Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Soldeerbout van de lidl

Gestart door Michae85l zaterdag 20 november 2021, 00:47:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Soldeerbout van de lidl
Lid sinds: 2020

offline
Soldeerbout van de lidl
Hi allen,

De kerstlijstjes mogen weer gemaakt worden en al een tijdje ben ik aan het denken aan een nieuwe solderbout. Heb nu een soldeerbout met stekker wat ook gelijk de aan en uit functie is. Niet heel handig want zit geen regel functie op voor de temp en Geen standaard bij, ofwel basis app maar wel oer degelijk.

Maar gezien de wat meer stappen in de hobby en herhaaldelijk solderen van decoders, draadjes in de loc ect ect lijkt het me goed een wat nieuwere te kopen. Goed gereedschap is het halve werk😅

Mijn vraag heeft iemand ervaring met:

https://www.lidl.nl/p/parkside-digitaal-soldeerstation/p100336322?mktc=shopping&gclid=CjwKCAiAs92MBhAXEiwAXTi2593GXHeHEvQviZOCli8W_hExzSWAtLzDSeygZaCGztqMTPspXmxQ9xoCPE0QAvD_BwE

Hoor het graag.

Re: Soldeerbout van de lidl
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: Soldeerbout van de lidl
Ik heb ooit eens een ander setje van park bij lidl mee besteld  voor de zoon. Was veel simpeler en goedkoper, iets van €10.
Dat beviel hem niet echt.
Ik kan je https://www.bol.com/nl/nl/p/velleman-soldeerstation-lcd-keramisch-48w/9200000042745692/?Referrer=NLGOOFS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping aanbevelen. Goed en fijn, met veel losse onderdelen voor niet te veel beschikbaar.

Link is alleen ff alleen als voorbeeld. Op veel plekken te koop.
Re: Soldeerbout van de lidl
Ik zou dit apparaqat niet aanschaffen , heb dat voorheen wel gedaan.
Na korte tijd was de punt (stift ) al versleten en niet als los onderdeel leverbaar.
V.G. Victoria22
Re: Soldeerbout van de lidl
P.S. ik bedoel dus de soldeerbout van Lidl.
Victoria22
Re: Soldeerbout van de lidl
Eens, geef iets meer uit dan de 18 euro bij Lidl en je wordt een gelukkiger mens. Voor rond 40 tot 50 euro kun je een nette set kopen (zoals de Velleman) waar je jaren mee vooruit kunt zonder ergernis.

Groet,

Peter
Re: Soldeerbout van de lidl
Top dank voor de reacties. Parkside qua gereedschap was prima destijds. Gaatje boren, plankje zagen dus dacht even checken of dit stukje parkside gereedschap ook goed zou zijn.

Ik ga de Velleman op he lijstje zetten voor de kerst en afwachten. B)
Re: Soldeerbout van de lidl
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Soldeerbout van de lidl
Ik heb er hier ook zo een, prima apparaat, mits je de puntstift gebruikt bij elektronica solderen.

Voor zover ik me herinner kun je losse soldeerbits kopen, 1x per jaar bij Lidl zelf, of online (het hele jaar door)
maar ik ben even vergeten waar ook weer.