Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Baan zonder naam naar een dienstregeling

Gestart door Ed van Nimwegen woensdag 22 november 2017, 22:11:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan zonder naam
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan zonder naam
Ed,

Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben met twee soorten led-verlichting want de ene loods is later gebouwd als de eerste loods dus moet de technische dienst de verlichting in het oude loods nog aanpassen. ;) :)

Groet Michel
Re: Baan zonder naam
A.S. zaterdag 2e stamtafel noord nederland en er zijn nog stoelen vrij,
Datum: 17 maart
Tijd: 14.00 uur
Plaats: De Aanleg, Asserstraat 63, 9451 TA Rolde ( Nabij Assen)

Onderwerpen:   
Wheatheren met poeders
Esu lokprogrammer voor het mappen van decoders

Wie heeft er tijd en zin om ook te komen??

Gr Ed

Re: Baan zonder naam
Precies 2 maanden geleden laatste bericht van mij , maar i.v.m. werk erg weinig tijd gehad de laatste tijd, verder ook niks kunnen doen aan mijn baan .
vanavond weer eens de boel opgestart en alles laten rijden
de eerste rondjes ging alles met horten en stoten maar nu rijd alles weer als van ouds  :)
en dan....zit je te bedenken dat ik toch maar alles via Itrain wil laten rijden, dus weer een hele uitdaging gaat dat worden.
lang over getwijfeld maar dit is toch wel erg mooi om te zien.
eindelijk een rustig weekend voor de boeg dus hoop morgen weer lekker verder te kunnen hobbyen....

gr Ed

Re: Baan zonder naam
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan zonder naam
Hoi Ed,

Je baan automatiseren is de volgende stap, daar komt het een en ander bij kijken en het is leuk om te doen.
Als straks de eerste trein door iTrain gaan rijden smaakt het gelijk naar meer.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan zonder naam
na lang twijfelen toch maar besloten een schaduwstation te bouwen
heb al te veel wagons om op de baan te hebben staan en het wisselen vind ik dus niks.

maar nu???
ruimte onder de baan genoeg maar hoe kun je dit het beste aanpakken?
en is er toevallig iemand die makkelijk een baan plan kan maken met de nummers erbij??

ik heb nu alles met c rails i.v.m. de bezetmelders

wie heeft er een idee???
Re: Baan zonder naam
Gerrit-1959
gast

Re: Baan zonder naam
Hoi Ed,

Ik heb zoiets in ontwerp voor mijzelf. Is dat iets voor je? Binnenste spoor is k-rail. Per spoor kunnen twee combinaties staan, dus 11 - 12 treinen.
Re: Baan zonder naam
voorlopig nog geen update gedaan, de temperatuur maakt het niet zo leuk op mijn zoldertje  :(
Re: Baan zonder naam
Sinds 3 weken de boel weer opgestart en na veel horten en stoten rijd alles weer, is er een manier om dit te voorkomen dat het gelijk weer gaat rijden na 1 a 2 weken stil gestaan hebben??
Re: Baan zonder naam
Martijn
gast

Re: Baan zonder naam
Dab Ed,

Je kan met een wattenstaafje een heel klein beetje ATF (transmissie olie) op de railstaven tippen. Ik doe dit twee keer per jaar en geen stotterende treinen meer.
Re: Baan zonder naam
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Baan zonder naam
ATF werkt inderdaad goed. Rails wel eerst goed reinigen met bijv. reinigingsvloeistof SR24. En stof is ook een grote vijand dus stofzuigen. Bij mij hapert het altijd op de plekken waar ik heb zitten knutselen met scenery omdat ik achteraf pas bedenk dat ik de rails had moeten afdekken.
Re: Baan zonder naam
vandaag eindelijk wat kunnen doen, eerst weer wat zitten knippen en solderen , daarna maar weer eens en gebeurtenis zitten maken in de cs3



nu nog kijken of ik ook meerdere treinen op het zelfde spoor kan laten rijden, wordt vervolgd
Re: Baan zonder naam
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baan zonder naam
Die flikkerende ledjes op perrons, op de achtergrond en in de voorste wagon van de laatste trein, komt dat door de opnamesnelheid, of hoort dat bij de gebeurtenis?
Re: Baan zonder naam
de flikkerende ledjes zie je normaal niks van, alleen als ik het film, en de voorste wagon krijg ik de massa niet goed op de wielen, maak ik de wielen goed schoon is het goed en een paar dagen later begint het weer
Re: Baan zonder naam
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Baan zonder naam
Ed,

De flikkerende lampjes op de achtergrond en op het perron worden waarschijnlijk gevoed met wisselspanning.
Als dit verandert in gelijkspanning dan zal het effect op de video ook weg zijn.

Voor de wagon zou je een extra set massaveren kunnen monteren en wellicht een condensator toepassen.
Plaats deze wel achter de gelijkrichter van de LED-strip. Kies er ook een van voldoende spanning dus minstens 25V maar beter nog 35V.

John
Re: Baan zonder naam
Lid sinds: 2010

offline
Re: Baan zonder naam
Als je de rijtuigen zo in combinatie laat rijden, zou je ook draadjes tussen de rijtuigen kunnen solderen, zodat ze altijd wel érgens voeding vandaan krijgen.
Re: Baan zonder naam
al een tijdje niks van mij laten horen , maar wel bezig geweest
hoofdzakelijk onder de baan in plaats van bovenop, maar ook dat moet gebeuren

nog 6 bezetmelders plaatsen en dan kan de pc erbij ( weer een nieuwe uitdaging met itrain) maar ook dat zal wel goed komen.

voor dit jaar is het werk buiten de deur klaar dus weer lekker de tijd om verder te gaan op zolder
Re: Baan zonder naam
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan zonder naam
Hoi Ed,

Onder de baan zit net zoveel werk als er bovenop, het plaatsen en bekabelen van het geheel kan de nodige tijd kosten.
Spannend, nog 6 bezetmelders en dan is het tijd voor de pc, die uitdaging met iTrain gaat wel goed komen, er zijn een hoop mensen op dit forum die je er mee kunnen helpen mocht je er niet uitkomen.

Lekker dat het werk buiten de deur klaar is, ik weet er alles van en zit ook op de bekende zolder  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan zonder naam kerstfilmpje
na weken onder de baan maar eens uitproberen of het met gebeurtenissen aan het werk krijg,
2 treinen op het zelfde spoor werkt, nu nog fijn afstellen.....
maar het werkt wel


morgen maar weer onder de baan verder, is nog lang niet klaar
Re: Baan zonder naam kerstfimpje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baan zonder naam kerstfimpje
Dat heb je mooi voor elkaar, Ed  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Baan zonder naam kerstfimpje
Dat ziet er goed uit zeg!
Re: Baan zonder naam kerstfimpje
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan zonder naam kerstfimpje
Hoi Ed,

Net lekker naar je filmpje gekeken terwijl ik hier mijn eigen treinbaan aan het opstarten ben  :)
Fijn dat bij jou de treinen ook weer in beweging komen.

Succes vandaag onder de baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan zonder naam kerstfimpje
Even een sfeer foto in het donker, en gauw weer verder

Re: Baan zonder naam kerstfimpje
Het was 29 oktober 2016.....
mijn eerste aankoop gedaan in Utrecht , een digitale startset gekocht en wat is er veel veranderd met vroeger met mijn eerste treinbaan....
ogen uit gekeken daar en je fantasie helemaal op hol geslagen, hoe nu verder.....
veel op internet lezen, lid geworden op diverse forums veel beurzen bezocht en stamtafel noord nederland opgericht
voor elke vraag die beantwoord werd voor mij, kwamen er 5 nieuwe vragen bij.

Vandaag gaat eindelijk de pc aan naast de baan met een proeflicentie van iTrain en zullen de eerste locs via een dienstregeling rond gaan rijden.

wordt vervolgt vandaag.......

GR Ed
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Lid sinds: 2018

Carpe Diem

offline
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Hele mooie ontwikkeling Ed!
Ik loop twee jaar achter op je....weer begonnen in december 2018.

Leuk om te volgen.
Hoop ook binnenkort met iTrain aan de slag te gaan en eea via de laptop te besturen....maar eerst even de basis voorelkaar maken ;-)
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
De pc staat er intussen en al wat blokken gemaakt ,er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open hiermee, zolang er naar toe gebouwd en dan is het eindelijk zover....
Super blij met de hulp hier en daar en de tips ,nu alles opmeten en invoeren maar ,nog wat bezet melders erbij plaatsen ,dus al met al weer een paar weken werk erbij
Dus snel weer naar boven
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Lid sinds: 2018

Carpe Diem

offline
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Citaat van: Ed van Nimwegen op zondag 20 januari 2019, 16:06:52
De pc staat er intussen en al wat blokken gemaakt ,er gaat een hele nieuwe wereld voor mij open hiermee, zolang er naar toe gebouwd en dan is het eindelijk zover....
Super blij met de hulp hier en daar en de tips ,nu alles opmeten en invoeren maar ,nog wat bezet melders erbij plaatsen ,dus al met al weer een paar weken werk erbij
Dus snel weer naar boven

is je PC gekoppeld aan je CS of heb je er een andere module (CC Schnitte ofzo) tussen?
Wat gebruik je voor de terugmeldingen?
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Hoi ,nee hoor, niks ertussen.
De cs3 zit aan het thuisnetwerk en de pc ook, en via de router zien ze elkaar
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Top Ed !!
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Vanavond wat blokken zitten inmeten en een poging gedaan om 2 treinen te laten rijden met itrain.
Heb nog genoeg om uit te proberen , maar tot nu toe geweldig al om te zien hoe het langzamerhand begint te worden
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Hoi Ed,

Het is erg leuk om de eerste treinen via de computer te zien rijden, de voorbereidingen die je ervoor moet doen kosten veel tijd maar als de eerste trein zich eenmaal in beweging zet ben je al het voorgaande vergeten en kun je volop genieten.

Veel plezier met de verdere opbouw van je baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Het is in der daad geweldig om de eerste via itrain te zien rijden, dat smaakt naar meer.
Morgen ochtend ook maar weer vroeg de soldeerbout  weer opstarten.... :P
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: Baan zonder naam naar een dienstregeling
Ed,

Mooi om te zien dat je iTrain ook onder knie krijgt!

Meine