Citaat van: P.H.J. op dinsdag 23 juni 2026, 13:19:28Sorry Hans ik hoop dat je er begrip voor hebt dat ik niet zoveel kennis hier van heb, maar ik waar vind ik de loklijst. Het is toch niet het kadertje waar alle treinen op staan dat je midden in het baanscherm omhoog trekt?
Wat moet er in het scherm van installeren en configureren staan zie foto CS3?
Je hoeft je niet te verontschuldigen.
De loklijst is dat kader waar al de lok's instaan, tenminste als je dat rode streepje omhoog swypt.
Daar staat dan ook het sleutelsymbool en daar vindt je na het bedienen van het sleutelsymbool de mogelijkheden.
Lok's bewerken
Lok's toevoegen
En zo ook zoekgeraakte MFX lok's
Dan laat je de CS3 zijn werk doen.
Maar doe dit voor alle zekerheid op een programmeerspoor.
Een los stukje spoor wat je aansluit op de programmeeruitgang.
Wel alles met uitgeschakelde voeding.
Ook voor je de motorpost erop zet, de stop knop van de CS3 bedienen.
Zo maak je geen sluiting, en hou je alles heel.
Over dat scherm waar dan je lok instaat die labels "Eigenschappen, en Configureren" staan al wat waardes.
Pas als jouw lok reageert op MFX kan je Configureren of Eigenschappen vergeten.
Onder MFX meld de decoder zich aan de CS3, en die geeft dan een adres in een dynamische toewijzing ( vrij adres).
@Ronald,
Wat jij onzin vindt (want je bent een tegenhanger van MFX) betekent voor mij comfortabel sturen en programeren zonder een woud van cv's af te zoeken.
Met alle "schadelijke" gevolgen van dien.
Het comfort van MFX is het automatisch aanmelden en alle functies erbij.
Doe ik dat onder DCC moet ik weten welke cv welke uitwerking heeft en niet domweg lopen klooien.
Ben ik dan een tegenhanger van DCC?
Alleen wat dat gezoek in die cv waardes aangaat, dat is niet meer van deze tijd.