Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper

Carpe diem

Citaat van: woutje op dinsdag 05 januari 2010, 16:53:29
Grootendorst Woerden heeft nog een aantal in de vrije verkoop meldden zij deze middag.

Naar ik sinds vanmiddag van een Duitse geïnteresseerde heb vernomen ook bij De Tombe te Oegstgeest.

Op de echte staan wel nummers, beetje verstopt, dat wel. Aan de hoeken van de bakken moeten wel hele kleine nummers staan! Gezien de afbeeldingen is het trouwens de 4240.

Wie is hier spoorloos ??

'n Onbeleefde vraag, maar wat doet hij ongeveer qua prijs? ? 399?
Hij is wel heel mooi, bijna te mooi.
woutje
gast

Citaat van: Rieske op dinsdag 05 januari 2010, 17:35:21
'n Onbeleefde vraag, maar wat doet hij ongeveer qua prijs? ? 399?

?379,95 bruto.

Gr, Ben.

Is vandaag toch nog gelukt om hem op te halen, inderdaad de moeite waard om te wachten.
Ziet er strak uit.

Denk dat er overal wel een paar voor de vrije verkoop over zijn.

Kuijpers Utrecht ook

Groet Rob
PeterBrz
gast

Mooi mooi moet ik zeggen :D
Kvind em beter uitzien dan die geel/blauwe om eerlijk te zijn :D

Maar geef mij toch maar Belgisch/Zwitsers materiaal :lol:

Groeten, Peter
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooi Begin van 2010  :D

Wie had er van kunnen dromen dat hij toch nog ( overwacht ) is uit gekomen.

Iedereen veel plezier ermee.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Blausee-Mitholz
gast

Dus heeft Willem de rode duivel ongelijk met zijn bewering dat de OS niet zou komen. Valt mij mee dat ie er nu is.

Hij is wel moooooooi, je zou hem zo kopen   :P

Marklin, klasse  8)

Mvg, Johan

:D Net ook een mailtje ontvangen van mijn leverancier dat ik hem kan halen... morgen gelijk maar doen dan.

Citaat van: Edwin op dinsdag 05 januari 2010, 16:12:18
Net de koploper Olympia opgehaald. Hier wat foto's.....

Je hebt er maar meteen twee gehaald, om beide kanten te kunnen fotograferen :lol:
Nee, zonder gekheid: Prachtig model, heel veel plezier ermee!!!

Groeten Dennis
PeterBrz
gast

En op welke schaal is em nu eigenlijk als ik vragen mag?
Blausee-Mitholz
gast

1:93
rorail
gast

Net een mailtje gekregen van mijn dealer dattie binnen is! Toevallig ben ik morgen net in de buurt, dus even omrijden maar.

Groet,
Ronald
RodeDuivel
gast

Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 05 januari 2010, 18:38:49
Dus heeft Willem de rode duivel ongelijk met zijn bewering dat de OS niet zou komen. Valt mij mee dat ie er nu is.

Hij is wel moooooooi, je zou hem zo kopen   :P

Marklin, klasse  8)

Mvg, Johan

Ik heb niet beweerd dat hij niet zou komen. Ik heb mijn grote twijfels geuit, temeer daar Märklin verzuimd heeft de portretrechten en ontwerprechten bij SDA en de sporters te regelen blijkens mijn bron bij SDA.  Zij hebben geïnformeerd bij SDA, maar toen zij te horen hebben gekregen dat zij voor de portret/beeldrechten dienden te betalen hebben zij niets meer van zich laten horen bij SDA. Door NS en NOC/NSF is als onderdeel van de toestemming aangegeven dat Märklin het aspect van de beeld- en portretrechten via SDA met de sporters dienden te regelen.

Bij SDA is inmiddels bekend dat Märklin de Olympische Koploper heeft uitgeleverd. Ik neem aan dat Märklin alsnog de rekening gepresenteerd krijgt.

Grtz,

Willem  
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: RodeDuivel op dinsdag 05 januari 2010, 20:34:21
Bij SDA is inmiddels bekend dat Märklin de Olympische Koploper heeft uitgeleverd. Ik neem aan dat Märklin alsnog de rekening gepresenteerd krijgt.

Grtz,

Willem  

Ik denk dat dat de OS bezitters een worst zal zijn  :lol:

Mvg, Johan

Carpe diem

Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 05 januari 2010, 18:38:49Hij is wel moooooooi, je zou hem zo kopen   :P

Marklin, klasse  8)

Nou, nou. de foto's zo te zien inderdaad. Ik zal 'm dus niet kopen. Zei het al eerder: strak model. Oogt heel erg mooi maar deze laat ik voorbij gaan, net als al die andere "soortgenoten". 

We zijn onze blik al op 2010 aan het richten de: "Glaserne".  Verrukkelijk dat M* die gaat produceren. Voor mij een daverende en zeer blijde verrassing. Die gaat er hier zeker inkomen...
RodeDuivel
gast

Je vergeet echter één ding. Om een nieuw NS model te mogen uitbrengen heb je formeel toestemming nodig van de NS. Na het verkrijgen van de formele toestemming verkrijg je de nodige medewerking van de NS voor het verkrijgen van de vereiste informatie. Denk hierbij aan bijvoorbeeld tekeningen en toestemming om foto's te mogen maken van het bewuste materieel. Voor het mogen fotograferen van NS materieel dien je na goedkeuring van de NS de procedure te volgen via bureau Veldmark. Heb je geen toestemming dan wordt het een stuk lastiger. Vanuit dat perspectief gooit Märklin zijn eigen ramen in :cry:.

Grtz,

Willem

Carpe diem

Citaat van: RodeDuivel op dinsdag 05 januari 2010, 20:54:34
Om een nieuw NS model te mogen uitbrengen heb je formeel toestemming nodig van de NS.

Maar Willem,

ik proef een beetje verbazing bij jou, maar dit is algemeen bekend. Zeker Tante M neemt geen enkel risico en zal uitdrukkelijk toestemming vragen om een model "na te bootsen".  :lol: :lol: :lol:
Speciale Gast

:D Nou, dit is wel een hele mooie !! 8) 8)
Je moet er even op wachten  :shock:, maar dan heb je ook wat.
Ik koop em niet, want ik heb de gewone al, maar tjonge tjonge, wat is ie mooi.

Dirk-Jan
woutje
gast

Het is ook niet mijn ding evenzo de geel/blauwe niet. Maar het OS model is mooi getroffen. Wie 'm heeft of nog gaat kopen veel plezier er mee, mooie aanwinst. :P

Gr, Ben.
lokpaint
gast

Citaat van: Edwin op dinsdag 05 januari 2010, 16:12:18
Net de koploper Olympia opgehaald. Hier wat foto's.....

Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik dus waardeloos drukwerk. De witte ondergrond die overal tevoorschijn komt...foei!

Vergelijk maar eens met het origineel:

Bart
Forum Moderator

Ik vind hem toch mooier als gedacht, ik heb de gewone koploper dus sla deze over.

Spaarvarken is ook leeg  :D :D

Peter / degeluidsman.
NS1607
gast

Als je goed kijkt zie je ook de fout, en daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor dat dit zou gebeuren.
De gele opdruk hoort naadloos (te vervagen) over te gaan in het oranje.
Wat je nu ziet is een witte bliksemschicht tussen de gele opdruk en het oranje.

En ik sla dus ook over.

Jos.
woutje
gast

Oei ja. Nu ik het echie zie: niet zo netjes gedrukt. :shock:
Forum Moderator

Citaat van: NS1607 op dinsdag 05 januari 2010, 21:46:10
En ik sla dus ook over.

Als je zo nauwkurig naar een model kijkt blijft er niet veel over om te kopen volgens mij.

Er is altijd wel iets aan een loc.
Een 100% kopie is erg lastig.

Peter / degeluidsman.
NS1607
gast

dat heeft niet zo zeer met de bedrukking te maken, ik was überhaupt nooit van plan het ding te nemen, hoewel ik 100% Nederlands rij.
Andere varianten zie ik graag komen, het liefst nummer varianten zonder speciale opdruk.

Jos.
Forum Moderator

Citaat van: NS1607 op dinsdag 05 januari 2010, 21:56:20
dat heeft niet zo zeer met de bedrukking te maken, ik was überhaupt nooit van plan het ding te nemen, hoewel ik 100% Nederlands rij.
Andere varianten zie ik graag komen, het liefst nummer varianten zonder speciale opdruk.

Jos.

Dus de gewone koploper heb je wel???

Ik ben zelf ook NL fan, kan er niet genoeg van hebben.
NS1607
gast

Yep.

Jos.

Oei Bart, dat is inderdaad erg lelijk!!

Koen
lokpaint
gast

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 05 januari 2010, 21:53:47
Citaat van: NS1607 op dinsdag 05 januari 2010, 21:46:10
En ik sla dus ook over.

...
Er is altijd wel iets aan een loc.
Een 100% kopie is erg lastig.
..
Peter / degeluidsman.

Hier geef ik je gelijk in ; echter: zo moeilijk is de opdruk nou ook weer niet.

Na het uistel wegens kwaliteitsproblemen had er iets veel beters uit moeten komen. Kijk maar eens naar andere märklinmodellen met een moeilijkere opdruk. Bijvoorbeeld het veolia hobby 185 geval met die gloeiende staalbuizen erop. In vergelijking daarmee is de koploper een aanfluiting.

Hadden ze nou nog iets oranje over het wit gedaan, dan was het veel beter geweest. (Oh ja..en de extra arm op de rug van de eerste sporter verwijderen natuurlijk :) )

Bart

Speciale Gast

Toen ik naar het model keek, stond het me al niet aan die transfers, nu het duidelijk is dat Marklin ze niet laat overvloeien begin ik toch te twijfelen. Het is heel ongetrouw zo..  :? :(

Robbert.
snoffer
gast

als dat een arm is.... lijkt me meer een soort aanhangsel ofzo, maar ik loop vd week wel ff bij m'n dealer langs en dan kijk ik er eens even goed naar, van veraf lijkt hij er super uit te zien maar van dichtbij vallen de foto's me toch wat tegen. zal kijken of ik er nog een kan bemachtigen.

mvg, snoffer
Kef46
gast

Ik vind die oplympische koploper met bobslee leuker (de andere van de dubbeltractie die is afgebeeld bij de originele foto, zijn er twee olympische varianten dan?)!

Wat een vreemd aanhangsel bij die schaatser die er bij de echte niet zit......een 3e arm ofso? WTF?

ik heb hem besteld in Middelburg, lijkt van veraf supergaaf, maar detailfoto's zijn schrikbarend TRIEST gewoon. Voor een kleine 400 Euro voor een kunststof trein is er niets moeilijk om te maken, dan dient er op dit niveau gewoon natuurgetrouwe kwaliteit geleverd te worden en vooral als je je klanten 1,5 jaar laat wachten. Punt twee is wordt je aan het lijntje gehouden want o o o wat is de kwaliteitscontrole toch scherp,

AMEHOELA!!

In de winkel ga ik hem eerst bestuderen alvorens ik mijn pin door de gleuf haal! Zit al zo lang op dit mooi model te wachten, maar ik ben bang dat het tegen gaat vallen. Wat een witte vlekken, die er helemaal niet zijn en over moeten vloeien naar oranje!

Ben benieuwd!

Kevin
lokpaint
gast

Rustig...het is maar speelgoed!  :D :D

Bart

Ik vraag me toch af hoe dit komt. Märklin lijkt originele prints (van NS?) gebruikt te hebben maar die niet goed hebben laten overlopen in de achtergrond?
Of zou Märklin de hele print nagetekend hebben?

Koen
Pobox
gast

De koploper is gewoon oranje gespoten en slechts gedeeltelijk bedrukt.

zelfs oude blikken wagens werden geheel bedrukt.

het is te simpel voor woorden hoe dit gedaan is.
1. een foto van de zijkant van de trein
2. automatische selectie photoshop aanklikken
3. opslaan als
4. naar de drukker sturen voor tampon druk

ahhh jammer.

Nee, dat klopt niet, als ze een foto van de echte koploper gebruikt zouden hebben zouden de opdrukken niet in wit uitlopen zijn maar in oranje...

Koen
Pobox
gast

nee, het probleem wat zich (bij amateurs) vaak voordoet in bv photoshop is nadat men een selectie van de foto opslaat. Die selectie zelf heeft dan geen achtergrond (transparant). door verschillende bestandsoverdrachten heen en weer en verschillende versies software wordt deze achtergrond wel eens wit

als de drukker/beeldbewerkers geen fotos van het origineel onder ogen krijgen weten ze niet eens dat het fout is....
Blausee-Mitholz
gast

Vergelijkings materiaal

MVG, Johan
Pobox
gast

Dit zijn eigenlijk de 'afgekeurde' koplopers en juist hierom hebben we zolang moeten wachten.

nieuwe productie van kappen of nieuwe bedrukking zit er niet in door de omstandigheden bij Marklin en in China.
daarom toch maar deze uitgebracht om te kunnen cashen....
Chris
gast

bron, want dit is een flinke beschuldiging.
Robber
gast

Ik heb op beurzen door hobbyisten omgebouwde Lima-koplopers in olympische uitvoering gezien, die er beter uitzagen dan dit broddelwerk van marklin. Echt slecht, en moet je daar nou zo lang op wachten?

Windhoven

Krijgen we bij dit exemplaar weer een certificaat met nummer?
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: Pobox op woensdag 06 januari 2010, 00:10:29
Dit zijn eigenlijk de 'afgekeurde' koplopers en juist hierom hebben we zolang moeten wachten.

nieuwe productie van kappen of nieuwe bedrukking zit er niet in door de omstandigheden bij Marklin en in China.
daarom toch maar deze uitgebracht om te kunnen cashen....

Kunnen we een bron vermelden? Of is dit je eigen conclusie op basis van alle geruchten die over de OS de afgelopen jaren verspreid zijn?
Henk-Jan
gast

@ Edwin,
Welbedankt voor het plaatsen van deze mooi foto's.
Ik kijk met verbazing dat je er wel twee hebt.

Na het plaatsen van de foto's zijn er geweldige reacties gegeven
O.A. gaaf model,mooier dan de geel/blauwe,hij is wel moooooooi,
prachtig model,strak model.

En toen kwam Lokpaint (de naam zegt het al) paint/verf
Tja en toen...............jammer hoor!

Je wordt gemaakt of afgebrand.

Het wachten heeft zeker lang geduurd maar uit eindelijk is ie er de olympische koploper.

Nu de POLL.
Ik koop de olympische  4.6%
Ik koop ze allebei     16.5%

Als ie op mijn tafel rijd zie ik echt niet meer het verschil.
En de kosten bijna 80,00 euro meer dat wist je toen al 1,5 jaar geleden.

succes met al dat kritiek ik vindt hem wel mooi.

Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: Henk-Jan op woensdag 06 januari 2010, 09:34:20En de kosten bijna 80,00 euro meer dat wist je toen al 1,5 jaar geleden.

Henk Jan, de OS is maar 10 euro duurder dan de geel/blauwe koploper.
marklinfanaat
gast

ik vind hem ook geweldig, alleen ben ik bang dat mijn banksaldo het niet toelaat en is de vraag of ik toestemming krijg van de finacielle baas in huis  :lol:
marklinfanaat
gast

Bij de trix koploper zit er een 21 polig stekker in, zit er bij de marklin dat ook of zit de decorder er vast ingebouwd? en kan de soundmodule er ook uit zonder het model te slopen? soundmodule bedoel ik vooral de stationsoproep.

Volgens velen is de trix technisch beter dan de marklin, klopt dit? heb vele gehoord dat de marklin na enkele maanden al defect was.

Trix is technisch identiek aan de Märklin, vanzelfsprekend op de wielen en de sleper na. Verder heeft het Märklin model dan een decoder in de stekker zitten met de soundmodule eraan.
Trix is evenzeer defectgevoelig. Hooguit wordt het veel voorkomende defect aan het relais voor de sleperwisseling niet opgemerkt, omdat je dat bij tweerail niet nodig hebt, beter gezegd kan missen als kiespijn. Dat defect is bovendien gemakkelijk te repareren.

Volgens mij is de soundmodule een los printje waarvan je de draden zonder meer kan losknippen en anders maak je de draden van de luidspreker los. Waarom zou je die module er per se uit willen slopen?

Wie is hier spoorloos ??

Citaat van: Brigitte op woensdag 06 januari 2010, 09:38:28
Citaat van: Henk-Jan op woensdag 06 januari 2010, 09:34:20En de kosten bijna 80,00 euro meer dat wist je toen al 1,5 jaar geleden.

Henk Jan, de OS is maar 10 euro duurder dan de geel/blauwe koploper.
In Houten werden deze anders afgelopen keer verkocht voor ? 279,-
Dan mis ik dus nog een 1.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.