Nou.
Ik heb nooit veel tijd nodig (
behalve als het om het bouwen van spoorbanen gaat .... 
), om een besluit te nemen bij grote beslissingen. De kleintjes kan ik uren/dagen/maanden over dimdammen.
En met de financiële achtergrond van mijn vrouw erbij en het enthousiasme bij het 'shoppen', bleken er maar 2 weken nodig te zijn na het besluit om 'passende woonruimte' te vinden. En daarbij nieuwe ontwikkelingen zoals vervanging van en uitbreiding van ramen op zolder en plaatsing van zonnepanelen zijn we niet uit de weg gegaan.
De handtekening is zelfs al gezet en de laatste aandachtspuntjes dienen nog even afgerond te worden.
Alles is dus duidelijk. Dat maakt het wel weer makkelijker. De voordelen wegen zeker op tegen de nadelen (
financieel gezien). Maar de teruggang in 'leefruimte' is even een aanpassingspuntje. Inderdaad, al vele malen soortgelijke verhalen mogen lezen, waarbij je automatisch meeleeft met de ander. Dat het mezelf nu overkomt, had ik 4 weken geleden nog niet mogen bedenken.
Die N-spoor optie heb ik zelf heel serieus overwogen. Echt op onderzoek geweest, maar toch uiteindelijk geconcludeerd dat ik met mijn Marklin-spullen wel heel tevreden ben. En toch is zelfs de laatste dagen nog overwogen om 2-rail weer serieus te nemen. Want keerlussen hebben nu toch weinig toch zin en dan zal eentje voldoende zijn (en daar is weer apparatuur voor beschikbaar).
Die module optie is echt wel een optie.
Want zelfs het dusdanig maken dat het makkelijk in kleine vorm gewoon in 'de hobby-kamer' kan staan, of in opslag daar waar ruimte is en af en toe elders plaatsen zou een mogelijkheid zijn, waarbij je je in ieder geval niet verveelt.
En een bigboy slingerend door de huiskamer zien stomen, wiens hart gaat daar nu niet sneller van kloppen

.
Groeten,
Jan