Ja, die blokjes maken de uitdaging een stuk duidelijker. Het helpt ook dat we nu een veel groter deel van het baanplan kennen.
In de 180º bocht zitten op verschillende plaatsen korte rechte stukjes. Met alléén bochten zou het ook nooit passen, enerzijds omdat er helemaal links in de 180º bocht ook al een passtukje zit (een 5107), anderzijds omdat de binnenbocht van de boogwissel 5142R kleiner is dan de bocht 5200 aan de linkerkant. Zonder passtukjes gaat het dus niet. Maar dat gegeven kun je op allerlei manieren gebruiken.
Door de twee korte passtukjes rechtsvóór weg te halen, krijg je alvast een fractie meer ruimte om de steun aan de achterkant te vermijden. Een tweede maatregel is om het korte passtukje tegen de bestaande wissel 5142R weg te halen en meteen verder te gaan met de bocht. Tenslotte kan de nieuw toe te voegen meegebogen wissel dicht naar de achterkant, door ook te werken met andere bochten dan alleen de 5100 en 5200.
Je kunt verschillende van deze maatregelen combineren. Hieronder zie je een paar uitwerkingen, je kunt er nog wat mee variëren. De exacte positie van de steun heb ik moeten raden, daarom weet ik van de eerste twee niet goed of ze wel passen. Het zal sowieso krap worden.