Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen

Gestart door rscosworth zaterdag 10 augustus 2019, 12:06:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Weet niet of jullie deze al eens gezien hebben? Zelf vond ik hem zeer mooi!

Uiteraard speelt de locatie ook een rol, maar dan nog ..
Alleen op het laatst 'iets te veel viaducten' door elkaar.

Kijk en geniet mee:

Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Prachtig. Als ik nog eens in die streek kom, ga ik dit zeker eens opzoeken.
Ivm viaducten lijkt me dit nog mee te vallen. Ook in het echt zie je dergelijke "kunstwerken". Denk maar aan de Berninabahn of het op- en afrittencomplex voor de autostrade in Imperia.

Guy
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Ik wil ook nog eens opmerken dat men dat daar in CH gewoon zomaar langs de straat mag laten liggen. Daar heeft men nog respect voor andermans goed.
Hier geef ik je hooguit een week vooraleer een stelletje onverlaten of hangjongeren er met je baan vandoor is of kapotgemaakt heeft.

Guy
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
 :thumbup: :thumbup: Dank voor het plaatsen.
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Citaat van: guyremgabdel op zaterdag 10 augustus 2019, 14:22:01
Ik wil ook nog eens opmerken dat men dat daar in CH gewoon zomaar langs de straat mag laten liggen. Daar heeft men nog respect voor andermans goed.
Hier geef ik je hooguit een week vooraleer een stelletje onverlaten of hangjongeren er met je baan vandoor is of kapotgemaakt heeft.
Hier in nederland zijn ook genoeg dorpen waar dat wel kan omdat iedereen elkaar kent dus gebeurt er wat dan weet binnen no time het hele dorp wie het heeft gedaan.
Verder is veel gedrag te koppelen aan import.
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Ik ken die streek alleen van railaway :)
Ooit wil ik nog wel die kant op!


Hier bij ons in het dorp zou je ook nog wel zo'n baan neer kunnen leggen zonder dat het gesloopt word. Helaas bezit ik geen grote vrijstaande woning, en een simpel rondje aanleggen vind ik ook niks.

Wie weet.. ooit.. :)
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Leuk filmpje, er moet ook wel erg veel hoogte overwonnen worden op het einde. En als je de ruimte niet hebt om enorm heen en weer te slingeren dan krijg je veel keerlussen. Het is natuurlijk mooier (en praktischer) om het te zien gebeuren ipv dat het allemaal in tunnels plaats vindt.

Op het Albula trace wordt er erg veel hoogte overwonnen door keerlussen in bergen.


Het Bernina trace overwint veel hoogte door in het landschap heen en weer te slingeren (en het beroemde Brusio viaduct als keerlus).
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Grasmaaien lijkt me een probleem, of zouden ze geiten inzetten?
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Ik kom hem als mede RhB (en tuinspoor) liefhebber regelmatig online tegen. Voornamelijk op Facebook. Erg mooie baan die hij heeft en fantastische zelfbouw rijtuigen die te zien zijn in het filmpje. Dit zijn de relatief nieuwe rijtuigen van de RhB type ''Alvra''. De lok die je op het filmpje ziet is de nieuw uitgekomen Ge 4/4 II van Kiss.
Re: Gartenbahn Avers - tuinbaan in de bergen
Dat is zeker een hele mooi baan die die man bouwt naar voorbeeld RhB. Ik hoop ooit ook een mooie RhB bahn in mijn tuin te gaan bouwen.