Tjonge, zijn we nu alwéér opnieuw begonnen? Als dat telkens gebeurt, is het dan niet handiger eerst hoog over op hoofdlijnen uit te vogelen hoe het in grote lijnen moet worden, ipv telkens op railstukniveau een heel ontwerp tot in detail uit te kauwen? Om in architectentermen* te blijven: laten we eerst bepalen of de villa een zwembad of een tennisbaan moet krijgen, hoeveel auto's er in de garage moeten, hoe groot de woonkamer moet worden etc, vòòr we beginnen te praten over welk behangetje er aan de muur komt en welke tegels er in de badkamer moeten, of zelfs welke meubels er geplaatst moeten worden. Op deze manier is het niet erg efficiënt werken en kost het iedereen (het halve forum is onderhand met dit draadje bezig geweest) elke keer veel tijd. Yves is er zelf ook niet bij gebaat, want
die een modelspoorbaan komt er op deze manier nooit. Het leven bestaat uit het
maken van keuzes en omgaan met de gevolgen daarvan. Niet bang zijn voor die gevolgen

Mijn oprechte mening, voor wat het waard is: het vorige ontwerp was vele malen beter dan deze. Dit is
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 06 april 2026, 18:17:48krampachtiger dan ik had gedacht
(precies wat ik wilde zeggen)
*) Yves is tenslotte architect