Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van A3aan; lantaarpalen maken

Gestart door Adriaan_Berg dinsdag 22 april 2025, 12:43:44

Baanloos, NS_Gerard en 1 gast bekijken dit board.
Re: De baan van A3aan; toch kokosmat
Citaat van: Adriaan_Berg op maandag 10 augustus 2026, 15:27:38...Vandaag 47 km gefiets...

Niet erg. In een lang verleden, toen ik mijn eerste modelbaan had, deed ik allerlei klusjes om geld te verdienen. En als het dan teveel brandde in de zak, ging ik ook op de fiets naar Groningen naar Berger. Was 70 km op en neer en dat soms alleen voor een wissel of een paar bovenleidingmasten.  :D  :D
Maar het leggen van het wissel of plaatsen van de masten vergoedde veel.
:reactie:

De Stoomfluit op de markt?
Speciale Gast

Prima keuze om de kokosmat op te halen, je bent er effe uit en het resultaat is helemaal top. B)
En je fietste nog in de goede tijd van het jaar, over een paar maanden had je kans op pepernoten in je achterband. :o)
Citaat van: flyerman op Vandaag om 09:33:41De Stoomfluit op de markt?

Berger was in mijn tijd 60-70 jaren de modelspoorzaak in Groningen aan het A-kerkhof, wat tegenwoordig de Brugstraat is en Ace&Tate zit.  Later werd het de Stoomfluit. Of deze op de markt zat, durf ik niet te zeggen, want was na mijn tijd.
Re: De baan van A3aan; lantaarpalen maken

Waar een wil is, is een spoor

Ik ben lantaarnpalen aan het maken op dezelfde manier als de vorige keer. 
DSC08797(1).jpg
Zoals jullie zien heb ik er nu 6. Alleen, bij het in serie zetten doen ze het niet meer. Dus met 3V(2 maal AA batterij) doen ze het wel los, maar bij bijvoorbeeld 4,5 en dan 2 in serie doen ze het niet. Ook niet met 4 in serie op 12 V... 
Weet iemand waarom en wat nu?
Ik kan altijd nog proberen om ze dan maar parallel te zetten op 3V, maar ik heb ze liever op 12 V bij de rest.

Waar een wil is, is een spoor

:reactie: Nog een toevoeging: 4,5 V is dan wel te weinig voor twee leds, met z'n drieën doen ze het ook niet op 12V 8o