Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baanbouw Daalhof (sloop werkzaamheden)

Gestart door Piwie zaterdag 21 februari 2009, 12:28:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanbouw Daalhof (vakantie)
Hallo Peter,

Ik heb zeker genoten van jullie kust, kom er al jaren.
Blankenberge ben ik ook vaak geweest, ja vroeger was er op de pier een Marklin baan, helaas is deze er niet meer.
Ook de modelbouwwinkel bij het station is verdwenen.

Ik heb onderstaande schuifmaat;


Heb jouw bouwverslag gezien, en ga proberen om het ook zo mooi te maken.
Ik heb me wel voorgenomen om het apart op een plaat te maken en dan later in de modelbaan in te bouwen, dan kan ik beter aan alles komen en het van meerdere kanten bekijken en beoordelen.


Gr.
Piwie.
Re: Baanbouw Daalhof (vakantie)
Hoi Piwie

Ik heb ook het ook op een plaat gebouwd, voordelen hiervan zijn dat er veel losse delen zijn die je daarna moet vastzetten.

Dank je wel jij gaat dit zeker zo mooi maken als mij, neem rustig je tijd en ik heb bv per verdiep 4 led lampjes gebruikt van viessmann wit komt het heel mooi tot zijn recht 2 per verdiep is te weinig vond ik.
Re: Baanbouw Daalhof (vakantie)
Hoi Peter,

Ik ga er zeker mijn tijd voor nemen, ben er nog niet uit welke verlichting ik ga toepassen.
Ik ben het denken aan SMD ledjes.

Gr.
Piwie
Re: Baanbouw Daalhof (vakantie)
Hallo mede modelspoor vrienden,

Door plaats gebrek in ons huis heb ik mijn modelbaan (of het gene wat er nog stond) moeten afbreken.
De vrouw des huizes heeft meer kast ruimte nodig en zo is op de zolder een klerenkast gekomen waardoor er nog minderplaats voor de modelbaan is.

Het voornemen is nu om kleine stukjes te bouwen zoals b.v. de onderhoudswerkplaats voor de stoomloc's met draaischijf of het containerpark en deze dan later in de grote baan te bouwen als de kinderen het huis uit zijn en ik de zolder weer geheel tot mijn beschikking krijg.

Tevens wil ik dan een proefbaantje leggen om mij te verdiepen in I-train.

Dit zal wel een hele tijd duren aangezien mijn andere hobby ( het coachen en trainen van een meisjes voetbalteam) ook veel in beslag neemt.

Maar het is een hobby en dan blijft het ook leuk.

Gr.
Piwie.
Re: Baanbouw Daalhof (sloop werkzaamheden)
Hoi Piwie,

Hoewel je nu ruimte moet inleveren, blijf je lekker bezig met de hobby. Dat is toch het voornaamste? je hebt schitterend materieel aangeschaft. De staalwagons zijn echt prachtig.
iTrain is een mooi programma, ik ben er druk mee bezig.
Succes met het coachen van je damesteam.

Groet Ronald  :)
Re: Baanbouw Daalhof (sloop werkzaamheden)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Baanbouw Daalhof (sloop werkzaamheden)
Hoi Piwie,

Jammer om te lezen dat de ruimte om te bouwen steeds minder wordt, ruimte is zo,n beetje het lastigste wat een modelspoorder heeft want we komen allemaal ruimte te kort.

Gelukkig kan je toch je ei kwijt maar rijden zal wel een uitdaging zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanbouw Daalhof (sloop werkzaamheden)
Hallo Peter,

Ja het wordt even schipperen met de ruimte maar het geen dat ik nu bouw moet straks wel in de grote baan passen.
Met andere woorden genoeg hoofdspinsels om alles in elkaar te laten passen later.

Gr.
Piwie