Goedemiddag,
eerst enkele reacties:
Citaat van: harald en alex op donderdag 03 mei 2012, 20:07:17
Het ziet er goed uit alleen lijkt het heel krap?We hebben laatst een paar nieuwe passagierswagons gekocht en konden direct her en der met de beitel aan de gang omdat ze aanliepen en dat was vooral in bochten.We hopen toch wel dat je het met je langste wagon getest hebt?
Harald & Alex,
dit is natuurlijk getest. De straal is R3 dus ruimte genoeg
Citaat van: Yeoman op donderdag 03 mei 2012, 20:24:43
Zelf moet ik ook enkele tunnels maken, dus kijk bij jou dan even goed af .
Ton,
is geen probleem, daar is het forum tenslotte voor.
Citaat van: th op donderdag 03 mei 2012, 22:27:58
Mooie hobby allemaal en geniet ervan hoe mensen steeds iets naar eigen idee maken een ieder leert van elkander wat zo mooi is aan deze forum alleen kom vaak tijd tekort om het allemaal te kunnen volgen.
Theo,
en zo is het!
Ik spring nu een beetje van de hak op de tak maar om het bergtraject definitief te kunnen leggen moest de "Hochbogenbrücke" van Hack nog een kleur krijgen. Ik ben uiteindelijk op m'n gevoel afgegaan en heb besloten om de brug groen te maken. Om ervoor te zorgen dat jullie goed het verschil kunnen zien, hier eerst een foto van de orginele kleur:
Nu kreeg ik van forumlid Tomhas de tip van Tamiya color AS-14(olijfgroen). Zo'n spuitbus van 100ml kost tussen de ?8,- en ?11,- maar de ellende is dat daar ook nog verzendkosten bovenop komen
Toen maar besloten om Anita kleur "antiek groen" te gebruiken. Deze verf heb ik enkele maanden geleden gekocht op de beurs in Houten en komt uit een setje van ik meen 6 kleuren. Alles wat ik tot nu toe op kleur gebracht heb is afkomstig uit dit setje dus dat was de aankoop zeker waard.
Maar goed, deze potjes zijn niet zo groot dus maar flink aanlengen met water in de verhouding van 1 deel verf op 3 delen water. Hier een close-up van de kleur en het mengpotje:
Vervolgens de brug in twee keer met de airbrush gespoten en hier is die dan:
En nog een close-up:
De brug past nu net iets beter bij de bruggehoofden. Morgen nog wat weatheren en dan kunnen de rails definitief op hun plaats gelegd worden.
Groetjes, John