Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Anton Pieck baan van Einte: 31 dec 22, perron verlichting.

Gestart door Einte maandag 15 juni 2009, 18:42:27

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Hoi Einte,

Jammer dat het een beetje scheef is maar ik vind de rand rond de tunnelingang veel mooier dan de eerste.

Olaf
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Citaat van: de Hoeve op zaterdag 02 januari 2010, 17:54:38
nou Einte, ik vind dat het een mooi experiment is. nog even oefenen met metselverbanden en ik denk dat je de goede manier van tunnelportalen maken hebt.

ik ben zelf ook vaak met klei bezig, maar een tunnelportaal is er nog niet van gekomen, wel eindeloos steentjes tekenen.

m'n laatste experiment was een gebogen muur: klei uitrollen op hardboard, steentjes tekenen, bekloppen met de tandenborstel (geeft grove steenstruktuur), hardboard buigen en fixeren en dan laten drogen. misschien iets voor de tunnelwand?

groeten, en succes!
Hessel

Hallo Hessel,

Ik moet nog een muur maken met klei van een meter ongeveer, en daar ga ik iets voor maken om een regelmatige structuur voor te krijgen. Dat onregelmatige maakt het wel erg oud en versleten en dat is ook wel weer leuk  8)



Hier kan ik me nog uitleven een muur van 10 cm hoog + een rand op de plaat er boven los van elkaar ivm uit nemen van de plaat voor storing.

Gr Einte

Ps dit is mijn 1000 bericht alweer  :shock: 8)
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Hallo Einte,

Ik maak voor lange muren gebruik van een gietmal van Anita Decor.
Misschien voor zo'n lang stuk een idee voor je. Werkt best makkelijk.

Hier een foto ervan.



Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Citaat van: M.user op zaterdag 02 januari 2010, 23:03:08
Hallo Einte,

Ik maak voor lange muren gebruik van een gietmal van Anita Decor.
Misschien voor zo'n lang stuk een idee voor je. Werkt best makkelijk.

Hier een foto ervan.



Groet

Ronald

Hallo Ronald,

Ziet waanzinig mooi uit zo, zou ik ook wel willen.

Ik heb die mallen wel eens gezien in Houten, maar je moet niet vragen wat ze kosten  :shock: :shock:

Tenzij jij een goede sponser hebt die ik niet heb hou ik me aanbevolen.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Klop ze zijn niet goedkoop ik heb deze aangeschaft en een cascademuur.
Het voordeel vind ik wel dat je ze oneindig kunt gebruiken als je er maar voorzichtig mee omgaat. Als je het uiteindelijk per muur gaat berekenen dan valt het wel mee.

Ik ga in ieder geval de portalen wel op jouw manier maken met klei en dan de voeg er de niet uitgeharde klei uitkrassen.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 2 Jan. Portaal van klei.
Hoi Einte,

Je portalen zien er goed uit. 8)
Ben benieuwd naar de verdere afwerking.

Gr.
René
Re:Baan plan van Einte update: 3 Jan. Portaal van hout veranderd.
Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de leuke berichten en tips  :D

Ben vandaag weer even aan het verbeteren van deze situatie begonnen.



Hans vond van het portaal dit  :?  ik eigenlijk ook

Citaat van: Hansje op dinsdag 29 december 2009, 17:48:18

Zie ik daar ook geen groot gat  :lol:


Naar aanleiding van dit ben ik verder gaan kijken hoe ik de portaal kon verbeteren.

Citaat van: BasS op maandag 28 december 2009, 17:52:01
Geen idee of die tunneloplossing zo voorkomt, maar ik vind het er niet verkeerd uitzien.

Als je het op deze manier (zie plaatje) oplost ziet de verlaging er ook niet onrealistisch uit. Is zomaar even een schetsje.



Vanmiddag toch maar eens even een stukje hout gepakt en gaan tekenen.
Met dit als resultaat.



Nu kan ik een mooi portaal maken van klei dat iets naar voren staat en dat grote gat is weg en aan het idee van BasS wat gedaan.

Ik sta open voor nog verdere ideeen die plaat zit nog niet vast  8)

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 3 Jan. Portaal van berg veranderd.
Ziet er al een stuk beter uit Einte  :)

Misschien kan je ze nog iets verschuiven ten opzichte van elkaar...zoals bij mij die twee.

Wil niet lullig zijn, maar anders krijg je een beetje een sjoelbak/marmottenbak idee.
Geef een tunnel meer uitbouw ervoor dan een ander, zal zeker schelen ;)




Succes !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 3 Jan. Portaal van berg veranderd.
Deze oplossing gaat zeker de goede kant uit.

Ik sluit mij dan ook aan met de opmerking van Hans.
onderling laten verspringen met tussen de portalen steunmuren (aangevuld met bijvoorbeeld lawineportalen) zal een prachtig plaatje opleveren.

Op internet kun je genoeg voorbeelden om inspiratie vinden.

Succes met de bouw en wij zullen je project zeker met belangstelling volgen.

Groet

Paul
Re:Baan plan van Einte update: 3 Jan. Portaal van berg veranderd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Baan plan van Einte update: 3 Jan. Portaal van berg veranderd.
Citaat van: Hansje op zondag 03 januari 2010, 18:52:44

Wil niet lullig zijn, maar anders krijg je een beetje een sjoelbak/marmottenbak idee.


Komt Fred Oster dan ook weer terug  :mrgreen: :mrgreen:

Ik ben het wel met Hans eens.

Groet,

Peter / degeluidsman.
Re:Baan plan van Einte update: 3 Jan. Portaal van berg veranderd.
Citaat van: Hansje op zondag 03 januari 2010, 18:52:44

Misschien kan je ze nog iets verschuiven ten opzichte van elkaar...zoals bij mij die twee.

Wil niet lullig zijn, maar anders krijg je een beetje een sjoelbak/marmottenbak idee.
Geef een tunnel meer uitbouw ervoor dan een ander, zal zeker schelen ;)




Hans, dit idee is wel goed, zo iets wil ik ook wel doen, maar dan zie ik een stuk van het perron niet meer.
Of ik maak er een lawine portaal van, met een paar pilaren, kun je er doorheen kijken.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 3 Jan. Portaal van berg veranderd.
hallo einte,

jij gaat elke dag flink door seg,amai heel knap gemaakt allemaal.ziet er mooi uit ook met die klei gaat het je goed af seg,knap knap maak er iets moois van ik blijf je volgen,en zoals hans zij je poorten inderdaad beetje schuiven lijkt me ook mooier.



groeten peter
Re:Baan plan van Einte update: 3 Jan. Portaal van berg veranderd.
Einte, ik durf het haast niet voor te stellen, want het is zo netjes gemaakt,
maar zou het allemaal wat makkelijker worden als je de berg aanpast en dus je tunnelingangen schuin naar achter zet?
persoonlijk lijkt dat me wat realistischer beeld opleveren.

in ieder geval succes!
Hessel
Re:Baan plan van Einte update: 3 Jan. Portaal van berg veranderd.
Hallo allemaal,

Citaat van: de Hoeve op zondag 03 januari 2010, 21:13:02

maar zou het allemaal wat makkelijker worden als je de berg aanpast en dus je tunnelingangen schuin naar achter zet?


Citaat van: PaulvH op zondag 03 januari 2010, 19:05:24

onderling laten verspringen met tussen de portalen steunmuren (aangevuld met bijvoorbeeld lawineportalen) zal een prachtig plaatje opleveren.


Ik heb naar de berg zitten kijken, en kan de meest rechtse wand even los halen en dan de tunnel in gang bij de 2e plaat van rechts een stuk verspringen naar achteren
Dan hoef ik als voordeel niet het perrron in de de berg te bouwen.
Met 2 of 3 verzetten zou het kunnen lukken.

Hoop dat het een goed idee is  :shock:  ga er morgen naar kijken.

Gr Einte

Ps hoop vanavond nog wat te horen van julie   :D :D
Re:Baan plan van Einte update: 3 Jan. Portaal van berg veranderd.
Citaat van: Einte op zondag 03 januari 2010, 21:51:45
Hallo allemaal,

Citaat van: de Hoeve op zondag 03 januari 2010, 21:13:02

maar zou het allemaal wat makkelijker worden als je de berg aanpast en dus je tunnelingangen schuin naar achter zet?


Citaat van: PaulvH op zondag 03 januari 2010, 19:05:24

onderling laten verspringen met tussen de portalen steunmuren (aangevuld met bijvoorbeeld lawineportalen) zal een prachtig plaatje opleveren.


Ik heb naar de berg zitten kijken, en kan de meest rechtse wand even los halen en dan de tunnel in gang bij de 2e plaat van rechts een stuk verspringen naar achteren
Dan hoef ik als voordeel niet het perrron in de de berg te bouwen.
Met 2 of 3 verzetten zou het kunnen lukken.

Hoop dat het een goed idee is  :shock:  ga er morgen naar kijken.

Gr Einte

Ps hoop vanavond nog wat te horen van julie   :D :D


Hallo allemaal,

Ben ff bezig geweest 2 uurtjes  :shock: om dit voor elkaar te krijgen heb de hele dag zitten denken hoe ik het precies ga aanpakken, maar hier is het resultaat.
Helaas kan ik niet overal een plak klei op plakken dat wordt te dik, dat gaat om de zijkanten waar het portaal verspringt.

Hier zijn de foto's.



Hier gewoon botweg de zaag er ingezet   :shock: :shock: :shock: en met een plankje opgevuld.





En hier het eindresultaat  8)



Als er nog ideeen zijn hoor ik graag.

Gr Einte





Re:Baan plan van Einte update: 4 Jan. Portaal van berg versprongen.
Dat ziet er goed uit,  8)
trouwens een vraagje, gebruik je geen geluids islotatie??
Ga zo door, blijf je draadje volgen. :P

MVG Clint
Re:Baan plan van Einte update: 4 Jan. Portaal van berg versprongen.
Hallo Einte,

Ziet er zo inderdaad beter uit krijg je ook meer diepte.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 4 Jan. Portaal van berg versprongen.
Beste Einte,

Wat een verschil, dit ziet er heel anders uit.

Je zou eventueel het rechter portaal nog een stukje dieper kunnen later verzinken. Nu lijken de drie portalen even diep te zitten.
Door dit ongelijk te houden kan dit optisch mooier uitvallen. Maar wat een verschil ( Fred Oster kan zijn cavia's weer opbergen  :lol: )
Re:Baan plan van Einte update: 4 Jan. Portaal van berg versprongen.
Einte ik vind echt dat je nu een hele mooie ondergrond hebt voor een klei-tunnelportaal.
het ziet er netjes uit. zoiets wil ik zelf ook wel hebben. ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt.

ik denk wél dat het toch mooier is om het geheel nóg dieper in de berg te zetten. dus eerst een stukje insnijding bijv. met steunmuren aan de zijkant, en dan de tunnelportalen. dat staat denk ik mooier bij je sporen (de wissel) en geeft het station optisch wat meer ruimte.

zie maar wat je er mee aan kunt vangen,
veel succes!
Hessel
Re:Baan plan van Einte update: 4 Jan. Portaal van berg versprongen.
Ziet er goed uit Einte, al een hele verbetering....compliment !!  :)

Succes met de aankleding ;)

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 4 Jan. Portaal van berg versprongen.
Hallo allemaal,

Iedereen die een bericht heeft gestuurd bedankt voor de aanmoediging  :D
Vanavond geen tijd om te klussen.

Citaat van: de Hoeve op maandag 04 januari 2010, 20:42:54
Einte ik vind echt dat je nu een hele mooie ondergrond hebt voor een klei-tunnelportaal.
het ziet er netjes uit. zoiets wil ik zelf ook wel hebben. ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt.

ik denk wél dat het toch mooier is om het geheel nóg dieper in de berg te zetten. dus eerst een stukje insnijding bijv. met steunmuren aan de zijkant, en dan de tunnelportalen. dat staat denk ik mooier bij je sporen (de wissel) en geeft het station optisch wat meer ruimte.

zie maar wat je er mee aan kunt vangen,
veel succes!
Hessel


Hessel, bedoel jij het zo als op de foto, natuurlijk wel van hout en klei geen papier  :mrgreen:



Als je iets anders in gedachte had zie of lees ik het wel.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 4 Jan. Portaal van berg versprongen.

Hessel, bedoel jij het zo als op de foto, natuurlijk wel van hout en klei geen papier  :mrgreen:

Ha Einte,

Ik denk dat hij mijn papieren steunmuren bedoeld. :wink:

Gr Peter
Re:Baan plan van Einte update: 4 Jan. Portaal van berg versprongen.
sorry Einte, een beetje onduidelijk misschien, nog een poging:

ik bedoel dat de drie tunnelingangen versprongen zijn, dat is mooi.

een berg is geen molshoop, maar die begint flauwtjes en wordt naar de top toe steeds steiler.
een tunnel begint heel vaak met een insnijding door dat flauwe gedeelte (dat papier is dus nog veel te steil).

ten tweede hebben de sporen nu weinig relatie met elkaar. je zou een wissel zichtbaar kunnen maken door het portaal over het wissel te plaatsen. je stationsporen zien er dan wat mooier uit doordat de "wisselstraat" visueel bij het station komt.

resultaat is dus een 3-delige tunnelingang, die wat dieper in de berg is geplaatst doordat "ze" ook de grond boven de berg hebben afgegraven. en wat mooiere station-sporen.

hessel

Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Hallo allemaal,

Ik heb de berg maar weer op z'n plekje gezet om te kijken hoe dat er uit ziet.
Hessel probeert me te helpen, maar ik denk dat het portaal zo blijft, er komen wel steunberen bij van klei.
Als ik Hessel goed begrijp zou hij het potaal dieper in de berg willen hebben, maar ik zie dat niet zo zitten  :?  wel de goede raad van Hessel natuurlijk.

Ik zit eigenlijk in een dipje over de goede afloop van dit projekt  :shock: :? :(

Dit is ook de foto van de plek waar ik zit als ik rij met de treinen. Van de verspringing zie ik weinig maar het grote gat is weg  8)



Nou komt er nog een portaal voor het opgaande spoor naar boven danwel naar beneden.



Met een paar plankjes voor de afbouw van de berg, de plank voor de rails loopt straks door helemaal tot dat het spoor op de plaat komt, met daar op een stenen muur die afloop met het spoor.
Er moet alleen nog een plank van de berg naar het tunnelportaal gemaakt worden.



Het deel achter het spoor blijft op de plaat staan net als de muur aan de voorkant.

Als jullie nog tips hebben of vragen hoor ik het graag.

Ik hoop graag wat te vernemen aan opbouwende berichten  :mrgreen:

Gr Einte



Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Hallo Einte,

Ik vind het een mooi gezicht zoals je dat nu gemaakt hebt, ben benieuwd hoe de aankleding van de berg er straks bij staat.

Veel succes.

Gr.
Piwie.
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Hoi Einte,

De tunnelingangen en erboven is in feite een rechte lijn, zie gele lijnen in je foto...is het misschien een idee een soort kleine uitbouwtjes te maken voor de ingangen, zie groene belijning.
Krijg je meer ruimte voor een mooiere afwerking naar boven (bergen)

Daar je rechtsboven ook al een tunnelingang hebt is misschien daar drie ingangen net naast elkaar wel TE veel !!??

Puur mijn gevoel hoor...jij bent de kapitein van je plaat, dus je moet in eerste instantie doen wat jouw mooi lijkt ;)



Hoop dat dit je enigzins uit je dip haalt  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Hallo Hans,

Bedankt voor dit bericht, dit doet een mens goed die ff mee denkt.

Bij de groene blokje zou ik een sneeuwopvang kunnen makenmet 2 pilaren een soort acracade gang  en bij die 2 andere gele strepen steunberen.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Hallo Einte,

Misschien is het een idee om van de twee achterste portalen een dubbel portaal te maken zodat het optisch wat anders uitkomt.

Hier een foto van mijn oude Trix Express baan met 5 portalen. Deze baan heb ik nooit afgemaakt omdat ik alles heb verkocht en overgestapt ben op Märklin.
Je krijgt wellicht een beetje een idee hoe het er uit zal zien.

Ik hoop dat ik je een beetje tot hulp ben geweest. Het belangrijkste is wel dat het een idee is wat jij zelf mooi moet vinden, want het is natuurlijk jouw baan.



Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
CiteerAls ik Hessel goed begrijp zou hij het potaal dieper in de berg willen hebben, maar ik zie dat niet zo zitten 

geeft niks hoor Einte! zijn alleen maar ideeën, dus je mag het zonder problemen naast je neerleggen. het is vaak makkelijker te zeggen dan uit te voeren. dat snap ik wel. en dat getwijfel of het wel mooi genoeg wordt, word ik zelf soms ook gek van. er zijn zoveel goede oplossingen. 8)

en jij in een dip? dat moeten we natuurlijk niet hebben. en bovendien hebben we dan weer Hans als redder in nood. :) :D :D

Hessel
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Er zijn zoveel mensen die mij helpen in nood...dan is het fijn om ook eens wat voor een ander terug te kunnen doen, niet dan  :)

Variatie is misschien wel een sleutelwoord... niet te strak allemaal, dit heb ik van Hessel geleerd !!
Kijk maar naar mijn kopstation, Hessel je wordt bedankt..is jouw schuld..hahaha !!

In het echt is het ook wel een rommeltje her en der, in het begin dacht ik ook veel te clean en te strak.

Succes Einte !!

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Ach Einte,

Als je even in een dip zit, en dat gevoel heb ik zelf ook gehad, kun je het beste de zaak te even laten rusten.
De aangedragen ideeen en vooral de hulp van Hans is perfect!
Maar door even afstand te nemen en alle aangedragen voorstellen de revue te laten passeren krijg je zondermeer inspiratie en verwerk je de voorstellen in een voor jou perfecte oplossing.

Door nu goed de tijd nemen met het plannen pluk je later de vruchten om tot een schitterende baan te komen.

Succes

Paul
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Mee eens...soms kan een nachtje goed slapen wonderen doen Einte  :)

Weet je dat mijn beste ideeën altijd in mijn hoofd komen als ik in bed lig...dan probeer ik de dingen te visualiseren zoals ze dat zo mooi zeggen, zonder gein hoor ;)
Misschien omdat ik dan meer de rust en tijd neem/krijg om over dingen na te denken, zo van hoe zal ik mijn bergen maken enz. enz.

Succes Einte....ik ga maffe  :P

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
@ Hans

@ Paul

@ hessel

@ Ronald

@ Piwie

Dat doet een mens goed, een paar opbeurende berichten.

Hans als ik onder douche sta dan is het een goede tijd om die problemen of uitdagingen te overdenken  :shock: 8)

Bedankt allemaal.

Weltrusten.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Graag gedaan...maf ze  :)

Groeten,

Hans ;)
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
En heeft een nachtje slapen geholpen :?:

Gr.
René
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Hoi Einte.
Even een reactie van mijn kant.
Een dip(je) heeft iedereen weleens, zelf ben ik met zoveel dingen tegelijk bezig, dat ieder dipje meteen misbruikt wordt om andere werkzaamheden te gaan doen! :shock:

Wat bij mij goed helpt, gewoon met een paar locs gaan rijden, rook en geluid aan en dan even lekker wegdromen.

De ontwikkelingen voor jouw berg en tunnelingangen zien er héél goed uit, het (voor)portaal als stenen- of sneeuw vangers, lijkt mij een prachtige onderbreking en aanvulling! 8)

Veel succes én plezier met de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Einte, ik was me altijd als ik onder de douche sta  :lol:

Goeie tip van AJ...kan je effe zien waar je het uiteindelijk allemaal voor doet.

Ik ben op het moment met alle seinen, wissels en een hoop bedrading bezig weg te werken...en soms denk ik ook wel eens, WAAR BEN IK AAN BEGONNEN !!...misschien toch maar postzegels  :)

Komt goed...SUCCES !!

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 6 Jan. Portaal van berg versprongen.
Hans postzegels met als onderwerp treinen dan ?
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgeloten.
Hallo allemaal,

@ Hans,

Dat had ik ook toen ik aan het bedraden was, en nu moet ik nog 2 relais weer vervangen  :shock:  :(  zie een stukje terug, mischien ga ik wel bij Conrad bistabile-relais kopen van 12 volt met een paar leds en weerstanden er bij om te zien wat er gebeurt, printje erbij, leuk klusje voor binnen in deze koude tijden.

@ AlbertJan,

Dat heb ik ook even gedaan, met de BR50 en de BR80 een paar rondjes gereden met 2 graden celcius  :shock:  en gewoon rijden.
De loc's staan normaal gewoon binnen dus ze waren op temperatuur  :D

@ Lokkie, inderdaad heb ik goed geslapen na die leuke berichtjes gisteren.

Maar nu heb ik heel positief de laatste contourlijn gemaakt aan de berg, en de knoop doorgehakt over de portalen, het blijft zo als het nu is, wel een paar steunberen hier en daar, maar dat zie ik wel later als de klei er op zit met steenmotief.



Ik denk dat er aan de linkerkant van de berg nog een paar ondersteuningen komen voor het gaas.

Hier nog een foto op hoogte van een loc, ziet er wel indrukwekkend uit vind ik  8) 8)



Het zal wel zondagmiddag worden eer er met gaas en klei gespeeld wordt, morgen komt mijn zoon en zaterdag naar Houten, dus lekker druk.

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
hallo einte,

ik vind je foto heel mooi knap zo in het donker,en je tunnel zo laten als jij het mooi vind vind je het mooi.heb ik ook gedaan met mijn tunnels hier,ik heb soms ook wel eens een dipje hoor gewoon paar daagjes laten rusten en het komt zelf weer terug.

groeten peter
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Knopen zijn er om doorgehakt te worden Einte  :lol:

Er zijn zoveel wegen naar Rome...de één ziet dit als de beste oplossing de ander ziet dat weer als het beste, maar aan het end moet je toch je eigen gevoelens volgen en dat heb je gedaan, goed gedaan jochie  :)

Succes !!               

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Hoi Einte, het is maar een ideetje, maar om het aangezicht van je tunnelingangen wat te breken, kan je eventueel van die steennetten aanbrengen.
Ik zelf heb dit gemaakt van Gipshoekband of hoe het ook heet;


En dan met het volgende resultaat;


De balken heb ik gemaakt van die dikke barbecue lucifers en het geheel gekleurd met wat bruine plakaatverf.
Ik heb geen flauw idee wat dat gipshoekband kost, maar ik stuur je met alle plezier een metertje of zoiets op.

Dirk-Jan


Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Leuk idee met dat band Dirk Jan. Moet ik ook maar in gedachten houden.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Hallo allemaal,

Citaat van: kazango op donderdag 07 januari 2010, 21:52:44
Altijd mooi die foto's, beetje schemering, lichtjes. Heb je trouwens geen problemen met die dakbalken? Ik heb ze hier ook, met het euvel dat ze niet waterpas zijn.

Hier heb ik geen last van in de natuur is ook niks water pas   :mrgreen: :mrgreen:  dus voor bergen maakt het niet uit  :D

Citaat van: M.user op donderdag 07 januari 2010, 22:46:07

Leuk idee met dat band Dirk Jan. Moet ik ook maar in gedachten houden.


Ik vind het ook wel een leuk idee, maar iets met pilaren lijkt me ook wel wat  :D

Morgen in de sneeuw naar Houten,

Railgum kopen en een stationnetje.

AlbertJan neemt mijn lantaarns mee  :D

En mischien vind ik wel een steen stempel voor de klei  :D

Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Hallo allemaal,

Dit zijn de nieuwe aanwinsten uit Houten, met de sneeuw viel het wel mee  :shock:
Een mooie hijskraan met een zandvul installatie er rechts naast en een stuk railgum in de wagon.



En een nieuw stationnetje de bodemplaat moet er afgehaald worden zit bijna overal los, en er zit buiten verlichting op het gebouw.



Gr Einte
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Hallo Einte,

Leuke aanwinsten :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Mooie aanwinsten Einte...ben een beetje door het weer gefopt, in brabant gaven ze kans tot 10CM sneeuw aan, 1MM dus  :?

Kon het risico niet nemen, voor hetzelfde geld was het wel een puinhoop geworden op de wegen...ach een volgende keer maar weer, AJ stuurt mijn bestelling al op en zoveel had ik toch niet te besteden :)

We gaan gewoon hier vrolijk verder, niet dan ;)

Groeten,

Hans.
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Hoi Einte,

Mooie aanwinsten leuk die kraan.

Gelukkig viel het weer wel mee.

Groet

Ronald
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Hallo Einte,


Man man wat ga je toch lekker, oke je mag dan weleens in een dipje raken dat heb ik zelf ook, net als alle andere modelbouwers onderons dus nooit helemaal bij de pakken neer gaan zitten hoor.

Goed bezig vindt de tunnelportalen leuk gedaan maar hoe wel rekening met de dikte van de klei die je aanbrengt.
Over de verdere aankleding kkun je ook nog wat verschillende kleuren mos aanbrengen geeft het gelijk een ander gezicht.

Dus gewoon zo houden tunnel dicht maken en gipsen maar oja vergeet je binnenmuren niet heb je inmiddels al aluminiumgaas?
zag wel dat je mooie aanwinsten op de koop heb weten te slaan op Houten veel plezier ermee station dat krijgt een mooi plekje en de kraan daar ben ik ook van overtuigd.

Laat het nog maar even winter blijven. :) :)

Sucecs verder met de bouw en maak er zeker wat moois van.

Groet Wim.
Re:Baan plan van Einte update: 7 Jan. Ruwbouw berg afgesloten.
Hoi Einte,

Mooie aanwinsten voor je baan.
Heb je gisteren maar even kort ontmoet.
Hopelijk heb ik de volgende keer iets meer tijd.



gr Maikel