M-, K- en C-rails zijn gewoon te combineren mbv overgangsrails (of zonder, maar dan met wat creatief hobbywerk).Zoiets had ik al ergens gelezen. Ondertussen heb ik ook iets meer geleerd over die C-rails.
(zie bijgevoegde links naar video's op youtube). Blijkbaar zijn er problemen met die overgangssporen?
Nog meer opzoekwerk..
Digitale locs rijden ook op een analoge voeding maar missen dan de digitale functies.
Analoge locs op een digitale voeding gaat niet.Zover had ik het ook al begrepen, omdat op een digitale baan een constante (18V?) spanning nodig is, net wat voor de snelheid van analoge locs nodig is.
Ergens las ik ook dat de blauwe (enkel de blauwe tranfos) een te hoge omschakelspanning genereren, wat dan de decoders opblaast.
Ik denk dan vooral aan mijn transfos: (onbeladen gemeten)
6413: #3:31.5V en #2:31.9V
37540: #1: 32.3V
Omdat ik het digitaal rijden moeilijk kon voorstellen, ben ik even gaan zoeken en vond volgende (er zijn er allicht [veel] meer) videos:
Best prettig om te zien.
Wat mij best interessant leek is de digitale wissel sturing... geen in plaats van een massa draden naar een schakeldoosje (toch de blauwe - de gele kan gedeeld worden - wat ik ook heb gedaan op mijn huidige baan.
Mocht het mogelijk zijn om bvb. alleen de wissels digitaal te sturen... DAT zou interessant zijn.