Het is m.i. nog te vroeg om te juichen maar inmiddels heeft de lok 10 rondjes gereden op de baan zonder bijzonderheden. Ik ben door mijn stekkertjes heen en was het onder de baan liggen ook wel een beetje beu.
Toen opzoek naar CV47, helaas die is niet zichtbaar in de CS2. Wel te zien waren o.a. CV28=0, CV12=1 en CV29=2 volgens AI waren dat juiste waarden. Daarna heb ik de CS2 op het proefspoortje van 1,20 meter gezet en ja hoor dezelfde melding binnen 3 minuten. Daarmee was het duidelijk dat het niet aan mijn baan kon liggen maar aan de CS2 of de decoder. Immers de Mobile station kwam niet met meldingen.
Dan maar eerder uitgevoerde procedure uitgevoerd met dat verschil dat ik de loc van de baan heb gehaald voordat ik hem in de CS2 heb gewist. Dus: 1) Loc van de baan 2)loc verwijderd uit CS2 3) CS2 opnieuw opgestart en mfx uitgeschakeld. 4) CS2 uit gezet en een half uur laten staan zonder voeding. 5) Loc op prgrammeerspoor en als DCC aangemaakt. 6) zonder rijden functies getest en de loc een uur laten staan. 7) CS2 uitgeschakeld en 10 minuten zo gelaten.

CS2 aan en weer op auto gezet. Daarna met een hoge polsslag op de baan gezet en laten rijden.
Ik heb geen meldingen meer gezien en voordat het weer mis zou kunnen gaan de boel weer uit en zonder spanning gezet. Morgen weer verder.
Ik heb nu een donker bruin vermoeden dat het inderdaad spookmeldingen zijn die in de CS2 zijn blijven hangen nadat de vorige decoder die als mfx stond voor de problemen zorgde. Kennelijk vindt de CS2 resten van firmware waarop hij dan reageert.
Ik laat nog later deze week nog weten of dit zo blijft.