Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

NS 1300 van Märklin.

Gestart door Hans V200.0 vrijdag 10 januari 2025, 20:35:37

Re: NS 1300 van Märklin.

:offtopic:

Veroorloof en excuseer me voor de Off Topic.
Uitgeverij van door Hans genoemde boek is Uquilar, tevens uitgever Railmagazine.
Ter vergelijking: een soortgelijk boek over de serie 1600, weliswaar andere schrijver, nog leverbaar NIEUW voor € 39,95
Laat het even aan Hans om de ingelaste boekenrubriek hier af te sluiten en weer door te gaan On Topic. ;)

als er maar een "v" voor op staat

Het ISBN nummer is: 90-71513-32-7

Het is de uitgever: Uquilar
En de auteur: Henk Bouman,

Ik heb het via Bol.com besteld maar ga geen bedragen noemen.

als er maar een "v" voor op staat

Zag in het boek goed hoe diep de draaistellen in het frame liggen, en dat kan best een dingetje worden...

Hoop wel dat ze dit goed oplossen bij een model mocht het ervan komen.
Er ligt zo wel een uitdaging voor de fabrikant.

Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

Het 1200- en 1300-boek zijn de meest informatieve uit de serie naar mijn mening. Inderdaad zijn de prijzen voor tweedehands exemplaren belachelijk hoog, zeker ten opzichte van andere boeken uit de serie.

Een constructie zoals Riva (en ook REE / Artitec) kan Märklin natuurlijk ook maken. Is dat voor Märklin een acceptabele constructie? Bij bijvoorbeeld de Br.103 (een vergelijkbare draaistelsituatie lijkt me) heeft Märklin gekozen voor plaatselijk inkepen van de kap aan de binnenkant. Misschien is dat ook wel toepasbaar bij een NS 1300, geen idee.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.