Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

CS3 start niet op na update

Gestart door P.H.J. Vandaag om 15:17:28

P.H.J. en 1 gast bekijken dit board.

Hallo,
Ik heb mijn CS3 geüpdatet met de volgende software van Marklin: CS3 Update Version 2.6.1 Stand 30.04.2026 (280 MB)
CS3 Update Version 2.5.2 Stand 29.01.2026 (290 MB)
CS3 Update Version 2.4.1 (240 MB)
Na de update start het station niet meer op, van alles geprobeerd ook de opties van Marklin. Hat station laten opstarten met een USB stick eerst update: 2.6.1 geen resultaat, stick verwijderd geformatteerd, daarna versie: 2.5.2 . Ook geen resultaat als laatste versie, 2.4.1 ook geen resultaat. Als ik het station weer aan de stroom aansluit gaat hij niet verder dan de afbeelding.
Heeft iemand een oplossing?
Gr. Peter
Re: CS3 start niet op na update

doe maar een treintje

@citaat
mischien door de stekker er uit te trekken dus de CS3 stroomloos voor minimaal 8 seconden of zo en de baan los te koppelen van de CS3
Heb ik ook al meerdere malen geprobeerd, geen resultaat. Als het stadion is aan het updaten kun je niet zien wanneer alles is geïnstalleerd en klaar is, ik heb waarschijnlijk te vroeg de stekker uit het stopcontact getrokken. Als dit de oorzaak zou zijn, hou kan ik dit oplossen?

graag een glaasje wijn

google eens op : broken update marklin CS3

Mijn testbaan 260x200

Je schrijft dat je de opties van Märklin hebt geprobeerd. Ik weet niet welke opties.

Heb al eens geprobeerd de update te forceren?
Dat doe je door een updatestick in de CS3 te zetten, daar mag alleen de updatefile op staan.
Dan de linker rijregelaar indrukken en houden, dan de stopknop indrukken en houden totdat het scherm veranderd.

Ben benieuwd.
Heb je ook geprobeerd om zonder usb stick op te starten?

Als niets meer lukt kun je hem het beste opsturen naar Marklin die kunnen hem opnieuw installeren.
Ga ik proberen digipost
Gouden tip digipost, ik krijg weer het normale scherm. Ik ga nu proberen om de updates die hij vraagt te laten uitvoeren.
Dankjewel!!

Mijn testbaan 260x200

Mooi zo, succes.
Nu werkt de cs3 weer normaal maar nu reageren de wissels niet meer in de ingetekende baan. Als ik de wissels aanklik reageren ze niet dus geen reactie. Alles nagekeken ook de aansluiting van de  m83 en de wissels. Ben benieuwd of iemand mij kan helpen?

Mijn testbaan 260x200

Door de mislukte updates hebben de wissels waarschijnlijk een andere kenmerk gekregen dan de gedefinieerde wissels.
Wis een wissel uit het seinplan en sleep de wissel weer terug. Als hij nu wel werkt doe je hetzelfde met de andere wissels.
Thanks, ga het proberen