Hallo Henk,
Dat zal zeker een gepriegel geweest zijn maar wat zit de bovenleiding er strak in. Optisch Echt heel mooi gedaan.
Ga je er ook echt functioneel onder stroom mee rijden?
Bij het zien van al moois denk ik, dat wil ik ook, en als ik iets denk dan wordt het gevaarlijk, maar ik heb nog wat tijd want er is nog ander werk aan de baan te doen Als de tijd gekomen is en ik eraan begin zal het bij mij alleen op de zichtbare stukken verschijnen en op het rangeertereein alleen op de doorgaande "hoofdsporen" allemaal puur om de optische redenen, niet onder stroom en de panto's hoeven niet eens omhoog, maar optisch moet het uiteindelijk redelijk kloppen. Das al genoeg werk denk ik en zal al gauw weer een paar duizend Euros gaan vergen.`0
Ik wil er wat (eigenlijk veel) over vragen, maar antwoord alleen als je hier zin in hebt want het zijn er meer dan een, en wie ben ik..
Ik had me tot voor kort altijd voorgenomen om geen bovenleiding aan te leggen al weet je dan zelf ook wel dat er iets niet klopt, zeker op een "SBB baan", maar ook vanwege mijn eigen complexe baan ontwerp. Maar intussen begint dit op een vervelende manier aardig te knagen. en wil ik er meer van weten, maar heb dus 0.00 ervaring hiermee. Hoeveel kost bijvoorbeeld een volledig, compleet met alles erop en eraan, 3 sporig Sommerfeldt portaal ongeveel

. Hoeveel portalen per m en staan ze in de bochten in lengte richting van het trace gelijk met de railnaden? Is het ergens in Nederland ook goed te verkrijgen of alleen mondjesmaat op bestelling in de CH. Bestaan er voor de aanleg liefst merk specifiele boeken hierover om vooraf een goed plan en calculatie te kunnen maken en en waar kan ik die kopen.
Hopelijk is er de tijd voor maar ik hoop morgen ook maar eens on Topic te gaan met ons eigen baan ontwerp waar het verdere verloop van de bouw te volgen zal zijn.
De topic zal "HB Freienhausen am Dreiländerpunkt vom Trans Alpina Passe" gaan heten.
Zo dekt de locatie ook de aanwezigheid van ander materieel een beetje.
groeten
Cas