Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.6%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

162 (31.8%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.3%)

Totaal aantal stemmen: 284

Re:koploper
Lid sinds: 2006

offline
Re:koploper
Ik heb hem besteld.
Re:koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:koploper
Citaat van: martin op donderdag 24 januari 2008, 19:18:49koppelingen
Op het handmonster lijken het wel standaard kortkoppelingen. Ik verwacht daar bij de 'echte' gewoon stroomvoerende kortkoppelingen i.v.m. de standaardbinnenverlichting. Zullen toch wel zelfde zijn als ze bij de VT08.5 hebben gebruikt.
Re:koploper
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:koploper
@Iedereen,
Passen we op dat we het model nu al niet afkraken zoals de dakkleur en de koppelingen en weet ik wat nog meer zo meteen. Wacht eerst is rustig af voordat je het model echt in je handen hebt gehad :)

Groeten,
Herman
Re:koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:koploper
Citaat van: Artologic op woensdag 23 januari 2008, 21:58:23
Ik heb nee gestemd. Ik ben belg en ik rijd duits :d

Volkomen logisch :lol: :lol:

Gr. Bert
Re:koploper
Lid sinds: 2006

offline
Re:koploper
Citaat van: Herman05 op donderdag 24 januari 2008, 20:53:16
@Iedereen,
Passen we op dat we het model nu al niet afkraken zoals de dakkleur en de koppelingen en weet ik wat nog meer zo meteen. Wacht eerst is rustig af voordat je het model echt in je handen hebt gehad :)

Groeten,
Herman

Die gok durf ik te wagen. Ik ben wat dat betreft altijd erg impulsief. Ik droom al jaren van een marklin koploper dus denk ik een goede reden om hem aan te schaffen.
Ik ben echt superblij geworden.
Re:koploper
Lid sinds: 2007

offline
Re:koploper
Citaat van: baureihe 103 op donderdag 24 januari 2008, 21:05:00
Citaat van: Artologic op woensdag 23 januari 2008, 21:58:23
Ik heb nee gestemd. Ik ben belg en ik rijd duits :d

Volkomen logisch :lol: :lol:

Gr. Bert
Ik een nederlander in belgie die duits rijd :P
Re:koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:koploper
Citaat van: minirailz op donderdag 24 januari 2008, 21:09:26
Citaat van: baureihe 103 op donderdag 24 januari 2008, 21:05:00
Citaat van: Artologic op woensdag 23 januari 2008, 21:58:23
Ik heb nee gestemd. Ik ben belg en ik rijd duits :d

Volkomen logisch :lol: :lol:

Gr. Bert
Ik een nederlander in belgie die duits rijd :P

Nee nu snap ik het echt Woeha  :lol:

Gr. Bert
Re:koploper
Lid sinds: 2006

offline
Re:koploper
Ik heb hem inmiddels ook besteld...

Koen
Re:koploper
chris
gast

Re:koploper
3 besteld (trix)
Re:koploper
woopietrein
gast

Re:koploper
Mooi gebaar van M.... voor Nederland, en dat mag ook wel eens gezegd worden na alle ook zure commentaren....
Helaas ik rij Duits, maar het is wel een mooie verschijning..........gracieuze dame.....
Re:koploper
^Rook
gast

Re:koploper
Citaat van: chris op vrijdag 25 januari 2008, 00:22:26
3 besteld (trix)

Drie tegelijk joh, Chris ? Wil jij/willen jullie niet eerst één exemplaar beoordelen :?:
Re:koploper
Robertus
gast

Re:koploper
Joho,

Mijn hofleverancier wist te vertellen datter ook een olympische aan zit te komen.
Kunnen mijn lima's de kliko in. Iemand nog belangstelling voor een Martinair en KLM?

Of de dakkleur nou klopt of niet, deze moet ik hebben!

Rob
Re:koploper
chris
gast

Re:koploper
Citaat van: ^Rook op vrijdag 25 januari 2008, 00:54:25
Citaat van: chris op vrijdag 25 januari 2008, 00:22:26
3 besteld (trix)

Drie tegelijk joh, Chris ? Wil jij/willen jullie niet eerst één exemplaar beoordelen :?:

Ik heb het volste vertrouwen.
Een Trix lok is mij nog nooit tegenvevallen (motorisch) en ze ziet er op de foto al goed uit, dus ik ben er niet bang voor.
Dak spuiten we eventueel gelijk om, en omnummeren, zodat er 2 gekoppeld rijden en eentje lekker apart.
Re:koploper
^Rook
gast

Re:koploper
Helemaal duidelijk, Chris :) Volgens mij valt het met dat dak wel mee, er zit een rare spiegeling aan de randen maar de bovenkant lijkt toch gewoon (donker)grijs te zijn. Ben zeer benieuwd wanneer iemand er als eerste eentje in handen heeft :!:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re:koploper
Lid sinds: 2006

offline
Re:koploper
Zijn er ook ergens foto's van dit treinstel te vinden.......
Re:koploper
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:koploper
jep bij dit draadje
marklin/trix nieuw 2008 «
staat wel ergens een plaatje van de koploper en de meeste andere spullen staan er ook op
groet robert
Re:koploper
^Rook
gast

Re:koploper
Huib, op de Marklin-website staan sinds gisteren alle Nieuwigheden 2008 :) De Koploper heeft artikelnummer 37421 ;)
Re:koploper
Tighfield
gast

Re:koploper
Besteld,

Tighfield :D
Re:koploper
^Rook
gast

Re:koploper
Ben benieuwd wanneer je 'em krijgt, Minto :!:
Re:koploper
Mozes
gast

Re:koploper
Na de hondekop mijn favoriete treinstel. (Ik heb ja gestemd.)
Re:koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:koploper
Gisteren even het nieuws verteld aan mijn dealer (Martijn, van Den Uyl). Hij stond op een ladder te worstelen met plafondplaten (verbouwing tot Märklin Shop immers!) en door alle verbouwingsgedoe had hij het nieuws gemist. Had ik ff een mooie primeur ghehehe :mrgreen:

Hij was te spreken over de prijs (vierwagenstel met div. snufjes voor minder dan 400) en zou gisteravond meteen op internet gaan kijken. Aangezien de in de winkel gestationeerde internet PC tijdelijk opgeborgen is kon ik het hem niet live laten zien. Ondertussen zit ik er steeds meer over te denken om 'm maar gewoon te bestellen. Maar ja... die 25.5 wil ik ook beslist hebben :-P

Zucht... het is maar goed dat ik per 1/1 een leuke loonsverhoging heb gekregen :mrgreen:

Martijn
Re:koploper
bas
gast

Re:koploper
Is het ook al bekent waneer deze in de winkel gaat liggen en met wat voor oplage?


Bas
Re:koploper
Lid sinds: 2007

offline
Re:koploper
Ik vind hem wel mooi ondanks dat ik hem hier dagelijks tig keer voorbij zie rijden. Ik rij echter Duits, dus ik schaf hem niet aan, maar ga voor de DB Lint (BR 648) die M* dit jaar ook uitbrengt.

Groetjes,

Aldert
Re:koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:koploper
Hiero ook de Koploper in bestelling gezet  8) en gelijk ook maar de 125x ACTS  :D
Re:koploper
Lid sinds: 2007

offline
Re:koploper
Heb nee gestemd, simpelweg omdat ik geen NS-materiaal verzamel.
Hoop voor de mensen die hem wel gaan nemen, dat ie heel mooi gaat worden.
Nog eventjes wachten dus...
Re:koploper
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:koploper
Gewoon een zeer mooie trein, het wordt wel even sparen maar dan hen je ook wel wat. ik hoop dat er ook geluid in zit.
Waneer zou hij uitkomen?

Groet,

Peter
Re:koploper
Lid sinds: 2006

offline
Re:koploper
Woohoo,wat een treinstel.Alles der op en der aan, zit er nu ook zo'n soft sinus motor in of is dat wat teveel van het goede.Maar voor die prijs,vier delig MET verlichting,MFX,Nederlands,model Koploper en het merk is Marklin.Stonge stjonge stjonge dat is wat anders dan een PlanV,2 delig zonder verlichting,geluid,ratelende sleper (vervangen voor een Marklin sleper) somma €325.
Deze gaat opzeker rond rijden dit jaar op m'n baan..... :D

groetjes Huib

Re:koploper
chris
gast

Re:koploper
Net een filmpje gezien.
Ziet er goed uit.
Treinstel rijd soepel en zonder schommelen over de rails, en de bakken zitten fraai kort op elkaar. !
Re:koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:koploper
Citaat van: chris op vrijdag 25 januari 2008, 22:20:15
Net een filmpje gezien.
Ziet er goed uit.
Treinstel rijd soepel en zonder schommelen over de rails, en de bakken zitten fraai kort op elkaar. !

Is dat filmpje ook op een site te bewonderen?
Ben erg benieuwd namelijk!

Groetjes Antal.
Re:koploper
Blausee-Mitholz
gast

Re:koploper
Citaat van: chris op vrijdag 25 januari 2008, 22:20:15
Net een filmpje gezien.
Ziet er goed uit.
Treinstel rijd soepel en zonder schommelen over de rails, en de bakken zitten fraai kort op elkaar. !

Ze kunnen het dus (nog) wel, waarom doen ze het bij de TEE Gottardo dan niet  :o

Mvg, Johan
Re:koploper
^Rook
gast

Re:koploper
Citaat van: kippenlijntje op vrijdag 25 januari 2008, 22:22:04
Citaat van: chris op vrijdag 25 januari 2008, 22:20:15
Net een filmpje gezien.
Ziet er goed uit.
Treinstel rijd soepel en zonder schommelen over de rails, en de bakken zitten fraai kort op elkaar. !

Is dat filmpje ook op een site te bewonderen?

Ja Chris :mrgreen:
Re:koploper
chris
gast

Re:koploper
Zover ik weet niet, wel al bij MTE (let op, het is erg kort, maar precies lang genoeg om te roepen



D I E  W I L  I K  O O K !!!!!!!!!
Re:koploper
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re:koploper
Dat roep ik in één seconde  :lol:,.. en ik had er het filmpje niet voor nodig :D

Groeten,
Herman
Re:koploper
Blausee-Mitholz
gast

Re:koploper
Bij de TEE (waar ik mij echt op verheugd had) kwam er nog een woord achter (in een tiende van een seconde) en dat was NIET

Met terleurgestelde groeten, Johan
Re:koploper
Shark
gast

Re:koploper
Ik heb ja gestemd. Wil deze zeker hebben.  :lol:

Citaat van: Re460 op donderdag 24 januari 2008, 16:00:18
Het is natuurlijk mogelijk dat M uit een ICM4 een ICM3 gaat samenstellen. Haal de middenbakken er uit. Plaats een AB terug (wijzigen opdruk/interieur), kan niet zo moeilijk zijn. Alle reclameuitvoeringen kunnen dan eventueel op de markt  worden gebracht, van KLM en Matinair tot Aegon en Mendini.
Ook zou M de ambtenarentrein kunnen realiseren. Het betreft treinstel 4444 met 2 A-tussenbakken.
Afwissling en keus voldoende lijkt me.
Groet,
Erwin
En misschien ook wel zo'n drietje op den duur. Overigens leuk te lezen over die 4444. Die zag ik laatst in Utrecht en dacht al even dat het een foutje was met twee volledig 1e klas rijtuigen achter elkaar. Wist hier niet van. Leerzaam forum hier  :D

En ik las ook de verwachting van een handelaar van andere versies van deze koploper. Wouw, die Marklin toch, het lijkt wel alsof ze onze wensen gaan vervullen  :D Wordt het toch weer een duur jaar.

Shark.
Re:koploper
Seinwezen
gast

Re:koploper
Hoi allemaal,

Ik heb hem ook besteld :D. Lijkt me erg gaaf om deze trein rond te hebben rijden.
Vind het erg gaaf dat Marklin hier mee komt, altijd al een beetje gehoopt.

Citaat van: degeluidsman op vrijdag 25 januari 2008, 22:01:38
Gewoon een zeer mooie trein, het wordt wel even sparen maar dan hen je ook wel wat. ik hoop dat er ook geluid in zit.
Waneer zou hij uitkomen?

Groet,

Peter
Hoi Peter,

er zit geluid in, namelijk stationsmeldingen en typhoon.

ik weet niet wanneer hij uitkomt, maar denk dat het nog wel even duurt.

Groetjes Sander
Re:koploper
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:koploper
Citaat van: Acido op donderdag 24 januari 2008, 10:49:13
FYI: De ICM vierwagenstellen zijn rond 1990 in dienst gekomen. Er is er nog niet één die gerenoveerd is, ze zijn net met de drietjes begonnen en ze moeten er nog zeker 80 behandelen.
Er bestaat dus geen "2008 uitvoering met dichte deur" van dit treinstel en die zal nog wel even op zich laten wachten ook, en dan heb ik het over járen.
Martijn

[/quoHte]

Heb na het lezen van bovenstaande nu toch maar ja gestemd, met een beetje tijdperk liegen kun je er er een oude 1200 nog wel langs laten rijden, wordt wel ff sparen.
Koplopers zijn nog NS stellen die alleen maar op de huidige 1500 volt kunnen rijden en als NS echt over wil stappen op een ander voltage dan dient er aan deze jongens wel wat aandacht besteed te worden. Hoop voor de 236 en 766 dat ze in zo'n geval mee kunnen liften!

Gr. Fred
Gr. Fred.
Re:koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:koploper
CiteerDe ICM vierwagenstellen zijn rond 1990 in dienst gekomen.

Citeermet een beetje tijdperk liegen kun je er er een oude 1200 nog wel langs laten rijden, wordt wel ff sparen.

Daar hoef je niks aan te liegen omdat de 1200-en tot rond 1998 in geel-grijs voor NS dienst hebben gedaan :-)

Martijn ;-)
Re:koploper
Lid sinds: 2006

offline
Re:koploper
Maar waar is dat filmpje dan te vinden    :shock:
Re:koploper
chris
gast

Re:koploper
NIET online, maar bij je MARKLIN/TRIX dealer  8)
Re:koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:koploper
Citaat van: chris op zaterdag 26 januari 2008, 13:35:11
NIET online, maar bij je MARKLIN/TRIX dealer  8)

Wordt langst Volp gaan van de week denk ik zo. :D

Groetjes Antal.

(die nu in verwarring is wat die eerst moet aanschaffen of een 2200 en 2400 of een koploper van Märklin)
Re:koploper
^Rook
gast

Re:koploper
Citaat van: kippenlijntje op zaterdag 26 januari 2008, 14:00:16
(die nu in verwarring is wat die eerst moet aanschaffen of een 2200 en 2400 of een koploper van Märklin)

Koploper hands down, Antal :!: :idea: 8)
Re:koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re:koploper
Yes filmpje gister ook bij MTE gezien. mmmmmm  8) Er staan trouwens alleen de 'echte' nieuwtjes op, geen kleurvarianten, zoals de ACTS'ers  :?

Re:koploper
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:koploper
Citaat van: Acido op zaterdag 26 januari 2008, 10:52:16
CiteerDe ICM vierwagenstellen zijn rond 1990 in dienst gekomen.

Citeermet een beetje tijdperk liegen kun je er er een oude 1200 nog wel langs laten rijden, wordt wel ff sparen.

Daar hoef je niks aan te liegen omdat de 1200-en tot rond 1998 in geel-grijs voor NS dienst hebben gedaan :-)

Martijn ;-)

Hé Martijn,
Als de 1200 een zeldzame oude blauwe 1211 is dan wel. Ik heb er vier met verschillende locnummers en om die dan ineens de wacht aan te zeggen is ook weer zoiets.

Gr. Fred.
Re:koploper
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:koploper
Oh bedoel je dát met een oude 1200 ;-)

Och... er is ook nu nog een blauwe 1200 rijvaardig (de 1202) dus met een beetje fantasie... ;-) Je hebt gewoon een club op je baan die oude Elocs in stand houdt :mrgreen:

Btw... heb het Neuheiten filmpje vandaag bij Den Uyl gezien.
En inderdaad: als je als nog twijfelt en 'm ziet rijden wil je 'm hebben :-P  Zo ook ik ;-)

Martijn
Re:koploper
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:koploper
Citaat van: Acido op zaterdag 26 januari 2008, 17:03:02
Oh bedoel je dát met een oude 1200 ;-)

Och... er is ook nu nog een blauwe 1200 rijvaardig (de 1202) dus met een beetje fantasie... ;-) Je hebt gewoon een club op je baan die oude Elocs in stand houdt :mrgreen:

Btw... heb het Neuheiten filmpje vandaag bij Den Uyl gezien.
En inderdaad: als je als nog twijfelt en 'm ziet rijden wil je 'm hebben :-P  Zo ook ik ;-)

Martijn

Ja dat bedoelde ik inderdaad met oud, was niet helemaal duidelijk. Ik heb ook een 1202, die kan er dus langs. Een 1219 en 1211 blijft dan not-done, nou ja ik zie wel.
Club van oude e-locs ga ik voor, heb nl ook nog een 1101 (3013) en die spoort dan ook niet.  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De koploper komt er wel, al wordt het echt sparen!

Gr. Fred.
Re:koploper
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re:koploper
ik heb ja gestemd ik vindt een koploper een mooie trein. roel heeft mij dit door gemeld. alleen vindt ik het zoek programma van de nederlandse marklin site stom want het staat er in het duits op. het is tog een NEDERLANDSE M* site??? roel verwees me door naar modeltreinexpress.nl.

maar als ik het geld heb wil it het wel.
GR mike
PS:wat is dat MTE, of heeft iemand misschien een linkje van dat fimpje?
Re:koploper
chris
gast

Re:koploper
MTE is M odel T rein E xpress...

Nee..........er.....is....geen.....linkje.
Dat leg ik ook pas een paar keer uit in dit draadje.
Re:koploper
Shark
gast

Re:koploper
Citaat van: mikeloper op zaterdag 26 januari 2008, 20:22:53
ik heb ja gestemd ik vindt een koploper een mooie trein. roel heeft mij dit door gemeld. alleen vindt ik het zoek programma van de nederlandse marklin site stom want het staat er in het duits op. het is tog een NEDERLANDSE M* site??? roel verwees me door naar modeltreinexpress.nl.

Klik hier voor de Nederlandse tekst.

Succes!


Shark.

Re:koploper
marklin h0
gast

Re:koploper
je moet'pruducten aanklikken en daarna nieuwe modellen en dan staat onderaan een productdatabase. heel makkkelijk! :D

succes

ik trouwens ook ja gestemd na de vele positieve reacties. Hij is volgens de meesten toch goed kortgekoppeld. Dit gaf bij mij de doorslag.
Een probleem: ik moet noch heel veel foldertjes lopen. :x
Hebben ze geen jongerenkorting :D :D :D :D 8) 8)