Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baanbouw Daalhof (sloop werkzaamheden)

Gestart door Piwie zaterdag 21 februari 2009, 12:28:05

Re: Baanbouw Daalhof (Bezetmelders om gek van te worden 16-2-2013)
Ik zag op een foto een stroomdetectie melder.
Wordt ie ook zo gebruikt of hangt ie ook maar aan 1 railstaaf ? Dan zal ie inderdaad niet lekker werken.

Robin

Waar zouden we zijn zonder de trein......

Je zou het ook met wasbenzine kunnen proberen... niet alleen de rails, maar ook de wagonnetjes/locs schoonmaken met een wattenstaafje....
Citaat van: Hero op zondag 17 februari 2013, 00:13:11
Ik zag op een foto een stroomdetectie melder.
Wordt ie ook zo gebruikt of hangt ie ook maar aan 1 railstaaf ? Dan zal ie inderdaad niet lekker werken.

Robin

Beste Robin,

Al mijn terugmeldmodules zijn stroomdetectors, heb hier nergens problemen mee alleen bij de nieuwe toegevoegde sporen in het stationsgedeelte.

Gr.
Piwie.
Citaat van: Leeeke op zondag 17 februari 2013, 03:38:21
Je zou het ook met wasbenzine kunnen proberen... niet alleen de rails, maar ook de wagonnetjes/locs schoonmaken met een wattenstaafje....
Leo,

Hier heb ik ook al aangedacht.

Bedankt.

Gr.
Piwie.
Piwie ,

Heb je ze dan ook als stroomdetector aangesloten ? Dus de massaaansluiting of de rijstroom volledig onderbroken ?
Dat wordt niet duidelijk in je antwoord.

Robin
Citaat van: Hero op zondag 17 februari 2013, 10:53:18
Piwie ,

Heb je ze dan ook als stroomdetector aangesloten ? Dus de massaaansluiting of de rijstroom volledig onderbroken ?
Dat wordt niet duidelijk in je antwoord.

Robin

Dat heb ik inderdaad gedaan Robin.

Gr.
Piwie.
Piwie,
Ik had ook niet anders van je verwacht. :D

En de stukken naast je melders zijn die ook via diodes aangesloten? (zal haast wel )

Robin
Citaat van: Hero op zondag 17 februari 2013, 11:04:57
Piwie,
Ik had ook niet anders van je verwacht. :D

En de stukken naast je melders zijn die ook via diodes aangesloten? (zal haast wel )

Robin
Beste Robin,

Nee, de dionde truuk had ik nog niet toegepast mede omdat alle andere melders wel goed binnen komen.
Wil het eerst eens gaan proberen met het schoonmaken van de rails.

Gr.
Piwie.
Succes met de schoonmaak dan.
Ik hoop dat je er dan bent.Anders moet je alsnog de soldeerbout opstoken.

Robin
Citaat van: Hero op zondag 17 februari 2013, 11:12:50
Succes met de schoonmaak dan.
Ik hoop dat je er dan bent.Anders moet je alsnog de soldeerbout opstoken.

Robin
Bedankt Robin,

Ik hoop dat ik de soldeerbout niet hoef op te stoken.

Gr.
Piwie.
Wat voor bezetmelders gebruikt je?
Ik heb ook problemen gehad met mijn bezetmelders, en daar was het probleem dat de verbindingen tussen de verschillende bezetmelders niet goed waren.
Door die verbindingen opnieuw goed te bekijken en goed vast te solderen zijn bij mij de problemen opgelost.

Groetjes Dennis

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Beste Piwie,

De door jou gebruikte term "diodetruuk" is alleen van toepassing bij massa-detectie, wat wel van toepassing is het toepassen van een "anti-parallele" dubbele set diodes op de stukken middenleiders die niet via de terugmeldereenheden lopen.

Heb je dat gedaan of is alles gedetecteerd?

Groet, Anne W
Hallo Dennis,

Dat heb ik als eerste gedaan, maar alles was netjes gesoldeerd en goed geisoleerd.

Gr.
Piwie.
Beste Anna W,

Begrijp niet goed wat je bedoeld :?.

Gr.
Piwie.
Piwie ,

Anne bedoelt hetzelfde als wat ik vroeg.Hebben je ongedetecteerde stukken rails een aansluiting via de 2anti parallelle diodes.
(dit om de makkelijkere weg  van de ongedetecteerde stukken gelijk te trekken met de bezetmelders.)

Toen zij je dat je dat nog niet zo had aangesloten.Ik ben bang dat je er toch niet aan ontkomt dat wel te gaan doen.

Robin
Roin,

OK, nu begrijp ik het.
Nee inderdaad dat heb ik niet.

Maar hoe verklaren jullie dan dat het bij de andere melders wel goed gaat?

Hoop deze week even bij mijn modelspoor winkel langs te gaan om een railgum te halen en dat eerst te gaan proberen.

Gr.
Piwie.
De snelheid van langs rijden misschien? Of puur geluk.
Geen idee eigenlijk.Ik heb alleen gelezen dat als je de diodes ertussen zet de melders betrouwbaarder werken.
Vooral als je half op de secties staat.

Gr.Robin
Re: Baanbouw Daalhof (kleine update 14-4-2013)
Beste forumleden,

Afgelopen tijd wat minder aan de baan kunnen doen door te drukke werkzaamheden op het werk.
Wel heb ik een HSI 88 interface gekocht om te kijken of de melders dan beter binnen komen, moet nog alleen een adaptor bestellen was ik vergeten :(.

Tevens heb ik ook een Digirails DR4018 gekocht en onder de baan gemonteerd, kan ik weer wat wissels aansluiten
Ben ook al langzaam begonnen met de brug van Faller.

Hoop binnenkort wat meer tijd te krijgen om het probleem met de bezetmelders op te lossen en verder te gaan met programmeren in Koploper.

Prettige zondag verder.

Gr.
Piwie.

PS, volgende keer weer wat foto's van de vorderingen.
hier wordt flink wat werk verzet aan deze baan....  het is toch altijd fijn om de bouw-exploten van anderen te volgen.  Mens doet zo nog es wat ideetjes op !

Succes met de berdere werkzaamheden en de sturing !!!
Hallo Dani,

Het is inderdaad leuk om bij andere te kijken hoe zij bepaalde dingen doen of maken, hier kan je dan weer van leren en ideeen opdoen.
Heb van jou topic ook al genoeg ideeen en tips gekregen.

Probeer vandaag weer wat aan de baan te doen, heb van mijn baas een dagje vrij gekregen, maar dan begint de baas des huizes mij van allerlei klusje op te geven :?.

Gr.
Piwie.
dat laatste is herkenbaar.  daarom wordt de vrouw vergeleken met een ambulance .. de hele dag  door "doe dit, doe dat doe dit, doe dat, doe dit , doe dat ...."

Jah, flauw mopje, ik ben best tevreden over mijn "betere wederhelft"....  Ik mag niet klagen over mijn vriendin !  (want dan gooit ze met dingen naar me)
Citaat van: dani op maandag 29 april 2013, 14:56:48
dat laatste is herkenbaar.  daarom wordt de vrouw vergeleken met een ambulance .. de hele dag  door "doe dit, doe dat doe dit, doe dat, doe dit , doe dat ...."

Jah, flauw mopje, ik ben best tevreden over mijn "betere wederhelft"....  Ik mag niet klagen over mijn vriendin !  (want dan gooit ze met dingen naar me)

Dani,

Ik mag ook niet klagen, heb de klusje al bijna allemaal geklaard.
Zometeen de was in de droger doen en dan wat aan de baan werken (wasmachine en droger staan bij de modelbaan) :D.

Gr.
Piwie.
Re: Baanbouw Daalhof (kleine update 10-5-2013)
Beste forumleden,

Gisteren een paar uur aan de baan besteed.
Ik heb de LDT HSI interface aangesloten maar het wil maar niet lukken, toen ik eindelijk verbinding had kreeg ik in koploper alle bezetmelders binnen :?.
Nog vanalles geprobeerd maar het wil maar niet lukken, nu ziet zelfs de laptob de usb naar serieel kabel niet meer, om gek van te worden >:-D.
Als ik vandaag nog wat tijd vind ga ik het maar weer proberen.
Surgesties zijn welkom.

De brug is ook al in elkaar gezet, nu nog een constructie maken die je kan wegpakken om het doorloop pad vrij te maken.

Gr.
Piwie
Beste forumleden,

Vandaag toch nog wat tijd gevonden om aan de baan te werken, de seriele poort wil maar niet lukken :thumbdown:.
Heb wel een trein laten rijden de gehele tijd toen ik bezig was om de sporen weer wat schoon te rijden, geen problemen ondervonden hij reed overal lekker door.

Tevens begonnen met het begin van het uitneembare deel van de brug, de constructie is zover klaar nu nog aankleden.

Foto's zeggen meer dan woorden;
Zo als het was.

de constructie onder de brug.

Gr.
Piwie.

Big Boy 4014

Dag Piwie,

weer eens een mooie construktie waar je me bezig bent en ben benieuwd naar het verdere resultaat :P.
de seriele poort wil maar niet lukken, daar kom jij ook wel uit alles op zijn tijd en met dit kom je wel tot een oplossing en twijfel niet aan je kunde :thumbup:.
Met vr groet,

Theo. ;)
Piwie, wat werkt er niet met de HSI? Ik vermoed de serieel/usb driver op je PC, of is het iets anders?
Citaat van: th op zondag 12 mei 2013, 00:42:02
Dag Piwie,

weer eens een mooie construktie waar je me bezig bent en ben benieuwd naar het verdere resultaat :P.
de seriele poort wil maar niet lukken, daar kom jij ook wel uit alles op zijn tijd en met dit kom je wel tot een oplossing en twijfel niet aan je kunde :thumbup:.
Met vr groet,

Theo. ;)
Theo,

Bedankt.

Citaat van: keeszondag op zondag 12 mei 2013, 07:36:07
Piwie, wat werkt er niet met de HSI? Ik vermoed de serieel/usb driver op je PC, of is het iets anders?

Inderdaad Kees, de pc geeft steeds aan dat hij de drivers niet kan laden code 31, mij zegt dit niets.
Heb gisteren geprobeerd alles eraf te gooien en opnieuw te installeren maar dit mocht niet baten, deze week maar opnieuw proberen.

Gisteren wel wat plankjes voor de brug afgetekend en morgen op het werk op de tafelzaagmachine even zagen en dan deze week monteren.

Gr.
Piwie.
Wat is je OS? Windows 7? 32 of 64 bit? welke driver probeer je te gebruiken? Heb je een geel driehoekje bij de betreffende driver in apparaten beheer?
Citaat van: keeszondag op zondag 12 mei 2013, 13:12:30
Wat is je OS? Windows 7? 32 of 64 bit? welke driver probeer je te gebruiken? Heb je een geel driehoekje bij de betreffende driver in apparaten beheer?
Kees,

OS is windows vista 32 bit, heb inderdaad geel driehoek bij betreffende driver staan.

Gr.
Piwie.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Piwie,

Misschien kun je Jaap kramer bellen, hij is van LTD en heeft iedere maandag avond spreek uur ( per telefoon  :) ).

De Spoorkraam
Jaap Kramer
Rosenburg 2
NL-2352 XC Leiderdorp

Iedere maandagavond van 20 - 21u wordt er (in het Nederlands) telefonische ondersteuning verleend op al onze producten.
U kunt ons bereiken op
telefoonnummer: Tel.: 071 - 5238076

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Hallo Peter,

Bedankt voor de tip, als ik tijd heb morgen zal ik dat zeker doen.

Gr.
Piwie.

Edit Fred: citaat verwijderd.
Ja dat is inderdaad makkelijk!! Succes!
Re: Baanbouw Daalhof (nieuwe aanwinsten 11-6-2013)
Beste modelspoorders,

Afgelopen tijd heb ik de constructie voor de brug verder afgemaakt, helaas geen foto's gemaakt.

Wel heb ik 2 nieuwe aanwinsten.
De Raillion 6495 van Piko,

De Portfeeder 7109 van Piko,

Samen,

Nu nog invoeren in de ECOS en laten rijden op de baan.

Gisteren is mijn netwerk harde schijf gecrasht, alle modelspoor foto's, muziek, vakantie foto's, video's, railplannen en de database van Koploper verdwenen.
Deze week maar bij de computer winkel langs gaan om te kijken of er nog iets te redden valt anders moeten we alles opnieuw gaan instellen en programmeren :(.

Gr.
Piwie.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat zijn geen leuke berichten Piwie, hopelijk valt er nog iets te redden van je schijf.

Veel plezier met je nieuwe loc,s was een leuke actie van Piko en jij hebt groot ingeslagen  :thumbup:

Mvg,

Peter/ degeluidsman.
Peter,

Ik hoop het ook, was inderdaad een geweldige actie van Piko.

Gr.
Piwie.

EDIT Ad: Onnodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd.
Hallo Piwie,

Zo eens even je topic be gewerkt want ik bleek wel een stukje achter te lopen, zeg maar gerust een heel stukje. :thumbup: :)
Geen kritiek maar vol lof over je bouwkunsten, verder gaat het goed komen wel goed komen met de stoomvoorziening van je eigen windmolen.
De zelf gebouwde dubbelsporige spiraal ziet er goed en erg netjes uit maar is de stijgingspercentage wel onder de 3% procent want dat vraag ik me af bj het zien van de foto's?

leuk om weer wat meters extra rails te kunnen uitleggen, zo de ruimte op te kunnen gaan vullen en dan ook nog met zo´n schitterende brug.
Voor mij ook wel wat inspiratie, daarom de vraag waar heb je deze brug vandaan?
Ga zo verder, ben benieuwd naar je lokdepot en succes gewenst bij de opbouw.

Groet Wim.
Hoi Piwie,

Lees dat het niet mee zit met je pc. Hopelijk kan er nog wat gered worden.

Succes!

Gr.Wim

Ps. Mooie loc's  :thumbup:
Hoi Piwie,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. :)
Hopelijk kan de informatie van de harddisk nog teruggehaald worden.

Gr.
René
mooie aanwinsten. ik heb ook zitten nadenken over die railionloc maar schaf hem niet aan omdat hij niet overeenkomt met de werkelijkheid. De baliestangen kloppen niet en de dubbele koelventilator is helaas niet conform de werkelijkheid.
Citaat van: Wim N op maandag 10 juni 2013, 11:14:17
Hallo Piwie,

Zo eens even je topic be gewerkt want ik bleek wel een stukje achter te lopen, zeg maar gerust een heel stukje. :thumbup: :)
Geen kritiek maar vol lof over je bouwkunsten, verder gaat het goed komen wel goed komen met de stoomvoorziening van je eigen windmolen.
De zelf gebouwde dubbelsporige spiraal ziet er goed en erg netjes uit maar is de stijgingspercentage wel onder de 3% procent want dat vraag ik me af bj het zien van de foto's?

leuk om weer wat meters extra rails te kunnen uitleggen, zo de ruimte op te kunnen gaan vullen en dan ook nog met zo´n schitterende brug.
Voor mij ook wel wat inspiratie, daarom de vraag waar heb je deze brug vandaan?
Ga zo verder, ben benieuwd naar je lokdepot en succes gewenst bij de opbouw.

Groet Wim.
Hallo Wim,

Ik haal ook veel insperatie uit jouw topic.

De brug is van Faller 20488, had ik laatst bij mijn modelspoor winkel gehaald was zijn laatste.

De spiraal is op een punt iets boven de 3%, maar de loc's redden het wel.

Gr.
Piwie
Citaat van: wila op maandag 10 juni 2013, 12:14:40
Hoi Piwie,

Lees dat het niet mee zit met je pc. Hopelijk kan er nog wat gered worden.

Succes!

Gr.Wim

Ps. Mooie loc's  :thumbup:
Hallo Wim,

Ja ik hoop het ook, even afwachten tot donderdag dan ga ik bij de computer expert langs.

Gr.
Piwie.
Citaat van: Lokkie op maandag 10 juni 2013, 12:22:49
Hoi Piwie,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. :)
Hopelijk kan de informatie van de harddisk nog teruggehaald worden.

Gr.
René
Hallo René,

Dank je wel, ja ik hoop het ook even wachten tot donderdag.

Gr.
Piwie.
Citaat van: loc6400 op maandag 10 juni 2013, 13:16:40
mooie aanwinsten. ik heb ook zitten nadenken over die railionloc maar schaf hem niet aan omdat hij niet overeenkomt met de werkelijkheid. De baliestangen kloppen niet en de dubbele koelventilator is helaas niet conform de werkelijkheid.
Ja dat klopt, maar voor dit geld kon ik ze niet laten liggen.

Gr.
Piwie.
als het een mooie scherpe prijs was dan is het goed jij ze niet hebt kunnen laten liggen. Veel plezier ermee.
Hoi Piwie.
Prachtige Piko s heb  je daar.
Daar ga je veel plezier van hebben denk ik.

Tony
Tony,

Bedankt.

EDIT Ad: Onnodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd.
Beste forum vrienden,

Gisteren bij de PC winkel geweest me mijn harde schijf, blijkt hij gelukkig niet stuk te zijn :) maar is de case waar die inzet defect.
Vandaag op het werk een case geleend en nu ben ik alles over aan het zetten.

Binnenkort maar eens kijken voor een nieuwe case, of misschien een NAS.

Gr.
Piwie.
Nou nou, dat is een pak van je hart denk ik! Ik zou voor de NAS gaan en er eentje nemen met een media streamer en koop er gelijk een sonos netwerkje bij voor mooie muziek in het hele huis: klikkie
Hallo Kees,

Dat is een goed idee.
Ga dit op mijn gemak eens bekijken.

Gr.
Piwie.

EDIT Ad: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd.
Re: Baanbouw Daalhof (kleine update ondanks warmte 25-7-2013)
Beste forum leden,

Ondanks de warmte op zolder toch afgelopen weken wat gedaan.
Heb de steun muren voor de brug gemaakt, volgende taak afwerken met gaas en rotsen (word de eerste keer 8o).

De opvulling voor de rechter en linker zijde is ook al klaar, de lijm ligt nu te drogen.

Gr.
Piwie.