Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

PAB's Märklin baan; 15-03-2024 renault 4 CV cabrio

Gestart door pab maandag 27 juli 2009, 14:12:07

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Rieske op zaterdag 07 november 2009, 05:34:55
Dit soort details komen er zo mooi uit als je de camera er op richt.
Bij deze vrouw kun je maar beter zorgen dat je op tijd thuis bent, want 1 ding is zeker ze heeft 'n mattenklopper.
Kortom er gebeurd veel op, laten we zeggen nog geen 40 cm²? Met veel kleur. Ik vind het mooi.

Het is inderdaad nog geen 40 cm2. In mijn ogen maken kleine scenes de baan compleet. Hoe meer hoe beter. Dan duurt het een tijdje voordat je bent uitgekeken.
Ik heb er nog niet aan gedacht, maar nu je het zegt is het beter om op de tijd te letten  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En inderdaad, detailfoto's zeggen meestal zo veel meer dan overzicht foto's. Bedankt voor je compliment.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 07 november 2009, 07:34:53
Piet,

Je hebt het weer goed voor elkaar.

De bloemenkar heeft een mooi plekje gekregen, je had het over een geluidmodule voor de mattenklopper dame???

Wat laat deze dan horen en is dit kostbaar.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter, Bedankt voor je mooie woorden. Ik heb geen flauw idee hoe duur het geluidsmodule is en ik neem aan dat het geluid van mattenkloppen wordt weergegeven. De onlinen catalogus is daar nog niet helder over. Staat alleen dat ze er binnenkort aankomen en dat ze "preisgünstig" zijn.
Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op zaterdag 07 november 2009, 10:13:14
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 07 november 2009, 07:34:53
Piet,

Je hebt het weer goed voor elkaar.

De bloemenkar heeft een mooi plekje gekregen, je had het over een geluidmodule voor de mattenklopper dame???

Wat laat deze dan horen en is dit kostbaar.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter, Bedankt voor je mooie woorden. Ik heb geen flauw idee hoe duur het geluidsmodule is en ik neem aan dat het geluid van mattenkloppen wordt weergegeven. De onlinen catalogus is daar nog niet helder over. Staat alleen dat ze er binnenkort aankomen en dat ze "preisgünstig" zijn.

Oh ze zijn nog niet leverbaar, ik denk dat je minimaal op 100 euro moet rekenen :shock: :shock:

We horen het wel als er meer informatie is.

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 07 november 2009, 18:36:22
Citaat van: pab op zaterdag 07 november 2009, 10:13:14
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 07 november 2009, 07:34:53
Piet,

Je hebt het weer goed voor elkaar.

De bloemenkar heeft een mooi plekje gekregen, je had het over een geluidmodule voor de mattenklopper dame???

Wat laat deze dan horen en is dit kostbaar.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter, Bedankt voor je mooie woorden. Ik heb geen flauw idee hoe duur het geluidsmodule is en ik neem aan dat het geluid van mattenkloppen wordt weergegeven. De onlinen catalogus is daar nog niet helder over. Staat alleen dat ze er binnenkort aankomen en dat ze "preisgünstig" zijn.

Oh ze zijn nog niet leverbaar, ik denk dat je minimaal op 100 euro moet rekenen :shock: :shock:

We horen het wel als er meer informatie is.

Groet,

Peter / degeluidsman.

Ik denk dat de prijs wel ruim onder ? 100 euro zal blijven. Is specifiek voor dit model, dus kan niet al te complex en duur zijn.
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Piet,

Een bijzonder fraaie baan met absoluut oog voor detail, complimenten. Heb je misschien ook een overzichtsfoto met een totaal plaatje of heb ik dit misschien over het hoofd gezien?

Groet,

Tom
Re:PAB's Märklin baan
Geweldig Piet, wederom klasse !!

Jij moet van de natuur houden en van bloemen en struiken e.d ...echte natuurliefhebber, anders kan je zoiets niet in je werk tot uitdrukking laten komen.

Heb ik gelijk, of heb ik gelijk  :lol:

Hans  :)
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Tomm op zondag 08 november 2009, 12:23:41
Hallo Piet,
Een bijzonder fraaie baan met absoluut oog voor detail, complimenten. Heb je misschien ook een overzichtsfoto met een totaal plaatje of heb ik dit misschien over het hoofd gezien?
Groet,
Tom

Hallo Tom

Bedankt voor je waarderende woorden.
Ik heb niet echt een overzichtsplaatje, zo'n overzicht foto toont alles, waardoor je eigenlijk niets ziet.
Ik heb wel een paar jaar oude panoramafoto (uit 2004) waarop een groot deel zichtbaar is:



Plus nog een van de sporen in mijn station Baden Baden



Ik weet niet off je al op mijn website hebt gekeken, maar daar staat nog een groot aantal foto's van de verschillende delen, plus het railplan.


Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Hansje op zondag 08 november 2009, 14:07:27
Geweldig Piet, wederom klasse !!
Jij moet van de natuur houden en van bloemen en struiken e.d ...echte natuurliefhebber, anders kan je zoiets niet in je werk tot uitdrukking laten komen.
Heb ik gelijk, of heb ik gelijk  :lol:
Hans  :)

Om je gerust te stellen, je hebt gelijk. Ik mag graag een stukje mooie natuur zien, bijvoorbeeld:
.
Maar ik ben een "alleseter" van mooie plaatjes. Kleinkinderen, architectuur, bloemen, landschappen, dieren, treinen, enz. Door de fotografie hobby en de workshops die ik heb gevolgd ga je anders tegen zaken aankijken. De eigenaar van een van de appartementen, waar wij regelmatig komen, zegt altijd dat ze op de foto's van de omgeving dingen ziet, waarvan ze het bestaan niet wist. En ook modelbouwen maakt je meer bewust van de dingen die je onderweg ziet. Pas als je weet hoe het er uit ziet, kun je het na maken.
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Piet,

Ik zit nu dus naar je website te kijken, ben zelf niet zo van de stomers maar dit is toch wel zeer indrukwekkend!!
Wat een werk heb je hieraan gehad... Zeer mooi gedetaileerd en nog een "aardige" afmeting qua baan!!

Nogmaals  mijn complimenten.

Groet,

Tom
Re:PAB's Märklin baan
daanknoben
gast

Re:PAB's Märklin baan
Hoi Piet,

Is dat in Noorwegen die foto? Prachtig iig.

Groeten Daan
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Tomm op zondag 08 november 2009, 15:44:53
Hallo Piet,

Ik zit nu dus naar je website te kijken, ben zelf niet zo van de stomers maar dit is toch wel zeer indrukwekkend!!
Wat een werk heb je hieraan gehad... Zeer mooi gedetaileerd en nog een "aardige" afmeting qua baan!!

Nogmaals  mijn complimenten.

Groet,

Tom



Bedankt Tom. Ben nu 26 jaar bezig met deze baan.  Begonnen met een mix van M en K rails en uiteindelijk (dit) jaar de laatste restjes ondergrondse M rails vervangen door K. Minimum radius is R2, maar in het hoofdspoor vervang ik alle R2 wissels door slanke K wissels, nu nog een wisselstraat te gaan. De zijlijn blijft zoals die is. Waar mogelijk wordt alle R2 vervangen door R4 of een combinatie van R4 met na elke R4 en halve R2.
Veel geleerd van voorbeelden in magazines en op het internet. Je wordt daardoor veel kritischer op je eigen werk, dus in de loop van de jaren is ook veel gerenoveerd voor wat betreft de scenery. Blijft boeiend.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: daanknoben op zondag 08 november 2009, 18:21:00
Hoi Piet,

Is dat in Noorwegen die foto? Prachtig iig.

Groeten Daan

Dat is in Italie, bij de Reschenpass. Het meer is de Reschensee (stuwmeer), de bergen op de achtergrond vormen de Ortlergroep.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2006

offline
Re:PAB's Märklin baan
Hallo Piet

Erg mooie baan en zeer mooie foto's. De middenrails in de loc loods zien er strak uit. Hoe heb je die gemaakt? Verder mooie details, hoop zelf ook zover te komen.

Groet, Eric
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Eric op donderdag 12 november 2009, 21:29:26
Hallo Piet

Erg mooie baan en zeer mooie foto's. De middenrails in de loc loods zien er strak uit. Hoe heb je die gemaakt? Verder mooie details, hoop zelf ook zover te komen.

Groet, Eric

Bedankt Eric
De middenrails in de loods zijn gemaakt van een koperen of verkoperde T vormige strip. Gekocht bij mijn treinenwinkel.
Tussen de strookjes plastic geklemd en vastgelijmd op de K rails. Voedingsdraad aan de strip gesoldeerd.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Binnen





Re:PAB's Märklin baan
Woow...GEWELDIG Piet, KLASSE !!

Have fun :)

Groeten,

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan
Wat een heb jij een mooie baan  :o. En veel plezier met je mooie aanwinst.

Alves
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Hansje op zaterdag 21 november 2009, 15:55:14
Woow...GEWELDIG Piet, KLASSE !!

Have fun :)

Groeten,

Hans ;)

Bedankt Hans, wordt weer eens een keer tijd dat ik tijd heb voor de baan.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Alves op zaterdag 21 november 2009, 16:06:29
Wat een heb jij een mooie baan  :o. En veel plezier met je mooie aanwinst.

Alves

Bedankt voor je complimenten Alves en het zal wel lukken denk ik
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Dat is een mooie loc Piet, en natuurlijk weer zo'n mooie foto.
Veel plezier er mee  :D

Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan
Gefeliciteerd Piet met deze schitterende aanwinst. 8)
En weerom zeer mooi op de foto gezet.
Ik wacht met ongeduld op mijn exemplaar.

Gr.
René
Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
Het is zeer goed als 2 mooie dingen samen komen de loc en scenery.

Als Marklin ooit foto,s van jou ziet, gaan ze jou vragen om hun fotograaf te worden.

Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Einte, René en Peter bedankt voor jullie complimenten.
Jammer dat de loc weer terug moet naar de dealer.
Onderste twee lampen van het frontsein doen het niet. Rookunit evenmin.

En wat betreft de foto's, mijn website bestaat sinds 1996, dus ze hebben tijd genoeg gehad om er eens naar te kijken  :lol: :lol:
Re:PAB's Märklin baan
Dat is toch wel balen Piet...zal toch wel goed komen neem ik aan :)
Zijn toch dingen waar je niet op zit te wachten, maar je doet er weinig aan op zo'n moment.
Shit happens of zoiets ;)

Succes Piet !!

Groet,

Hans.
Re:PAB's Märklin baan
Dat is echt balen. :(
Hopelijk wordt het snel hersteld.

Gr.
René
Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
Dat is vervelend Piet.

Maar het kan altijd gebeuren dat iets nieuws uit doos kapot is.

Van de week hing ik bij een klant een nieuwe LCD tv op, nadat de stroom erop ging leek het wel een regenboog van kleuren die daar niet thuis hoorde :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:.

Als je ziet hoveel kilometers somige produkten afleggen voordat ze bij de klant zijn, en hoeveel verschillende handelingen er tussen zitten dan kan er altijd iets kapot gaan onderweg.

Hopen dat het snel opgelost wordt.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Bedankt voor alle steun. Voel me meteen een stuk beter.
Heb in ieder geval de foto's al.
Hoop inderdaad dat het snel opgelost is. Tot nu toe weinig problemen gehad met reparaties.
Re:PAB's Märklin baan
Hendrik_marklin
gast

Re:PAB's Märklin baan
Hoi piet,

mooi kl*te voor je dat de loc terug moet.
Aan de andere kant, kan ie beter nu defect gaan als na de garantieperiode.

Nou jij en wij kunnen in ieder geval van de mooie foto's genieten :lol:

Hoop voor je dat ie snel weer retour komt.

groetjes
Henk
Re:PAB's Märklin baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:PAB's Märklin baan
Dag Piet.
Tijdens de laatste regen- en onweersbui, heb ik eens "even" (ruim een half uur! :lol:) jouw hele baan topic doorgelezen, maar nog meer door gekeken! 8)
Man, man, wat een prachtige foto's van een bijzonder fraai aangelegde en uiterst gedetailleerde baan.
Nu las ik al dat fotografie ook een hobby van jou is, maar dat komt via de prachtige foto's zeker goed tot uiting.
De baan (tijdperk II?) is met oog voor detail bijzonder sfeervol aangelegd, waarbij de mooie details zeker opvallen.
Vooral de huizen, wagens en auto's zijn fraai bij elkaar gezocht en op zich, al ware meester werkjes.
Mooie handkarren, fietsen en kleine voorwerpen zijn bijzonder mooi verwerkt.
Ook het mooiste materieel is ruim aanwezig en maakt jouw baan tot een zeer aantrekkelijk geheel, daarbij de leuke en grappige scènes (jaja, ook de dames en hond en kat! :wink:)

Hier straalt duidelijk veel aandacht en plezier in uit met een groot talent en gevoel voor detail.
Ik schaam mij er (bijna) voor dat ik niet eerder aandacht aan jouw bijzondere baan heb geschonken! :oops:
Zal nu ook zeker jouw website gaan bezoeken.

Nog veel succes en plezier met de geplande veranderingen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Hendrik_marklin op maandag 23 november 2009, 17:56:25
Hoi piet,

mooi kl*te voor je dat de loc terug moet.
Aan de andere kant, kan ie beter nu defect gaan als na de garantieperiode.

Nou jij en wij kunnen in ieder geval van de mooie foto's genieten :lol:

Hoop voor je dat ie snel weer retour komt.

groetjes
Henk


Loc vandaag terug gebracht bij de dealer. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren. Ik heb nog even geduld, de bijbehorende set wagons is ook nog niet uitgeleverd.
Re:PAB's Märklin baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op dinsdag 24 november 2009, 21:57:50
Citaat van: Hendrik_marklin op maandag 23 november 2009, 17:56:25
Hoi piet,

mooi kl*te voor je dat de loc terug moet.
Aan de andere kant, kan ie beter nu defect gaan als na de garantieperiode.

Nou jij en wij kunnen in ieder geval van de mooie foto's genieten :lol:

Hoop voor je dat ie snel weer retour komt.

groetjes
Henk


Loc vandaag terug gebracht bij de dealer. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren. Ik heb nog even geduld, de bijbehorende set wagons is ook nog niet uitgeleverd.

Piet,

Ik las net in een ander draadje dat iemand zijn reparatie na iets meer dan een week kon ophalen.

Misschien is het erg rustig op de reparatie afdeling :D :)

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
AlbertJan.


Is het slechte weer toch nog ergens goed voor.  :)
Bedankt voor je bijzonder aardige woorden.

Hoewel ik ook wel aardig wat ouder materiaal heb, heb ik me toch voornamelijk op tijdperk III gericht.
Ik kan mij nog herinneren dat er vroeger (50er jaren) ook vrij veel handkarren (bakker, groenteboer) op straat waren. Ook huis aan huis verkoop (melkboer, bakker, groenteboer, enz.) was toen nog heel gewoon, is nu eigenlijk uit het straatbeeld verdwenen. Ook  oude auto's kwamen toen nog vrij veel voor.

Voor wat betreft de treinen kan ik het niet laten om mooie oude (tijdperk II of zelfs I) te kopen. Maar het grootste deel bestaat toch uit DB stoomlocomotieven.

Een van de leukere dingen is ook wel het bedenken van een scene, die bouwen en dan mooi vastleggen. Kan ik heel veel plezier aan beleven, zeker als het een mooi plaatje oplevert. Fotografie en modelspoorwegnouw is een hele mooie combinatie.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 24 november 2009, 22:00:41
Citaat van: pab op dinsdag 24 november 2009, 21:57:50
Citaat van: Hendrik_marklin op maandag 23 november 2009, 17:56:25
Hoi piet,

mooi kl*te voor je dat de loc terug moet.
Aan de andere kant, kan ie beter nu defect gaan als na de garantieperiode.

Nou jij en wij kunnen in ieder geval van de mooie foto's genieten :lol:

Hoop voor je dat ie snel weer retour komt.

groetjes
Henk


Loc vandaag terug gebracht bij de dealer. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren. Ik heb nog even geduld, de bijbehorende set wagons is ook nog niet uitgeleverd.

Piet,

Ik las net in eenander draadje dat iemand zijn reparatie na iets meer dan een week kon ophalen.

Misschien is het erg rustig op de reparatie afdeling :D :)

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Dat zou heel mooi zijn, geeft de burger moed  :D
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
En ook nog vier sterren, kan niet op
Re:PAB's Märklin baan
erasion
gast

Re:PAB's Märklin baan
wat een mooie foto´s!!!  :shock: :shock: :shock:

maarja dat kan natuurlijk ook niet anders als je andere hobby fotograferen is. :)
en verder ook zulke mooie locs en een mooie grote baan.
ik blijf je zeker verder volgen, vooral die lineups en soloshots met die stoomlocs.

veel plezier en ik hoop voor je dat je loc snel terug is.

gr, Ron
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: erasion op dinsdag 24 november 2009, 22:28:48
wat een mooie foto´s!!!  :shock: :shock: :shock:

maarja dat kan natuurlijk ook niet anders als je andere hobby fotograferen is. :)
en verder ook zulke mooie locs en een mooie grote baan.
ik blijf je zeker verder volgen, vooral die lineups en soloshots met die stoomlocs.

veel plezier en ik hoop voor je dat je loc snel terug is.

gr, Ron

Bedankt Ron. Ik blijf mijn best doen.  :)
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2007

offline
Re:PAB's Märklin baan
Piet,

het zijn inderdaad fantastisch foto's gemaakt in een geweldig landschap.

Jammer van de lok, hij is prachtig. Het is te hopen dat je hem snel terug hebt.

Groetjes, John
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Thanks John.
Re:PAB's Märklin baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op dinsdag 24 november 2009, 22:11:59
Hoewel ik ook wel aardig wat ouder materiaal heb, heb ik me toch voornamelijk op tijdperk III gericht.
Ik kan mij nog herinneren dat er vroeger (50er jaren) ook vrij veel handkarren (bakker, groenteboer) op straat waren. Ook huis aan huis verkoop (melkboer, bakker, groenteboer, enz.) was toen nog heel gewoon, is nu eigenlijk uit het straatbeeld verdwenen. Ook  oude auto's kwamen toen nog vrij veel voor.

Fotografie en modelspoorwegnouw is een hele mooie combinatie.

Dag Piet.
Bij ons in het piepkleine stadje Nijkerk kwam vroeger alles met de paardenkar aan de deur, ook het ophalen van overtollig huisraad en kleren.
De bel en dan begeleidt met de kreet : Vodde, vodde , wie heep'r nog wat op te roime, ouwe klére, ouwe moibile (meubels! :lol:) vodde!
Of de bloemenkar met : Mimosa, mimosa, de hele koamer ruukt 'r noar!

Prachtig om dit op je treinbaan weer tot leven te brengen, zeker i.c.m jouw onmiskenbare fotografeer talenten! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 27 november 2009, 08:25:48
Citaat van: pab op dinsdag 24 november 2009, 22:11:59
Hoewel ik ook wel aardig wat ouder materiaal heb, heb ik me toch voornamelijk op tijdperk III gericht.
Ik kan mij nog herinneren dat er vroeger (50er jaren) ook vrij veel handkarren (bakker, groenteboer) op straat waren. Ook huis aan huis verkoop (melkboer, bakker, groenteboer, enz.) was toen nog heel gewoon, is nu eigenlijk uit het straatbeeld verdwenen. Ook  oude auto's kwamen toen nog vrij veel voor.

Fotografie en modelspoorwegnouw is een hele mooie combinatie.

Dag Piet.
Bij ons in het piepkleine stadje Nijkerk kwam vroeger alles met de paardenkar aan de deur, ook het ophalen van overtollig huisraad en kleren.
De bel en dan begeleidt met de kreet : Vodde, vodde , wie heep'r nog wat op te roime, ouwe klére, ouwe moibile (meubels! :lol:) vodde!
Of de bloemenkar met : Mimosa, mimosa, de hele koamer ruukt 'r noar!

Prachtig om dit op je treinbaan weer tot leven te brengen, zeker i.c.m jouw onmiskenbare fotografeer talenten! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
`

Inderdaad de lorrenman en niet te vergeten de schillenboer. Nu moeten we het doen met een groeiend aantal vuiulcontainers en inzamelplaatsen. Krijg je als je wat ouder wordt, nostalgische herinneren aan een niet altijd goede oude tijd. :)
Nogmaals bedankt voor je complimenten.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op zondag 29 november 2009, 20:58:32
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 27 november 2009, 08:25:48
Citaat van: pab op dinsdag 24 november 2009, 22:11:59
Hoewel ik ook wel aardig wat ouder materiaal heb, heb ik me toch voornamelijk op tijdperk III gericht.
Ik kan mij nog herinneren dat er vroeger (50er jaren) ook vrij veel handkarren (bakker, groenteboer) op straat waren. Ook huis aan huis verkoop (melkboer, bakker, groenteboer, enz.) was toen nog heel gewoon, is nu eigenlijk uit het straatbeeld verdwenen. Ook  oude auto's kwamen toen nog vrij veel voor.

Fotografie en modelspoorwegnouw is een hele mooie combinatie.

Dag Piet.
Bij ons in het piepkleine stadje Nijkerk kwam vroeger alles met de paardenkar aan de deur, ook het ophalen van overtollig huisraad en kleren.
De bel en dan begeleidt met de kreet : Vodde, vodde , wie heep'r nog wat op te roime, ouwe klére, ouwe moibile (meubels! :lol:) vodde!
Of de bloemenkar met : Mimosa, mimosa, de hele koamer ruukt 'r noar!

Prachtig om dit op je treinbaan weer tot leven te brengen, zeker i.c.m jouw onmiskenbare fotografeer talenten! 8)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
`

Inderdaad de lorrenman en niet te vergeten de schillenboer. Nu moeten we het doen met een groeiend aantal vuiulcontainers en inzamelplaatsen. Krijg je als je wat ouder wordt, nostalgische herinneren aan een niet altijd goede oude tijd. :)
Nogmaals bedankt voor je complimenten.

Hallo Pab,

Toen ik nog klein was kwam er zo'n wagen langs met een grote voorraad melk, en dan kon je een paar flessen tanken  :mrgreen:
Later werden dat melk in plastik zakken smaakte ook naar plastik  :?

Die goede oude tijd  :lol:

Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan
Toen ik klein was, belde er altijd een koe aan...die vroeg dan of ik nog melk nodig had  :lol:

Kan nog goed herinneren dat de groenteman met paard en wagen aan de deur kwam...mocht ik als kleine jongen een stukje mee op de bok..YESSSSSSSSS  :P

Wat zijn de tijden toch veranderd, en toch had het wel iets...die paardestront op de weg  :)

Zo dit was mijn nostalgische bijdrage ;)

Groet,

Hans.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Hansje op zondag 29 november 2009, 21:33:38
Toen ik klein was, belde er altijd een koe aan...die vroeg dan of ik nog melk nodig had  :lol:

Kan nog goed herinneren dat de groenteman met paard en wagen aan de deur kwam...mocht ik als kleine jongen een stukje mee op de bok..YESSSSSSSSS  :P

Wat zijn de tijden toch veranderd, en toch had het wel iets...die paardestront op de weg  :)

Zo dit was mijn nostalgische bijdrage ;)

Groet,

Hans.

Vroeger kon je zondag op de A12 fietsen  :shock: 8)

Gr Einte
Re:PAB's Märklin baan
Piet/Pab,

Vraagje: Ben jij toevallig een Harderwieker?

groeten, Bram
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Einte op zondag 29 november 2009, 21:36:19
Citaat van: Hansje op zondag 29 november 2009, 21:33:38
Toen ik klein was, belde er altijd een koe aan...die vroeg dan of ik nog melk nodig had  :lol:

Kan nog goed herinneren dat de groenteman met paard en wagen aan de deur kwam...mocht ik als kleine jongen een stukje mee op de bok..YESSSSSSSSS  :P

Wat zijn de tijden toch veranderd, en toch had het wel iets...die paardestront op de weg  :)

Zo dit was mijn nostalgische bijdrage ;)

Groet,

Hans.

Vroeger kon je zondag op de A12 fietsen  :shock: 8)

Gr Einte

Je kunt nog steeds op de A12 fietsen als je dat persé wilt. Misschien niet zo lang als je zou willen  :?
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: 111 op zondag 29 november 2009, 23:54:25
Piet/Pab,

Vraagje: Ben jij toevallig een Harderwieker?

groeten, Bram

Ik ben meer dan  100 km daar vandaan geboren. Heb er ook nooit gewoond.
Hoe kom je op het idee?
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: pab op dinsdag 01 december 2009, 21:19:52
Citaat van: 111 op zondag 29 november 2009, 23:54:25
Piet/Pab,

Vraagje: Ben jij toevallig een Harderwieker?

groeten, Bram

Ik ben meer dan  100 km daar vandaan geboren. Heb er ook nooit gewoond.
Hoe kom je op het idee?

Omdat ik zag dat je een caiw email adres had, dit is de afkorting van de centrale antenne inrichting van Harderwijk die ook internet aanbied. Ik dacht dat dit alleen nog daar te verkrijgen was...

groet, Bram
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: 111 op dinsdag 01 december 2009, 22:32:48
Citaat van: pab op dinsdag 01 december 2009, 21:19:52
Citaat van: 111 op zondag 29 november 2009, 23:54:25
Piet/Pab,

Vraagje: Ben jij toevallig een Harderwieker?

groeten, Bram

Ik ben meer dan  100 km daar vandaan geboren. Heb er ook nooit gewoond.
Hoe kom je op het idee?

Omdat ik zag dat je een caiw email adres had, dit is de afkorting van de centrale antenne inrichting van Harderwijk die ook internet aanbied. Ik dacht dat dit alleen nog daar te verkrijgen was...

groet, Bram

Hm. Caiw staat voor centrale antenne inrichting westland. Heb dit adres sinds 1995 of 1996.
Later is de naam veranderd in kabelfoon en nog later in caiway.
Inmiddels is Caiway ook in andere delen van het land actief, maar gelukkig is mijn emailadres met alle naamswijzigingen ongewijzigd gebleven, Niet de providernaam voor mijn website helaas.

Re:PAB's Märklin baan
Ronald69
gast

Re:PAB's Märklin baan
Dit is Modelbouwen met de hoofdletter M!! Blijf mij verrassen met nog meer van dit moois.

Grt, Ronald.
Re:PAB's Märklin baan
Lid sinds: 2009

offline
Re:PAB's Märklin baan
Citaat van: Ronald69 op donderdag 03 december 2009, 20:02:08
Dit is Modelbouwen met de hoofdletter M!! Blijf mij verrassen met nog meer van dit moois.

Grt, Ronald.

Dank voor je complimenten. Doe mijn best  :)