Hallo,
edit: foto's omgezet naar 800 x 600 pix.(deze waren idd te zwaar)
Ik ben inmiddels gestart met een nieuw project, nl. de bouw van een vakwerkboerderij. Hierbij ga ik gebruik maken van de ervaringen die ik opgebouwd heb met mijn vorige modellen. Voor het vakwerk heb ik een andere methode dan met gips (zie draadje vakwerkschuur) uitgeprobeerd. Ditmaal geen gips en hout, maar alles in karton en papier. Aan de hand van een 1:87 tekening worden de balken van het vakwerk 1 voor 1 uitgesneden en vervolgens bovenop de bakstenen geplakt.
Bedoeling van dit draadje is dat jullie stap voor stap de groei van de volledige boerderij kunnen volgen. De door mij gekozen methode is zeer arbeidsintensief, dus kan het zijn dat er tussen het posten van deze foto's en de volgende een langere tijd kan verlopen.
In dit deel volgen jullie de bouw van de stal met inrijpoort van de boerderij. Zodra deze klaar is volgt het woonhuis, de kleine varkensstal, onderdak voor traktor en aanhangers, kippenhok enz....
Thema is een boerderij die in de loop van de jaren meermaals aangepast werd. Delen werden afgebroken, bijgebouwd enz. vandaar de verschillende bouwstijlen en gebruikte materialen.
Zo nu de eerste foto's
Groetjes
Christophe Janssen
Zo begon het (kaal stukje foamboard)

Baksteenafdruk wordt geplakt, het blink nog een beetje, maar later zal de vernislaag voor een perfekt matte afwerking zorgen.

we zijn al een heel eind verder

de andere gevels klaar om samengevoegd te worden.