Hoi Luuk,
Dat stuk heb ik gelezen, en ik wil je plezier in de hobby er niet mee vergallen.
Analoge lok's in een digitaal tijdperk verkopen is bijna als vis verkopen in de woestijn.
Het is wat de gek ervoor geeft.
Zelf heb ik in een winkel gewerkt en daar merkte ik ook de doorslag naar het digitale tijdperk bij velen.
Kan Anyrail ( althans de versie die jij hebt) ook een stuklijst genereren?
Reken is voor de grap het totaal uit wat je kwijt zou zijn voor alle nieuwe rails, als je alles nieuw zou kopen.
Ga er voor de veiligheid ook even bij zitten.
Je hebt al veel lok's die je kunt verkopen, maar je kan als ze niet te oud zijn, ze soms best nog goed ombouwen.
Mijn baan wordt niet zo groot ( ongeveer 3mtr bij 1,30mtr), dus daar komt geen dubbelspoor op voor behalve een stukje paradespoor.
De meeste rail heb ik ervoor, gespaard door de jaren heen bij elkaar gekregen.
Maar ook het bouwmateriaal moet nog volgen al heb ik wel alvast de spanten uitgeprint.
Hout is zeker niet het goedkoopste van een modelbaan.
En dan nog de techniek ( seinen, decoders, wisselaandrijvingen), doen ook nog een duit in het zakje.
En dan nog de scenery.
Al met al dingen om goed over na te denken.
En vergis je niet, ontwerpen is vaak niet hetzelfde als bouwen.
Dus hou met de rails rekening dat het degelijk is als de M-rails, en bedrijfszeker als de C-rails.
Vergeet niet dat 2e hands C-rails, best problemen kan geven, met geknipte massa verbinding.
Zelf kocht ik een partij C-rails waarbij dat ook het geval was.
In ieder geval wens ik jou veel plezier in het plannen en tekenen van de nieuwe baan.
M.v.g.
Hans V200.0