Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

PAB's Märklin baan; 15-03-2024 renault 4 CV cabrio

Gestart door pab maandag 27 juli 2009, 14:12:07

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Zoals bijna elk jaar rijden we op weg naar ons vakantieadres langs Göppingen of overnachten daar in de buurt.
Hoeven op een dag niet zoveel te rijden en heb ik de gelegenheid om even langs het Märklin museum (Erlebniswelt nu) te gaan.
Even rondkijken en de museumwagenset kopen.

En nu op mijn baan de set 2009. Twee mooie wagons met een vaste korte koppeling en een overgang ertussen. Uiteraard een metalen vrachtwagen erbij, van Magirus deze keer. 


Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Weer een mooie aanwinst! En een fantastische foto.
Spaar je museumwagens?

Groet Jos
Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
Dat is weer een mooi aandenken aan je vakantie Piet.

Ik zou ook dat museum graag een bezoeken, helaas kom ik daar niet vaak ( zeg maar nooit ) in de buurt en ik had begrepen dat het niet intresant genoeg is om er een keer apart voor te rijden.

Hoe zijn jou ervaringen met het museum.

peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: MarklinSBB op woensdag 02 september 2009, 21:33:06
Hoi Piet,

Weer een mooie aanwinst! En een fantastische foto.
Spaar je museumwagens?

Groet Jos

Bedankt Jos
Ik heb alle museumwagons vanaf 1987. Staan op mijn website.
1986 en 1985 zijn een beetje te duur geworden.
Staat nog een 1985 wagon voor ? 1720 op ebay. Ik heb wel de niet echte 1985 wagon.  :P
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op woensdag 02 september 2009, 21:28:13
Zoals bijna elk jaar rijden we op weg naar ons vakantieadres langs Göppingen of overnachten daar in de buurt.
Hoeven op een dag niet zoveel te rijden en heb ik de gelegenheid om even langs het Märklin museum (Erlebniswelt nu) te gaan.
Even rondkijken en de museumwagenset kopen.

En nu op mijn baan de set 2009. Twee mooie wagons met een vaste korte koppeling en een overgang ertussen. Uiteraard een metalen vrachtwagen erbij, van MAN deze keer. 




Hallo Pab,

Weer zo'n mooie foto  :D

Ik was zaterdag op de beurs in Houten, en ik heb DJ Ronald daar gesproken die had ook zo'n set wagons gekocht daar.
Ik heb die wagons in mijn handen gehad en dacht wat is hier de bedoeling van.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13077.msg284865#msg284865



Het gaat om de middelste wagons.

Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: degeluidsman op woensdag 02 september 2009, 21:35:13
Dat is weer een mooi aandenken aan je vakantie Piet.

Ik zou ook dat museum graag een bezoeken, helaas kom ik daar niet vaak ( zeg maar nooit ) in de buurt en ik had begrepen dat het niet intresant genoeg is om er een keer apart voor te rijden.

Hoe zijn jou ervaringen met het museum.

peter / degeluidsman.

Ik zou geen ruim 600 km rijden voor alleen het Märklin museum. Kan ik natuurlijk makkelijk zeggen, ben er al tig keer geweest.
Ben er voor de eerste keer naar toe gegaan toen we in de buurt  (op zo'n 200 km) op vakantie waren.
Staat wel een hele mooie collectie hele oude locomotieven en wagons. Verder staat er een groot deel van de oude en nieuwe producten.
Mooiste is als je het kan combineren met iets in de omgeving of zoals wij nu op weg naar. In het verleden reed ik wel wel een beetje om, om op de terugweg van de vakantie langs Göppingen te gaan. Nu combineren we dat met een overnachting in de buurt.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Dit is een prachtig geweldige baan. De Details springen om je oren, en de tranen van overdondering in mijn ogen wanneer ik dit zie. Diep respect zeg, echt diep gemeend respect.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Einte op woensdag 02 september 2009, 21:48:00
Citaat van: pab op woensdag 02 september 2009, 21:28:13
Zoals bijna elk jaar rijden we op weg naar ons vakantieadres langs Göppingen of overnachten daar in de buurt.
Hoeven op een dag niet zoveel te rijden en heb ik de gelegenheid om even langs het Märklin museum (Erlebniswelt nu) te gaan.
Even rondkijken en de museumwagenset kopen.

En nu op mijn baan de set 2009. Twee mooie wagons met een vaste korte koppeling en een overgang ertussen. Uiteraard een metalen vrachtwagen erbij, van MAN deze keer. 




Hallo Pab,

Weer zo'n mooie foto  :D

Ik was zaterdag op de beurs in Houten, en ik heb DJ Ronald daar gesproken die had ook zo'n set wagons gekocht daar.
Ik heb die wagons in mijn handen gehad en dacht wat is hier de bedoeling van.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=13077.msg284865#msg284865



Het gaat om de middelste wagons.

Gr Einte

Gekoppelde wagons zijn om een groter oppervlak te krijgen denk ik. Het is stukgoed, dus veel kleinere pakketjes.
De museumset is een re make van het type wagon op de foto, lijkt het wel. Betere detaillering, langer en zoals aangegeven in de documentatie een kopie van de set zoals die in 1959 door Duitsland reed (100 jaar Märklin)

De vrachtwagen is overigens van Magirus
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: distroyer op woensdag 02 september 2009, 22:40:00
Dit is een prachtig geweldige baan. De Details springen om je oren, en de tranen van overdondering in mijn ogen wanneer ik dit zie. Diep respect zeg, echt diep gemeend respect.

Bij zoveel emotie past maar een woord: Dank
Re:PAB's Märklin baan
De museumwagen is prachtig op de foto gezet. 8)

Gr.
René
Re:PAB's Märklin baan
digi-jacques
gast

Re:PAB's Märklin baan
voor de kleine paketten kon men inderdaad de tweede wagon als een soort sorteer ruimte gebruiken, omdat ze inderdaad meer oppervlakte hadden, althans, dat meen ik ergens te hebben gelezen
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hallo pab,
wat een mooie foto heb je daar gemaakt.
Ik heb echter een vraag dan preissertje wat daar een bezoek brengt aan de Hudo (houten toilet). Hoe kom je daar aan en van welk merk?
Want op scouting kamp moesten we ook altijd gebruik maken van de Hudo, en ik wil zelf een klein kamp plekje maken met scouts en dan mag dit natuurlijk niet ontbreken.

GR Mike
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Thanks guys.

Voor wat betreft het sorteren heb je waarschijnlijk gelijk. Er zitten ramen in, wat kan inhouden dat er personen in de wagons aanwezig konden zijn.

De hudo is van Noch (15560 Klo geschichten), maar er zijn meer varianten. Viessmann heeft er er zelfs een exemplaar met beweegbare deur  van gemaakt (art nr 5000).
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:PAB's Märklin baan
ziet er heel erg mooi uit
complimenten
groet robert
Re:PAB's Märklin baan
WillemV
gast

Re:PAB's Märklin baan
Prachtig! ziet er mooi uit, zowel de foto's als de baan :D
Re:PAB's Märklin baan
kenny1647
gast

Re:PAB's Märklin baan
je maak prachtige foto's , Natuurlijk ook een prachtige baan heb je!
Nice!
Gr kenny
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Bedankt voor jullie complimenten
Re:PAB's Märklin baan
railroadbaron
gast

Re:PAB's Märklin baan
De gekoppelde goederenwagons zijn voor het zgn Stückgut-Schnellverkehr, een initiatief van de Deutsche Reichsbahn om zich te weren tegen de toenemende concurrentie van vrachtvervoer over de weg. Vooral het pakkettenvervoer was interessant voor de vrachtwagentransporteurs (nog steeds kijk maar naar FedEx, UPS, enz die dit vervoer praktisch compleet hebben overgenomen). Als interimoplossing werden eind jaren 20 een paar wagons gekoppeld en omgebouwd tot een aaneengesloten ruimte zodat de vracht kon worden gesorteerd tijdens het rijden.
De tussenstops op de stations konden zo tot een minimum worden beperkt en de Leig treinen (Leicht-Güterzug) reden volgens een strak schema. Werd in eerste instantie een goederen-conducteurswagon gecombineerd met een gesloten wagon, later werden ook sets van 2 gesloten wagons gebouwd. In één daarvan was dan een kantoortje voor de Zugführer ingericht. Het was een succes, eind 1932 waren er al 288 eenheden actief.

Zie ook http://www.hs-merseburg.de/~nosske/EpocheII/
een aanrader voor iedereen die geinteresseerd is in tijdperk 2, jaren '20 en '30. Duitstalig.

groeten,
Frank
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Bedankt voor de informatie Frank

edit Jurrien: citaat verwijderd
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Gezien de discussie over een rotswand/berg bij Peter een foto gemaakt van de rotswand op mijn baan.
Materiaal: kurk, ijslands mos, deco vlies, gras, struikjes, boompjes, enz.
De kurk op maat gezaagd, ijslands mos bespoten met lijm en gedoopt in strooisel voor bomen of omwikkeld met decovlies, uiteraard in verschillende kleuren.  Gras "gezaaid" en struikjes geplant (Anita en Busch). Boompjes ben ik toevallig tegengekomen bij de winkelier, daarna nooit meer gezien. De naaldbomen op de achtergrond zijn van Heki (iets gemodelleerd om de strakke vorm wat af te zwakken)




Foto wegens verdwijnen plaatjesupload elders geplaatst
Re:PAB's Märklin baan
PeterBrz
gast

Re:PAB's Märklin baan
gewoonweg ... prachtig! :shock:  :D
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Pab,

Dit ziet er weer onwaarschijlijk mooi uit zo  :D

Ik ben al een tijdje ingedachten bezig hoe ik een berg ga maken, vliegengaas, met gips, of tegellijm.
Nou heb ik hier en daar wat van kurk op de baan gezien bij jou en andere, en denk ook dat te gaan doen op mijn baan.

Waar heb je dat kurk gekocht, en hoe groot zijn die platen?

En hoe duur?

Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hoi,

Wat een schitterende baan, mooie bergen, zeer mooie details, hier smul ik van. Hoe doe je het met grotere bergen, werk je dan ook nog met kurk?

gr. Henk
Re:PAB's Märklin baan
Geweldig, zo'n oog voor detail... Al is het maar de manier waarop je de foto's maakt (dat is echter al eerder besproken) ;-)... Vooruit, dan gooi ik er ook nog een complimentje tegenaan. Geniet je er trouwens net zoveel van wanneer je de kamer binnen loopt, als het overgrote deel van de bezoekers van je topic doet wanneer je weer een foto plaats? Just wondering...
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Werkelijk fantastisch blijf zo doorgaan  :D
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Piet,


dat ziet er echt schitterend uit.
erg mooi gedetaileerd.

mocht je meer van dit soort foto's hebben
dan zou ik zeggen,plaats ze gerust  :lol:


Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
De man is een kunstenaar.

Wat een pracht scenery, hier kan je uren na kijken zonder dat het verveeld.

Werderom complimenten Piet.

peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Einte op donderdag 10 september 2009, 17:51:17
Hallo Pab,

Dit ziet er weer onwaarschijlijk mooi uit zo  :D

Ik ben al een tijdje ingedachten bezig hoe ik een berg ga maken, vliegengaas, met gips, of tegellijm.
Nou heb ik hier en daar wat van kurk op de baan gezien bij jou en andere, en denk ook dat te gaan doen op mijn baan.
Waar heb je dat kurk gekocht, en hoe groot zijn die platen?
En hoe duur?
Gr Einte

Einte, bedankt voor je compliment
Ik heb dit stukje  meer dan 15 jaar geleden gemaakt. Later nog wel wat verfraaid natuurlijk. Ik heb geen flauw idee hoeveel ik er toen voor heb betaald.
Gekocht bij de Wapstad, mijn huisleverancier.
Het bestaat nog steeds, zie:
http://www.busch-modell.de/katalog/d/artikel/7107-h0.htm
Ik heb minimaal twee setjes gebruikt, dus het zal niet goedkoop zijn.Tegenwoordig maken Heki, Faller, Noch, Busch en anderen ook aardige hardschuim rotsblokken, die je met een beetje gips of modelleermassa kan inpassen. Noch maakt ook complete hardschuim rotswanden van verschillende typen gesteente.
Nadeel van gips vind ik een beetje het gewicht en de kans op breuken en scheuren.

Anita decor heeft vormen waar je zelf rotsblokken mee kan maken.
Ik ben daar nog niet aan toe gekomen, maar wil wel een keer gaan experimenteren met een stenen muurtje (na Houten)
Dat is dan weer een beetje in tegenspraak met mijn angst, maar proberen kan geen kwaad.
Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Ziet er prachtig uit !!

Heb jij ook zelfgemaakte bomen op je plaat ??

Je weet dat ik met dat ravijntje bezig ben, ik wil er daar ook een paar plaatsen...wat zou een goed keuze zijn ??
Hou jij ook rekening btreffende grote van de boom...dus grotere bomen dichterbij en kleinere verder achterin op je plaat.

Groeten,

Hans  :)
Re:PAB's Tante M baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Tante M baan
Citaat van: ÖBB op donderdag 10 september 2009, 18:15:57
Hoi,

Wat een schitterende baan, mooie bergen, zeer mooie details, hier smul ik van. Hoe doe je het met grotere bergen, werk je dan ook nog met kurk?

gr. Henk

Henk, heel bedankt voor je complimenten.
Grotere bergen en oppervlakten heb ik als volgt gemaakt:
Ruwe vorm maken met houten spanten
Daar overheen gaas van metaal (maas 1 * 1 cm)
Daar overheen kranten met behangerslijm voor zwaar behang
Daar weer overheen modelleermassa, een soort gips maar iets elastischer en langer te verwerken.
Een eventueel stukje rots weer van kurk wat daar in is verwerkt
Verven
Gras en beplanting
Zie ook op deze wat oudere foto
Re:PAB's Tante M baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Tante M baan
Citaat van: Hansje op donderdag 10 september 2009, 20:36:25
Hoi Piet,
Ziet er prachtig uit !!
Heb jij ook zelfgemaakte bomen op je plaat ??
Je weet dat ik met dat ravijntje bezig ben, ik wil er daar ook een paar plaatsen...wat zou een goed keuze zijn ??
Hou jij ook rekening btreffende grote van de boom...dus grotere bomen dichterbij en kleinere verder achterin op je plaat.
Groeten,

Hans  :)

Thanks Hans
Ik heb mij nog niet gewaagd aan bomen, heb daar niet zo'n zin in eigenlijk.
Ik heb zelf een kleine 800 bomen op mijn baan staan, niet bewust groot voor aan en kleine achter aan. Als je een bosrand bekijkt zie je vaak iets kleinere bomen net voor de bosrand staan.
Wel is het handig om de wat mooiere bomen vooraan te plaatsen.
Wat ga je er in zetten, naaldbomen?
Zou kiezen voor een boom met een wat hogere stam, blijf je meer zicht houden op je stroompje en de ondergrond. Ook niet te veel, je viaduct moet ook zichtbaar blijven.
Bijvoorbeeld:
http://www.busch-modell.de/katalog/d/artikel/6142-h0.htm
(Ik heb geen financieel belang bij Busch)

Zie ook;


of

Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: William027 op donderdag 10 september 2009, 19:31:35
Geweldig, zo'n oog voor detail... Al is het maar de manier waarop je de foto's maakt (dat is echter al eerder besproken) ;-)... Vooruit, dan gooi ik er ook nog een complimentje tegenaan. Geniet je er trouwens net zoveel van wanneer je de kamer binnen loopt, als het overgrote deel van de bezoekers van je topic doet wanneer je weer een foto plaats? Just wondering...

Ja ik geniet er enorm van. Kan er bij wijze van spreken uren naar kijken.  Maar zie vaak ook stukjes die verbeterd kunnen worden, houd je bezig en alert.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Iedereen bedankt voor de prachtige complimenten
Re:PAB's Märklin baan
Je heet toch niet toevallig Piet Busch mag ik hopen...geintje hoor Piet :lol:

Denk naaldbomen, met zo'n hoge stam is een goed idee het zou zonde zijn als alles door teveel bomen uit het zicht zou raken...goeie tip, bedankt.
Ik probeer het subtiel te houden  :)

Groetjes,

Hans.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Piet ik word er gewoon stil van, wat een kunstwerk is jouw baan.
Mooi om te zien hoe je de wat grotere bergen gemaakt hebt.

Complimenten!!

gr. Henk
Re:PAB's Märklin baan
Hey,

Ik had dit draadje nog niet gezien en kom en nu via een ander topic op.
Een hoop mooie foto's van een hele mooie baan. 100 punten! :shock:
Ga zo door!

Peter
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Tampie op maandag 14 september 2009, 20:42:27
Hey,

Ik had dit draadje nog niet gezien en kom en nu via een ander topic op.
Een hoop mooie foto's van een hele mooie baan. 100 punten! :shock:
Ga zo door!

Peter

Bedankt Peter
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Een tijdje terug was er een verzoek voor een foto van een BR 53 op mijn baan.
Heb de locomotief opgezocht en afgestoft en een foto gemaakt.
Ik heb BR 53 0001 niet omgebouwd naar digitaal, dus hij staat nu ergens bij alle andere niet meer gebruikte locomotieven.




De BR 42 9000 (Franco Crosti) stond toevallig ook in de buurt, dus ook maar eens een nieuwe foto van gemaakt.
Deze is wel digitaal en nog gewoon "in dienst".

Re:PAB's Märklin baan
PeterBrz
gast

Re:PAB's Märklin baan
Jammer dat de eerste loc spijtig genoeg niet digitaal is, hij past anders wel zeer mooi op je baan :D
overigens heb je weer prachtige foto's gemaakt!

Groeten, Peter
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: PeterBrz op donderdag 17 september 2009, 13:49:41
Jammer dat de eerste loc spijtig genoeg niet digitaal is, hij past anders wel zeer mooi op je baan :D
overigens heb je weer prachtige foto's gemaakt!

Groeten, Peter

Peter bedankt voor je complimenten. Is ook steeeds een uitdaging om goede foto's te maken.
Ik heb voorlopig besloten om een deel van mijn locomotieven niet om te bouwen. Heb zo wie zo al te veel locomotieven voor mijn baan, dus het is al dringen. :D
Kies er voorlopig voor om met meer recent door Märklin ontwikkelde stoomlocomotieven te rijden, zoals die met mfx en een sds motor.
Nu in afwachting van de BR 39 en de BR 23, wat weer betekent dat een paar locomotieven op een zijspoor komen te staan.
Re:PAB's Märklin baan
Wow, je hebt wel een prachtverzameling Piet.

Ben al blij met de twee die ik heb, maar jij hebt ze ook niet in 1 keer gekocht mag ik aannemen  :)

Ik heb de BR 85 en de BR 55. (heb toendertijd zo'n dubbele beginset gekocht)

Groeten,

Hans.

Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
Die BR53 is te mooi om stil te laten staan, wat een topper net als de rest van jou baan.

Groet,

peter / degeluidsman
Re:PAB's Märklin baan
Ik sluit me volledig bij Peter aan.
Gauw digitaliseren en rond laten rijden. 8)
Verder weer prachtige foto's.

Gr.
René
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Hansje op donderdag 17 september 2009, 17:04:29
Wow, je hebt wel een prachtverzameling Piet.

Ben al blij met de twee die ik heb, maar jij hebt ze ook niet in 1 keer gekocht mag ik aannemen  :)

Ik heb de BR 85 en de BR 55. (heb toendertijd zo'n dubbele beginset gekocht)

Groeten,

Hans.

Nee, niet in een keer Hans, ik heb er lang over gedaan. Van al mijn gekochte en gekregen locomotieven is er maar een (een analoge) in de prullenbak beland. Die is lelijk gevallen en de reparatiekosten zouden veel meer bedragen dan de waarde van de locomotief. Ik zit nu in het totaal op 59 stuks. Exclusief de verwachte 23 en 39.
Ongeveer de helft daarvan is digitaal of delta. Met uitzondering van de eerste keer nooit een beginset gekocht.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: degeluidsman op donderdag 17 september 2009, 18:10:18
Die BR53 is te mooi om stil te laten staan, wat een topper net als de rest van jou baan.

Groet,

peter / degeluidsman

Citaat van: Lokkie op donderdag 17 september 2009, 18:12:51
Ik sluit me volledig bij Peter aan.
Gauw digitaliseren en rond laten rijden. 8)
Verder weer prachtige foto's.

Gr.
René

Zal toch een tijdje moeten wacht. Andere prioriteiten.
Bedankt voor jullie complimenten  :D
Re:PAB's Märklin baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:PAB's Märklin baan
Zo, ik heb weer eens wat over het hoofd gezien. Ik probeer regelmatig de modelbouwdraadjes te volgens, maar mijn 10 jaar oude laptop heeft het zwaar met foto's, dus vandaar dat ik soms moet selecteren  :(.

Ondertussen 4 pagina's lang alleen maar zitten kwijlen: GENIAAL!! Ik zou in ieder geval geen verbeterpunt weten.... (tsja, meer (stoom)foto's!  :D)

Groeten en succes! 8)
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:PAB's Märklin baan
Beste Piet,

Om digitaal te rijden hoef je niet de duurste digitale centrale aan te schaffen, er zijn goedkope versies zonder al te veel "bling-bling".

Groet, Anne W
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: DJ Ronald op vrijdag 18 september 2009, 20:29:39

Ondertussen 4 pagina's lang alleen maar zitten kwijlen: GENIAAL!! Ik zou in ieder geval geen verbeterpunt weten.... (tsja, meer (stoom)foto's!  :D)

Groeten en succes! 8)

Bedankt voor je complimenten. Kijk je een beetje uit met die laptop van je? Die is vast niet waterdicht. Binnenkort komen er weer nieuwe stoomfoto's hoop ik (BR 23 en 39)
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Anne W op vrijdag 18 september 2009, 22:43:34
Beste Piet,

Om digitaal te rijden hoef je niet de duurste digitale centrale aan te schaffen, er zijn goedkope versies zonder al te veel "bling-bling".

Groet, Anne W

Gaat niet om de centrale (heb een ecos en een intellibox met 4 boosters). Rij al jaren digitaal. Is meer dat er (hopelijk zeer binnenkort) een 23 en 39 worden afgeleverd, die ook betaald moeten worden vindt de leverancier.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Pab,

Bedankt voor je berichtje, morgen ga ik de kontaktrailen verbouwen  :D

Ben weer benieuwd naar je nieuwe foto's

Gr Einte