Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze Stichting 3rail kalender voor beurzen, open dagen en meer!

CS3 start niet op na update

Gestart door P.H.J. vrijdag 15 mei 2026, 15:17:28

Re: CS3 start niet op na update
Citaat van: P.H.J. op donderdag 25 juni 2026, 15:56:04De berichten zijn  soms moeilijk te begrijpen als de kennis summier is.

Je kan ook eens lid worden van een modelspoorclub / vereniging. Dan kan je daar eens je licht opsteken. Daar zitten ook mensen die verstand van zaken hebben. Alleen op een zolderkamertje blijven hangen en achter de computer zitten is niet altijd handig. Dan is kennisoverdracht persoon op persoon beter. Dus gewoon naar een club of vereniging. Of zelfs gewoon een cursus volgen bij een winkelier kan een optie zijn.
Helemaal met Ronald eens.
Oke

als er maar een "v" voor op staat

Sommige mensen hebben geen behoefte aan een club.
Daar zijn dan ook wat lectuur mogelijkheden.
Maar je moet erin groeien,  en dat doe je pas als je de centrale gebruikt.
Zo had ik ook iemand wat uit te leggen,  en als ik dat zelf doe via de CS3,  ging dat altijd te snel (ook al wilde ik dat niet).
Wat is dan de optie?
Diegene het dan zelf te laten doen.

Bij Stomm kan ik dat ook virtueel doen.
Dan kjk ik via een laptop wat degene doet op de CS3.
En dan kan ik zeggen waar het mis ging, en dat ter lering ende vermaak.
Het vermaak zit hem in het feit dat de één wat opsteekt, dat is dan de beloning van de leermeester😉

In ieder geval lopen er meer rond die er niet goed van op de hoogte zijn, dan die ervan op de hoogte zijn.

Zo volg ik op YouTube ook mensen die de CS3  gebruiken,  en hun bevindingen uiten.
En ook van hen steek ik aardig wat op, als ik het al niet wist.
Ook de boeken ervan lees ik regelmatig door.
En ja de techniek staat niet stil.....

doe maar een treintje

:reactie:
zo heb ik in den beginne veel geleerd van diverse forumleden waar ik langs kon komen en bij het voormalige "Hobby in Praktijk" dat was een vrijwilligersorganisatie maar misschien is er ook zo iets in zuid Limburg of Vlaanderen
Ik heb van jullie ontzettend veel geleerd en het is waar wat in jullie reacties staat misschien naar een club gaan. Veel lezen en Youtube video's kijken en natuurlijk alles zelf doen
daar leer je het meeste van en dat blijft boven in dat koppie hangen. Moet eens kijken of binnenkort de stamtafel bij mij in de buurt een bijeenkomst heeft, blijft altijd iets hangen.

Groetjes Peter

doe maar een treintje

:reactie: soms is het lastig om naar zo'n stamtafel te gaan want je kent immers niemand maar voordat je weet heb je leuk contact gemaakt want het zijn allemaal lotgenoten.