Nieuws:

NOG STEEDS TE BESTELLEN!! De 3railforum jaarkalender 2026 met 12 foto's van en voor forumleden!!

Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ laatste bericht baanplan in ontwikkeling

Gestart door Varekamp zondag 17 mei 2009, 21:37:55

Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Bakkerij/slagerij gereed
Citaat van: Varekamp op dinsdag 20 augustus 2013, 21:52:41
@ Christiaan bedankt voor je reactie, wat betreft dé wegen deze zijn inderdaad al voorbereid voor het Faller Car System. Eerdaags ga ik mijn vrachtwagen ombouwen met knipperlichten etc. Zo komt er nog meer beweging op de baan.
Cool! Ben benieuwd!  :) :thumbup:

Geen reactie is ook een reactie

Dag Ronald

Heb vanavond jouw topic door gelezen, erg knap en zeer secuur zoals jij bezig bent, ik denk dat je een voorbeeld bent voor anderen, voor mij zeker al ben ik nog niet zover.
Blijf je volgen en veel bouw plezier zonder storingen.

Mvg
Koos
Hallo Ronald.
Bijzonder leuk om te lezen (en te zien!) hoe jij met de afwerking op je baan bezig bent! :thumbup:
Altijd weer mooi om al die verschillende manieren van bomen maken te zien en vooral hoe de kleine details tot stand komen.
De interieurs van bakkerij en slagerij zijn erg mooi geworden en maken deze modellen wel echte blikvangers.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Ronald,

Het is weer een gezellig en fleurig "hoekje" geworden.
En de tips zijn ook weer bruikbaar. Die gaan we zeker eens uitproberen.

Mvg,Robin
Citaat van: KdeB op woensdag 21 augustus 2013, 00:35:11
Dag Ronald

Heb vanavond jouw topic door gelezen, erg knap en zeer secuur zoals jij bezig bent, ik denk dat je een voorbeeld bent voor anderen, voor mij zeker al ben ik nog niet zover.
Blijf je volgen en veel bouw plezier zonder storingen.

Mvg
Koos

Hoi Koos,

Nou dat is een groot compliment hoor, ik ga er van blozen... :oops:
Hartelijk dank voor je compliment. Ik hoop dat anderen er ook weer van leren.

Hoi Albert-Jan,

Leuk dat je weer een kijkje hebt genomen op mijn draadje. Bedankt voor je leuke reactie. Ik moet zeker nog verder afbouwen, alles op zijn tijd.... :-)

Hallo Robin,

Fijn dat je wat hebt aan de tips, zodra ik weer wat ga maken, dan zal er zeker foto's en tekst en uitleg bijkomen,

Groeten Ronald   :)
Goedenavond,

Helaas helaas de vakantie zit er weer op, maandag weer aan de arbeid. Gelukkig gingen we vandaag naar Houten, het was er erg druk en behoorlijk warm....was zeker om de horeca te sponseren.  >:-D

We gingen vanochtend met zijn drieën heen Arno (Holland Rail), Don mijn zoon en ik. We hadden al een lijstje van te voren gemaakt. Arno deed gelijk goed zaken met rails, decoders en led inbouw verlichting in te kopen. Don en ik hadden het meer gemunt op Preisers, bovenleiding en auto's en meer van die kleinere zaken. Toch heeft Don nog een mooie onderlosser 48100 kunnen scoren. Zijn stam wordt steeds groter. En ik heb bij Miniatuura mijn spullen opgehaald om mijn DHL vrachtwagen te gaan ombouwen.
Hieronder een foto van onze aankopen.

We hebben de drie hallen doorgelopen en we waren weer blij dat we in de auto zaten, jammer dat we geen bekende tegenkwamen van het forum. Wellicht weer een andere keer.

Groeten Ronald  :)
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Aankopen Houten

Hoi Ronald

Leuke spulletjes hebben jullie aangeschaft, veel plezier ermee.
Ik heb tot 13.30 uur gewacht bij M&G  >:-D een paar andere nog langer

Mvg
koos
Hoi Ronald,

mooie aanwinsten, veel plezier ermee.

Groetjes, John
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Ronald,

Jammer dat jullie geen bekende tegengekomen zijn er liepen er zat  :D
Leuke spullen zijn jullie wel tegen gekomen, sterker nog die hebben jullie gekocht veel plezier met de nieuwe spullen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Ha die Ronald.
Zo te zien heb jij erg leuk gewinkeld in Houten!
Maar waarom staat dat potje chocoladepasta er eigenlijk bij? :P

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

De klei man.........

Hallo Ronald,

Ik was er niet in Houten, jammer.

Ben benieuwd wat je nu weer gaat maken  :)

Gr Einte

Citaat van: AlbertJan op zondag 01 september 2013, 15:09:34
Maar waarom staat dat potje chocoladepasta er eigenlijk bij? :P

Die zat bij die wasknijper erbij  :P
Gr
Koos
Goedeavond,

@KdeB
Hoi Koos,

De M&G waar was die dan? Trouwens om de drie hallen af te lopen moet je evengoed nog om je tijd denken, anders redt je het niet.  :(

@Einte
Jammer dat je er niet was. Leuk dat je even een kijkje genomen hebt op mijn draadje. Ik ben met iets bezig, ik ben namelijk een module aan het verbouwen. Het verslag komt eind volgende week eraan, even geduld nog aub....  O:-D

@Albert-Jan

Haha, dat is geen chocolade. Dat is strooisel wat ik bij de sceneryshop heb gekocht. Het waren een aatal potjes, maar er staat er maar 1 op. Ik gebruik dat voor mijn bomen. Erg mooi spul, kan ik aanraden   :thumbup:

@ Geluidsman

Peter, dat ik je niet ben tegengekomen, erg jammer. Zou wel eens leuk zijn als we mekaar eens in het echt ontmoeten. Wellicht een andere keer. Heb jij nog wat gekocht?

@Tilly

John, bedankt zal zeker lukken.

Vandaag niet veel kunnen doen, ik kreeg visite vanmiddag. Ik heb net een verslagje op papier gezet van het bezoek aan het Spoorwegmuseum, dit zet ik weer in ons clubblad. Was erg interessant en leuk om te bezoeken.

Ronald,

De meeting is altijd om 12:30 links achterin het restaurant.
Gewoon op t kabaal af gaan dan zit je goed.  :D

Dat is een flinke buit voor een beursbezoek. Veel plezier ermee.

Robin
Dag,
Erg  maar dan ook erg mooi en doordacht gemaakt. Hier geniet ik van. Ik blijf dit zeker volgen.

Mvrgr

Erik
Citaat van: Hero op maandag 02 september 2013, 00:29:43
Ronald,

De meeting is altijd om 12:30 links achterin het restaurant.
Gewoon op t kabaal af gaan dan zit je goed.  :D

Dat is een flinke buit voor een beursbezoek. Veel plezier ermee.

Robin

Hoi Robin,

Ja, kabaal was er genoeg... :D wist ik veel dat jullie dat waren.. >:-D

Bedankt dan weet ik dat voor de volgende keer.

Citaat van: Erik Salden op maandag 02 september 2013, 07:57:21
Dag,
Erg  maar dan ook erg mooi en doordacht gemaakt. Hier geniet ik van. Ik blijf dit zeker volgen.

Mvrgr

Erik

Hallo Erik,

Fijn dat je even de moeite hebt genomen om mijn draadje te bezoeken, vind ik erg leuk.
Hopelijk heb ik niet teveel van je scenerykunsten afgekeken... >:-D

Forum Moderator

Hoi Erik,

Mijn aanwinst van de afgelopen beurs is een rode DB loc full sound.
Gisteren een paar foto,s geschoten en die komen vandaag of morgen in mijn draadje.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Goedenavond allen,

Hier ben ik weer met een up-date:
Afgelopen week weer aan het werk gegaan  :-( , had weinig zin om te beginnen. Tja het weer was zo lekker, toch kreeg ik de kriebels om wat te doen aan mijn baan. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ik heb mijn module eens aangepakt. Hieronder gaan jullie zien wat ik gedaan heb. De reden is om weer een stuk open te hebben. Deze module zit vast aan de linkerzijde van mijn baan en deze was eerst helemaal dicht, en ik dacht als ik deze nou open maak dan kan ik weer bij een stukje rails komen en gemakkelijk de trein pakken als deze stil komt te staan in de tunnel.  :idea:

Makkelijk gezegd dan gedaan toch weer een pak werk in gaan zitten, maar ik ben tevreden en ik hoop dat jullie er ook weer wat mee kunnen. Hier komt ie:

Aangezien het schitterend weer was heb ik de heleboel naar beneden gehaald, de workmate uitgeklapt (komt mijn duim nog tussen de poot en de workmate, de buurt kon even meegenieten.... >:-D >:-D, blauwe nagel als gevolg)
Hier zien jullie het origineel.

Na het gips eraf slopen en de zaag erin was dit het resultaat.

Hier staat nu de eerst tunnelportaal.

De zijkanten van de tunnel heb ik gemaakt van kleine spantjes multiplex (vooraf teken ik de boog af op een plaatje multiplex, hierna zaag ik een zestal spantjes uit) en karton. Dit lijm ik vast met hete lijm, vervolgens schilder ik het. Na het drogen verouder ik de boel met wat pigmentpoeder.
Boven in heb ik wat spanten uitgezaagd en boven de tunnel vastgelijmd met hete lijm, hierdoor steek ik gestript installatie draad. Hieraan komt de opvang van de pantograaf van de loc.

Hierna de muren erop gelijmd.

Bij de tunnel gaat het wat omhoog. Je ziet nu nog wat blauw door de muur heen schijnen, maar dat komt door het licht, als je dit zwart schildert of afmaakt met een betonlijstje (zie verdere foto's) zie je daar niets meer van terug.

Hierna ben ik begonnen met de bovenleiding. De opvang in de tunnel, ik gebruik hiervoor twee diktes messingdraad, dikste onder. (voor de perfectionisten onder ons: ik zag bij het schilderen van de bovenleiding pas dat het boogje verkeerd om stond  >:-D ) Na het solderen de draad even reinigen voor het schilderen.

Nadat de bovenleiding gereed was heb ik de ballast aangebracht. Die methode kent iedereen onderhand wel.

Na het drogen heb ik de ballast verouderd met pigment poeder en een zachte kwast(je).
Tevens zien jullie dat ik gelijk naast het spoor alvast de grond voor het aan te brengen groen het aangebracht.

Ook de muren heb ik verouderd en vervuild met pigmentpoeder. Op de foto niet zo goed te zien, maar ik heb het met zwart en een mengsel van geel/groen hier en daar wat aanslag aangebracht.

Van 3mm triplex heb ik reepjes gesneden om als betonnen afdekplaten te dienen, deze komen boven op de muren. Nog een verfje nagegeven en weer laten drogen.

Dan kan eindelijk het groen worden aangebracht. Zie hier een stukje van dichtbij.

Boven op de tunnels heb ik eerst twee lagen keukenpapier gedrenkt in verdunde houtlijm aangebracht. Dit laten drogen tot het hard is, vervolgens een laagje modelgips aangebracht. Ondertussen heb ik diverse keren mijn mal gevuld met modelgips en deze aangebracht. Dit heb ik vandaag gedaan, van de week ga ik deze een kleurtje geven.

Voor het spoor is nog een driehoekig terrein over. Hier wil ik een weiland maken met koeien. Hier volgt uiteraard ook wel weer een foto van. Moet eerst nog vee aanschaffen.  :D

Ik hoop hiermee weer een duidelijke inzage te hebben gegeven van mijn werkzaamheden afgelopen weken.
Tot de volgende update maar weer.

Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Module verbouwd
En zo toveren we een stukje modelspoorbaan uit de hoge hoed! Duidelijke uitleg met fraaie foto's, daar kan iedereen nog plezier van hebben. Het resultaat mag er ook wezen!  :thumbup:
Hoi Ronald,

Het is mooi geworden  :thumbup: :thumbup: .Alleen valt het verschil met de ballast de roestkleur als je de foto van boven ziet heel erg op en als je weer een foto van de zijkant ziet dan is het weer meer in balans.Ligt het aan de foto?

Harald & Alex
Hoi Ronald,

3 letters, T O P.....

Groet,
Erik
Citaat van: keeszondag op maandag 09 september 2013, 07:34:22
En zo toveren we een stukje modelspoorbaan uit de hoge hoed! Duidelijke uitleg met fraaie foto's, daar kan iedereen nog plezier van hebben. Het resultaat mag er ook wezen!  :thumbup:

Kees, bedankt voor je reactie.

Citaat van: harald en alex op maandag 09 september 2013, 20:11:55
Hoi Ronald,

Het is mooi geworden  :thumbup: :thumbup: .Alleen valt het verschil met de ballast de roestkleur als je de foto van boven ziet heel erg op en als je weer een foto van de zijkant ziet dan is het weer meer in balans.Ligt het aan de foto?

Harald & Alex

Dat ligt echt aan de foto. Op de foto waar de roest licht lijkt, is de foto genomen met flits. Op de overige foto's zijn ze genomen zonder flits en met alleen een lampje erboven. Ik zal later als de module meer is aangekleed een foto maken overdag zonder flits of lamp. Evengoed bedankt voor jullie reactie.

@ Erik bedankt.

Ha die Ronald.
Bijzonder leuk om zo'n prachtig stukje baan te zien ontstaan en met het prachtige weer is buiten werken helemaal geweldig! :thumbup:

Veel succes en plezier met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Hoi Ronald,

mooie rapportage met een mooi resultaat :thumbup:

Groetjes, John
Goedenavond allen,

Eindelijk had ik weer eens tijd om vandaag aan mijn module verder te werken, soms kon ik 's avonds even een uurtje wat doen. Nadat ik de voorkant had veranderd heb ik de achterzijde aangepakt. Hier lag alleen nog rails met wat ballast tussen de bielzen.
Eerst maar eens wat bomen in de kleur gezet en het nodige groen weer uit de krat gehaald en zijn weer begonnen met een bos.
Uiteraard heb ik wat foto's geschoten tijdens de werkzaamheden van afgelopen week. Zie hieronder het resultaat:

Ik ben begonnen met een schuin laagje oase (had ik nog liggen, je kan ook tempex o.i.d. gebruiken) aan te brengen aan de achterkant. Hierop heb ik dikke houtlijm aangebracht en bosgrond erop gestrooid. Hierna heb ik de bomen (van te voren gemaakt) erin gestoken.

Tevens heb ik de ballast aangebracht aan de zijkanten van de rails. Ook heb ik de masten geplaatst. Dit is één van de duurste stukjes van de baan, op deze meter staan 4 spanmasten en twee dubbele uitleggers van Viessmann. Alleen al de masten zijn bij elkaar ? 110,00, nog los van het draad  8o
Maar ja ik vind het wel een te gek gezicht geven en je draden staan mooi strak.

Hierop zien jullie wat ik bedoel. Dikke houtlijm erop en bosgrond gelijk instrooien en de bomen erin steken.

Na het drogen van de bosgrond, heb ik het struikgewas en wildgras aangebracht. Hierdoor wordt het weer een mooi volbegroeid geheel.

Nadat de ballast hard is heb ik de roestsporen naar het spoor aangebracht. De draden op maat gemaakt en aan de masten bevestigd. Hierna heb ik ze geschilderd. De draad waarop de pantograaf komt is matzwart (33 humbrol) en de rest van de draad groen (31 humbrol).

Ik ben nu begonnen om naar mij toe te werken (ik werk altijd van achter naar voren) hiervoor neem ik weer even de grasmaster van Noch ter hand (leen ik even van de club). Ook hiervan schiet ik weer foto's welke weer geplaatst worden.

Tot de volgende up-date.

Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Module bovenleiding voorzien
 :thumbup: mooi hoor.

groet Winno
Hallo Ronald,

Ik schrik van die prijs van die masten, wat kost dat voor een hele baan?

Koop er liever een loc voor  8o

Verder ziet het er mooi uit  :)

gr Einte
Ziet er fraai uit Ronald die bovenleiding. En ja het is wat Einte zegt het kost wat maar ja heel de baan hoeft toch ook niet in één keer.

Ik kwam er trouwens achter dat ik twee updates van je  gemist heb sorry moet dus beter opletten ;)

Groet, Ronald
Hoi Ronald,

Het ziet er erg gaaf uit.

Zelf heb ik de oude bovenleiding van Marklin, maar als ik dit zie dan begin ik toch weer te twijfelen >:-D.

Groeten Sander.
Citaat van: Einte op zondag 29 september 2013, 21:04:16
Hallo Ronald,

Ik schrik van die prijs van die masten, wat kost dat voor een hele baan?

Koop er liever een loc voor  8o

Verder ziet het er mooi uit  :)

gr Einte

Hoi Einte,

Tja bovenleiding kost wel wat, maar ik koop het niet allemaal tegelijk  :D
Het is een keuze,  sommige kopen liever treinen en andere weer een combi van bijzaken en treinen.

Citaat van: wvniersen op zondag 29 september 2013, 19:54:32
:thumbup: mooi hoor.

groet Winno

Bedankt voor je reactie

Citaat van: M.user op zondag 29 september 2013, 22:20:02
Ziet er fraai uit Ronald die bovenleiding. En ja het is wat Einte zegt het kost wat maar ja heel de baan hoeft toch ook niet in één keer.

Ik kwam er trouwens achter dat ik twee updates van je  gemist heb sorry moet dus beter opletten ;)

Groet, Ronald

Bedankt Ronald voor je reactie. Ben je nu weer helemaal bij?

Citaat van: Seinwezen op maandag 30 september 2013, 15:41:48
Hoi Ronald,

Het ziet er erg gaaf uit.

Zelf heb ik de oude bovenleiding van Marklin, maar als ik dit zie dan begin ik toch weer te twijfelen >:-D.

Groeten Sander.

Hallo Sander,

Dank voor je reactie. Als je nog niets op je baan heb staan, kan ik je adviseren om ook deze bovenleding te nemen. Werkt erg prettig.

Hier nog even een kleine up-date:

Nadat de bovenleiding gereed was heb ik gaatjes geboord (malletje gemaakt voor de afstanden) voor de betonpaaltjes. Tevens heb ik dat ook gedaan voor de reflectorpaaltjes. Mijn ervaring is als je van te voren dit doet dat je geen boorsel in je gras krijgt.  :idea:

Hier zien jullie dat de paaltjes mooi strak staan. Ook de reflectorpaaltjes. Ik heb bewust nog niet de lantaarns neergezet (heb ik nog niet  :D maar ik weet nog niet aan welke kant ik ze ga zetten).

Nadat ik het gebied met verdunde houtlijm heb ingesmeerd, heb ik de grassmaster van Noch ter hand genomen. Maar je schut natuurlijk ook veel ernaast... >:-D
Hierna heb ik het even laten drogen en vervolgens met de stofzuiger (stukje panty erin) de losse deeltjes weer opgezogen en je gras gaat er goed rechtop van staan.

Nogmaals het beeld dat het gras rechtop staat.

Vanavond heb ik nog even een uurtje over gehad. Nu het gras gedroogd is heb ik de draden door de paaltjes heen gestoken. Resultaat een mooi strak hekwerk. Ik heb ook alvast het eerst groen langs het spoor neergelegd. Hier komt nog wat bij, niet te veel. Ik wil het een beetje vrij houden vanaf die zijde, dan zie je nog wat van de treinen die rijden.... ;) :D

Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Module eerste groen voorzien
Hoi Ronald,

Dat ziet er mooi uit. Leuk om te zien die bovenleiding van Viessmann, het maakt het wel af. Dat gras ziet er ook goed uit, handig om hem te lenen.Ik heb zelf de Flockstar van Heki, het lijkt me ontzettend leuk om ermee te gaan werken maaar ik ben daar voorlopig nog niet aan toe, maar ik doe wel een hoop ideeen op .

groeten Martin.
Goede detaillering en een fraai totaalbeeld. Ikzelf heb een "custom build grass shaker rev. 02", die moet ik binnenkort ook maar eens ter hand nemen op een proefstrookje......
hallo ronald,

dat is heel mooi gemaakt, zal ook weer mooi staan bij de rest van je baan.

Groeten
Peter
Mooi werk Ronald. Wat voor draad gebruik jij voor het hekwerk?

Groet, Ronald
Hoi Ronald,

Mooi stukje scenery, het hekwerk ziet er super strak uit.

Gr henk
Hoi Ronald,

dat ziet er goed uit. Mag ik voor mijn beeldvorming weten wat voor tussenafstand je hebt aangehouden tussen de bermpaaltjes langs de weg?

groeten Martin
Hoi Ronald,

Dat ziet er erg goed uit. :thumbup:
Mooi stukje scenery. B)

Gr.
René
Forum Moderator

Hallo Ronald,

Ik sluit me graag aan bij de rest, wat een top stukje scenery heb je gemaakt grote klasse  :thumbup:

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Citaat van: oosterom op woensdag 02 oktober 2013, 00:29:01
Hoi Ronald,
Dat ziet er mooi uit. Leuk om te zien die bovenleiding van Viessmann, het maakt het wel af. Dat gras ziet er ook goed uit, handig om hem te lenen.Ik heb zelf de Flockstar van Heki, het lijkt me ontzettend leuk om ermee te gaan werken maaar ik ben daar voorlopig nog niet aan toe, maar ik doe wel een hoop ideeen op .
groeten Martin.

Hoi Martin,

Bedankt voor je reactie. Bovenleiding van Viessmann vind ik zelf ook erg mooi, hoewel ik destijds ook getwijfeld heb aan Sommerfield. Ik ben benieuwd wat je bevinden zullen zijn als je met de Heki Flockstar aan het werk gaat. Fijn dat je inspiratie uit mijn werk haalt  :thumbup:

Citaat van: keeszondag op woensdag 02 oktober 2013, 00:40:47
Goede detaillering en een fraai totaalbeeld. Ikzelf heb een "custom build grass shaker rev. 02", die moet ik binnenkort ook maar eens ter hand nemen op een proefstrookje......

Hoi Kees, ik benieuwd naar jouw kunsten. Het is zeker raadzaam om een proefstukje te maken, doe ook eens wat verschillende kleuren gras doorelkaar.

Citaat van: peterke33 op woensdag 02 oktober 2013, 06:58:36
hallo ronald,
dat is heel mooi gemaakt, zal ook weer mooi staan bij de rest van je baan.
Groeten
Peter

Hallo Peter, het wordt zo langzaam één geheel. Er zit dan ook al heel wat uren in, zeker in de scenery.

Citaat van: M.user op woensdag 02 oktober 2013, 07:09:49
Mooi werk Ronald. Wat voor draad gebruik jij voor het hekwerk?
Groet, Ronald

Hallo Ronald,
Het draadwerk wat ik gebruik is van Faller (rijdraad) Je kan bij Faller een compleet setje kopen van betonpaaltjes en daar zit dan ook het draad bij. Ik heb wel van te voren de paaltjes geverfd, plasticglans vind ik niet mooi, vandaar.

Citaat van: ÖBB op woensdag 02 oktober 2013, 08:00:11
Hoi Ronald,
Mooi stukje scenery, het hekwerk ziet er super strak uit.
Gr henk

Hoi Henk,
Bedankt voor je reactie.

Citaat van: martjo op woensdag 02 oktober 2013, 10:22:04
Hoi Ronald,
dat ziet er goed uit. Mag ik voor mijn beeldvorming weten wat voor tussenafstand je hebt aangehouden tussen de bermpaaltjes langs de weg?
groeten Martin

Hallo Martin,
Bedankt voor je reactie, de tussenafstand is 4cm.

@Lokkie,
Hoi Rene, bedankt voor je reactie.

@degeluidsman
Hallo Peter,
Bedankt voor je compliment. Heb je er weer ideeën uit opgedaan voor je (ooit) nieuw te bouwen baan?

Hoi Ronald,

bedankt voor je reactie. Succes met de verdere bouw :thumbup:.

groeten Martin
Goedenavond,

Hierbij weer een klein verslagje van mijn werkzaamheden afgelopen week. Ik heb op de laatste module een klein plaatje triplex gezet en blauw geschilderd (lucht) Dit om de indirecte zon niet meer op mijn baan te laten schijnen. Hierdoor verkleurde het groen.

Ik heb wederom gras gelegd  ;) en betonpaaltjes met draad gespannen. Tevens heb ik het groen voor een deel aangelegd. Ook heb ik inmiddels 3 lantaarnpalen gemonteerd.
Vandaag heb ik de seinen aangesloten op mijn decoder, de lantaarnpalen aangesloten. Omdat het modules zijn maak ik gebruik van radiostekkers (komen bij uit de autobranche  :D )om de nodige elektrische verbinding te maken.
Ook heb ik de bovenleiding nu afgemaakt. Het voordeel is wel dat als met modules werkt dan kan je heel gemakkelijk de bovenleiding van Viessmann eraf halen.  :idea:

De seinen zijn nog niet ingevoerd in Koploper, dat is het plan om het komende week te doen. Ik heb hieronder een aantal sfeerfoto's geplaatst.

Een foto genomen vanaf de andere kant.

Ik wens jullie ook nog veel bouwplezier toe en tot de volgende update.

Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Modules verder bewerkt
Forum Moderator

Wat een top sfeer Ronald  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hallo Ronald,

Je maakt inderdaad een leuke sfeer daar, wel is een lamp volgens mij nog niet aangesloten  8o
Wordt nog wel eens tijd dat ik wat aan mijn baan ga doen, helaas weinig tijd  :(

Gr Einte
Klasse! Bijzonder smaakvol gedetailleerd, een voorbeeld om na te volgen op mijn eigen baan!!!

Hoi Ronald

Wat een heerlijke mooie sfeer plaatjes, ik hoop dat ik dit ooit kan benaderen.

Mvg
Koos
Heren,

Weer bedankt voor julie reacties. Ik zag ook dat er 1 lantaarn nog niet brandde, komt van de week weer.

@Koos,

Je moet met scenery gewoon blijven oefenen, dan lukt het echt wel. Je moet alleen wel kritisch zijn met goede kwaliteit spullen kopen. Combinatie van mixen maken, geldt voor grassoorten, strooisels etc.

super leuke plaatjes en erg mooie scenery kan ik veel van leren  O:-D

groeten niels
Goedenavond allen,

Voor degene die mij volgen, even een teken van leven.
Het is behoorlijk stil geweest rond mij en mijn treinbaan. De reden is dat ik toch wat anders aan mijn hoofd had en heb. Momenteel heb ik weinig zin om wat op de hete zolder te doen en ben ik lekker aan het fietsen buiten. Hoewel ik ondertussen wel wat zaken heb aangeschaft, zoals lantaarns, perronspullen, bovenleiding etc. zal ik zeker wel weer in het najaar een start gaan maken.
Ik zal hiervan zoals gebruikelijk weer een aantal foto's schieten en tekst en uitleg hierbij geven. Sorry hiervoor maar ik vraag nog even geduld.. :wink:

Groeten Ronald
Re: Nieuw baanplan van Ronald Varekamp/ Nog even geduld aub...
Ronald als een time-out nodig is istie nodig.
Wij w8en rustig af op wat gaat komen op spoors gebied bij je.