Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

faller stopplaats 161675

Gestart door josje40 zondag 07 mei 2023, 19:12:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
faller stopplaats 161675
Lid sinds: 2007

offline
faller stopplaats 161675
Onlangs een nieuwe car system vrachtauto aangeschaft.
Nu rijd die door als ik een stopplaats activeer, voor rood verkeerslicht.
Als hij de stopplaats nadert neemt de snelheid wel enigzins af, maar daar blijft het bij.
Op dezelfde baan rijden ook passagiersbussen en die stoppen wel op de geactiveerde stopspoel.
Op beiden zit geen extra magneetje op het reedcontact.
Als ik een geactiveerde stopspoel handmatig onder het reedcontact van de vrachtwagen hou, heb ik hetzelfde effect, langzamer rijden en niet stoppen.
Als ik er een gewone magneet onder de vrachtauto hou, stopt die wel.
Het is net alsof de magneetspoel niet krachtig genoeg is, terwijl die gewoon is aangesloten op een marklin trafo
Waar ligt dit aan.
Re: faller stopplaats 161675
Lid sinds: 2006

offline
Re: faller stopplaats 161675
Misschien door een productiefout het reedcontact niet juist in zijn jasje? Zeg maar op zijn kant.
Probeer eens de stopmagneet aan de zijkant van de auto of deze dan wel goed reageert.

succes Gerard
Re: faller stopplaats 161675
Lid sinds: 2007

offline
Re: faller stopplaats 161675
Hoi
Ik heb al van alles geprobeerd.
Heb meerdere stopplaatsen en vrachtauto's.
Overal hetzelfde probleem.
Ben met een nieuwe baan bezig en ga nu stopplaatsen maken mbv magneten die ik op een servo monteer.
Gr.     Jos
Re: faller stopplaats 161675
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: faller stopplaats 161675
Citaat van: josje40 op zondag 07 mei 2023, 19:12:56Op dezelfde baan rijden ook passagiersbussen en die stoppen wel op de geactiveerde stopspoel
Voorbeeld van een bus die wel stopt, en een landrover die ook stopt.

Citaat van: Magna op zondag 07 mei 2023, 21:13:12Probeer eens de stopmagneet aan de zijkant van de auto of deze dan wel goed reageert.

Inderdaad meest voor de hand liggend: reedcontact zit niet goed gepositioneerd, en neemt het magneetveld daardoor onvoldoende waar.
Dat zou met een hallsensor nog erger zijn, want hallsensors zijn nog gevoeliger voor de juiste richting van het magneetveld.