Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

ESU ECoS 50000 start niet meer

Gestart door Maurice zondag 15 januari 2023, 16:48:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU ECoS 50000 start niet meer
Hallo allemaal,

Sinds jaren gebruik ik de ECoS op de simpelste manier denkbaar: namelijk voor het bedienen van de treinen. Wissels zijn allemaal handmatig, en ik heb ook geen blokmelding. De ECoS gebruik ik dus als veredelde trafo. Ik heb er nog nooit een computer aangehangen. En de afgelopen 14 jaren heeft de centrale naar behoren gefunctioneerd.

Helaas blijkt de ECoS ineens niet meer te kunnen opstarten. Na het gebruikelijke opstartscherm verschijnt slechts de linkerzijde van het scherm (d.w.z. het gehele scherm brandt wel maar de rechter snelheidsindicator, en bijbehorende functietoetsen en treinaanduiding zijn niet afgebeeld), waarna het scherm binnen een seconde op zwart gaat. Vervolgens herhaalt zich dit proces.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? Een paar keer opstarten leverde precies hetzelfde probleem. Gisteren functioneerde alles nog naar behoren, en ik heb nadien niets gewijzigd aan de opstelling.

Alvast bedankt.

Groet,
Maurice
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Soms wil vuil aan de randen van het display problemen veroorzaken, maak dit eens schoon en probeer het opnieuw.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Hallo Peter,

Ik ben met een kwastje zo langs het venster gegaan. Her en der is wat stof bovengekomen. Helaas heeft dat niet het gewenste effect opgeleverd. Niettemin bedankt voor het meedenken.

Groet,
Maurice
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Jammer dat dit niet geholpen heeft Maurice, gezien de leeftijd van je ECoS loont het niet  meer de moeite om hem op te sturen naar Esu, misschien is er een handig forum lid nog iets voor jou kan betekenen.

Ook de huidige ECoS heeft al een redelijk leeftijd en er wordt gespeculeerd dat er een nieuwe versie in de maak is, wellicht wordt dat een deze dagen onthuld.

Ik zou dus even wachten met een eventuele nieuwe aanschaf.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
zie antwoord op ander forum
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
 @citaat
Welk forum ?
Een linkje zou wel handig zijn voor Maurice.

Groet Michel
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Daar heeft TS ook deze vraag gesteld, dus dat komt goed.
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: ESU ECoS 50000 start niet meer
Op het andere forum adviseren ze al om een fohn te richten op een stuk plastic...  O:-D

Ook daar vermeld:
Wat wel kan werken: ECoS openhalen en de oranje kabels eruit halen, schoonmaken en er weer in doen. Om de kabels eruit te halen moet het zwarte stukje bij de connector wat naar achteren. Bij het terug plaatsen druk je die er weer in.