Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn

Gestart door 10103 maandag 20 september 2010, 20:56:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Gisteren ben ik ook naar Osnabrück geweest. Ik heb - na even overlegd te hebben met Fasca - mijn plaatjes ook in dit topic er bij geplaatst.

Het was echt een geweldig evenement. Als liefhebber van Duitse diesel- en E-locs ben ik hier compleet uit mijn dak gegaan. De organisatie had echt haar best gedaan om een mooie verzameling locs bij elkaar te brengen. Bijzonder was ook dat ze erg mooi opgesteld stonden, wat - zoals je al hierboven kon zien - mooie beelden opleverde. In veel locs kon je zelf een kijkje nemen en vaak stond daar dan een DB-medewerker die van alles vertelde en al je vragen beantwoordde. Prima service en dat leverde leuke en interessante gesprekjes op.
Heel leuk was ook het tochtje met een van mijn lievelingslocs: een E 40. Ik vond het heel apart om eens een ritje vanuit het perspectief van de machinist te mogen meemaken.






De "Goldilok"


De cabine van deze Br 120


De "Claas-lok"


De Br 189 065 (Tulpenloc). Opvallend vond ik de slordige manier waarop de grote afbeeldingsstickers op de Tulpenloc geplaatst waren. Helaas geen foto van gemaakt, maar het was allesbehalve strak te noemen. Maar misschien dat door het intensieve gebruik van de loc de stickers al het een en ander te verduren hadden...











V 60




Toen de motorkap van een Br 290 even open ging, moest er natuurlijk meteen een foto genomen worden.










De cabine van de E 50


Hoewel ik dit zelf niet de fraaiste kleurstelling vind voor een E 10, was dit waarschijnlijk wel de mooiste loc in Osnabrück. Ongelooflijk hoe schitterend en "nieuw" deze loc er bij stond!











Al met al een bijzondere dag en ik ben echt blij dat ik hier naar toe ben geweest. Ik verwacht in elk geval niet zo snel weer een dergelijke, bijzondere verzameling van locs bij elkaar te zien staan.

Groet, Marc

Edit: Foto's in oktober 2019 opnieuw toegevoegd. De bijdrage van Fasca die vóór mijn reactie stond is in de tussentijd blijkbaar verdwenen...
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Sodemieters, wat een line up!!!
Ik heb best wat loks samen gezien, maar dit slaat alles, zo rond een draaischijf.
Ik ben best jaloers dat ik dit niet heb gezien, maar de foto's maken flink wat goed.
Dank voor het delen & ga zo door.

Groeten Dennis
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Laat ik dan ook maar meteen een selectie foto's plaatsen. Het item is nu nog "hot"...

Om te beginnen de line-up bij de draaischijf:





De 103 met en zonder bufferstroomlijning:



Een V60 in originele kleuren. Er stonden er nog een paar, maar die waren in nieuwere kleurstellingen.



De DFB-reclameloc



Een E40 in turkoise/beige



Een heel erg glimmende E10



En eentje in oudere kleuren:



E50, E41 001 en E10



E10, 113 en 181



De 01 1075 van de SSN is een beetje van kleur (en vorm) verschoten :D Wel een mooie verrassing, zo'n knalgele 6400 tussen al 't Duitse spul!



En daar is die prachtloc dan weer!



Eigenlijk stonden we hier op te wachten; een 614. Hiermee hebben we een "rondje Osnabrück" gemaakt.



De 01 1075 nu eens niet vanuit een standaardhoek :wink:



Het pendeltreintje tussen het terrein en Osnabrück Hbf met aan de ene kant de V65 001 en aan de andere kant een Köfje



Je kon ook meerijden in een loc. Dit is de binnenkant van de 294 761. Stiekem toch wel erg gaaf !!!



De 614 vanuit de 294



Met deze E40 kon je ook meerijden. Ze wisselden elkaar af.



Nog een keertje omdat ze zo mooi zijn: een E10, E41 en E50



Reclameloc voor Zwitserland...



...en Nederland (met molen!)



Een 151. Ook in Duitsland maakt Railion z'n locs niet schoon; ook niet voor een show...



De gebroeders 103



Deze V200 was heel erg opgepoetst. Je kon het chroom als spiegel gebruiken!



De reclameloc voor 175 jaar Duitse spoorwegen, met in het midden op de zijkant het Märklin-logo :D



Audi heeft ook een reclameloc



Nog een keertje de line-up bij de draaischijf:



Een 294 met daarachter de 01 1075 (vanuit de pendeltrein)



De prachtige E40 rijdt ook nog steeds braaf af en aan



Dit is de 294 waarin we hebben meegereden. Aan boord kregen we trouwens uitleg over echt alles. Ik weet nu waar ieder knopje voor is 8)



Omdat we "helemaal uit Nederland" waren gekomen mochten we het laatste stukje meerijden in de bagagewagen van de pendeltrein. Tja, je kunt het altijd vragen :D



En dan heb je natuurlijk wel first-class uitzicht op een eventuele stoomtrein waar je voorbij zou kunnen komen :D



Tot slot nog een 218 en een V200 in die mooie oude kleurstelling, gebroederlijk naast elkaar.



We hebben er van genoten! Wat mij betreft mogen ze dit ieder jaar doen :D

Groetjes,

Rutger

Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Mooie foto's Rutger!  Ik heb de 01 1075 gemist, omdat ik in de middag naar een aanbevolen spotplek in Lengerich wou en ik het afgelopen jaar de O1 1075 al diverse malen in Emmerich en ook Bebra heb gezien 8)
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Geweldig al die foto's al mijn favo Elocs op een rijtje  8) Gevalletje shit had ik toch maar...  :(
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Zo, ondanks wat tegenwerking van i.Mage, Photobucket en UPC toch alle plaatjes in mijn bovenstaande berichtje kunnen toevoegen. Er staan er nog wel meer op mijn camera, maar dat valt vooral in de categorie "meer van hetzelfde". Ik laat het maar hierbij. :D
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Echt allemaal schitterende foto's.
Allemaal harstikke bedankt voor het delen.

Mvg: Alex
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Leuk dat er ook een stoomlok op stoom stond.

En erg mooie foto's, leuk ook dat ze je in de lok laten meerijden.

Mvg, Chopper
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Hele mooie foto's. Je ruikt de stoom, de kolen en de diesel al ...  8)
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Citaat van: p.ghijsen op dinsdag 21 september 2010, 14:12:53
Hele mooie foto's. Je ruikt de stoom, de kolen en de diesel al ...  8)

Dat met die diesellucht kan ik overigens beamen... Ze lieten een tijdje een van die 217/218's warmdraaien en de zoete lucht daarvan kon je prima ruiken op het terrein. :D
Toen ik later even in de cabine was van die warmgedraaide loc, viel me de hitte daar wel behoorlijk tegen. Poeh... Ik weet niet hoe het zit met de koeling als zo'n loc rijdt, maar met een lopende motor ergens stilstaan in de zomer lijkt me geen pretje in zo'n diesel.
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Ooooooooooooooo, wat heb ik een spijt dat ik niet geweest ben!
Wat een mooie foto's allemaal! Ach, misschien over 25 jaar . . . .
Iedereen (alvast) bedankt voor de mooie foto's!

Groeten,

Erik
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Wat een schitterende foto reportages van een ongetwijfeld geweldig evenement! 8)
De line-ups van deze prachtige locs zouden zomaar op een modelspoorbaan gemaakt kunnen zijn, in werkelijkheid zie je deze maar zelden bij elkaar.
Alle fotografen bedankt voor deze geweldige fotoreportage en daarmee het meebeleven van deze dag.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Wauw! die 01.1075 heeft het druk gehad, eerst de hele zaterdag pendelen bij Heerhugowaard, vervolgens ff naar Duitsland. Maar waarom was de 6470 nou mee?
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Waarschijnlijk als extra zekerheid voor op het drukke Duitse spoor. Alle museumtreintjes die ik dit weekend heb gezien in Bochum en Osnabrück sleepten een (extra) diesel mee.
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Wat een superreportage weer. Ik heb er erg van genoten en ik ben een beetje jalours dat je mocht meerijden in de cabine van de machinist  :x

Je zal met een prachtig beeld op je netvlies naar huis zijn gegaan..... :D

Staan dit soort evenementen ook in de agenda van dit forum?

Bedankt voor de foto's en je verslag.

groeten Ronald  :D
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn



Wat een prachtige foto's hier. Ik vind die BR 120 (zie afbeelding) wel erg mooi. Mijn vader heeft hem besteld als H0-model. Het leuke hieraan is toch ook wel dat er een hoop symbolische betekenissen in de opdruk te zien zijn:


  • Duitse vlag loopt over de trein (zwart, rood en goud (i.p.v. geel) en is ook weer terug te vinden in de kleuren van de letters
  • In de vlag is de vorm van het boegbeeld van de DB te zien: ICE
  • De ICE maakt gebruik van allerlei technieken, die voor het eerst werden toegepast in "de BR 120"

Dit toont wel dat men erg goed heeft nagedacht over deze mooie opdruk.

Leuk detail: Roco heeft meegewerkt aan een loc die juist een ander boegbeeld toont: de Adler.



M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
De zilveren zijkant refereert denk ik ook nog aan de Duitse nationale race-kleur (van de Silberpfeile).

@Ronald: Dat meerijden was inderdaad geweldig! :D
Re: 125 Jahr Bw Osnabrück en 175 Jahr Eisenbahn
De 01 1075 nu eens niet vanuit een standaardhoek

Wat een hééééérlijke foto ! Bedankt!