenzolder overhoop halen, uitzoeken en schoonmaken.
Zeker omdat het nieuwe station Lingedrecht de plannen flink overhoop gegooid hadden... maar dat geeft niet, dat geeft de burger juist weer moed! Maar toch voor dit stationsgebouw een probeersel voor mezelf....
En hopelijk ook om er wat handigheid in te krijgen.
50. Want uiteraard moet het station verlichting krijgen en dit soort stations hebben over het algemeen TL verlichting. Maar hoe dat te maken?
Ik had zelf bedacht om twee ledjes aan elkaar te solderen, dus een bestelling van deze geplaatst bij onze welbekende vriend Ali.
En de soldeerbout aangeslingerd en twee leds voorzien van een draadje en een stukje metaal. In dit geval een afgeknipt pootje van een weerstandje.

51. En na een en ander aan elkaar gesoldeerd te hebben, bleek het niet te werken ....

52. .... waarom niet? Nou simpel, omdat ik de soldeervlakken van één van beide leds zo ongeveer verdampt had. En dan werkt het niet.

53. Een tweede ledje gepakt, dunner soldeer dan ik eerst gebruikt had en met (flink wat) meer voorzichtigheid toch twee ledjes aan hetzelfde stukje ijzerdraad weten te frummelen.... en het werkt! Nu nog een hele hoop... ook voor het perron van Lingedrecht zelf (zie in het draadje aldaar).