Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Rivarossi IRM verschillen

Gestart door chitanv zondag 05 januari 2020, 19:57:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rivarossi IRM verschillen
Lid sinds: 2019

offline
Rivarossi IRM verschillen
Heren, hopelijk in de juiste gedeelte van het forum:

We willen onze NS collectie uitbreiden met een IRM, we weten dankzij dit forum dat Lima beter niet kunnen doen, wat rest zijn de volgende Rivarossi modellen:

1. HR2437 3 rail AC
2. HR2436 2 rail DC
3. HR2052 (+HR4042). DC

Nu is de vraag of iemand het verschil weet tussen nummer 2 & 3? Welke is nieuwe/beter?

We zijn druk met bieden op marktplaats en Catawiki en hoop dat we de juiste kiezen die keer. We zijn er inmiddels achter dat onze versie Koploper niet de meest uitgebreide is (qua MFX), dus deze keer wil ik beter voorbereid zijn.

Eventueel ombouwen van gelijkstroom is natuurlijk een optie, ik schat dat dit 80 euro ongeveer extra zal kosten. Is dit aan te raden of adviseert u meteen de wisselstroom exemplaar te kiezen?

Alvast dank voor uw reactie(s)!

Ps. binnenkort is er de beurs in Rijswijk vlakbij ons, zullen daar ook IRM's te koop zijn of ombouw mogelijkheden?
Re: Rivarossi IRM verschillen
De 2052 in combinatie met de 4042 is een IRM treinstel van voor de verlenging naar 6 rijtuigen als VIRM.

De 2436 en 2437 zijn een 4-delige VIRM. De verschillen tussen IRM en VIRM kun je zien aan de rijtuigen waarop de pantografen zijn bevestigd. Mijn advies is om voor de 2437 te gaan. Voordeel is dat deze voorzien is van 2 decoders. Één functiedecoder om het stuurstandrijtuig aan te sturen v.w.b. de verlichting en een digitale decoder om de motorwagen aan te sturen.
Re: Rivarossi IRM verschillen
Mijn advies is om dat ding volledig links te laten liggen, zowel Lima als Rivarossi. Er zit een driepolige motor in en dat ding heeft waardeloze rijeigenschappen.

Plus dat je dwars door de kap heen kijkt, zo dun is die.
Re: Rivarossi IRM verschillen
Dank voor de (uiteenlopende) reacties dusver!

Aanstaande zaterdag hoop ik wat te zien rijden tijdens de modelspoordagen in Rijswijk. dan kunnen we zelf een mening vormen.

Re: Rivarossi IRM verschillen
Ik hoop nog steeds dat er een keer een ?echte? VIRM-VI uitgebracht gaat worden door Märklin of Roco. Degelijke kwaliteit en mooie afwerking...... O:-D
Re: Rivarossi IRM verschillen
Dat hoop ik ook, maar met grote zekerheid kan ik zeggen dat dat niet gaat gebeuren.
Re: Rivarossi IRM verschillen
OP de beurs wist een handelaar te vertellen dat Piko binnen nu en 2 jaar met een Virm 6 komt. We gaan het zien...

We hebben in ieder geval een leuke DD-AR op de kop kunnen tikken en wat leuke aanbiedingen van een winkel uit Nijmegen op de kop getikt. We kunnen weer even vooruit.
Re: Rivarossi IRM verschillen
Als de prijs goed is en het model stroomdoorvoerende koppelingen heeft met de kwaliteit van de 2200 modellen dan heb ik er zeker wel interesse in.
Re: Rivarossi IRM verschillen
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Rivarossi IRM verschillen
We hebben hier de 3delige IRM van Rivarossi. Het is zeker geen Märklin kwaliteit en je moet zelf even bij Modeltreinexpress het interieur bestellen, maar voor de prijs, zeker 2e hands, is het een prima setje. Hij rijdt bij ons best netjes en met 2 decoders werken front en sluitlichten keurig zoals het hoort. Interieurverlichting heb je dan weer niet.